Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
19/8 15:39
af WiseWhiteWolf
@EIMiller 14:02 - fuldstændig enig. Og lidt fascinerende og sjovt med kursen hvor lang tid det tager før folk forstår det. Læg hertil udmeldingen fra Paul C om, at de er tæt på partnerskaber for at kunne håndtere efterspørgslen fra HELE verden, samt at de har fordoblet deres kapacitet (vel sagtens til 60 mio doser). Selv det er matematik tager det tid før alle forstår - sjovt at være vidende til :-)
19/8 15:40
af WiseWhiteWolf
Selv om
19/8 15:40
af Janolsen
Man måler Monkeypox i spildevandet i USA se resultat af en måling i New Haven (link)
19/8 15:42
af WiseWhiteWolf
Mht partnerskab jeg iøvrigt overbevist om at det bliver et indisk selskab. De er ekstremt stærke CMO’er og har verdens største producent af vacciner. ... men den del er blot spekulation - resten er matematik
19/8 15:52
af CSørensen
(link) To address the #monkeypox outbreak in ?? countries, our Emergency Task Force advises that monkeypox vaccine Imvanex can be used as an intradermal injection, just below the top layer of the skin, so more people can be vaccinated.
19/8 15:52
af CSørensen
Fra EMA på Twitter
19/8 15:52
af CSørensen
Godt eller skidt?
19/8 15:54
af CSørensen
(link) EMA’s Emergency Task Force advises on intradermal use of Imvanex / Jynneos against monkeypox Share
19/8 15:54
af CSørensen
How - "Share" skulle ikke have været med
19/8 16:10
af Janolsen
CSørensen jeg tror det er fint, beviser vel også bare at skidtet virker :)
19/8 16:24
af troldmanden
tak til InvestorBAVA og EImiller for jeres svar. Man siger jo at markedet altid har ret. Så kan man sagtens være uenig deri. Det skal guderne vide jeg bestemt har været mange gange i de +25 år jeg har investeret :-) Mht bava og kursen, så vil jeg gerne se trenden på antal nye smittede vende tilbage til stor vækst igen. Antal nye smittet er faldet ca 10% den seneste uge. Og dertil flere ordre af en ordentlig størrelse.
19/8 16:27
af troldmanden
Bortset fra US og et enkelt europæisk land, så har det pt været nogle små ordre de har fået. Man kan bare tage DK som et eksempel med knap 15.000 vacciner til godt 7000 personer. DK mener altså at risiko gruppen pt kun udgør ca 0,1% af befolkningen. Alle andre lande end US plus et enkelt andet land har kun bestilt 5-6 cifret antal.
19/8 16:29
af troldmanden
Så PT mener de forskellige landes sundhedsmyndigheder kun det er meget meget lille andel af befolkningen der er i risiko. Skal vi op på den større kursklinge, så skal landene rykke gevaldigt på den model. Ellers bliver det her ikke så stor en guldrandet forretning som vi håber på det bliver
19/8 16:37
af CSørensen
@troldmanden - jeg tror, du har meget ret. US forvrænger billedet lidt, fordi de har købt så massivt, og allerede for år tilbage har satset på BAVA/Jynneos. Vi mangler at se nogle udmeldinger fra andre lande om, at de vil opbygge lagre...
19/8 16:42
af troldmanden
Ja vi har simpelthen brug for at se stigende antal der bliver smittet, så regeringerne stepper op. Det har de slet slet ikke gjort endnu. Og så længe vi er nede på kun ca 900 nye smittede per løbende 7 dags snit, så rykker regeringerne ikke ret meget. US tallene fra i går sagde også 98% smittede var mænd
19/8 16:44
af troldmanden
så markedet er der ikke endnu. US konvertere bare de doser de allerede har betalt for. Som blev udviklet og betalt af den amerikanske bio defence enhed i post 9/11 tiden. Den eneste grud til verden har en vaccine den dag i dag
19/8 16:51
af Repsak2902
Fantastisk som ingen ser manipulation som et problem for aktien.. blir godt nok trist af shorting … god weekend ?
19/8 16:52
af Cupcake
@Janolsen 15:16 bliver interessant at høre, hvordan den første danske kvinde er blevet smittet....
19/8 16:54
af Cupcake
@Janolsen 15:40 spildevand - Noget af en spike der er målt her i weekenden...
19/8 17:03
af bibob
Første kvinde smittet med monkeypox. Første kvinde smittet med abekopper i Danmark
19/8 17:24
af KMC
Hej halvårsregnskab er først 24 august, jeg syntes at det oprindeligt var sat til 22 august. Det tager måske lidt ekstra tid for revisor med alle de nye indtægter. millionerne sammen.
19/8 17:27
af Cupcake
Tillader mig igen at linke til artiklen i The economist, jf. indlæg i går kl. 14:31: Will MPX spread further? De sidste 2 afsnit påpeger, at der er for få personer med mange partnere, hvilket kræves for at MPX fortsætter spredningen som hidtil. "Assuming sexual transmission, outbreaks will thus quickly hit a dead end." (link) God Weekend :-)
19/8 17:33
af troldmanden
Jeg har ikke adgang til at læse artiklen, men det du beskriver er måske også det vi ser i effekt her. Hvis der er bare ét link man kunne vælge at følge, så er dette det vigtigste link. Udviklingen i daglige smittede. (link)
19/8 17:37
af troldmanden
Konferencen i går bakker også op om det. US har detaljeret data på ca 6.000 ud af de hidtil ca 13.500 smittede i US. 98% er mænd, og 93% af dem har fortalt de har haft sex med en mand lige før de blev smittet. Så længe det stort set kun er den subgruppe af personer der bliver smittet, så bliver det ikke nødvendigt med ny bava kapacitet til 23
19/8 17:40
af troldmanden
Sker der ikke en kraftig trend vending af nye smittede over de kommende uger, så tror jeg heller ikke vi ser nye ordre af nogen signifikans den kommende tid
19/8 17:43
af troldmanden
Jeg tror der er en ret god mulighed, for US i den nærmeste fremtid, giver bava tilladelse til at frigive noget af den bulk bava har liggende, som US allerede har betalt for. Altså at bava kan levere hurtigere til andre lande end US
19/8 17:46
af troldmanden
Amerikanerne har ikke brug for 13 mio doser x5. Så når bava er færdig med at fylde de nuværende 2,5 mio doser til US, så kan bava gå direkte over til at fylde til andre lande med den bulk der allerede er produceret. Men US behøver ikke træffe beslutning derom de næste par mdr, så de har god tid til at se hvordan smittekurven udvikler sig
19/8 17:54
af Cupcake
@Troldmanden - har lagt artiklen fra Economist i debatten. Her er link - (se seneste indlæg) (link) Den kort artikel forklarer /viser hvorfor MPX ikke kommer til at spredes yderligere, hvis det fortsætter med at smitte som i dag. Der er et studie på vej.
19/8 18:03
af Cupcake
@Troldmanden - kan tvivle på, at USA laver samme fejl igen og frigiver doser, som de tror de ikke skal anvende... Og tvivler også på, at der fortsættes med dose-deling, når der ign er nok vacciner til rådigheder. Det menes, at de HIV smittede, der også udgør ca. halvdelen af de MPX- smittede - har brug for alm doses, for at blive tilstrækkelig beskyttet. I hvert fald indtil der er data nok, der beviser det modsat. Som sagt før er injektionsmetoden vanskeligere.
19/8 18:07
af troldmanden
tak for artiklen. har kommenteret den i debatten :-)
19/8 18:10
af troldmanden
Som nævnt så har US 2-3 mdr til at følge data inden de skal træffe beslutning derom. Hvis bare vi kommer i nærheden af konklusionerne fra din vedhæftede artikel, så er alene 2,5 mio doser mere end rigeligt. Hvis man groft skalere DKs bestilling op til US, så skal amerikanerne reelt bruge under 1 mio vacciner. Selv i fuld dosis. Så det hele afhænger af de næste 4-12 ugers trend data
19/8 18:14
af troldmanden
Der er meget meget få personer globalt der dags dato har nået af få vaccine nummer 2. Og kliniske data i raske personer viser der næsten ikke er noget øget immune respons efter 1. vaccine. Vi skal 2 uger på den anden side af vaccine nummer 2. Men som tidligere nævnt, så aner ingen reelt endnu hvor effektiv vaccinen er i mennesker mod MPX. Det er alt sammen antagelser ud fra dyremodeller, da det aldrig har været muligt at teste det i smittede personer før
19/8 18:28
af Cupcake
LOL - morsom at du linkede...
19/8 18:28
af troldmanden
Ja. Man skal som investor i bava bestemt være klar overe risikoen for mpx ikke udvikler sig "gunstigt" for bava, og kursen derfor kommer under pres. Det er ikke givet at det blot er et spørgsmål om tid inden kursen eksplodere yderligere
19/8 18:30
af Cupcake
@Troldmanden - ja, der skal bare yderligere et par overskrifter til, at smitten er på retur, så ryger bunden ud af aktien... (for en stund?).
19/8 18:34
af Cupcake
@Trold 18:14 kan du linke til kliniske data i raske personer? Synes nemlig at have læst et sted, at der formodes at være god beskyttelse efter 1. stik.... Har været klar over manglende data fra begyndelsen, men har ladet mig overbevise, at det blot er en "formalitet" ... selv om det lurer i baghovedet hele tiden...
19/8 18:34
af Cupcake
Nåh - prøver igen... God weekend.
19/8 19:04
af troldmanden
Har ikke selv kigget efter de data. Det var en af de bemærkninger CDC fortalte på gårdagens mpx konference. Der fortalte de at de først kiggede på muligheden for at kun benytte en fuld dosis. Men det fravalgte de hurtigt da data viser der ikke opnås ret meget immune respons efter blot én vaccine. Derfor gik de 1:5 vejen hvor der findes nogle data der understøtter det. (Igen deres kommentar) men søg inden på pubmed og man kan finde nogle data fra de gamle studier/publikationer
19/8 19:05
af troldmanden
Også god weekend herfra
19/8 19:59
af Darvin
Det handler altså slet ikke om det nuværende udbrud, men beredskab mod flere udbrud. Mht det andet - 1 stik, så viste dyreforsøg for nogle få år siden at der absolut skulle to stik til for immunitet vedr smallpox og også mpx. Men vi ved det ikke helt. Cdc og på White House Call har de klart sagt at der SKAL 2 stik til. Men lidt åbent ? Har både slides og andet om set, men har en flok op terrassen lige nu.
19/8 20:00
af Darvin
Uanset under huden eller dybere, så er 1/5 en svagere dosis
19/8 21:22
af WorkTrader
Godaften. 18.14 og 18.34. Lyder altså underligt, kan huske Chaplin sagde til Washingtonpost, at talrige undersøgelser har dokumenteret fin immunrespons efter første dosis, endda så stærk at nummer to kunne udsættes i lang tid..kan ikke lige finde artiklen men skrives også her… (link)
19/8 21:22
af WorkTrader
*beskrives
19/8 21:28
af WorkTrader
1959 Darvin, helt enig det er det strategiske beredskab der er omdrejningspunktet for de kommende ordrer, det er de jo nærmest nødt til, pga faren for mutationer eller spredning af den farligere variant..og tror da helt klar Bava har tilkendegivelser for dette…qva teknologioverførselssnakken. God weekend :-)
19/8 22:16
af WiseWhiteWolf
Har lagt et indlæg i debatten (link)
20/8 05:48
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen. :-)
20/8 06:24
af ProInvestorNEWS
Godmorgen. :-)
20/8 07:49
af Fandel
Godmorgen...
20/8 08:01
af WiseWhiteWolf
Artikel om spildevand og kurver - Californien - (link)
20/8 08:02
af WiseWhiteWolf
Artikel om forsøg og resultater med spildevand i Rom’s lufthavn, tryk på preview PDF - (link)
Nyeste Først - Ældste Først   Side 351/875