Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
NOVO
Genmab
Bavarian Nordic
TESLA
Biotek-snakken
Ennogie
Hansa Biopharma
Shipping
GN Store Nord
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Grønne Aktier
Gubra
AMBU
Laks
OLIE OG GAS
Pharma
Amerikanske aktier
Medico
Banker og Finans
Maersk
Smallcap og First North aktier
Chemometec
Danske Bank
Embla Medical
|
|
1/9 17:19 af CSørensen |
Nu fik du jo faktisk det sidste ord, Helge ;-)
|
|
|
1/9 17:21 af CSørensen |
Noget helt andet: ny variant B.1.6 identificeret i Peru: (link)
|
|
|
1/9 18:33 af Enkommentar1 |
Bavarian - Var opkøb igen i dag, det er sådanne dag som kan give det store afkast på sigt. Hvis vi igen igen lige ser på fakta - Kopper vaccinen, den er lige blevet en fast bestand dele i mange landes sundhedssystemmer nu, det tager 6 mdr for at producere det så vi kommer til at se nogle heftige prognoser for 2023. Vaccinerne de indkøbte begynder at give resultater efter et par hård år. Corona vacinen, den er betalt af den Danske Stat, så ingen risiko - kun mulighed for et godt resultet....
|
|
|
1/9 18:36 af Enkommentar1 |
.. RSV, når de lykkes bliver det rigtig sjov - også har vi alle de andre ting de har i bøgerne, som kan blive stort. Min vurdering er at vi meget hurtig kan se den stiger kraftig igen - der vil komme flere ordre dette er på ingen måde overstået endnu - vi se abekopper udvikler sig dårligt i alt for mange lande..
|
|
1/9 23:29 af Cupcake |
Er der her konsensus om, at det nuværende udbrud af MPX ikke længere har indflydelse på kursen, men at evt. fremtidig stock-piling er det væsentlige? I givet fald vil jeg begrænse deling at links vedr. nuværende udbrud - og mere blot følge chatten fra sidelinien og "lytte med". Jeg tror ikke selv på, at udbruddet kan begrænses, da folks (sex-)vaner ikke vedvarende kan ændres. PS Jeg er nyinvestor i Bava fra og med MPX - men er rimelig søstærk og er derfor fortsat ombord... God vind...
|
|
2/9 00:21 af Cupcake |
Coronavirus booster fatigue i USA (link)
|
|
2/9 05:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen. :-)
|
|
|
2/9 06:23 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen. :-)
|
|
|
2/9 06:25 af ProInvestorNEWS |
USA/lukning: Aktier vendte tungt fald til mindre plus - sundhed i top (link)
|
|
|
2/9 06:29 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
2/9 06:39 af Stroka |
God morgen. :-)
|
|
|
2/9 07:03 af WiseWhiteWolf |
Cupcake 23:29 I lige måde. Jeg gør cirka det samme. Beholder og kikker lidt på det hele fra hegnet. Citater om andendagskilde fra Nordnet og unaturlige prisstigninger, uagtet stort set alle analytikere har kurser i niveauet 450-550, florer frit. Resultaterne kommer stille og roligt og shorterne er nu under 6%. God dag og god weeken til jer alle :-)
|
|
|
2/9 07:08 af ProInvestorNEWS |
Aktier: De vilde udsving udtrykker investorvildrede - Amerikansk jobrapport øger spændingen (link)
|
|
|
2/9 08:02 af WorkTrader |
Godmorgen. @Cupcake 23.29. Nuværende udbrud har da i den grad betydning for kursen, det driver jo hele sentimentet og de hysteriske kællinger i aktien og uden tvivl en del af forklaringen på det store fald. Så alt ny info vedrørende nuværende udbrud er væsentligt, so keep it on please. :-)
|
|
|
2/9 08:17 af CSørensen |
Enig; @WorkTrader - alle nyheder vedrørende det aktuelle udbrud har stadig meget stor indflydelse på kursen, tror jeg også - ikke kun ift fald ved yderligere stagnation eller nedgang i tilfælde, men også (og lige nu især) eventuelle nyheder om nye mutationer, som er mere smitsomme eller farlige, spredning uden for MSM i videre omfang osv.
|
|
|
2/9 08:18 af CSørensen |
So keep up the good work @Cupcake - hvis du orker det :-)
|
|
|
2/9 08:22 af WorkTrader |
apropos (link)
|
|
|
2/9 08:23 af CSørensen |
Fandt lige denne - ser ikke så lovende ud: (link)
|
|
|
2/9 08:23 af TOPspiller |
Cupcake: Samme herfre - bare fortsætte det gode arbejder. Info kan man ikke få for meget af.
|
|
|
2/9 08:23 af CSørensen |
Monkeypox Vaccine Study Raises Questions About Protection
Bavarian Nordic’s Jynneos vaccine spurred low antibody levels
Research suggests dose-sparing approach reduces virus immunity
|
|
|
2/9 08:24 af WorkTrader |
While some scientists are testing dose-sparing approaches to stretch limited supplies of the immunization, the Erasmus work found dose sparing “has a negative effect” on vaccination
|
|
|
2/9 08:24 af CSørensen |
Sorry WT - havde ikke nået at åbne dit link
|
|
|
2/9 08:24 af WorkTrader |
...tror forsøget er lavet på 1/5
|
|
2/9 08:25 af Darvin |
Enig. Graden eller vægtningen af bekymring og lettelse skifter hele tiden, og jeg tror absolut heller ikke det er under kontrol. Mht MPX er mit lange sigt dog på beredskab og lagre, ikke så meget på selve udbruddet. Det nuværende udbrud er jo totalt slettet fra kursniveauet, som er overdrevet. Men hvis man vil handle aktien længere ned, vil jeg fa følge det med stor interesse, og slå til når tiden er moden. Vi er på vej mod niveauer, hjulpet godt af den globale misstemning, hvor køb er oplagt
|
|
| ||
|
|
2/9 08:27 af CSørensen |
(link) Preprint artikel: Low levels of monkeypox virus neutralizing antibodies after MVA-BN vaccination in healthy individuals
|
|
|
2/9 08:28 af Biocopper |
CSørensen, din artikel er lidt tvetydig. Læser man den igennem, virker det som om forsøget er lavet med henblik på dose-sparring. Dog fremgår alle headlines som om at vaccinen ikke virker :)
|
|
|
2/9 08:29 af WorkTrader |
Håber sataneme Bava kommenterer på det...
|
|
|
2/9 08:30 af CSørensen |
We show that MPXV neutralizing antibodies were detected across all cohorts in individuals with MPXV exposure as well as those who received historic (VACV) vaccination. However, a primary MVA-BN immunization series in non-primed individuals yields relatively low levels of MPXV neutralizing antibodies.
|
|
2/9 08:32 af Cubinvest2021 |
Jeg har lige læst artiklen. Det tegner ikke godt det her. Det er utroligt at selskabet er så tavs… mon vi skal ned i 230 i dag.
|
|
|
2/9 08:32 af CSørensen |
Ser ud til, at de har resultater for både fuld dosis, 1/5 og 1/3? Har dog ikke nået at læse det hele. Sidder på mobilen. Det ser samtidig ud som et lille studie, og de skriver, at der er brug for mere data
|
|
|
2/9 08:38 af WorkTrader |
vacciner til Hongkong (link) , har vi hørt om den ordre?
|
|
2/9 08:39 af Cubinvest2021 |
Men ok, det kan ikke komme som den store overraskelse. Man har hele tiden vist, at vaccinen ikke havde tilstrækkelig data og den data man havde kom fra dyr primært (så vidt jeg husker). Og man har hele tiden sagt, at man skulle se, hvordan virkningen var.
|
|
2/9 08:42 af Darvin |
Det stemmer blot ikke helt med den franske undersøgelse, som var større. Den pegede henimod, men ingen konklusion, en virkningsgrad på de 96% så vidt jeg husker. Der er nok brug for større og mere valide forsøg
|
|
|
2/9 08:45 af WorkTrader |
...det er altså tvetydigt, læser det som om den egentlige finding fra Erasmus forsøget er 'the Erasmus work found dose sparing “has a negative effect” on vaccination'
|
|
2/9 08:46 af Darvin |
Tror ikke denne har været delt: (link) de skriver bl.a: Vi bør ikke være selvtilfredse med hensyn til det aktuelle udbrud, baseret på MPXVs tidligere historie hos mennesker. ... MPXV-fænotypen, vi har kendt i de sidste 64 år, ligner måske ikke den nærmeste fremtids menneskelige MPXV."
|
|
2/9 08:47 af Cubinvest2021 |
Jeg bliver snart forvirret over alt det her frem og tilbage... jeg har haft tiltro til casen i 2 år nu, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har været så tæt på at forlade skuden som nu.
|
|
2/9 08:52 af Darvin |
Uanset om de taler om alm dosis eller 1/5 konkluderer de disse to ting. Sparing 1/5 eller 1/3 forringer effekten og niveauet af antistoffer. Til gengæld konkluderer de at boosteren øger, og at tredje vaccination yderligere øger antistofferne. Det er så samme billede som for Covid, hvor tredje stik virkelig gjorde forskellen
|
|
|
2/9 08:53 af CSørensen |
Kurs 250 for lidt siden i auktionen på Nordnet
|
|
2/9 08:55 af Darvin |
Der er åbenbart en stor forskel på om der gives et, 2 eller 3 stik. Flere data ønskes
|
|
|
2/9 08:55 af WorkTrader |
Der står ikke noget om, at forsøget er lavet efter to fulde doser med 28 dages mellemrum, som godkendelsen er lavet på...
|
|
|
2/9 08:55 af WorkTrader |
har opfordret Rolf til at kommentere... :-)
|
|
|
2/9 08:57 af WorkTrader |
burde jo ik' have nogen som helst effekt, nu mpx delen allerede er hevet ud af kursen... men lad os se hvad de hysteriske kællinger mener...
|
|
2/9 08:57 af Darvin |
Nemlig WT - læser det umiddelbart som om det er første stik. Hvorfor ellers konkludere mht øgning ved flere stik?
|
|
|
2/9 09:00 af WorkTrader |
markedet kan li' det :-)
|
|
2/9 09:01 af Darvin |
Det skal jo nævnes at artiklen også var ude i går, og at nogle har kendt resultaterne en rum tid.
|
|
|
2/9 09:03 af Janolsen |
Det kunne tænkes at dette betyder at den nye strategi med en 1/5 vaccine måske ikke virker som antaget.
|
|
|
2/9 09:05 af Hugininvest |
Tjaa man kan jo også læse det på denne måde. Dose sparing duer ikke, og måske skal der en ekstra booster/ et tredje stik til, som der refereres til. Så vender det lige omvendt
|
|
|
2/9 09:07 af WorkTrader |
Nemlig, paradigmets fortolkning!
|
|
|
2/9 09:09 af WorkTrader |
|
|
|
2/9 09:11 af WorkTrader |
prøver igen us-holds-80-of-global-vaccine-supply-with-just-35-of-monkeypox-cases
|
