Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
NOVO
Genmab
Banker og Finans
Amerikanske aktier
TESLA
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Smallcap og First North aktier
Medico
Shipping
Ennogie
GN Store Nord
Gubra
Laks
OLIE OG GAS
AMBU
Danske Bank
Maersk
AI/Kunstig intelligens
Biotek-snakken
Forsvarsaktier
Hansa Biopharma
Pharma
Chemometec
Embla Medical
Grønne Aktier
Vestas
|
|
22/5 07:05 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
|
22/5 12:44 af Cubinvest2021 |
Fourth mpox case surfaces in Pakistan (link)
|
|
|
22/5 12:48 af CSørensen |
(link) Korea's mpox caseload increases to 81
|
|
|
22/5 12:49 af CSørensen |
Except for five cases, the 76 cases have been confirmed since April 4, with Korea confirming 34 cases in May alone
|
|
|
22/5 12:49 af CSørensen |
Even though the World Health Organization (WHO) lifted the Public Health Emergency of International Concern (PHEIC) for mpox on May 11 after 10 months, Korean quarantine authorities are keeping the mpox alert level at caution due to the continuous domestic outbreak.
|
|
|
22/5 12:56 af CSørensen |
Beklager, hvis denne allerede er delt - men kunne ikke umiddelbart se det: (link) Jynneos Vaccine Offers Protection Against Mpox, New Studies Confirm
|
|
|
22/5 13:04 af WorkTrader |
..check evt 18/5, fra 19.26 og frem :-)
|
|
|
22/5 13:06 af WorkTrader |
..var vild med det faktum at intraD og subC (dvs den dosebesparende vs normerede) havde hhv 80 og 89% VE
|
|
|
22/5 14:08 af CSørensen |
Tak, WT - kan se, at det ikke er helt samme link, men indholdet er vist det samme. Beklager gentagelsen. Det bliver spændende at se, hvordan det går med udviklingen denne sommer - hvor det åbenbart kun er 23 % af den udsatte gruppe, der er fuldt vaccineret (i USA).
|
|
|
22/5 14:10 af Janolsen |
Mystisk, alt andet stiger, men Bava er åbenbart ikke færdig med at falde. Er det seneste udbrud af MPOX overhoved gået op for marked, ikke mindst de anbefaler der kommer på at vaccinen.
|
|
22/5 14:13 af Cubinvest2021 |
Bava aktie
går altid sin egen vej
|
|
|
22/5 15:33 af Opportunity |
Fra MEDWATCH : To skud af Bavarian Nordics koppevaccine giver høj beskyttelse ( to doser sikrer 85,9%. Beskyttelse mod abekopper, viser nyt amerikansk studie )
|
|
23/5 06:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
23/5 06:15 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
23/5 06:25 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
23/5 06:53 af ProInvestorNEWS |
Bavarians kursmål sænkes til 407 kr. fra 480 kr. hos amerikanske Citi (link)
|
|
|
23/5 07:04 af Murermester |
96,61835748792271% potentiale i forhold til lukkeprisen :-)
|
|
23/5 09:22 af Cupcake |
|
|
23/5 09:36 af Cupcake |
@POPN Ja, der skal en global indsats for at holde mpox nede, men selv Covid, der ramte bredt, kunne ikke få verdenen til at samarbejde. Derfor har jeg svært ved at se, at verdenen samler sig om en gruppe som MSM. Den vestlige verden skal dog nok gøre sit til at beskytte deres egne... Men har svært ved at forestille mig at fx muslimske lande, afrika, udviklingslande generelt prioritere at anvende $ på en vaccine til primært MSM-gruppen.
|
|
23/5 14:04 af Match |
Så nu sætter CITI kursmålet til "kun" 407 kr.
|
|
23/5 15:03 af Cubinvest2021 |
Nogen som ved, hvad Citi regner i deres kursmål i forhold til Covid?
|
|
23/5 15:07 af Cubinvest2021 |
... og har Carnegie stadig deres kursmål på 269 kr. jfr. deres udmelding tilbage i november sidste år? Anbefalingen lød dengang på "hold" (fra "køb"). De kan godt finde på at ændre dette nu til lavere kurs, hvis de skal følge deres egne logik / anbefaling
|
|
23/5 15:34 af Cupcake |
Børsen d.d. City tror ikke mere på Bava salg af covid-vaccine og nedsætter troen på rsv-vaccine. Lige nu indregner citi 10-12% rsv-markedsandel (=0,5 mia $). Uden rsv er citi's kursmål 293 (=+40%) - og citi siger endvidere at aktiemarkedet ikke indregner rsv i kursen. paywall
(link)
|
|
23/5 15:39 af Cupcake |
(fort.) citi har tidligere skønnet Cov-vaccine salg på 100 mio.$, der nu er 0. Citi skriver at BAVA kun skal betale milepæle for fase3-forsøget, hvis der produceres kommercielle vacciner.
|
|
| ||
|
23/5 16:02 af Cubinvest2021 |
Mange tak @Cupcake
|
|
23/5 16:40 af Match |
Jeg tror, at analysehusene undervurderer - eller slet ikke regner med - den økonomiske effekt af en vellykket fase 3 og efterfølgende kommercialisering af RSV vaccinen i samarbejdet med kinesiske Nuance Pharma. Der er heller ingen der regner med, at et overbevisende resultat fra BN's covid-vaccine kunne føre til samarbejde med Nuance Pharma også på denne vaccine. Men det ved vi om ganske kort tid, når de fase 3 resultater bliver præsenteret for os.
|
|
|
23/5 18:16 af Erikf |
Så er ledelsen ude og sælge aktier igen
|
|
23/5 18:47 af Cubinvest2021 |
Ja, jeg har også lige læst det. Så fik han en gevinst på 400.000.- samtidig med ar han sender en super skidt signal til markedet. Gad vide, hvordan det reagerer i morgen på dette, men jeg gætter på et dyk. Han syntes åbenbart at kurs 207,38 var for god til at gå glip af en flot gevinst.
|
|
23/5 18:58 af Cubinvest2021 |
Man sidder lige nu med en grim fornemmelse af, at fase 3 data fejler og så kommer der en ny aktieudvidelse begrundet med opkøb af nye rejsevacciner. Og så gentager historien sig igen. Hvorfor i alverden skal en af de højeste placeret ledere i den virksomhed gå ud og sælge 9.000 aktier i kurs 207 ?!!
|
|
|
23/5 19:04 af Rene |
Pas nu på med negativ omtale af ledelsen, det kan være ilde hørt herinde
+
|
|
|
23/5 19:15 af bikube |
Jeg ved jo ikke, hvor mange han har eller har fået for nylig, men det er ikke unormalt, at man betaler skat, når man har indtægter.
|
|
|
23/5 19:32 af Kraken23 |
Han fik 9000 og solgte 9000stk
|
|
|
23/5 19:36 af CSørensen |
@Cupcake 15:39 - Det undrer mig, hvis det er rigtigt, at Bava kun skal betale milepæle for Covid, hvis der produceres kommercielle vacciner. Jeg har i relation til Expres2ion tidligere forstået, at en vellykket Covid fase 3 i sig selv ville udløse milepælsbetaling? Er dog ikke sikker på, hvad der er korrekt, og har ikke lige nogen kilde på det ved hånden.
|
|
23/5 19:45 af Match |
Endnu engang er vores chat ved at køre ud i det groteske igen i forhold til BN's ledelse. Jeg vil anbefale, at den permanente vrede over ledelsen udløser et salg af BN aktier, hvis I overhovet har nogen. Og så finder et andet selskab at køre løs på. Skulle May have solgt fordi der kommer dårlige data, vil vidende aktionærer kende konsekvenserne af insiderhandel. Bøde og i givet fald fængsel. Ledelsen har lov til at tjene penge på deres aktier - ligesom almindelige investorer!
|
|
|
23/5 19:54 af Kraken23 |
Mon ikke at chatten bare reflektere den samme nervøse e stemning som der er i markedet ?
|
|
|
23/5 23:02 af WiseWhiteWolf |
Come on Match 19:45. Du er ikke fair. Syntes nu det er en ret fair reflektion omkring salg af aktier fra en EVP/COO. I morges skrev du selv om kurs 407 - og så ligger ledelsen og sælger ud til kurs 207. … ledelsen plapre løs om RSV, har været næsten ansvarspådragende langsomme med Covid, lavet kapitalforhøjelse på kapitalforhøjelse. De overlever da kun fordi ATP ikke passer på os og er en elendig “lead investor”. Der er ikke nogen “lead investor” og reelt ikke nogen bestyrelse i Bavarian
|
|
|
23/5 23:07 af WiseWhiteWolf |
… og det vil jeg have krav på at kunne udtale mig om!!! Jeg ejer og har i en meget lang årrække ejet en pæn røvfuld aktier i selskabet. Jeg er her pga. produkterne og pipeline - ikke ledelsen. … og jeg deler rigeligt med øvrigt info i gruppen om observationer, facts og betragtninger.
|
|
|
23/5 23:07 af WiseWhiteWolf |
God aften Match :-)
|
|
|
24/5 00:26 af Pensionisten |
Ja, bølgerne går af og til lidt højt i denne chat. @Helge lagde , for nylig, en lille video, hvor han kommer med nogle gode poienter omkring Bavarian. Hvis I ikke har set den, så gør det, for jeres egen skyld. Link kan findes her i chatten d. 18.05 kl. 20:31. Håber fortsat på det bedste for BAVA :-)
|
|
|
24/5 02:21 af CSørensen |
I forlængelse af min kommentar 19:36 omkring milestones til AdaptVac/Expres2ion - se Expres2ion-chatten, hvor det fremgår, at Citi ikke har ret i, at der kun skal betales milestones, hvis Covid-vaccinen bliver kommercielt produceret. Første milestone skal betales ved færdiggørelsen af fase III, og de to sidste ved filing i hhv. US og EU.
|
|
24/5 06:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
24/5 06:28 af Stroka |
God morgen. :-)
|
|
|
24/5 06:30 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
24/5 07:31 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
|
|
24/5 08:29 af Villy |
Citi (link)
|
|
24/5 08:51 af Cubinvest2021 |
Ja, det er ikke så positivt blik, som Citi har. Mon ikke markedet følger Jean Luc’s “anbefaling” og sørger for at sælge ud på dette niveau
|
|
|
24/5 09:22 af Watt |
Maaske man lige i den sammenhœng burde naevne antallet af aktier i Bava, som er i hans depot efter salget af ovennaevnte? Jeg ved det ikke, men det kunne jo vise sig at vaere nok saa relevant, inden man bare doemmer ham for baade det ene og det andet!!
|
|
24/5 09:37 af Cubinvest2021 |
En CCO i et selskab som Bavarian får et årsløn i millionklassen. Jeg kan simpelthen ikke se, hvad formålet er med at sælge samme dag, hvor ens warrants kan sælges og score en gevinst på kr. 440.000.- Dette, medmindre at man selv ikke tror så meget på det selskab man er CCO i og kan allerede se, at kursen ikke vil være betydelig højere i en længere periode. Jeg antyder ikke, at han handler med insider viden, men han må jo kunne fornemme bedre end os andre, hvor skibet er på vej hen. Og det er
|
|
24/5 09:38 af Cubinvest2021 |
så skidt at sende denne signal til de øvrige aktionære, som i øvrigt bekoster de warrants og kapitaludvidelser, som selskabet gang på gang kaster os ud i. Når man er leder i et selskab og har aktier, så har man efter min mening en højere grad af ansvar.
|
|
|
24/5 09:47 af CSørensen |
@Cubinvest og andre, der er kritiske over for det seneste aktiesalg: Jeg kan selvfølgelig godt se det irriterende i signalet, som et salg sender. Men jeg synes altså, der er en vis forskel på aktier købt for frie midler og aktier tildelt som en del af en lønpakke. Her svarer salget nøjagtigt til det tildelte antal warrants, og salget svarer så at sige "blot" til at hæve sin løn, vil jeg mene? Jeg synes i hvert fald, at signalet er langt mindre bekymrende, end hvis der sælges en større portion af
|
