Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
TESLA
Banker og Finans
Laks
Bavarian Nordic
Shipping
Ennogie
Hansa Biopharma
Medico
OLIE OG GAS
AI/Kunstig intelligens
AMBU
GN Store Nord
Gubra
Biotek-snakken
Pharma
Vestas
Amerikanske aktier
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Maersk
Chemometec
Danske Bank
Forsvarsaktier
|
|
28/10 07:11 af VærKritisk |
Enig, Pensionisten, for meget fokus på shorts. Men bortset fra det så må jeg bare sige, at jeg er intet mindre end vildt imponeret over chat skribenternes viden om disse meget komplicerede sager inkl. deres evne til at finde relevant info. Det gør det meget givende at følge med. Så tak fordi I gider dele jeres viden og arbejde
|
|
|
28/10 06:52 af ProInvestorNEWS |
Fredagens aviser med Danske Bank, Ørsted og Carlsberg (link)
|
|
|
28/10 06:36 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
28/10 06:33 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen :-)
|
|
28/10 06:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
28/10 06:23 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
27/10 22:52 af Cupcake |
Maniodepressiv? Jeg synes det er en spændende periode vi er i - og som vi går imøde - også med de daglige op- og nedture i kursen... Bava behøver ikke at komme med en selskabsmeddelelse i morgen, fredag, kl. 16.00...
|
|
27/10 22:49 af Cupcake |
@BioBio (20:19) tak - og tusind tak for øvrige bidrag/informationer...
|
|
|
27/10 20:38 af Villy |
Jeg synes, at der mange gode akademiske forklaringer, som er svære at forholde sig til. Jeg savner saglig vurdering af den tekniske opbygning af vacciner, og den historiske belæg for at det virker.
|
|
|
27/10 20:33 af WorkTrader |
20.06 Bio...yes, som jeg forventede...og dermed burde der kunne indsendes ansøgning umiddelbart efter...apropos løbende godkendelser...tak igen!
|
|
|
27/10 20:22 af BioBio |
Som en lille sidenote så havde Merck faktisk gang i at udvikle en coronavaccine på deres VSV-platform tilbage i starten af coronaepidemien, men droppede den som en af de få
grundet dårligt immunrespons.
|
|
|
27/10 20:20 af BioBio |
Det burde derimod kunne gives som en mere bred vaccine ude i befolkningen, som ikke har en direkte akut risiko for smitte, men hvor Janssens/BNs vaccine måske virker længere end Mercks VSV-vektor vaccine.
|
|
|
27/10 20:19 af BioBio |
@Cupcake. Svar til 26/10 21.34. Ja, det burde umiddelbart være langt fra umuligt at skifte mellem varianter i adeno-vektoren for ebolavaccinen. På den måde ville Janssen også have en Sudan-vaccine. Dog ville man stadig have det problem, at man skal give 2 skud (først Janssens adenovektor og dernæst BNs MVA-BN-vektor) med nogle ugers mellemrum, hvormed effekten først virker efter en del uger. Dette duer ikke som ringvaccination under et udbrud, og kan derfor ikke inddæmme aktive smittekæder.
|
|
|
27/10 20:16 af BioBio |
Prøver vi at sammenligne studiet med BNs data, så ligner det tværtimod, at mRNA som 3. skud er bedre end BNs efter de først 2-4 uger (GMT 117.5 overfor Omicron for BN vs. GMT 531 overfor Omicron BA.4/BA.5 for mRNA). Igen skal vi dog tage højde for, at begge studier er små, og det er svært at sammenligne
på tværs af studier. (link)
|
|
|
27/10 20:11 af BioBio |
@Worktrader. Ang. dine kommentarer omkring studiet fra i går (det lille studie med de bivalente vacciner vs. de monovalente mRNA vacciner). Vi kan ikke bruge det studie til at sige noget om, at BNs vaccine holder længere. Vi kan bruge det til at sætte et lille spørgsmåltegn ved, om det giver mening at give en bivalent mRNA over en monovalent mRNA som 4. skud.
|
|
|
27/10 20:06 af BioBio |
Dermed er primært readout omkring december 2022 vel muligt. Der nævnes ikke noget om et follow-up på 6 måneder, men det er muligt, at dette vil indgå i et efterfølgende readout
.
|
|
|
27/10 20:04 af BioBio |
Det primære endepunkt i fase 3 med BNs corona-vaccine er non-inferiority eller superiority holdt op mod den monovalente Pfizer vaccine målt på nAb GMT to uger efter 3. eller 4. skud. (link)
|
|
27/10 19:55 af Darvin |
Og i TV Avisen 21 minutter inde i udsendelsen.
(link)
|
|
27/10 19:46 af Darvin |
DR igen med ny artikel (link)
|
|
|
27/10 17:33 af Villy |
Jeg tror, at Q3 regnskabet den 9/11
vil betyde pæne stigninger - lad os se.
|
|
27/10 17:23 af Cubinvest2021 |
Ja. Måske. Men mange gange, hvor der er kommet gode nyheder, er kursen gået nedad.. shorterne kan ikke lide gode nyheder
|
|
|
27/10 16:02 af Janolsen |
Ja en aktie der minder mest og alt om en maniodepressiv :)
|
|
|
27/10 15:59 af WorkTrader |
...
dejlig aktie
|
|
27/10 15:00 af Cupcake |
The Lancet : En case fra i sommers: "Monkeypox outbreak in a piercing and tattoo establishment in Spain". (link)
Spredning vurderes bl.a. at skyldes dårlig hygiejne. Det lyder plausibelt qua stigning i MPX tilfælde i USA blandt hjemløse, hvoriblandt der også nu er registreret dødsfald.
|
|
| ||
|
27/10 13:49 af Cupcake |
@ProInvestorNEWS kort video linket funker ikke.... Prøv denne (link)
|
|
|
27/10 13:28 af ProInvestorNEWS |
Kort video - Der blæser milde vinde over aktiemarkederne denne uge, hvor de danske aktier er steget med 10% og ligger i førerfeltet af verdens aktier ift. stigninger i oktober. Men er det holdbare stigninger? Omtalte selskaber denne uge er bl.a. Anavex. Genmab, Zealand Pharma og Bavarian Nordic. Slutteligt kommer Helge Larsen med en opdatering på laksesektoren i Norge - er regeringen ved at få kolde fødder på deres forslag om grundrenteskat? (link)
|
|
|
27/10 12:19 af WorkTrader |
..såvidt jeg har læst, men ikke kan verificere, så er der KUN tale om inferiority ift Comirnaty...but I rest my case
|
|
|
27/10 12:17 af WorkTrader |
..det må stå sort på hvidt i fase 3 forsøgsprotokollen, hvad primær endpoint er, og hvad der kan søges godkendelse på baggrund af...det er vel ikke noget vi behøver gætte os til.
|
|
27/10 12:13 af Darvin |
Xiuan - hvis det du skriver skal lægges til grund, har vi godkendelse i 1 halv år ?
|
|
|
27/10 12:10 af WorkTrader |
Geisling...kæmpe stort potentiale, hvor platformen kan bruges mod kræft om 15-20 år...
|
|
27/10 12:09 af Darvin |
Så det er ret sandsynligt, at de når det som de hele tiden har meldt ud. Altså sommeren 23 rundt regnet, eller tidligere. De 6 mdr for forsøgene i Belgien og Danmark er primært aht forsøgsstørrelse og varighed af antistofniveau. Virkning efter de sædvanlige 3-4 uger ved de temmelig sikkert her i efteråret.
|
|
|
27/10 12:08 af WorkTrader |
Bavarian i Radioavisen :-)
|
|
27/10 12:08 af Darvin |
I USA delen er det ikke 6 mdr, men væsentlig kortere. Danmark var sidste start, og her skal hvert sted tage et sted mellem 50 og 80 personer. Der hvor jeg har kontakt, ved jeg at de har en stribe skrevet op, som lige nu er givet tider, og er igang. Sidst jeg fik info manglede de stadig nogle, men de kommer så i hælene på dem der får prikket nu. Ikke urealistisk med ca maj som endpoint. OG der er rullende/løbende opdatering. Selve analysen m.v. kan derfor ske forholdsvis hurtigt.
|
|
|
27/10 12:05 af Xiuan |
The 3000 patients is for the safetystudy in USA. And the Denmark and Belgium "Non-inferiority, or superiority in terms of neutralizing antibodies against the SARS-CoV-2 index virus (Wuhan wild type isolate), in Part A Cohort 1 and 2 after 2 weeks vaccination.
Thats why Danmark and belgium can start the clinical later than USA clinical. So should have readout Dec/Jan.
|
|
|
27/10 12:03 af WorkTrader |
..som jeg læser det, kan de søge om godkendelse så snart primær endpoint er nået...6 mdr. data vil afgøre hvor stort marked de kan få...
|
|
27/10 11:54 af troldmanden |
De 6 mdr starter altidfra sidste patient er indrulleret. Ellers kan man jo ikke få 6 mdr data for alle patienter. Man kan godt vælge at lave nogle samples undervejs. Men det øger typisk risiko for det fulde studie. Så det er primært i cancer den slags benyttes
|
|
|
27/10 11:52 af WorkTrader |
måske de 6 mdr. startede i september?
|
|
|
27/10 11:51 af WorkTrader |
will evaluate the safety and tolerability of the vaccine in 3,000 subjects receiving a single 100 µg dose of ABNCoV2. The second group will start enrollment of 1,000 subjects in Denmark and Belgium later in October. Subjects in this group will be randomized to receive either a single 100 µg dose of ABNCoV2, or a single 30 µg adult booster dose of Comirnaty.
|
|
|
27/10 11:51 af WorkTrader |
A global Phase 3 trial assessing the non-inferiority of ABNCoV2 compared to Comirnaty® in terms of neutralizing antibodies against the SARS-CoV-2 index virus was initiated in September 2022. The double-blind, controlled trial will enroll two groups of a total of approximately 4,000 adult subjects who either previously completed primary vaccination or have already received one booster dose of a licensed COVID-19 vaccine. The first group, which is currently enrolling in the U.S., will evaluate the
|
|
|
27/10 11:44 af WorkTrader |
Men vi må se, hvad der sker i december...
|
|
|
27/10 11:43 af WorkTrader |
Jojo Troldmand, men godkendelse hviler stadig på et endpoint at den ikke er ringere end contamity..
|
|
27/10 11:41 af Cupcake |
(fort.) Bloomberg "The contract will see Moderna work with researchers from the University of Texas Medical Branch at Galveston to build on the company’s mRNA technology that was used to rapidly make Covid-19 vaccines, according to people familiar with the situation who were not authorized to speak on the deal because it has not yet been finalized."
|
|
27/10 11:39 af troldmanden |
WT det er på meget få patienter. Så de data kommer myndighederne ikke til at lægge ret meget vægt på. Det er derfor man har fase 3 studier :-)
|
|
27/10 11:37 af Cupcake |
Bloomberg g.d. "Moderna Nears US Deal to Develop Shots for Ebola, Other Biological Threats" (link)
|
|
|
27/10 11:33 af WorkTrader |
..de havde langtidsstudie på fase 2, som påviste durability...
|
|
27/10 11:32 af troldmanden |
Og den ENESTE måde bava kan påvise den fordel er jo netop ved længere studier. Og lægen gjorde meget ud af at fortælle mig jeg SKAL komme ud til dem 7 gange over 6 mdr
|
|
27/10 11:31 af Cupcake |
Ja, det var det jeg mente - sorry...
|
|
27/10 11:30 af troldmanden |
ahhh det er en ret kraftig overdrivelse. Pfizeers jhar så absolut virket!. Effekten fader "blot" for hurtigt. Det er DET der er bava fokus
|
|
27/10 11:30 af Cupcake |
LOL
|
|
27/10 11:29 af troldmanden |
De er kommet lat lat for sent i gang hvis de på nogen som helst måde skal kunne præsentere indledende data i dec. Jeg tor mere man riisikere data ikke er konklusive. Og så er man sq lidt fucked. Aktien bliver det i hvert fald
|
