Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
9/12 11:53
af Mikko
I millionærklubben nævner Lau også virksomheden som et opkøbsmål
9/12 10:44
af Opportunity
Tak for svar @Cubinvest2021, tanken med evt bud fra en af de store i Kina havde jeg slet ikke på radaren, så vil det nok give budkrig - på den anden side ville Kina nok hurtigere godkende den Booster fra Bavarian mod COVID-19, ikke så lang ventetid, de ville nok være tilfredse med de resultater/test der er lavet … hvem ved hvad det ender med .. spændende bliver det :-)
9/12 10:36
af Cubinvest2021
Den mavefornemmelse har mange haft længe, også jeg. GSK er et bud (for nylig swap i bestyrelsesmedlemmer?) eller J&J, som de allerede har et samarbejde med (eller har haft?). Men som Lau tidligere har påpeget ad flere omgange, så er det USA/ BARDA, som ender med at spille det sidste kort ift. evt. opkøb. De har støttet hele teknologien bag Jynneos og de vil ikke lade f.eks. et kinesisk firma overtage biksen.
9/12 10:23
af Opportunity
Kursen må siges at være lav, tænker på alt hvad Bavarian har i deres Pipeline som ved nuværende kurs ikke er indregnet. Markedsværdi på knap 17 miliarder Dkr, jeg kan ikke komme væk fra den tanke, at der vil komme et bud på Bavarian fra en af de store ? Hvad siger jeres mavefornemmelse …
9/12 10:22
af WorkTrader
2/3 af de warrants har da iøvrigt strikekurs over 270...
9/12 10:03
af WorkTrader
..ja, og heldet følger de dygtige :-)
9/12 09:55
af WorkTrader
Godmorgen..hjemmesiden opdateret nu.
9/12 07:30
af Fandel
Godmorgen...
9/12 07:24
af Stroka
God morgen :-)
9/12 07:18
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
9/12 00:59
af Cupcake
@WorkTrader 21:13 - ja, jeg blev triggered, og blev vist revet "lidt" med. Har tidligere advokeret for, at Bava skulle vise velvilje og forære WHO vacciner til distribution - men er blevet mere oplyst, hvordan WHO, myndigheder, andre pharrma etc. agerer - og synes ikke at "Vores" firma skal være "tosse"-god.
9/12 00:51
af Cupcake
Hmmm - PM er fortsat ikke uploaded på hjemmesiden. Fik mails om warrants for over 2 timer siden. Ærgerligt hvis kursen flytter sig, at investorer mv. ikke kan søge oplysninger på hjemmesiden... Bava måtte i øvrigt fortsat gerne udsende PM, når markedet i DK er åbent...
8/12 23:29
af Cubinvest2021
Tak @TOPspiller. Vi må håbe på, at kursen ligger over 224 kr om 3-4 år. Det satser jeg i hvert fald på :-)
8/12 23:27
af Cubinvest2021
Mange tak. Jeg var lige ind på youtube for at få det foklaret. Som jeg forstår det, så er det selve selskabet, der udsteder flere aktier (i alt 932.051 stykker), som så betyder, at de eksisterende aktier bliver i princippet udvandet. Måske ubetydeligt for kursen, ja.
8/12 23:27
af TOPspiller
Der vil kun komme nye aktier hvis kursen i 2026/2027 er over strike-kursen, da det er beløbet pr aktie ledelsen skal betale. Så hvis kursen er lavere vil der ikke komme nye aktier.
8/12 23:16
af Cubinvest2021
Og det er også i tråd med sidste års udmelding fra bestyrelsen / ledelsen om at ville fastholde Chaplin med diverse incitamenter (penge forstås), så han ikke smutter til et andet selskab
8/12 23:14
af Cubinvest2021
Mange tak @Pensionisten. Jeg spørger, fordi jeg ved ikke meget om warrants. Hvilken indflydelse har det på kursen nu? Er det ikke en option for medarbejderne til at købe et bestemt antal aktier ude i fremtiden (2026 / 2027)? Er det antal aktier nogle, som Bavarian selv har købt eller sikret sig?
8/12 23:09
af Cubinvest2021
@Anderbilt: ja, hvis du bruger iPhones stock app så sker det tit, at kursen “hopper” meget voldsomt lige pludselig. Jeg har selv fået en del forskrækkelser. Brug Yahoo Finance app i stedet eller lignende
8/12 23:06
af Cubinvest2021
Ja. Jeg bliver så skuffet, når jeg ser at der er kommet 2 mails fra Bavarian Nordic A/S i min indbakke for kort efter at indse, at det ikke var andet end tegningsoptioner til ledelsen…. Men hvad betyder det egentlig for kursen og os andre aktionærer? Hvorfor siger du “lidt øv” @Pensionisten?
8/12 22:13
af WorkTrader
@Cupcake, fra 16.17..hører dig, tak for input. Det var nu heller ikke udtryk for en egentlig holdning, mere en spontan tanke ifm vaccine inequality artiklen..og som oplæg til lidt simpel chat :-)
8/12 17:42
af Cupcake
Der er også etableret "Hub for Pandemic and Epidemic Intelligence" gennem WHO (link) og hvis WHO kan ertablere en "hub to make COVID-19 vaccines in South Africa", så kan de også betale for distribution af en dansk vaccine i Afrika.... (link)
8/12 17:27
af Cupcake
Som jeg husker det, har afrikanske lande klagede over manglende vacciner, men Bava har tilkendegivet, at de ingen henvendelser har modtaget fra afrikanske lande. Heller ikke i de mange år Mpox florerede i Afrika inden det kom til Europa.
8/12 17:24
af Cupcake
Jf. linket indeholder "Fund for Pandemic Prevention, Preparedness and Response (PPR)" allerede " over $1 billion in financial commitments have already been announced for the FIF, including contributions from the United States, the European Union, Indonesia, Germany, the United Kingdom, Singapore, the Gates Foundation and the Wellcome Trust"
8/12 17:21
af Cupcake
Googler man Global pandemic relief fund er der fonde overalt til formålet. Kan derfor absolut ikke se, hvorfor Bavarian skal forære vacciner væk. De er ikke en "godtgørende" organisation. Det er WHO's arbejde at koordinere denne indsats til afrikanske lande. Online finder man artikler om covid-vaciner, der endte på lodsepladserne rundt omkring i afrika grundet manglende infrastruktur til distribution. (og ja, nogle af vacinerne var outdated....
8/12 17:17
af Cupcake
Remember FIF? WHO etablerede en Response + Recovery Fund for Covid (link) Baserede på de erfaringer er Verdenen/WHO i færd med at etablere en fond for pandemier generelt - men vil vist gerne have kontrol hermed via World Bank. Det er denne (link)
8/12 16:39
af Cubinvest2021
Jeg synes, at en donation vil være oplagt. Men det skal Bavarian ikke stå for. Der findes mange fonde i Danmark med masser af penge, som kunne opfodres til den gode gerning. Jeg tvivler dog på, at Novo- eller Lundbeck fonden vil være med
8/12 16:14
af WorkTrader
absolut...
8/12 16:14
af CSørensen
Ja, det ville jeg bestemt også... Så måske har du ret. Tror bare, det er en virkelig svær balancegang for et vaccineselskab.
8/12 16:13
af WorkTrader
måske...det er vel kun i Afrika det er endemisk? Tror verden ville have forståelse...jeg ville...selv som aktionær.
8/12 16:12
af CSørensen
Så skulle det måske hellere være en donation til WHO med henblik på ligelig distribution til de trængte steder i verden
8/12 16:11
af CSørensen
Jeg kan godt følge tanken omkring en donation, men den bør nok komme fra lande og ikke selskaber - det er jo svært at gå direkte tilbage til at opkræve fuld pris - for hvad så med alle de andre værdigt trængende?
8/12 16:10
af CSørensen
Ja, der er nok desværre dystre udsigter i forhold til troen på den altruistiske globale indsats - og det er åbenbart også utroligt svært at overbevise beslutningstagerne om, at det faktisk reelt ikke (kun) er altruisme, men også i høj grad egeninteresse at sikre en global sammenhængende indsats.
8/12 16:09
af WorkTrader
..men ville nok skabe lidt goodwill...og attention, hvis Bava lige sendte en million doser til Afrika...måske en idé? :-)
8/12 16:07
af WorkTrader
..ja lad os håbe verden hører efter, foreløbig har kun Sydkorea doneret en smule til Afrika...
8/12 16:04
af CSørensen
..of vaccines and improved preparation to face future outbreaks and pandemics.
8/12 16:04
af CSørensen
The 2022 monkeypox, polio, and cholera outbreaks exemplify the issues identified by WHO’s report, not least the tendency of high-income countries to treat outbreaks as a domestic problem instead of a global one. We urge governments, vaccine manufactures, and international organisations to embrace the recommendations delineated in the report to adopt strategic and internationally coordinated approaches to generate vaccine supplies, with the goal of achieving a more equitable global distribution..
8/12 16:02
af CSørensen
Stødte lige på denne leder fra The Lancet om "vaccine equity" (link) - som jeg ikke mindes at have set delt herinde.
8/12 15:35
af WorkTrader
UK køber vel ikke gennem HERA tænker jeg...
8/12 15:34
af WorkTrader
Ja..vi trænger til en nyhed fra selskabet. Her UK's strategi ift mpox de næste 12 måneder, (link) - der fortsættes med at tilbyde pre-and post-exposure vaccination...
8/12 15:23
af Cupcake
Relativ vol. er blot 17%, hvilket svarer til en bundplacering i C25, hvor der p.t. er behersket omsætning over næsten hele linien ...
8/12 14:37
af CSørensen
I øvrigt helt enig @Darvin omkring facebook-grupperne. Utroligt , så lavt niveauet kan blive derinde...
8/12 14:34
af CSørensen
Dog indrømmet: Kan godt forstå frustrationen over en vigende kurs, når drømmen går den anden vej. Er også selv tidligere kommet til at give lidt for meget udtryk for den i chatten, men har oplevet, at det giver mere frustration og ikke mindre - men den erfaring deler alle åbenbart ikke...
8/12 14:32
af CSørensen
Jeg kan egentlig heller ikke forstå, hvorfor man er så opsat på at skrive herinde og oprette nye profiler m.v. bare for at skrive, hvor meget man hader aktien og selskabet. Men det er vel generelt "troldens gåde" på internettet (og uden for det) ;-)
8/12 14:30
af CSørensen
Herfra skal også sendes en tommel op til det gode arbejde med at sikre en ordentlig tone og et rimeligt seriøst niveau i chatten. Jeg bidrager heller ikke så meget (mere), men læser alt, hvad der skrives. Og selv om det nogle gange kan være god sæbeopera-underholdning at læse "Bava er en lorteaktie"-chattrådene, er det helt klart prisværdigt at forsøge at luge ud. Så også tak herfra for det, Helge (og I andre seriøse bidragydere) :-)
8/12 10:36
af Opportunity
Jeg læser gerne jeres kommentarer her i chatten, jeg har ikke selv noget at bidrage med udover at jeg har aktier i Bavarian som de fleste har her i chatten, jeg holder mig på sidelinjen, i gør det godt og ofte er det spændende læsning :-)
8/12 10:27
af Darvin
Du gør det beundringsværdigt fremragende :-)
8/12 10:11
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bortset fra det, er det kun i Bavarian chatten at vi har problemet.
8/12 10:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tak Darvin. Jeg gør hvad jeg kan. Desværre opretter de slettede sig profiler med ny mail og alias. Det er dog min vurdering, at det kun er 3-4 personer som vi har problemer med. Muligvis færre da en enkelt kan have dobbeltalias.
8/12 09:03
af Darvin
Lige præcis det med “fyld og snik snak” er bl.a grunden til at jeg kun sjældent og yderst sporadisk “kigger” i Facebook grupperne, og aldrig kunne drømme om at skrive der. Jeg oplever at 95% af indlæg i FB grupperne er ligegyldigt fyld, gentagelser eller tomgang. PI er normalt på et langt højere og sagligt info niveau, og det er det vi skal fastholde.
8/12 09:02
af Darvin
Det er svært at bedømme, hvad der er kvalitet. Men alle skribenter bør dog overveje, om det de skriver tilfører noget nyt, eller om det er fyld, gentagelser eller snik snak. Altså nyt om aktien, forsøg, analyser (egne og andres), vinkler på sagerne, konkurrenter, gravearbejde og for den sags skyld også udvikling mht short (ikke om short er noget l… eller det modsatte) m.v
Nyeste Først- Ældste Først   Side 436/875