Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
29/9 17:35
af ProInvestorNEWS
Bavarian Nordic: Tilbudsforlængelse og 75 % er ikke nået (link)
29/9 17:18
af Cupcake
Bavarian-buddet får rødt kort – aktionærerne scorer første mål...
29/9 17:14
af Cupcake
Jo jo - BN er posthus: "Tilbudsgiver har anmodet Bavarian Nordic om at offentliggøre denne meddelelse via Nasdaq Copenhagen A/S."
29/9 17:08
af Cupcake
Tak – troede ellers, BN nu agerede posthus… Havde fået det indtryk, at tilbudsgiver skulle udmelde tilslutningsprocenten ved den første tilbudsperiodes udløb. Men det var nok ønsketænkning… :-/
29/9 16:57
af Strøjer
link til tillægsdoku (link)
29/9 16:53
af Cupcake
Sorry - der er ingen tillægsdokument... Nogen der kan linke?
29/9 16:49
af Cupcake
Link til adgang til dokumenterne hos BN: (link)
29/9 16:48
af Strøjer
Kan man tjecke om de har fået alle regulatoriske tilladelser, eller om det blot er en forbigående forglemmelse at de ikke har fået alle. Er det normalt at man venter på den slags ?
29/9 16:47
af YPE
@Cupcake, nu må Sanofi så komme med et bud :)
29/9 16:46
af Cupcake
Blot 2 ugers forlængelse og tillægget er udarbejdet af KF er allerede godkendt af Finanstilsynet den i dag .
29/9 16:42
af Strøjer
Jeg er et roligt, ordentlig og et menneske som normalt værdsætter Pli højt. Og sjældent har jeg har lyst til at tage en megafon og råbe "Fuck jer" så meget som til KF.
29/9 16:40
af kkjoel
Vi "vidste" det jo godt..... men nu véd vi det ;-)
29/9 16:40
af kkjoel
De har ikke nået de 75, bekræfter de!
29/9 16:39
af kkjoel
Men vigtigt nok: "..and a statement that the minimum acceptance condition as of the date of the Supplement has not been satisfied."
29/9 16:38
af Strøjer
Forlængelsen kom nu. Men uden forøgelse af buddet
29/9 16:35
af YPE
Tak for det.
29/9 16:28
af Cupcake
@YPE - læs @ES' indlæg om regler for tidsperioden her (link) indlæg 128622 m.v.
29/9 16:20
af YPE
15:04 af @EliotSpitzer, det ser jeg frem til. tak.
29/9 15:52
af EliotSpitzer
Det er jo altid en fordel at en aktør må vise frem hvad kort de sidder med på hånden under et spil. Når denne uke er omme er det klart om der er kommet en forlængelse og evt. med et højere bud. Vi kender også tilslutningsprocenten. Det er nyttig viden for et andet selskab som vil byde.
29/9 15:32
af Cupcake
Ville fx Sanofi eller andre/anden KF ikke have interesse i at afvente denne uge?
29/9 15:24
af EliotSpitzer
YPE: NB Jeg har set dit spørgsmål fra weekeden.
29/9 15:24
af EliotSpitzer
Der er nu et indlæg om regler for tidsperioden for overtagelseforslag i debatten under " Bavarian/Borgerforslag"
29/9 15:04
af EliotSpitzer
YPE og Cupcake - Jeg lave et indlæg i debatten lidt senere i eftermiddag på de formelle regler for tidsmæssig afvikling som Finanstilsynet i DK har for tilbud om overtaglese.
29/9 15:03
af YPE
Jeg ser det højst usandsynligt, at KF forhøjer deres bud i denne omgang. De kan forlænge tilbuddet og køre aktionærerne trætte.
29/9 15:00
af YPE
Side 25 af 70.
29/9 14:59
af YPE
Der står i tilbudsdokumentet "Med forbehold for vilkårene i Offentliggørelsesaftalen må varigheden af Tilbudsperioden i sin helhed dog ikke overstige maksimalt ti (10) uger"
29/9 14:00
af Cupcake
Enig. Meget bør gentænkes. Se evt. Valdemar Schmidts Kronik i Børsen (link) Referat her (link) indlæg 128327
29/9 13:45
af YPE
@Cupcake, virker urimeligt og ulogisk. Der må være regler på Børsen ved sådan et forhold. Jeg tror, ar det var EliotSpitzer, der nævnte, at i England sættes der en slutdato for sådanne bud, hvis handlen ikke går igennem.
29/9 13:39
af Cupcake
@YPE Ja, KF kan formelt ændre – også blot forlænge – tilbuddet, så længe det offentliggøres korrekt til alle aktionærer. Besynderligt, ikke? Så bliver det rigtig “interessant” (X GF).
29/9 13:20
af YPE
Altså til samme pris 233/aktie.
29/9 13:19
af YPE
Må KF bare forlænge tilbudsperioden, hvis de er langt fra de 75%?
29/9 13:18
af Cupcake
Set i lyset af den globale situation og den udbredte usikkerhed, virker det mest nærliggende, at et pharmaselskab inden for et relativt stabilt EU, og som samtidig er stærkt inden for vacciner, står som budgiver. Er der så ikke reelt kun Sanofi tilbage?
29/9 12:56
af EliotSpitzer
Bavaninvestor — dit alias antyder, at dine investeringer har et særligt fokus på Bavarian Nordic. Jeg kan se, at din profil blev oprettet den 6. september 2024 , hvilket falder sammen med det tidspunkt, hvor interessen for en mulig ny Mpox-epidemi tog fart. Jeg oplever dog, at du er ret skeptisk over for flere emner, som mange af os ellers ser som positive for Bavarian Nordic. Har du givet tilsagn om at ville sælge dine aktier til en kapitalfond?
29/9 12:41
af Cupcake
Af danske virksomheder har jeg tidligere nævnt Novo og ALK-Abelló. Mener også, at jeg nævnte Lundbeck, der dog netop har annonceret planer om at omstrukturere deres kommercielle operationer. Novo kunne være interesseret i at udvide deres partnerskaber og styrke deres bidrag til globale sundhedsinitiativer, i dag foregår det særligt inden for ikke-smitsomme sygdomme. Men mon ikke Novo har nok at se til p.t.?
29/9 12:15
af EliotSpitzer
Strøjer - Den type opkøb der giver bedst mening er der hvor du har et sælgerkorps der allerede sælger ligende produkter og kommer i de samme lægemiljøer som opkøbstarget. Her er ikke samsvar mellem Genmab og BN.
29/9 12:12
af Cupcake
@Bavainvestor 11:23 – Ingen har interesse i et vakuum. Kursfald ved bortfald er næsten evident, men må formodes at være kortvarigt. Mon ikke skabelonen til en ny bestyrelse og ledelse allerede ligger klar i kulissen? Kontaktpersoner virker ikke afgørende, da det er BN, der har produkterne, som efterspørges. Enhver må gøre sin egen due diligence. Du lyder desillusioneret – jeg håber virkelig, du får solgt, hvis du altså ikke allerede har gjort det...
29/9 11:49
af Strøjer
Hvorfor smider Genmab ikke et bud på Bavarian ? Tanker ?
29/9 11:30
af Cupcake
Bavarian/Borgerforslag : se @8270 mandagstanke før kaffen i morges i debatten: (link) har netop tilføjet et indlæg hertil.
29/9 11:23
af Bavainvestor
Tror ikke udviklingen i shorts betyder så meget. Hvis købstilbuddet bortfalder, så falder kursen sikkert langt tilbage igen, når vi så skal have usikkerhed omkring en ledelse og bestyrelse, som ingen vil have siddende, men som samtidig er vigtig for driften i kraft af, at de er primære kontakter til en række myndigheder. Hvis buddet blot forlænges, så falder kursen sikkert nogle procent. Hvis det forhøjes, så er det jo fint, men mon det er realistisk.
29/9 10:50
af Cupcake
Bemærk shorts reduceret yderligere i dag: 0,69%. Er det fordi nogle mener, at kursen i hvert fald ikke kommer til at falde?
29/9 10:45
af Cupcake
BN’s produktion i Indien handler ikke kun om Indiens behov, men om at opfylde globale krav fra fx Gavi, UNICEF og EU og samtidig reducere produktionsomk. Organisationerne kan / vil ikke betale høje priser, så det er en ren cost/benefit-beregning: flere liv reddes ved billig koleravaccine i Afrika, hvor sygdommen er langt mere dødelig end Mpox. Herd imunity for Mpox ses derfor primært i Afrika, hvor befolkningen allerede er eksponeret, mens ressourcer til dyre mpox-vacciner har været begrænsede.
29/9 10:34
af Cupcake
(fort.) Produktion i Indien vil reducere fremstillingsomkostninger, så BN kan levere til LMIC til lave priser og samtidig øge profitten i højindkomstlande. Endelig kan det give BN erfaring med regulatoriske krav og logistik, og dermed styrke den langsigtede positionering på globale vaccinemarkeder. (slut)
29/9 10:32
af Cupcake
29/9 10:12 af Bavainvestor : Selvom profitten på LMIC-priser kan være lav, kan BN stadig have flere strategiske fordele ved at skalere produktionen til disse markeder. Fx skabe goodwill og styrke omdømmet, åbne for partnerskaber med internationale organisationer, give tidlig markedsdominans, som samtidig kan afskrække andre fra at investere i R&D i de samme vacciner. (fort.)
29/9 10:14
af Cupcake
Husk: Guld fortjener en fair pris – sælg det ikke for billigt!
29/9 10:12
af Cupcake
BN afsluttede overtagelsen af GSK’s rejsevacciner Rabipur og Encepur i dec 2019, inklusive rettigheder og produktionsfaciliteter. Produktionen blev gradvist overført og godkendt af myndighederne i okt 2024. I dag har BN fuld kontrol over produktion og distribution, hvilket styrker deres position på det globale rejsevaccinemarked. (link)
29/9 10:12
af Bavainvestor
Cupcake, det er næppe LMIC der kommer til at drive BN til noget stort. Tror mest den del har karakter af non-profit/minimal avance. Se fx. Unicefs indkøbspriser på koleravacciner. Det er 0,6-2$ - mod BNs pris på Vaxchora 100$. Frygt eller spredning til vestlige lande er nok mere der, hvor BN kan hente profit.
29/9 10:01
af Cupcake
BN er en af de mest markante rejsevaccine-aktører, og forretningen har oplevet markant vækst. I 2023 udvidede BN porteføljen med vacciner mod tyfus og kolera, hvilket styrkede virksomhedens position på det globale marked. Med en forventet årlig vækst på 20% frem mod 2030 (link) og en strategisk tilgang til opkøb og ekspansion er BN godt rustet til at imødekome den stigende globale efterspørgsel. Det bliver så stort.
29/9 09:32
af Cupcake
BN's chikungunya-vaccine fremstår som den sikreste med få bivirkninger, og flere forsøg er i gang. Chik breder sig med klimaændringerne og giver ofte langvarige helbredsproblemer, mens bekæmpelse af myg er umulig. Sundhedssystemerne vil blive væsentligt belastet, og vaccination bliver derfor det vigtigste værn. Med produktionen i Indien i sigte vil kapaciteten stige markant og muliggøre priser, som LMIC bedre kan betale. På sigt kan produktion globalt følge efter. Det bliver så stort.
29/9 09:04
af Cupcake
Bavarian Nordics mpox-vaccine er i dag den mest anvendte og giver færre og mildere bivirkninger. Da mpox ikke kan udryddes fuldstændigt, er vaccination fortsat det vigtigste redskab til at bremse udbredelsen. Allerede i dag kan BN imødegå efterspørgslen og når produktionen i Indien kommer i gang, vil kapaciteten stige markant og muliggøre priser, som lav- og mellemindkomstlande – herunder i Afrika – bedre kan betale. På sigt ventes også produktion i Afrika. Det bliver så stort.
29/9 07:02
af EliotSpitzer
Cupcake - Tak for din HERA debat-indlæg. Jeg skal komme med opfølgnings kommentarer senere i dag.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 48/874