Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
Zealand Pharma
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Ennogie
TESLA
Shipping
Amerikanske aktier
Forsvarsaktier
Laks
Pharma
AI/Kunstig intelligens
AMBU
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
GN Store Nord
Grønne Aktier
Gubra
Hansa Biopharma
Vestas
|
15/10 13:10 af Cupcake |
Virkelig god podcast! Bekræfter, at de har arbejdet flittigt i det skjulte!
|
|
15/10 12:56 af Cupcake |
I podcasten diskuterer Hytting og Søeberg de mulige scenarier for, hvad der kommer til at ske nu.
“Vi er klar,” s
iger Hytting
|
|
15/10 12:55 af Cupcake |
Søeberg (Nordic Investment Partners), har hjulpet initiativgruppen og brugt sin erfaring fra bl.a. Hartmanns. “Jeg har talt med mange større investorer for at høre, hvor de var henne ift en evt. XGF. "Man kan hurtigere regne sig frem til en højere værdiansættelse".
|
|
15/10 12:52 af Cupcake |
5050 har registreret sig NEJ TAK til 233-kampagnen hos DAF. Hytting:
"Vi har i initiativgruppen mødtes to gange om ugen siden buddet for at forberede mulige scenarier. Nu ligger bolden hos Bavarian og kapitalfondene."
|
|
15/10 12:49 af Cupcake |
Artikel om podcast fra 11:48 i dag.
|
|
15/10 12:47 af Cupcake |
Børsen Invester Podcast i studiet: investor Ole Søeberg og investeringsstrateg Lars Hytting, Arthascope. "Investorer gætter på forlængelse af Bavarian-bud: Jeg sov roligt i nat" (link)
|
|
15/10 12:38 af Cupcake |
Relativ volumen på 18%, hvilket er midt i C25-feltet. Knap 58.000 solgt indtil nu i dag.
|
|
|
15/10 12:33 af bikube |
Det er vel ikke noget nyt i, at kursen vil falde, hvis handlen aflyses, men jeg tror da ikke, at det bliver 20%. Der er jo forskel på 20% stigning og 20% fald.
|
|
15/10 12:18 af Cupcake |
|
|
15/10 12:12 af Cupcake |
(fort.) Kort referat af artiklen i Børsen kan læses her (link) Se indlæg 128906. Det meste er dog velkendt stof.
|
|
15/10 11:57 af Cupcake |
(fort.) Sorry. Det lød som om der lå endnu en besked i e-Boks, men der er "blot" tale om beskeden fra fredag aften, altså d. 10. oktober. Mærkeligt, at Børsen først omtaler det nu - det forekommer at være en "sort" skræmme artikel her på falderebbet. Har de mon ikke kunne få nogen på NEJ TAK til 233-holdet til at stille op?
|
|
15/10 11:42 af Cupcake |
Børsen 11:40 "Kapitalfonde afslører planer i e-Boks-besked til Bavarian-aktionærer
Bavarian Nordics aktionærer har fået en besked direkte i e-Boks, hvor de opfordres til at tage stilling til købstilbud. Et træk, der vækker undren blandt investorer, mens dokumentet løfter lidt af sløret for fondenes fremtidsplaner" (link)
|
|
15/10 11:26 af Cupcake |
Klogt træk, @Fandel. Jeg fik desværre ikke solgt nok, da den steg sidst – men til gengæld fik jeg suppleret godt op i april, da kursen af en eller anden grund (ukendt på det tidspunkt) var faldet markant i to måneder til det laveste i lang tid. Jeg går også hellere i teater end i cirkus.
|
|
|
15/10 11:15 af Fandel |
Jeg solgte mine Bavarian aktier d. 5 august 2022 til kurs 409. Har så inden for det sidste år købt op igen, og forventer da, at når cirkusset har forladt byen, så kommer der ro på, så vi igen kan arbejde hen mod en lignende kursudvikling...
|
|
|
15/10 11:00 af Fandel |
10.11 - Opportunity - enig.
|
|
|
15/10 10:51 af EliotSpitzer |
Cupcake - Dejligt at se lidt mere
poetisk betragtninger ;-)
|
|
15/10 10:50 af Cupcake |
(fort.) Og vi kan ikke fortsætte med at grave nyheder frem, der ligger skjult i medarbejderes opslag på LinkedIn, mødefotos på Twitter (ja, ja – X), slides fra præsentationer, interviews på YouTube eller nye websites.
Det er nu, kapitalfondene må komme med et acceptabelt tilbud til os stålfaste, velinformerede aktionærer.
|
|
15/10 10:50 af Cupcake |
Hvis kapitalfondene virkelig vil have fat i Bavarian Nordic, har de ikke længere tid at trække.
Det seneste halve år – mindst – har selskabet holdt igen med både gode nyheder og markedsføring, der kunne løfte kursen. Spørgsmålet er, om de også har udskudt underskrivelsen af kontrakter, som ifølge BN’s egne regler er en forudsætning for en opjustering.
Det kan de ikke blive ved med. (fort.)
|
|
15/10 10:33 af Cupcake |
@Opportunity – Der har været høj søgang, og vi er mange, der spændt holder kursen mod udfaldet. Vi sidder jo alle i samme båd! Jeg troede faktisk, du var hoppet over bord i går, jf. din melding 14/10 kl. 10:23. Men hvis vi får lov at blive ombord, venter der os en fantastisk medsejling – en rejse på en rigtig skonnert med vind i sejlene og frisk, nyt mandskab ved roret.
|
|
|
15/10 10:23 af EliotSpitzer |
Jeg vil hllere være kritisk til hvilken succesfee for corporate finance-rådgivning ved opkøbstransaktioner som er sat op. Nordea har i hvert tilfælde haft travlt med at kontakt mig for at jeg skal sælge.
|
|
|
15/10 10:23 af EliotSpitzer |
Omvendt fokuserer en aktieanalyse mere på forventninger om fremtidig vækst og markedsforhold. Her er tilgangen ofte mere optimistisk og tager udgangspunkt i nøgletal som , Price/Earnings, Price/Earnings to Growth samt markedsstemning. Aktieanalyser udarbejdes for at guide investorer og markedet og foretages af equity research-analytikere. Derfor natulrigt at der kan være forskel.
|
|
|
15/10 10:23 af EliotSpitzer |
Her er lidt kommentar til diskrepanser mellem en fairness opinion og en aktieanalyse (kursmål) opstår, fordi de to tilgange har forskellige fokusområder og metoder. En fairness opinion lægger vægt på juridisk og finansiel rimelighed og benytter typisk en konservativ tilgang, som for eksempel diskonteret pengestrømsanalyse eller sammenlignelige transaktioner. Formålet er at beskytte bestyrelsen og aktionærerne, og vurderingen udføres af corporate finance-specialister.
|
|
|
15/10 10:11 af Opportunity |
@Fandel - små 4 milliarder $ er vel ikke meget på de kanter
|
|
|
15/10 10:04 af Fandel |
Portokassen LOL...
|
|
| ||
|
|
15/10 09:41 af Opportunity |
BN største marked er USA - Kan ikke forstå at de ikke kunne være interessante for en af de store medicinal virksomheder i USA - eller er BN ikke store nok til et sådan køb - et bud på 25-30 milliarder kr er jo kun et greb i porto kassen for de store og de har faciliteterne til at producere i USA - meget man ikke forstår - undskyld hvis jeg kaster om mig med ideer - er nok lidt nervøs på dagen.
|
|
|
15/10 09:29 af EliotSpitzer |
Jeg kan godt blive lidt konspiratorisk fra tid til anden men lige denne her historie tror jeg ikke på at der er en konspiration. Nordea’ Markets’s analytiker Michael Novod, som dækker BN har i mine øjne høj integritet og jeg har kunne følge hans analysers logik. Men det sidste kursmål fra hans side var også 266 DKK. Derfor kan der stilles spørgsmåltegn ved fairness vurderingen fra Nordea Corporate Finance. Men analyserne mener jeg holder vandtæt.
|
|
|
15/10 09:23 af Opportunity |
Jeg har læst en skrive at KF bare skal have over 50% for at kunne udvande os små-aktionærer .. en anden skriver hvis de ikke når 75% kan bestyrelsen skiftes .. hvad er op og ned ? Ved godt at resultatet falder i dag - men vil gerne være på forkant med hvad der kan ske og om mine aktier kan udvandes hvis de kommer over 50% - takker allerede nu for et kvalificeret svar
|
|
|
15/10 09:21 af Strøjer |
Nej, der er lov om vandtætte skodder i bankverdenen. Hvis det er korrekt hvad der skrives her, er det et kæmpe breach, og skal straffes hårdt.
|
|
|
15/10 09:18 af Opportunity |
Det lyder voldsomt og kan da bestemt ikke være lovligt hvis det er sandt ?
|
|
15/10 09:03 af Cupcake |
Jf @Bibob billedteksten “ Per Gramstrup, adm. direktør i Asset Advisor Fondsmæglerselskab, insinuerer, at Nordeas aktieanalyseafdeling bevidst har sænket kursmålet på vaccineselskabet Bavarian Nordic, så bankens Corporate Finance-afdeling lettere kunne få to fondes købstilbud på Bavarian Nordic trumfet igennem – med en klækkelig gevinst til følge for Nordeas Corporate Finance-afdeling” jamen dog… hvem skulle have troet det?
|
|
|
15/10 08:32 af bibob |
Alt tyder på at Nordea spiller med fordækte kort.
|
|
|
15/10 08:32 af bibob |
Fondsmægler direktør sår tvivl om Nordeas rolle i Bavarian Nordic rådgivning. MedWatch 14/10.
|
|
15/10 08:22 af Cupcake |
14/10 “BioNTech's African mRNA vaccine production push gets EU funding boost” (link)
|
|
|
15/10 07:30 af ProInvestorNEWS |
Bavarian Nordic: Mens investorerne venter på optællingen og næste skridt...(link)
|
|
|
15/10 06:49 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
15/10 06:25 af Darvin |
Helt enig EliotSpitzer det er i strid med reglerne hvis de kun oplyser at de IKKE har nået målet. De skal oplyse præcist hvir stor tilslutninger er
|
|
14/10 23:29 af Cupcake |
Den 19/9 bemærkede jeg, at det kan tolkes positivt, at Aamund og andre, som normalt ikke holder sig tilbage fra offentlige udtalelser, synes at have "trukket sig tilbage". Geleddene var samlet, en fælles front under opbygning, og kampplanen finpudses. Siden da er tavsheden kun blevet brudt én gang – den 25/9 – af Lars Mathiesen i Børsen "Tidligere Nordea-direktør angriber Bavarian: I taber investorernes værdier på gulvet". Geleddene synes derfor fortsat at stå samlet. En interessant dag venter.
|
|
14/10 22:54 af Cupcake |
Når Akademikerpension går forrest med et "nej tak", kan det have en afsmittende effekt...
|
|
|
14/10 22:46 af EliotSpitzer |
Nu får vi også se, om Anne Louise Eberhard har ret i sit profeti om, at større investorer først giver tilsagn efter alle myndighedsgodkendelser er på plads og tæt på deadline. Begge kriterier er nu opfyldt.
|
|
|
14/10 22:38 af EliotSpitzer |
Men nu får vi at se om vi får et ordentligt halvlegsresultat denne gang.
|
|
|
14/10 22:37 af EliotSpitzer |
Jeg er meget sikker på at kapitalfondene har kendt til det eksakte tal og når de skal "inkludere så mange oplysninger om resultatet som muligt." så mener jeg ikke de har opfyldt kravet.
|
|
|
14/10 22:35 af EliotSpitzer |
"
Meddelelsen skal indeholde det ”foreløbige” resultat af tilbuddet, uanset om tilbuddet bliver forlænget eller afsluttet. Med ”foreløbig” forstås, at tilbudsgiver skal inkludere så mange oplysninger om
resultatet som muligt. Tilbudsgiver skal herunder oplyse, hvor stor en andel af stemmerettighederne
tilbudsgiver antager at have opnået. For frivillige tilbud skal tilbudsgiver oplyse, om betingelserne
antages at være opfyldt eller ej."
|
|
|
14/10 22:33 af EliotSpitzer |
Jeg vil stadig fastholde, at jeg ikke er tilfreds med det "foreløbige resultat" i den seneste meddelelse. Jeg vil derfor henvise til Vejledningen om bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Her står:
|
|
14/10 22:20 af Cupcake |
14/10 21:47 Kunne være fint, hvis flere af de større aktionærer med jævne mellemrum i morgen tilkendegav deres tilslutning eller ej ligesom Anders Schelde fra Akademikerpension... (hvem er mon det andet pensionselskab i artiklen?)
|
|
14/10 22:15 af Cupcake |
14/10 2025 21:27 af EliotSpitzer, jf. 29/9 19:39 vedr. foreløbig resultat...
|
|
14/10 22:01 af Cupcake |
11/10 19:35 Walgreens og deres 8.700 forretninger - mon Bava har indgået en aftale med Walgreens
siden de reklamerer for chikungunya-vaccination?
|
|
14/10 21:47 af Cupcake |
KapitalWatch 14/10 16:41 "To danske pensionsselskaber afviser kapitalfondes bud på Bavarian Nordic
De to pensionsselskaber havde ved udgangen af august investeringer for henholdsvis 345 mio. kr. og 43 mio. kr. i Bavarian Nordic." + " Med tæt på et døgn til deadline, meddeler 2 pensionsfonde, at...." (link)
|
|
14/10 21:42 af Cupcake |
Jo, det foreløbige resultat var, at KF ikke havde opnået >75%... (det er jo
også et foreløbigt resultat!)
|
|
|
14/10 21:27 af EliotSpitzer |
Men bemærk at der står også at "Denne meddelelse skal også indeholde det foreløbige resultat af tilbuddet.". Dette syntes jeg ikke at vi så ved sidste meddelse.
|
|
|
14/10 21:26 af EliotSpitzer |
"§ 21, stk. 3 i bekendtgørelsen om overtagelsestilbud fastslår, at tilbudsgiveren senest 18 timer efter udløbet af tilbudsperioden skal offentliggøre en meddelelse om, hvorvidt tilbuddet forlænges eller afsluttes. Denne meddelelse skal også indeholde det foreløbige resultat af tilbuddet. Det endelige resultat skal offentliggøres senest tre hverdage efter tilbuddets afslutning. "
|
