Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Ennogie
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Vestas
Pharma
Biotek-snakken
AMBU
Chemometec
GN Store Nord
Gubra
Shipping
Hansa Biopharma
Medico
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Amerikanske aktier
BITCOIN
Politiksnakken
Banker og Finans
Embla Medical
Forsvarsaktier
![]() |
21/8 14:44 af EliotSpitzer |
Her taler vi minimum om 2-3 år fær tingene kører ordentligt. Med andre ord - Det er ikke måden at løse problemet på.
|
![]() |
21/8 14:43 af EliotSpitzer |
I tillæg kan du jo ikke rekruterer på samme måde i Afrika som Novo kan til Kalundborg.
|
![]() |
21/8 14:43 af EliotSpitzer |
Det kommer an på om du laver "green field" projekt, hvor du bygger fabrik fra grunden og alt bliver skræddersyet til relevant proces. Her tager bygning af fabrik og kvalificering på de hurtigste projekter i industrien 1 år. Herefter skal du oplærer personale og kjøre ind kommerciel produktion.
|
![]() |
21/8 14:41 af EliotSpitzer |
Cupcake - Du spurgte "Prøver for 3. gang. Er der slet ikke nogen, der kan oplyse, hvor lang tid tech transfer vil tage?" - Jeg skal komme med litt kommentarer. Jeg har været involveret i denne type opgaver.
|
![]() |
21/8 14:39 af ProInvestorNEWS |
Bavarian OPTAKT Q2 22/8: Mpox-udbrud stjæler fokus fra bedre sælgende rejsevacciner (link)
|
![]() |
21/8 13:56 af WorkTrader |
"We need orders by the end of this month if we're going to meet 2 million (doses) by the end of this year." (link)
|
![]() |
21/8 13:49 af Enkommentar1 |
Denne fra Thailand (link)
|
![]() |
21/8 13:48 af Cupcake |
GOV.UK "UK steps up support to tackle mpox outbreak on visit to the Democratic Republic of the Congo" (link)
|
![]() |
21/8 13:46 af Enkommentar1 |
Se denne historie hvodan det kan spares til lande udenfor Afrika (link)
|
![]() |
21/8 13:42 af Enkommentar1 |
Produktion på 10 mio i anlæg i Afrika er umuligt - det er meget kompliceret produktion, jeg mener det er noget med ca 50-60 delprodukioner der skal til. Hvis det er 10 mio i 2025 skal det produceres i Danmark - kik bare engang på de produkter de har købt det tager 3-4 år inden de kan producere disse på deres anlæg.
|
![]() |
21/8 13:35 af bikube |
Dagens samlede omsætning er lige nu 1,22Mio stk
|
![]() |
21/8 13:27 af TOPspiller |
Tak for info. Syntes ikke jeg har set det før....
|
![]() |
21/8 13:21 af Cubinvest2021 |
@TOPspiller: nej, det der sker, hvis du følger grafen på f.eks. Yahoo Finance, er, at de samler handlerne på et tidspunkt. Jeg forstår ikke helt, hvorfor, men jeg er også blevet skræmt af at se den slags
volumen ved kolonnerne flere gange
|
![]() |
21/8 13:17 af Cubinvest2021 |
@TheNote:
Regnskabet plejer at komme fra morgenstunden ved 08:00 tiden
|
![]() |
21/8 13:15 af TOPspiller |
Var der lige en handel på 1.180.000 stk?
|
![]() |
21/8 13:02 af Cupcake |
Hvem har skrevet det? Hvis Bava skal ramp op for at kunne producere de 2 mio. Så skal ordren snart falde, har de sagt. De vil tage stilling i denne uge, om de vil rampe op UDEN at ordrer er på plads.
|
![]() |
21/8 13:00 af Watt |
Saa det tager ikke 4 mdr udelukkende at producere de 2 mill, som jeg forstaar det.
|
![]() |
21/8 12:58 af Cupcake |
Ja ???
|
![]() |
21/8 12:58 af Watt |
De 2 mill er vist oven i oevrig produktion, som allerede er bestilt og under levering!
|
![]() |
21/8 12:57 af Cupcake |
@Topspiller - netop. Og Bava kan ikke garantere at de kan producere 10 mio. med mindre de har 100% kontrol. Derfor vil produktion foregå i DK imho. MEN...En ordre på 10 mio. kan være betinget af, at der etableres vaccine-produktion i Afrika...
|
![]() |
21/8 12:54 af Cupcake |
@WT 12:46 fremragende artikel!
|
![]() |
21/8 12:53 af TOPspiller |
Det kommer ikke til at ske i 2025
|
![]() |
21/8 12:49 af Cupcake |
Ja, fordi det har taget en del år for Bava at overtage de 2 GSK-vacciner - så synes det ville være "flot", hvis der skulle kunne produceres 10 mio i afrika i 2025 når både faciliteter skal findes, tech transfer skal foretages og produktion skal foregå. Bava siger jo, at de skal have ordre ind i denne uge, hvis de skal kunne producere 2 mio. i DK inden udgangen af 2024. Det er over 4 måneder! Vil derfor gerne se regnestykket for 10 mio. i afrika i 2025.
|
![]() |
21/8 12:46 af WorkTrader |
Mpox: Africa faces vaccine challenge as money talks (link)
|
| ||
![]() |
21/8 12:44 af TOPspiller |
CC: Der er nok ikke mange der sidder med tech transfer i hverdagen. Men den tid det tager at lære en op i vores virksomhed. Så vil jeg da tro det tager over et 1 år, nok nærmere 2-3 år dog uden af kunne udtale mig om det :)
|
![]() |
21/8 12:29 af WorkTrader |
..jeg sender spm videre @Cupcake :-)
|
![]() |
21/8 12:24 af Cupcake |
Prøver for 3. gang. Er der slet ikke nogen, der kan oplyse, hvor lang tid tech transfer vil tage? Mener at under 1. udbrud, så blev det sagt, at det var for tidskrævende og kompliceret - og derfor blev det blot til fill & finish af bulk i USA.
|
![]() |
21/8 12:21 af Cupcake |
Per Hansen er rigtig dygtig - og det er tydeligt, at når han udtaler sig, så reagere kursen derefter. Men enig, at helt ned i materien er han ikke...
|
![]() |
21/8 12:11 af MAXIME |
Hold da op kilofisk - der er da ingen der har sagt han ikke er dygtig!!! God dag smiler
|
![]() |
21/8 12:11 af WorkTrader |
Helt enig i ar Per er dygtig og samarbejdet med Helge er utrolig interessant og givende, men dybdeviden om BAVA, det har han ikke. Imho.
|
![]() |
21/8 12:09 af Pensionisten |
Absolut enig, @3kilofisk
|
![]() |
21/8 12:04 af 3kilofisk |
Ref 11:42 Føler mig kaldet til at sige, at jeg synes Per Hansen simpelthen er vildt dygtig og at hans samarbejde med Helge Hansen er en kæmpegevinst for dette site. Aldeles indiskutabelt for mig at mange på proinvestor inkl mange i Bava-chatten kan lære utrolig meget om investering ved at lytte til Per
Hansen
|
![]() |
21/8 12:04 af WorkTrader |
..og mener stadigvæk en opjustering eller flere, er uundgåelig i år, skulle nogen være i tvivl :-)
|
![]() |
21/8 12:00 af WorkTrader |
..nogen kommer til at støtte det ja, helt enig, formentlig CEPI eller GAVI. BAVA ville aldrig gå ind i det, hvis de satte penge til...lader jo til at de fastholder dosispriser, selvom det er til Afrika...når den leveres fra DK.
|
![]() |
21/8 11:56 af Cupcake |
Produktion i Afrika er en nødvendighed - ulige fordeling af vacciner blev igen påvist under Covid og så igen under Mpox i 2022. Forståeligt at Africa vil have prod til Africa. Også OK at Bava skal være "prøveklud", men så må det forventes at CEPI støtter projektet med 100 mio $ lige som BioNTech i Afrika. De har faktisk modtaget i omegnen af 250 mio $ i alt i fra CEPI til bl.a. udvikling af mRNA-vacccine og Produktionfaciliteter i Africa.
|
![]() |
21/8 11:50 af WorkTrader |
..og spændt på prisfastsættelsen af dette..men selvfølgelig er der en sandsynlighed at vi ikke får afklaring imorgen...
|
![]() |
21/8 11:48 af WorkTrader |
'He explained that Africa CDC aimed to have 10 million doses available by the end of 2025, adding that Bavarian Nordic had assured the organisation that the target was achievable.' (link)
|
![]() |
21/8 11:42 af MAXIME |
På et eller andet tidspunkt skal Per Hansen vel ramme rigtigt!!
|
![]() |
21/8 11:42 af WorkTrader |
@Cupcake - det er teknologioverførsel til afrikanske producenter..og argumentet er lavere omkostninger..så jo, det bliver formentlig i Afrika. Men så holdes tankene i Kvistgaard jo fri til US og EU... :-)
|
![]() |
21/8 11:32 af Pensionisten |
Jeg synes Per Hansen rammer plet med kommentarerene - se indlæg 11:21. Stor sandsynlighed for, at dagen imorgen ikke bringer nogen afklaring.
|
![]() |
21/8 11:32 af Cupcake |
Under alle omstændigheder så vil Bavas eventuelle produktion af + 10 mio. vacciner i 2025 (i DK eller Africa (gud forbyde)) ikke være tilstrækkelig til at dække behovet. Om det så er tanken at ACAM2000 og andre ikke-godkendte vacciner skal være "god nok" til Africa, og så kan vesten dele Jynneos, der har god efficacy. Usmageligt...
|
![]() |
21/8 11:28 af Cupcake |
Mener fortsat, at Bava på den ene eller anden måde holdes som "gidsel". Havde det været Pfizer der havde haft den eneste vaccine godkendt af EU og USA, så havde de allerede solgt 50 mio. til afrika - og endda til overpris ligesom med covid-vaccinen. Om det er lobbyister/$$$, der er skyld i manglende placering af ordre ti Bava er ikke til at vide.
|
![]() |
21/8 11:24 af Cupcake |
Har suppleret depoterne med +10% her til formiddag. Såfremt den falder yderligere i morgen pga. skuffelse over eventuel manglende opjustering, forøges med yderligere 10%. Jynneos-ordrer vil komme - før eller siden - fra vesten (supplering) eller CEPI. Verdenssamfundet kan ikke vente til en evt. mRNA-vaccine MULIGVIS kommer på banen om et halvt år (BioNtech) eller et helt år (India).
|
![]() |
21/8 11:22 af kkjoel |
Og alle de FREMTIDIGE lyksagligheder (altså igen - uden mpox-kriser) er fint og dejligt, men ligger netop.. i fremtiden! Næææh - når de i løbet af næste år har haft en længere periode (2 år) med stabil vækst, uden opstart af nye, dyre og risikable vacc-udviklings-projekter (men rabatkøb af eksisterende vacc er ok!) og voksende bundlinje - så vil kursen lægge sig i nuværende leje.
|
![]() |
21/8 11:21 af ProInvestorNEWS |
Bavarian taber højde - stor usikkerhed om mulighederne i mpox (link)
|
![]() |
21/8 11:19 af WorkTrader |
haha..enig @TOPspiller - husk at argumentation ofte er farvet af position, mig selv inklusive :-)
|
![]() |
21/8 11:15 af TOPspiller |
Ja hvis det hele går i sig selv i morgen og WHO siger. "Der tog vi sku fejl det var slet ikke Mpox de fejlede". Så vil kursen falde, men det ser jeg ca 0 pct risiko for sker.
|
![]() |
21/8 11:11 af kkjoel |
På lang sigt ved vi jo alle hvor godt det kommer til at gå. Men lige nu er kursen hypet.. uanset om Strøjer (eller andre) mener den er lige hvor den hele tiden har skullet burde være! Men kursen er åbenlyst foran kurven.. uden nuværende mpox-krise/potentiale. Fordi springet skyldes mpox. Hvis det hele går i sig selv i morgen, ved vi jo alle godt hvilken vej kursen vil tage.. så kan man argumentere nok så meget med analytiker kursmål - de er ligegyldige. Hvilket bevises hver eneste dag!
|
![]() |
21/8 11:11 af EliotSpitzer |
Cupcake - Jeg vidste ikke at nyheden om congo-undersøgelse af Tecovirimat var kommet tidligere men det understreger jo pointen af studier er nødvendige. Mange lande i Afrika er der skepsis til vaccine og det er derfor vigtigt at overbevise ved at levere evidensbaseret terapi-løsninger. Det understreger netop den historie. Her var faktisk nogle som holdt på med den rigtige metode for at gøre en medicinsk forskel og ikke noget som viser sig at være "
snake oil" løsninger.
|
![]() |
21/8 11:08 af Enkommentar1 |
Google” mpox outbreak den sidste time så vil I ser der er plus 100 henvisninger - fra det tidspunkt man bliver smittet gå der ca 14 dage - tre uger samtidigt er det i lande med dårlig sundssystmer så der er et ekstrem mørke tal.
|