Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
Banker og Finans
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Shipping
Zealand Pharma
TESLA
Smallcap og First North aktier
Gubra
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Laks
Maersk
OLIE OG GAS
Danske Bank
Ennogie
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Medico
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Chemometec
Embla Medical
Grønne Aktier
|
|
16/4 19:21 af Finansmanden |
Hvis vi alle sammen tog konsekvensen kigger i på et langt lavere kurs niveau. Det kan vi ikke være tjent med. Næ en synlig ledelse (og det må så væren en anden end den vi har) er den eneste måde der kan skabes tro på aktien igen
|
|
|
16/4 19:36 af Kraken23 |
Det er nok det der allerede er sket, deraf det lave niveau.
|
|
|
17/4 06:21 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
17/4 06:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
17/4 06:38 af karbold |
Godmorgen :-)
|
|
|
17/4 06:55 af Stroka |
God morgen. :-)
|
|
|
17/4 07:14 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
17/4 08:28 af Kraken23 |
Hvis nogle er i tvivl omkring havfor et selskab i har investeret i så hørt rolf sass interview den 3/1 på youtube. Her siger han klar 3 min indei interviewet at de længe har betragtet sig som et profitabel selskab, altså ikke længere et biotek selskab. Dette gentage igen 15minutter inden, hvor han også adressere spørgsmål omkring kapitaludvidelse og sige det er en helt anden situation nu hvor investorer ikke forventer dette men istedet bliver han spurgt omkring dividente og strategi. Så når
|
|
|
17/4 08:30 af Kraken23 |
Så når bava betragter sig som et rendyrket medicinalfirma skal de selvfølgelig også måles efter dette. Att bava så 1-2mdr efter interviewet igen spørger efter penge er ikke tillidsvækkende, og nok en
af grundene til den dårlige omtale i børsen.
|
|
|
17/4 08:31 af Kraken23 |
Samt andre steder hovr stor forvaltere siger de altid skuffer.
|
|
|
17/4 08:36 af WorkTrader |
ahh, det har jo hele tiden, de sidste 10 år, været strategien at udvide produktpaletten..og de kap udvidelsen lavede de jo kun pga opkøbet af de 2-3 produkter. Ikke noget nyt idet, bortset fra at man kan diskutere finansieringen..og/eller størrelsen på emissionen....hvis jeg ellers forstår hvad du skriver :-)
|
|
|
17/4 08:45 af WorkTrader |
...og nu har vi altså 3 fase 3 read-outs indenfor 2-3 måneder...+ måske store kontrakter på pox/mpox vacciner nært forestående...det er da så spændende, som det kan blive. Skal vi fokusere på det istedet...
|
|
|
17/4 08:45 af Kraken23 |
Jeg prøver enelig bare at forstå bava, udfra det selskabet selv kommer med. Og her syntes jeg der nogle gange er en diskrepans.
|
|
|
17/4 08:58 af WorkTrader |
..ikke helt uenig. Men nu har vi ny formand og en særdeles spændende fremtid, som jo kan ændre nuværende trading range fuldstændig ved positive udfald.
|
|
|
17/4 09:05 af Kraken23 |
Der er vi så helt enige, de skal nok klare det og få succes i fremtiden. Spørgsmålet er jo bare hele tiden hvor er dine penge bedst investeret, og hvem har markedet mest tillid til.
|
|
|
17/4 09:35 af Kirt |
Det som gør markedet mørkegrønt i dag er primært Novo og Mærsk
|
|
|
17/4 09:51 af Kraken23 |
Der er nok flere der er bange for de skuffer igen :-)
|
|
17/4 10:06 af Cubinvest2021 |
Algoritmerne har for meget styring i aktien. Ærligt med at der ikke er mere støtte og tiltro til selskabet.
|
|
|
17/4 10:18 af Klarussen |
Tålmodighed skal der til som investor, spørg bare Helge
|
|
|
17/4 10:29 af Kraken23 |
Der er flere herinde incl. mig selv der har været aktionær og investor i +10år
|
|
|
17/4 10:31 af Kraken23 |
Hvis vi ikke skød penge i selskabet dengang, havde i ikke noget at handle med idag ;-)
|
|
17/4 10:43 af Cubinvest2021 |
Det bliver dyrt at få Chaplin ud... han sikrede sig en kæmpe gyldne håndtryk-aftale for et år siden...
|
|
|
17/4 10:46 af Klarussen |
Ja, godt ATP satte hælene i mht. yderligere uddeling af fryns ved ta-selv-bordet
|
|
|
17/4 10:47 af bikube |
Nu må den negativitet da snart stoppe. I sider jo og taler kursen ned dag efter dag. Nogle mener, at det jo ikke er os småaktionærer, der styrer kursen, men når Helge er så glad for, at mange læser med, så sidder I jo og fraråder folk at købe aktien. Det er da dårligt købmandskab. Det er jo ikke Bava, der er noget galt med, som jeg ser det, der bliver gjort en stor indsats for at udvikle og udvide firmaet.
|
|
| ||
|
17/4 10:52 af Cubinvest2021 |
Det kan du have en pointe i, Bikube. Men det samme gælder alle de positive indslag og optimistiske argumenter, som hver dag bliver delt herinde ("når gode fase 3 data kommer..." osv.). De lokker også en masse uvidende investorer i at investere i aktien og uden at kende detaljer som shorthistorikken osv. Så alle indslag, både negative som positive burde være velkommen her
|
|
|
17/4 10:53 af Klarussen |
Ser ud som om den teknisk rører 20 SMA på dagschartet
|
|
|
17/4 10:55 af Kirt |
Bravo Bikube. Er helt enig. Desuden kommer RSV data længe før tidligere annonceret – og Covid readout midt sommer. Det er der ikke ændret på.
Chikungunya Vaccine har endelig readout november 2023.
Det er så træls, at nogen synes de skal lege med aktiekursen – men lade dem lege. Viser resultaterne sig, så skal den nok stige – og de produkter man allerede har kørende sikrer jo fint et bundniveau.
|
|
|
17/4 10:55 af WorkTrader |
..klart at der brug for flere større (stor-) aktionærer...chatten bliver bare så ufattelig kedelig og uinteressant, når de samme ting gentages konstant...om 'ledelsen'...så træt af det ord...brug måske tiden på at dele faktisk viden, artikler, etc...
|
|
|
17/4 11:04 af bikube |
Jeg savner viden om størrelsen/mulighederne i den fabrik, som Bava fik med i købet af Emergent´s vacciner. Når egen fabrik er overbelastet af Mpox, og så vidt jeg har forstået, købes "guldægget" Rabipur stadig af GSK.
|
|
|
17/4 11:16 af Kraken23 |
Work trader: du har helt ret debatten er kedelig, og issuet er jo netop at bava intet deler omkring hvad de har gang i , eller hvordan de ser fremtiden, samt hvilke muligheder der er. Der har nærmest været radiotavshed de sidste år, det er kun når de skal have penge vi høre fra dem
|
|
|
17/4 11:37 af WorkTrader |
..radiotavshed alligevel... :-) - er det tre konferencer de har deltaget i i år?
|
|
|
17/4 11:38 af bikube |
@Kraken23 - nu er det jo ikke en uge siden, at der sidst var godt nyt.
|
|
|
17/4 11:43 af Kraken23 |
Hvilke 3 konferencer? Er det hc Andersen og den hvor de beder om penge?.
|
|
|
17/4 11:47 af Kirt |
Krake:
Seneste "konference" var GF, hvor man også gave en status. Men der har været flere undervejs, og jeg synes de orienterer fint om hvad det sker. Ellers kan du jo læse tilbage i "News" på hjemmesiden - så vi du se havd de laver
|
|
|
17/4 11:47 af WorkTrader |
check hjemmesiden, 8. marts Cowen, 15. feb ifm opkøbet fra emergent, Jeffries november sidste år godt nok, + de to hos HCA...det er da ihvertfald et forsøg på synliggørelse...
|
|
|
17/4 11:52 af Janolsen |
Nu skal de komme med nyheder, problemet er at når de forventelige gode nyheder, er kursen på aktien så langt nede, at det spring aktien tager, blot bliver til et niveau, langt under de kursmål, er er for aktien. Jeg mener godt man kan tillade sig, at kræve en mere synlig ledelse, uden det nødvendigvis betyder et hype på aktien. Tavshed er desværre ikke guld
|
|
|
17/4 12:00 af Kraken23 |
Ok worktrader så taler vi lidt forbi hinanden. Jeg mere der er brug for en mere dynamisk kommunikation, lidt ala den nye spiller ekspres2ion, de er ude med nyhedsbreve og aktive i forskningsmiljøet med artikler og på konferencer. Kursen hos dem skal dog siges heller ikke er imponerende, så måske dårlig eksempel. Men andre gør det også godt zealand og selvfølgelig Novo.
|
|
|
17/4 12:08 af Kraken23 |
Men ellers er der vel ikke mere at sige, ned at kursen så er den rigtige og markedet ikke tager fejl :-)
|
|
|
17/4 12:10 af WorkTrader |
...Bava poster da flittigt på LinkedIn ellers, twitter indimellem...men da en helt anden situation med et lille rent biotek som Expr, som jeg skam også følger...inkl fornøjelsen af den solide udvanding...
|
|
17/4 12:14 af Cubinvest2021 |
"Bavarian Nordic-aktien er blevet savet midt over" (link)
|
|
17/4 12:15 af Cubinvest2021 |
Underlig "artikel" i Euroinvestor... hvad er meningen med den? Det er nærmest et overskrift og uden noget form for substans
|
|
|
17/4 12:29 af Janolsen |
Udvanding og usynlig ledelse, er det der sætter prisen på vores BAVA. Nu er jeg desværre investeret og har været meget meget lang. Hvis jeg stod som ny investor, vil jeg klart gå lagt uden om BAVA, da man ikke ved om det er katten i sækken man køber
|
|
|
17/4 12:30 af Bullish |
Godmiddag :-)
|
|
|
17/4 12:44 af Klarussen |
@Janolsen: "Nu er jeg desværre investeret og har været meget meget lang. Hvis jeg stod som ny investor, vil jeg klart gå lagt uden om BAVA" Af ren nysgerrighed, hvorfor holder du fast hvis du er træt af de pågældende forhold som næppe kan forventes at bedres foreløbig? Midlerne kan jo sættes i andre aktier og eventuelt tab modregnes?
|
|
17/4 12:45 af Cupcake |
@Bikube (10:47) - tak - Tror desværre fortsat, at der er tale om mere eller mindre subtile forsøg på at tale aktien ned af den samme håndfuld skribenter, så aktien kan erhverves billigere. Har været væk en lille uges tid - og mindst 90% af kommentarerne har været en gang ulidelig læsning... Har ikke behov for at læse de samme kommentarer igen og igen.... Og denne var vist også en gentagelse....
|
|
|
17/4 12:45 af WorkTrader |
..glæder mig meget til at se Jeres reaktion, når den engang begynder at stige :-)
|
|
|
17/4 12:59 af Kraken23 |
Tak, jeg glæder min ihvertifælde til den stiger. Det vil være dejligt efter alle disse år :endeligat kunne chashe ind, uden at efterlade en regning hos nye investorer
|
|
17/4 13:10 af Cupcake |
Er det ledelsens opgave vedvarende at skulle berolige frustrerede investorer, der er bekymret for deres ("fejl"-?)investeringer?
|
|
17/4 13:14 af Cupcake |
|
|
|
17/4 13:23 af WorkTrader |
... @Cupcake - gik de egentlig tilbage til 0,5 ml under huden re 'ACIP recommends the 2-dose* JYNNEOS vaccine series for persons aged 18 years and older at risk of mpox during an mpox outbreak§.' ?
|
