Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
NOVO
Genmab
Bavarian Nordic
TESLA
Ennogie
Biotek-snakken
Shipping
Zealand Pharma
GN Store Nord
Vestas
Grønne Aktier
Gubra
Hansa Biopharma
Laks
OLIE OG GAS
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Banker og Finans
Pharma
Medico
Amerikanske aktier
Smallcap og First North aktier
Maersk
Chemometec
Danske Bank
Embla Medical
|
|
9/9 10:29 af WorkTrader |
Monkeypox vaccine expected to induce strong immune response Study
(link)
|
|
|
9/9 10:30 af WorkTrader |
..kommer nok en masser mindre studier i den kommende tid, der viser det ene og det andet...denne her taler for :-)
|
|
9/9 10:38 af Cupcake |
@Worktrader 09:52 - ja, det samme studie - og det er ligeså uklar som den første artikel om hvad det er, der undersøges, synes jeg. Der står fx i 6 afsnit " it showed almost no neutralizing antibodies 4 and 8 weeks after vaccination in those who received the first of the advised 0.5-milliliter doses" - (o.5 ml er jo den fulde dosis og ikke 1/5)
|
|
|
9/9 10:42 af WorkTrader |
..men overskriften er anderledes
|
|
|
9/9 10:46 af WorkTrader |
..og det må være en fejl, idet afsnittet jo kun taler om intradermal shots..
|
|
9/9 10:47 af Cupcake |
Helt enig - og derfor er det ikke helt klart for mig - helt nøjagtig hvad studiet undersøger. Er det mon både og? Det bliver spændende at begynde at høre om resultater fra de større studier der begynder i USA - der går lang tid inden det endelig resultat, men indikationer om positive / negative resultater undervejs vil vise, hvilken vej det går.
|
|
|
9/9 10:52 af WorkTrader |
Jeg tror de 0,5 ml er den nye reviderede 1/5 dosis...er det ikke?
|
|
|
9/9 10:52 af WorkTrader |
The standard regimen involves a subcutaneous (Subcut) route of administration with an injection volume of 0.5mL. The standard regimen is the FDA-approved dosing regimen. Since August 9, 2022, the standard regimen has been authorized for people aged <18 years under an Emergency Use Authorization.
|
|
9/9 10:55 af Cupcake |
Nej, 0,5 er fortsat anbefalingen for under 18 år.
|
|
9/9 10:56 af Cupcake |
"...In the context of the current national Public Health Emergency, the FDA authorized an alternative regimen that may be used for adults aged ≥18 years under a EUA beginning August 9, 2022. The authorized alternative regimen involves an intradermal route of administration with an injection volume of 0.1mL. The CDC updated its recommendations on August 22, 2022.(link)
nkeypox-vaccine
|
|
|
9/9 10:57 af WorkTrader |
10.55 enig (link)
|
|
|
9/9 10:58 af WorkTrader |
..tror nu stadig det er en journalistisk fejl
|
|
|
9/9 11:09 af WorkTrader |
Tak for info :-)
|
|
|
9/9 11:19 af lexus |
1964 hvorfor er shorts næsten halveret hvis det du tror er rigtigt.
|
|
9/9 11:22 af Cupcake |
@1964 - kan se, at din profil er oprettet her i september... Ja, aktien kan falde yderligere - og den kan stige. Man kan tro en del - men Who knows for sure? Der er ingen tvang til at eje aktien... Efter at have læst indlæg her i chatten, vil jeg nu også hellere have, at Bava koncentrerer sig om det de er gode til i stedet for at skulle kommentere hver gang "bølgerne går højt". Bare Bava ikke forholder negative oplysninger, så er jeg tilfreds - og selv om jeg er i minus... Jeg kender risikoen...
|
|
|
9/9 11:30 af Vitus |
@1964…..hvad hulen skal vi bruge dine kommentarer til…..ikke en eneste blev klogere af det…..
|
|
|
9/9 11:35 af Janolsen |
Mon ikke bare det er frustration over aktien ikke performer, når alt taler for at den skal. Giver manden/damen ret i at den er alt for nem at manipulere, og er nok det der får flere til at sige nej tak til BAVA
|
|
|
9/9 11:44 af CSørensen |
@lexus Kan det ikke være, at short er nede, fordi kursen er nede = gevinst på shorts? Det kan vel sagtens være, at shorts stiger igen, hvis kursen kommer op i de h
|
|
|
9/9 11:44 af CSørensen |
hov - op i de højere luftlag igen?
|
|
9/9 11:46 af Cupcake |
Jeg tænker også, at det er frustration - og nok ikke et forsøg på at presse prisen for at købe billigt ind efter
at have solgt...
|
|
|
9/9 12:13 af ProInvestorNEWS |
Aktier/middag: DSV og banker fører an i positivt marked
(link)
|
|
9/9 12:24 af Cupcake |
L.A.Times d.d. "U.S. may expand MPX vaccine eligibility to men with HIV" (link)
|
|
9/9 12:27 af Cubinvest2021 |
Jeg tror, at der er en reel chance for, at BARDA udskifter hele deres lagerbeholdning fra ACAM2000 med Bavarians koppevaccine. Der er her tale om en millionordre.
|
|
|
9/9 12:35 af WorkTrader |
..det bliver vist i så fald, en multimilliard ordre..havde de ikke omkring 200 mio. doser på lager..
|
|
| ||
|
9/9 12:35 af Cupcake |
Hvis data er gode + der ikke går politik i bevillingerne i USA, så ja. Mon ikke Jynneos også kommer til at figurerer på militærets lange vaccinationsliste også? + som rejsevaccine til Afrika.
|
|
|
9/9 12:37 af CSørensen |
Var det ikke 100 mio. ACAM-doser? Det svarer jo så til 200 mio. Jynneos med alm. dosering. Ellers 40 mio., hvis de fortsætter med 1/5-dosering
|
|
9/9 12:39 af Cupcake |
I dag: "Monkeypox may cause neurological damage, including inflammation of the brain – new study" (link)
|
|
|
9/9 12:39 af Villy |
Covid vaccinebooster (link)
|
|
|
9/9 12:40 af CSørensen |
Ja, og der var også denne for en uge siden: (link) Monkeypox Has Potential to Cause Heart Problems
Patient in case study developed myocarditis following monkeypox infection
|
|
9/9 12:47 af Cubinvest2021 |
@Villy: tak for link. Det lyder ikke godt... der ryger en del af casen, hvis det viser sig at holde stik
|
|
9/9 12:54 af Cubinvest2021 |
Hvis du nu er ude, hvorfor skriver du så med i chatten? Bare for at sprede dårlig stemning hos os, som holder ud
?
|
|
|
9/9 12:55 af CSørensen |
@Villy Ved du tilfældigvis, om man kan se indholdet et andet sted? Har desværre ikke abonnement på MedWatch
|
|
|
9/9 12:55 af CSørensen |
Men enig i, at det ikke lyder godt for booster-casen
|
|
|
9/9 12:57 af CSørensen |
Never mind, fandt denne: (link)
|
|
|
9/9 12:57 af TKN |
CSørensen. Du kan oprette dig som gratis bruger i 14 dage. Har du gjort det tidligere, så kan du oprette dig igen med fiktiv email adr. i 14 dage igen :-)
|
|
|
9/9 13:05 af WorkTrader |
@CSørensen, som jeg læser det er det et konkurrerende produkt (kunstige antistoffer)
, som også skal gives igen og igen, idet niveauet af antibodies fader efter 3 måneder...så slå koldt vand i blodet...
|
|
|
9/9 13:05 af WorkTrader |
(muligt konkurrerende)
|
|
|
9/9 13:09 af WorkTrader |
...og det er jo netop på varigheden Bavas cVLP vaccine skal tage andelene...som jeg ser det
|
|
|
9/9 13:09 af WorkTrader |
(cVLP baserede covid vaccine)
|
|
|
9/9 13:12 af Hansi1234 |
1964 kl.12:51 hvad mener du med at mpx casen smuldre? Hvis du mener de to link kl. 12.39 og 12.40 er det da positivt for vaccinen hvis folk får følgesygdomme af abekobber.
|
|
|
9/9 13:12 af CSørensen |
@WorkTrader - Ja, det kan jeg godt se. Det er jo også på et meget tidligt stadie og tager vel nogle år eventuelt at udvikle og faseteste...
|
|
|
9/9 13:13 af CSørensen |
Og også enig i synspunkterne om varigheden
|
|
|
9/9 13:16 af Hugininvest |
At smitte beskytter en tid, er der intet nyt i. Men det falder, dog lidt langsommere end vaccination med mRNA. Man har tidligere vist at det så ikke dækker så bredt som vaccination og heller ikke så godt
|
|
9/9 13:21 af Cupcake |
Her er Freunds artikel til de nørdede... Forstår ikke en pind - men finder det alligevel facinerende... "Conformational flexibility in neutralization of SARS-CoV-2 by naturally elicited anti-SARS-CoV-2 antibodies" (link)
|
|
9/9 13:31 af Cupcake |
Don't feed the troll (link)
|
|
|
9/9 13:38 af CSørensen |
Ah, er det ikke lidt hårdt? Han har vel bare gjort opmærksom på, at han har mistet troen på casen og har solgt. Det er vel berettiget nok? Vi skal passe på med "confirmation bias" herinde, tror jeg. Men selvfølgelig skal kritik gerne være saglig...
|
|
|
9/9 13:39 af CSørensen |
Jeg har, som tidligere oplyst, også selv solgt næsten hele positionen - men følger alligevel med i håb om at finde gode argumenter for og et godt tidspunkt til at hoppe med i båden igen :-)
|
|
9/9 14:08 af Cubinvest2021 |
Det er blot lidt underligt, at du har fulgt debatten så længe og først nu i starten af september opretter en profil for blot at oplyse, at du er ude og ser meget negativ på casen. Forstår du vores undren?
|
|
|
9/9 14:09 af Watt |
Hvis du har fulgt aktien i 6 aar, og ikke har haft noget at byde ind med, saa er det da en imponerende indsigt, du pludselig har nu. Vi har alle ret til vores mening, og jeg tror mange naturligt nok er blevet noget usikre efter det store fald - igen -og det er bestemt ok at have en mening, som ikke blot er til den positive side. Synes bare ikke at det er i orden at save det meste ned, det uden at underbygge det ordentligt.
|
|
|
9/9 14:15 af YPE |
Hej, jeg synes ikke at indlægget fra 1964 skulle støde nogen herinde. Nu er det jo ikke sådan at kursen kører efter hvad vi mener her i chatten.
|
