Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
10/3 13:42
af Kraken23
Det er ikke mere en' standard formulering, end du kan stemme nej. Se inde på aktionærerpotalen
10/3 13:44
af Cubinvest2021
Selvfølgelig, det er jeg klar over. Men markedet og investorer reagerer alligevel på dette. Det er, så vidt jeg husker, nævnt som et punkt til afstemning, og dermed er det korrekt at sige, at de lægger op til det. Man kan også lægge op til bemyndigelse til at optage et større lån, som ikke udvander aktionærerne.
10/3 13:46
af Kraken23
Syntes også det er lidt træls at alle seriøse indlæg, skal hagles ned af visse hype agtige profiler
10/3 14:16
af bikube
Hvis man stemmer nej til standardforslaget om mulig udstedelse af op til 10% nye aktier, hvordan forholder man sig så til standardforslaget om muligt opkøb af egne aktier. Hvi man stemmer nej, begrænser man jo firmaets muligheder for at reagere på evt. pludselig opståede udviklingsmuligheder,
10/3 14:25
af Helge Larsen/PI-redaktør
Kraken23. Vi sletter i stort omfang spammende hype og gentagne indlæg uden argumentation. I går var det 8 stk. plus udelukkelse af en enkelt skribent, som vi tidligere har slettet mange spammende indlæg og latrinære udtryk fra.
10/3 14:29
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg skal understrege, at vores moderation ikke er censur på meninger eller holdninger. Det er udelukkende den dårlige og ekskluderende debatkultur vi ikke accepterer.
10/3 14:38
af Kraken23
Tak
10/3 14:52
af Kirt
13:16 Meget enig. Hvis man vil sabotere BNs muligheder for at kunne navigere og dermed for alvor hindre transitionen til et rentabelt Pharma selskab, så skal man endelig stemme nej. Forstår ikke hvorfor msn så ikke bare hopper ud? Jeg har forudfyldt med ja
10/3 15:01
af Kraken23
Set fra et firmas side så er aktiekapitalen opført som passiver, altså under gælden. Gæld til aktionærer her betales renterne iform af udbytte. Gæld til banker betales i for af renter. Den ene kan afdrages det kan den anden ikke . Hvad man synes er bedst for BN må være op til den enkelte ;-)
10/3 15:06
af Kraken23
Der kan også udstedes firma obligation til at dække et opkøb
10/3 15:07
af Helge Larsen/PI-redaktør
Susinvest..Vi gør opmærksom på slettede indlæg i det omfang, at der flere som har responderet på disse. God idé generelt at skrive "slettet", hvor det findes nødvendigt.
10/3 15:10
af Vitus
Det der er bedst for selskabet er ikke nødvendigvis det der er bedst for aktionærerne…
10/3 15:10
af Vitus
Selvom det burde være ens…
10/3 15:16
af Kraken23
Vitus, helt rigtigt. Der for vælge aktionærere en bestyrelse der skholde ledelsen i ørene, udfra hvad generalforsamling har bestemt
10/3 15:24
af Kraken23
Kapitaludvidelse kommer and på kontekst. Du får selvfølgelig ikke en bank til at låne dig penge til et forsøg, der vil dræne firmaet hvis det mislykkedes. Men opkøb??
10/3 15:35
af Pensionisten
@Kraken23 14:24. Fint, hvis der kommer and på bordet ;-)
10/3 15:42
af Pensionisten
Men helt seriøst - jeg fatter ikke en brik af, hvad det er I vil stemme imod? Det er mig en gåde, at nogle småinvestorer, som mig selv, skulle have mere forstand på at drive
10/3 15:45
af Pensionisten
en Biotech virksomhed, end bestyrelsen og direktionen selv.
10/3 15:52
af sødenisse
Enig pensionisten
10/3 15:52
af Kraken23
For min part intet, men de spørger om min mening. Så den får de
10/3 17:45
af Vitus
Det er selvfølgelig kedeligt, hvis der er nogen herinde der ikke forstår en brik….
10/3 19:05
af Cupcake
@Sødenisse - tillykke med 10-års-jubilæum på ProInvestor i næste uge... :-) Bare for at skrive om noget andet...
10/3 21:54
af Pensionisten
@Vitus og @Susinvest. I kan have ret i, at det nemmeste kunne være, bare at sige nå. Jeg vælger i stedet at være aktiv på BAVA, og jeg er p.t. tilfreds med aktien. Men I kommer altså ikke til at se mig mene, at jeg kunne drive BAVA betydeligt bedre end nuværende ledelse. Hvis dette bliver aktuelt, har jeg for længst solgt ud ;-)
11/3 09:32
af sødenisse
@cupcake… tak?meget af de 10 år er gået med frustrationer mht Genmab, biotekm=bump på vejen….husker bl.a. kæmpe bølgegang da de ville noteres i usa, hvor ordet udvanding af eksisterende aktionærer var et stort tema, men hvor modargumentet var var peanuts i forhold til øget eksponering over for de `rette` mon ikke Bavas ledelse også træffe gode og profesionelle beslutninger, som vi får gavn af på sigt.. god dag derude til alle
11/3 09:33
af sødenisse
? = glad smiley
11/3 21:48
af Cubinvest2021
Brasilien vil starte udrulle 47.000 mpox vacciner i marts måned (link) Jeg kan godt læse portugisisk, men I kan måske bruge translate. Det må være tale om nogle af de 100.000 vacciner, som PAHO købte i fællesskab? (link)
11/3 21:51
af Cubinvest2021
Men de 100.000 skulle vist dække et efterspørgsel fra 12 lande i Sydamerika og Caribien, så der er næsten halvdelen Brasilien får… måske de har købt yderligere? Og dem fra Taiwan, skulle Bavarian ikke sende en PM, hvis det er dem der skal levere dem? Eller orienterer de kun markedet, når der er tale om en større ordre?
13/3 07:13
af ProInvestorNEWS
U.S. Treasury, FDIC And Federal Reserve Will Guarantee All Deposits At SVB, Signature Bank In Unprecedented Move (link)
13/3 07:27
af ProInvestorNEWS
Amerikanske aktier står til solide stigninger efter myndighedsindgreb (link)
13/3 07:38
af ProInvestorNEWS
Silicon Valley Bank: Panikken er afværget i første omgang (link)
13/3 11:07
af Cubinvest2021
Næste støtteområde burde være i kurs 180
13/3 11:31
af Janolsen
Føj det gør ondt det her. Vi er jo snart så langt nede at det virker fuldstændig som panik. Nogen der tøt købe yderligere på,det her nivea, jeg overvejer det kraftigt
13/3 11:38
af Peder84
Det er en fuldstændig 1/1 gentagelse som efter sidste kapitaludvidelse... og da der inden for de næste 2 måneder er ikke mindre end 3 read-outs det vil sige det i den grad i high risk som mange nok lige pt søger udenom
13/3 12:02
af Cubinvest2021
Mon ikke de venter med en ny emission til kursen er lidt højere… der er ikke i deres interesse at kursen kommer ned på 115 igen
13/3 16:31
af Kraken23
Det er måske lige ioverkanten, at BN skal have skylden for at amerikanske banker crasher og markedet går ned :-)
13/3 16:37
af Janolsen
Jo jeg tror faktisk at det er BAVA´s skyld at bankerne i USA krakker. :)
13/3 21:56
af Viborg2
Denne debat er fyldt med kommentarer fra en række amatører (som mig selv). Glæd jer over at den udskældte BAVA ledelse foretog en emission i fuldstændig korrekt tid.
13/3 21:58
af Viborg2
Men ja, det er da træls at værdien af ens BAVA beholdning er reduceret med over 25 % siden emissionen
14/3 00:57
af Cupcake
Børsen tirs 14/3, side 20 "Hvor skal Bavarian Nordic hen?" Aktiens udvikling de seneste tre år vises. Som I ved anbefaler analytikerne køb. Kursmål 12 mdr. 375,25.
14/3 09:44
af Helge Larsen/PI-redaktør
Aktier/tendens: Banker spiller fortsat førsteviolin før inflationstal (link)
14/3 11:45
af Strøjer
Pænt overfladisk artikel i børsen. Men som dog viser hvor sindsygt det er at, der med de udsigter og omsætning der er i bavarian, at vi ligger så langt nede. Jeg kan reelt ikke se hvad faldet under kurs 300-325 har af relevans i forhold til det som sker omkring selskabet.
15/3 11:25
af Janolsen
Gad vide hvornår det stopper. Jeg kan dog glæde mig over at -5% efterhånden ikke betyder så meget
15/3 11:36
af Cubinvest2021
Den kan falde meget mere endnu. Dem der kigger på den rent teknisk ser næste støtteområde ca. 30 kroner længere nede: "Bavarian Nordic gik ned med 3.2 procent til en slutnotering på 189 kroner. Dette var den femte dag i træk,at aktien faldt og den sidste måned er aktien faldet med hele 18.1 procent. Aktien udløste et salgssignal på stigende volumen ved bruddet ned gennem støtten ved 194 kroner i en rektangelformation. En videre nedgang til 152 kroner i løbet af syv måneder indikeres."
15/3 11:38
af Cubinvest2021
Men det er klart, at kommer der ingen nyheder eller dårlige nyheder i de næste 2 måneder, så er den kurs ret realistisk.
15/3 11:51
af Cubinvest2021
Jeg tror, at markedet har svært ved at forstå, hvorvidt kapitalforhøjelsen og opkøb af vacciner skyldes en forstærkning af deres nuværende portefølje og en god skridt mod 2025 mål eller manglende tro på deres 3 fase 3 forsøg, hvor opkøb skal fungere som sikkerhedsnet... hvis det giver mening
15/3 11:55
af Janolsen
Nu er det vel ikke ene og alene TA der priser aktien, så det behøver ikke at gå så galt. Jeg er meget enig med Susinvest, at timingen i deres kapitaludvidelse stinker, men det er jo ikke første gang vi oplever det, sandsynligvis heller ikke sidste gang
15/3 11:56
af Cubinvest2021
Her er Bavarians største aktionærer: ATP Arbejdsmarkedets Tillægspension (11,4%) - Invesco Advisers, Inc (4,14%) - The Vanguard Group, Inc. (2,78%) - Norges Bank Investment Management (2,60%) - Dimensional Fund Advisors LP (1,67%) - BlackRock Fund Advisors (1,35%) - Nykredit Bank A/S (Investment Management) (0,98%) - Bellevue Asset Management AG (0,92%) - Polar Capital LLP (0,71%) - Handelsbanken Fonder AB (0,68) (link) S-1412846/unternehmen/
15/3 11:57
af Cubinvest2021
Her er det korrekte (link)
15/3 14:08
af Cubinvest2021
Måske der er frygt for, at Bavarian bruger en af de banker, som er truet siden krak af de andre banker i USA? Men de burde ikke have meget gæld nu?
15/3 14:13
af Kraken23
Ville være værre hvis deres penge fra emmisionen stod i dem
Nyeste Først - Ældste Først   Side 496/875