Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
Banker og Finans
TESLA
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Shipping
Laks
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Biotek-snakken
Maersk
OLIE OG GAS
Gubra
Danske Bank
Forsvarsaktier
Medico
Smallcap og First North aktier
AI/Kunstig intelligens
Ennogie
GN Store Nord
AMBU
Chemometec
Embla Medical
Grønne Aktier
|
21/9 07:52 af Darvin |
Der er og bliver et varigt marked fremover.
|
|
21/9 07:52 af Darvin |
Nu skal vi så ikke glemme det, der har været den virkelige bund under vaccineudviklingen. Kopper og altså ikke abekopper. Her har USA og tildels Canada været motoren. Mon ikke den uventede situation omkring abekopper, har betydet væsentligt flere diskussioner omkring truslen i et koppeudbrud. Et udbrud som man hidtil kun har tænkt på i form af bioterror, men som også kan ske uden. Mon ikke flere lande pludselig tænker i et beredskab netop her, og kombinerer det med abekoppe scenarier.
|
|
|
21/9 07:51 af Watt |
Bava bliver jo nok ikke alene om det marked!
|
|
|
21/9 07:47 af WiseWhiteWolf |
@EIMiller - yes
:-)
|
|
|
21/9 07:46 af WiseWhiteWolf |
... og dejligt med en ny kommende bestyrelsesformand. Håber pågældende over tid kan etablere en dygtig bestyrelse med både internationale folk, men som også husker den danske mentalitet og kultur som er og skal være i en mindre men agil virksomhed i Kvistgård
|
|
|
21/9 07:44 af EIMiller |
@WiseWhiteWolf 7:29 - free raider? jeg håber du mener free rider
|
|
|
21/9 07:42 af WiseWhiteWolf |
Men det vil samlet måske blive mindre da landene jo så er langt
mere klar og har vaccineret nogle basisgrupper under vejs.
|
|
|
21/9 07:41 af WiseWhiteWolf |
I 3 B situationen (hvor der er nogle lommer af abekopper et eller flere steder i verden - hvor man f.eks. Ikke bruger vaccinerne eller tester så meget) vil klart flere lande gøre som Canada og have et reelt beredskabslager. Dette vil helt klart give en mere stabil indkomst og øge chancen for at man måske lavere en bredere vaccination mod abekopper (eller kopper for den sags skyld), men uden disse tiltag tror jeg såmænd det vil give en mere fast omsætning pr år (uden så store udsving som i 3A),
|
|
|
21/9 07:35 af WiseWhiteWolf |
... givet forudsætningen at det sker igen om 7 år. Det kan naturligvis varer længere eller kortere tid - og som sagt gå i forskellige retninger af udbruddet og varianten.
|
|
|
21/9 07:32 af WiseWhiteWolf |
Et bud på omsætning i 3A er lav sat 20-25 mia - altså et gennemsnit på 3-3,5 mia pr. år. I den høje ende det dobbelte med et snit på 6-7 mia. pr. år og antageligvis lidt flere lande der bagefter gerne vil have en eller anden form for beredskab.
|
|
|
21/9 07:29 af WiseWhiteWolf |
Lad os i 3A situationen sige, at den dør ud uden for Afrika, men bluser op igen hvert 7 år. Ingen ved om den i den nye version den blusser op i, bliver på samme niveau som nu eller om det bliver en voldsommere version. Landene har ikke forberedt sig, men det har Bavarian med både et lager og aftaler med produktionssites - og de tager sig godt betalt hos alle de lande der “free raidere” (og som alt efter størrelsen på udbruddet enten kan få nok vacciner eller må nøjes med for få).
|
|
|
21/9 07:23 af WiseWhiteWolf |
Stor ros til Bavarian for udmeldingerne i Børsen i går. 1) abekopper kan næppe lukkes helt bed igen - og ellers vil den med jævne mellem rum blusse op igen. 2) Bavarian kan sælge 15-20 mio. doser koppevaccine i 2023 svarende til 11-15 mia. kr. 3) alt efter om abekopper dør helt ud (og kun i en periode er i de midt afrikanske lande) eller ligger og ulmer på et lavt niveau vil (3A) enten få (men dog betydeligt flere end før) eller (3B)
mange lande gøre som Canada og opbygge lagre.
|
|
|
21/9 06:52 af ProInvestorNEWS |
Bavarian/Citigroup: Ser fordobling - kursmål løftet til 480 (link)
|
|
|
21/9 06:49 af ProInvestorNEWS |
Onsdagens aviser med Bavarian, DSV og Novo Nordisk Fonden (link)
|
|
|
21/9 06:48 af ProInvestorNEWS |
Asien: Nervøsitet slår igennem på de asiatiske markeder (link)
|
|
|
21/9 06:34 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen. :-)
|
|
21/9 06:30 af Plada |
Onsdag og us-rentemøde.. Holder vi momentum fra i går, eller fortsætter bava´s sky-diving grundet rentefrygt,- som vi alle egentlig godt ved hvad ender i ?!
|
|
|
21/9 06:22 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
21/9 06:16 af Plada |
Godmorgen :-))
|
|
21/9 06:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
21/9 00:15 af Plada |
Glimrende godnat citat: “
Det vil blusse op igen, og så bliver min telefon brændende igen, og folk vil vide, hvor mange doser de kan få næste tirsdag
Paul Chaplin, adm. direktør, Bavarian Nordic
|
|
20/9 23:18 af Cupcake |
Se nederst hvis interesseret i morgendagens artikel... (link)
|
|
20/9 23:13 af Cupcake |
Andre gamle garvede rotter, der har lyst til at bidrage med deres tanker omkring, at formanden efter 15 år forlader bestyrelsen, nu hvor der sker ret så meget på flere fronter?
|
|
|
20/9 20:37 af WorkTrader |
…har jo så absolut intet at gøre med, hvordan diskussionen om opkøb startede idag 13.07, ved at en passioneret og detaljeorienteret skribent ser et sammenfald i bestyrelsessammensætningen…og diskuterer det med en anden ditto…
|
|
| ||
|
|
20/9 19:48 af Vitus |
Var det en helgardering :-)
|
|
20/9 18:37 af Cubinvest2021 |
(“Jeg er enig med CSørensen
i” burde have stået)
|
|
20/9 18:36 af Cubinvest2021 |
Jeg er enig med CSørensen med at de bestyrelsesbevægelser er ret tilfældige… en mand/kvinde i hver bestyrelse for at overvåge transaktionen?
|
|
|
20/9 18:21 af ProInvestorNEWS |
Tirsdagens aktier: C25 faldt til laveste niveau i år - banker trak op
(link)
|
|
|
20/9 17:18 af YPE |
Dagens luk var ok, men langt fra potentialet efter sådan en ordre. Jeg glæder mig til at se udviklingen de kommende dage.
|
|
20/9 17:01 af Plada |
141.174 stk i luk, og igen en kurs som er for lav, også i betragtning af det generelle marked var til rød igen.
|
|
20/9 16:33 af Cupcake |
Jf. artiklen i Børsen: # evt. ny prisstruktur pga dosedeling, dog ik
ke USA pga fastprisaftale de næste 6 år # Manglende køb da lande synes pris på 100$ er for dyr # BN overvejer investering i fuldautomatisk løsning af kontrol på vaccine => væsentlig billigee vaccine (nu meget dyr semi-kontrol-løsning)
|
|
20/9 16:28 af Cubinvest2021 |
Experts call on Western countries to support rollout og monkeypox vaccines (link)
|
|
|
20/9 16:25 af EIMiller |
Men det giver også stort pres på at øge produktionen. Novo har kæmpet et helt år med produktion af deres fedme middel.
|
|
|
20/9 16:19 af Fandel |
Det må være en fantastisk følelse for Chaplin, når man som CEO for et firma der har et produkt, som kan sælge alt det de kan producere. Det kan da ikke blive meget bedre.
|
|
|
20/9 16:13 af Fandel |
Abekopper vil blusse op igen: “Folk vender tilbage til gamle vaner” Børsen
|
|
|
20/9 16:12 af EIMiller |
Når Chaplin siger at de kan sælge hele produktionen i 2023, så tror jeg vi er omkring
15 mia i omsætning
|
|
|
20/9 16:11 af EIMiller |
@elton 14:28 jeg tror du har et. Genmab får vel ca. 11 mia i omsætning og 3.5 - 4 mia i overskud. (jeg har ganget H1 resultat med lidt over 2)
|
|
20/9 15:56 af Cubinvest2021 |
Shorterne forsøger at holde den nede... men måske hører det under konspirationsteorier?
|
|
20/9 15:55 af Cubinvest2021 |
Super med den nye kontrakt!,,, og hold da op en klump der lige blev smidt ud her 15:50... Der er vist nogle der sælger stort ud
|
|
20/9 15:54 af Cupcake |
Relativ volume 129% - behersket synes jeg ift nyheden men ift resten af C25 næst højest...
|
|
20/9 15:51 af Cupcake |
36.500 blev lige dumpet
|
|
|
20/9 15:49 af CSørensen |
Nå ja - jeg glemmer, at det er et børsnoteret selskab, hvor man ikke bare lige kan lave en papirgeneralforsamling ;-)
|
|
|
20/9 15:48 af bikube |
Han skal vælges på den årlige generalforsamling.
|
|
|
20/9 15:31 af CSørensen |
@Cupcake 15:16 - Jeg tænker sagtens, det kan være tilfældigt; det er jo trods alt en lille verden, når man kommer ind i så specialiserede cirkler. Men jeg tænker også, at der er en vis sandsynlighed for, at det ikke er helt tilfældigt. Jeg studsede også over, at han allerede nu bliver udpeget som observatør, men ikke som bestyrelsesmedlem - er det normalt?
|
|
|
20/9 15:26 af EIMiller |
de 60-80% er ebitda. Dvs. bruttoresultat. Her er NOVO på 82%
|
|
|
20/9 15:24 af EIMiller |
@enkommentar NOVO haar overskud på 47 mia ud af omsætning på 141 mia. Der giver 33% i overskud.Jeg vil synes at for et lille selskab som bava vil 20% på bundlinien være godt
|
|
20/9 15:16 af Cupcake |
@CSørensen - 13.07 - kan ikke være tilfældigt, allerede da McKee trådte ud af bestyrelsen i august - talte vi om der mon var en større interesse / sammenhæng. Og nu en kommende formand fra GSK.... Bava har en historie m. GSK - bl.a. opkøbt 2 vacciner for 3 år siden. GSK er verdens anden største pharma og det meste er i USA. Skulle ikke undre mig, at det er GSK, der kommer til at producere Jynneos til USA stockpile + Canada. Nu mangler vi bare budgetgodkendelsen fra USA....
|
|
|
20/9 14:23 af WorkTrader |
Mrna er bestemt ikke mana fra himlen...endnu.
|
|
20/9 14:18 af Darvin |
mana skulle være mrna
|
|
20/9 14:15 af Darvin |
Kirt 13,47 ja diet er som om folk ikke rigtig læser nyhederne omkring Covid. Kun dem der handler om at det er under kontrol Det er det ikke. Selv delte jeg den anden dag et link fra BioRxiv, som klart beskrev at der er eller kommer nye farligere mutationer i omløb. Og at højeste prioritet bør være brede vacciner, som Bava's da de kendte smalle videreudviklinger af mana ikke duer på sigt.
|
