Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
TESLA
Bavarian Nordic
Banker og Finans
Laks
Shipping
Ennogie
Hansa Biopharma
Medico
OLIE OG GAS
AI/Kunstig intelligens
AMBU
GN Store Nord
Gubra
Biotek-snakken
Pharma
Vestas
Amerikanske aktier
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Maersk
Chemometec
Danske Bank
Forsvarsaktier
|
19/1 16:47 af Match |
Jeg mener så absolut, at der er usikkerhed vedr. de endelige fase 3 resultater, og det skal man selvfølgelig have med i sine overvejelser. Jeg beholder alle mine Bavarian Nordic aktier.
|
|
|
19/1 16:52 af WorkTrader |
..egentlig underligt, at fase 3 forsøget kun køres mod den ældre gruppe, når de havde stærke fase 2 tal mod begge grupper...
|
|
19/1 17:10 af Cupcake |
@Match 15:41 vedr. indlæg der får læsere til at sælge. Jeg kunne ikke være mere uenig med dig i, at indlæg - som dem du refererer til - er problematiske, med mindre der er tale om disinformation. At der handles i affekt kan ingen holdes ansvarlig for. Vi er alle ansvarlige for vore egne handler - gode eller dårlige - og må selv sikre nødvendig due dilligence, når vi indgår handler.
|
|
|
19/1 17:15 af WorkTrader |
Omkring Bio's indlæg, så sendte jeg dem til BN's IR, som iøvrigt virkelig har steppet op på det sidste...jeg bad om respons på forudsætningerne og det faktuelle indhold...Rolf har nu svaret mig, fortsættes.
|
|
19/1 17:16 af Cupcake |
@Worktrader - mon det er fordi, det er billigere, hurtigere og nemmere at lave fase 3 (og evt få godkendelse), når målgruppen i første omgang er afgrænset? Pfizer fik også alle målgrupper inkluderet etapevis, som jeg husker det, selv om det var under andre vilkår...
|
|
|
19/1 17:17 af WorkTrader |
"Vi er hos BN helt enige med Søren at om end Modernas data ikke er fyldestgørende er de generelt lovende for om det er muligt at skabe et immunrespons mor RSV med en vaccine. Før 2022 har vi set talrige fejlslagne forsøg på at få vacciner til at virke mod RSV men uden held. GSK og Pfizer er de første som har vist at det kan lade sig gøre. Det er naturligvis en derisking af vores projekt. "
|
|
|
19/1 17:18 af WorkTrader |
"Din ven Kloge Åge tager fejl på flere parametre og er ikke værd og gå i kødet på. Han kommer med flere faktuelle fejl bla anvender vi ikke postfusion F, men native F i vores konstrukt etc etc Desuden er alle indenlandske og internationale analytikere enige i Søren Løntofts overordnede betragtning. "
|
|
19/1 17:24 af Cupcake |
Tak - dejligt, at du har fin kontakt tll IR og at du velvilligt deler informationer. Jeg er ikke biolog, men at globale analytikere er enige i Sydbanks overordnede betragtning er vel ikke et argument....
|
|
|
19/1 17:27 af Kraken23 |
Rolf skyder fra hoften, skriver biobio ikke netop at de bruger nativ F, og chancen for succes dermed er mindre ? Altså modsat hvad rolf skriver ??
|
|
19/1 17:51 af Cubinvest2021 |
Er det kun mig, som nu venter svar i chatten fra BioBio? Han dukker op engang imellem, men plejer altid at forholde sig meget kritisk til Bavarians produkter og forsøg, selvom han ikke er aktionær (jeg spurgte ham engang og han sagde, at han ikke havde aktier dengang)
|
|
19/1 17:52 af Cupcake |
@Susinvest Mange - hvis ikke de fleste - indlæg er i en eller anden grad
kurspåvirkende.
|
|
19/1 17:58 af Cubinvest2021 |
Som jeg ser det, så er der forskel på noget som jeg f.eks. skriver (som tydeligvis bærer præg af min manglende viden på mange områder) og så fra en, som tydeligvis skriver i fagsprog og virker til at have et meget stort indblik i faget. Så selvfølgelig, hvis nogen som BioBio skriver noget kritisk om Bava, så har det en større effekt end hvis jeg skriver. Så derfor er det vigtigt, at BioBio skriver med korrekt data, for folk herinde lytter åbenbart på ham / hende
|
|
|
19/1 18:02 af Janolsen |
Jeg har tidligere nævnt at jeg undre mig over den meget negative tilgang Biobio har til aktien. Har hele tiden haft en fornemmelse af at hans/hendes udgangspunkt har været at så tvivl om aktien. Jeg er i dag blevet bekræftet i min mistanke :)
|
|
|
19/1 18:02 af Hugininvest |
Med den viden, at mit indlæg måske slettes, må jeg igen sige, at jeg er meget enig med bl.a. wt og Match. Det har i lang lang tid undret mig, at en bestemt person konsekvent dukker op, hver gang der er mulighed, fir at så tvivl om effekten af Bavarian tiltag. I sig selv er det aldeles fint, men det har gennem årene altid været med dennvinkel. Motiv aner jeg intet om. Som Rolf skriver, så skal man også læse en ?? Selvlært, en bioanalytiker eller? med skepsis. Akkurat som andet. Læs og døm selv
|
|
19/1 18:04 af Darvin |
Tjaa uanset hvor kloge forskellige profiler kan lyde, skal man altid vægte det selv, OG verificere det - om muligt.
|
|
|
19/1 18:05 af WorkTrader |
Ja, er nok enig Cubinvest, jeg ta'r nu alle indlæg med et gran salt, i dette tilfælde var min pointe at teste det faktuelle i Bio's indlæg, for hvis det ikke holder, så holder konklusionerne jo heller ikke...inspireret af at nogle solgte ud på baggrund heraf...
|
|
19/1 18:06 af Cupcake |
@Susinvest - hvis man bevidst skriver noget, der er faktuelt forkert for netop at påvirke kursen, så er det forsøg på kursmanipulation. At handle på stemninger eller - en eller få personers indlæg -, er ikke rationelt.
|
|
19/1 18:06 af Darvin |
Det har W T så gjort på en måde, selv om det kan kaldes partisk. Men så er der muligvis to partiske vinkler ;-)
|
|
|
19/1 18:19 af WorkTrader |
Cupcake, 16.16, ja god pointe, der formentlig forklarer det. Trinvis godkendelse.
|
|
19/1 18:26 af Cupcake |
Reuters g.d. EU drug regulator has not seen signal of possible Pfizer COVID shot stroke link (link)
|
|
|
19/1 18:51 af Kraken23 |
ang BioBio indlæg og svar fra Bavas IR er der noget jeg ikke kan få til at stemme. BioBIO skriver "Præfusion F bruges af både Moderna, Pfizer, GSK og J&J, men ikke af BN (da BNs vaccinedesign blev lavet før opdagelse af betydningen af præfusion)" og Bava svarer bla anvender vi ikke postfusion F, men native F i vores konstrukt etc etc . det er jo svar i øst og vest.
|
|
|
19/1 18:53 af Kraken23 |
forstår heller ikke at en seriøs IR bruger øgenavne og henviser til ekstrne analytikere istedet for, at svare på kritikken. det enste konkrete svar er jo rent vrøvl
|
|
|
19/1 18:55 af Kraken23 |
bare min stille observation, (udover en masse slå/stavefejl, som jeg også brilliere i :-)
)
|
|
|
19/1 18:56 af Kraken23 |
tror ikke det er en effektiv måde at lukke debatten på
|
|
| ||
|
|
19/1 19:07 af WorkTrader |
Nej kraken, se 16.07 fra bio
|
|
|
19/1 19:16 af Kraken23 |
det er korrekt, jeg tager fejl.
|
|
|
19/1 19:20 af Kraken23 |
hvilket så rejser spørgsmålet om native F er bedre en det nye præfusioneret ????
|
|
19/1 20:53 af Cubinvest2021 |
Det er lidt sjovt en
|
|
19/1 20:54 af Cubinvest2021 |
Det er lidt sjovt med Kloge Åge… over i kommentarfelterne i Bavarian hos Euroinvestor er der en skribent, som kalder sig det. Måske forveksler Rolf ham med den skribent
|
|
19/1 20:59 af Match |
Nu er det heldigvis således, at såfremt Bavarians vaccine virker, og viser den samme effekt i fase 3 som i fase 2, så er alle gæt vedrørende det ene eller det andet F ligegyldige. Og så er det tankevækkende at sammenligne g´handelen med Bavarian aktier med en roulette. Gør din indsats på rødt eller grønt felt. I dag vandt indsatsen på det røde felt og det "gav" ca. 70 mio. kr.
|
|
19/1 22:01 af Cupcake |
@POPN 19:57 tak - det er en "nyttig" "Bava"-plakat fra efteråret 2019 - føler mig faktisk lidt klogere, selv om jeg fortsat ikke forstår broderparten af problematikken... :-). Såfremt der der er nogen, der synes, at Bava-indlæg i chatten i eftermiddags og her til aften er lidt "usammenhængende", så er det fordi, der har fundet en "rengøring" sted.
|
|
20/1 07:13 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
20/1 07:21 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
20/1 07:25 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
20/1 10:13 af Janolsen |
Utroligt at den bliver ved med at sive, specielt set i forhold til at vi alle forventer et ganske markant positivt 2023.
|
|
|
20/1 10:18 af monzi |
@ janolsen:
Snylterne slår til igen
|
|
|
20/1 10:20 af Kraken23 |
Det er jo tydeligvis ikke alle der forventer et godt år :-)
|
|
|
20/1 10:24 af Kraken23 |
Ja SUS, det er svært at regne på superlativer
|
|
|
20/1 10:31 af Fandel |
Det bliver et fantastisk år for Bavarian. Det kan der vist ikke stilles spørgsmålstegn ved.
|
|
|
20/1 10:41 af WorkTrader |
ah..come on, der skal da også være noget at glæde sig til. Outlook kommer med årsrapporten. I burde være glade for at kunne købe så billigt :-)
|
|
|
20/1 10:42 af Fandel |
Enig
|
|
|
20/1 10:55 af WorkTrader |
Enig i at outlooket for 23 absolut ikke er indpriset, men altså, de kan jo ik', skal jo ikke, kommentere, hver gang kursen falder, det er da ikke deres ansvar. Jeg var yderst tilfreds med den profit warning sidste uge. Og igen, med den viden vi har, er det kun et spm om tid før vi går nordpå.
|
|
20/1 10:58 af Cubinvest2021 |
Jeg tror, at markedet for længst har forstået, at 2023 bliver et kanon / rekord år for Bava. Det som holder markedet tilbage er nok de usikkerheder der er omkring Covid/ RSV (kvalitet af data og relevans ift. komme sent ud) samt om Bavarian kan bevise, at 2024 og frem også bliver profitable. Lige nu skyldes sorte tal på 2022 kun Mpox, som kom uventet og ingen havde regnet med.
|
|
20/1 10:59 af Cubinvest2021 |
Hvis Bava ikke får enten covid eller RSV i hus, så skal den store tegnebog frem og der skal udføres M&A i stor stil for at holde maskineriet og visionen for 2025 kørende. Det er hvad jeg tror.
|
|
20/1 11:04 af Cubinvest2021 |
Men når det er sagt, så synes jeg at en kurs under 240 med de oplysninger vi har nu nærmer sig det groteske. Det var den kurs, som var før hele Mpox situation for alvor gik i gang. Så mon ikke vi ser en god bund og støtte her. Men igen, vores gode venner over Atlanten og i Citi har nok en anden holdning til dette...
|
|
|
20/1 11:05 af Pensionisten |
100% enig, @Cubinvest2021. Der skal nogle virkelig gode forskningsresultater på bordet, før der kan forventes en mærkbar udvikling. MPOX kan ikke klare det alene. Så der er stadig behov for stor tålmodighed.
|
|
|
20/1 11:11 af WorkTrader |
Citi er vist rimelig positive. Personligt er jeg ikke i tvivl om mpox bliver en vedvarende indtægt de næste 3-5 år. Strategiske lagre bliver bygget. Slet ikke i tvivl. 2023 er sikret, 2024 bliver på den frysetørrede version. Og kursen som den er nu er alt for lav, blot på basisforretning og koppe/mpox vacciner...helt uden både rsv og covid. Fremtiden er lysere end nogensinde.
|
|
20/1 11:15 af Cubinvest2021 |
Ja, gode pointer. Det kunne være spændende at vide, hvor mange variationer af kopper kan komme fremover og om Jynneos også kan bruges til disse. Rusland har jo stadig en af de største lagre på kopper stående et sted, som jeg har forstået det. Så oplagring mod bioterror er også aktuelt
|
|
20/1 12:37 af Cubinvest2021 |
Det er altid det samme mønstre med BAVA: 1) Der kommer gode nyheder 2) Private investorer i DK stormer til og får kursen til at stige 5-7% 3) Shorterne venter tålmodige og sælger ud et par dage efter og kursen falder til nogenlunde samme niveau som før nyheden. Og så kører showet videre.
|
|
|
20/1 12:47 af Janolsen |
Så længe der ikke er voldsom interesse fra de store i aktien, er det kun os stakels private der kæmper mod hedgefonde eller hvem de nu er. Det er en krig vi har tabt på forhånd. Så det er toldmodighed toldmodighed og atter toldmodighed der skal til for at vinde krigen. Desværre ;(
|
