Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
11/11 11:31 af Nickstar |
Ja, det er jo det næste postive, udbytter. de gir ret gode udbytte. er det ik til forår/sommer de fleste udbetaler udbytte.
|
|
|
11/11 11:29 af Standstill |
Vær opmærksom på at Marine H stiger lige nu, da den handles ex udbytte på 2,3 kr
|
|
|
11/11 11:24 af Standstill |
Ser ud til at der er lidt sektor rotation i norge efter Trump, de tror på Trump Jump og er mere risikovillige mod cykliske aktier og væk fra mad (fisk)
|
|
|
11/11 11:22 af Standstill |
Har lige købt Norway på 180
|
|
|
11/11 11:18 af Standstill |
over de næste 3 år
|
|
|
11/11 11:17 af Standstill |
Men på den lange bane er det værd at notere sig at de regner med at øge produktion med 10% og de næste 3 år
|
|
|
11/11 11:14 af Standstill |
jeg tror at Grieg falder pga nedjustering på slagte volumen fra 68.000 tons til 66.000 tons indeværende år. Det er trods alt en værdi på 100-120 millioner.
|
|
|
11/11 11:12 af Standstill |
Nickstar. Tak for link, det var svar på mit sp. om
de ti nye utviklingstillatelser.
|
|
|
11/11 10:56 af Nickstar |
|
|
|
11/11 10:56 af Nickstar |
Er Grieg lidt foran på dette område?
|
|
|
11/11 10:54 af Nickstar |
Underligt Grieg falder på
et godt regnskab?
|
|
|
11/11 10:49 af Standstill |
Salmar ventes å rapportere et operasjonelt driftsresultat på 675 millioner kroner for tredje kvartal 2016, sammenlignet med 475 millioner kroner i samme periode i fjor.
|
|
|
11/11 10:45 af Standstill |
Nordea Markets oppgraderer Austevoll Seafood til kjøp fra hold og oppjusterer kursmålet på aksjen til 83 kroner fra 68 kroner.
Meglerhuset viser til at det var flere positive forhold i gårdagens kvartalsrapport fra selskapet. De viser blant annet til at biomassesituasjonen i Peru er rapportert å være god og i Nord-Atlanteren er kvotene for makrell, sild og kolmule signifikant høyere. I tillegg er Nordeas lakseprisestimater for 2017-18 betydelig høyere nå enn før forrige rapport.
|
|
|
11/11 09:28 af Standstill |
de søger om ti utviklingskonsesjoner. Er det til smolt ?
|
|
|
11/11 09:22 af Standstill |
God morgen :-) Grieg Q3 2733% bedre end sidste år. (link)
|
|
11/11 08:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Grieg - regnskab: (link)
|
|
|
11/11 00:46 af Standstill |
Lerøy kommer med på OSEBX. (link)
|
|
|
11/11 00:43 af Standstill |
Lerøy kan sælge flere fisk til bedre priser. (link)
|
|
|
10/11 21:16 af Nickstar |
Men men, jeg holder fast og håber på det bedste :)
|
|
|
10/11 21:15 af Nickstar |
Jeg ved det godt Helge. Jeg undrer mig bare over at Bakka fra ATH 362,6 slut okt, nu ligger ca 7-8 % lavere i en periode med høje priser mv. Når man har tabt mange penge på aktier, og gerne vil hente tabet, så udfordrer det også tålmodigheden.
|
|
10/11 18:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ingen af de to aktier er "sevet en del" set over den sidste uge. Det er yderst beskedent. Oven i købet har har Bakka leveret et resultat som analytikerne ikke var helt tilfredse med.
|
|
10/11 18:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nickstar...Lad være med at kigge på kurserne på denne korte sigt. Laks skal købes for at holdes. Det er ligegyldigt med disse flukationer i kursen.
|
|
|
10/11 16:30 af Nickstar |
nu må det gerne vende for Bakka og Salmar, synes den siver en del
|
|
|
10/11 13:46 af Standstill |
Vedrørende Q3 fra Austevoll er det værd at bemærke at selskabet har forventning om væsentligt bedre resultat for Q4 2016 sammenlignet med Q4 2015. Ikke den store overraskelse men alligevel værd at notere sig. En anden oplysning af betydning er at fiskekvoten i Peru øges fra 1 million tons til 2 millioner tons i anden sæson der åbner 15-11-2016.
|
|
| ||
|
10/11 09:04 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lerøy: (link)
|
|
10/11 09:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Austervoll: (link)
|
|
|
9/11 21:52 af nik_hs1990 |
det skulle man da mene :) fremtiden ser yderst lys ud for laksesektoren.
|
|
|
9/11 21:39 af Nickstar |
Så de samler kræfter til næste svømmetur op ad strømmen?;)
|
|
9/11 19:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lad dem endelig puste ud.
|
|
|
9/11 15:46 af Nickstar |
hva ska der til for at lakseaktierne, atter kommer i ATH eks Bakka/ Grieg/ Salmar. Synes de har ligget i svinget i samme niveauer
i en lille måneds tid efterhånden?
|
|
9/11 14:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
|
9/11 14:11 af BENTBOSS |
For god ordens skyld. Norway Royal Salmon :-)
|
|
|
9/11 13:57 af BENTBOSS |
Heldigt at det var den jeg valgte, da jeg gik ind i Laks. Har "kun" denne i laksesektor. Kom ind i aktien i daværende all time high N.kr. 165.
|
|
9/11 12:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
9/11 11:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fantastisk regnskab fra Nordic Royal Salmon Company: (link)
|
|
|
9/11 10:38 af Nickstar |
i blodet
|
|
|
9/11 10:37 af Nickstar |
laks har om ik is i maven, så koldt vand :P
|
|
|
9/11 10:36 af Nickstar |
de tar det ganske pænt :)
|
|
|
9/11 10:12 af Watt |
Formoder at jeps'et var til at de klarer sig bedre:-)
|
|
9/11 09:57 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeps.
|
|
|
9/11 09:23 af Nickstar |
Mon laksene blir hårdt ramt, eller klarer de sig bedre som set tidligere når hysteriet blusser op?
|
|
|
8/11 10:47 af Standstill |
I alt har Norge nu eksporteret 800.000 ton laks med en værdi på 49,2 mia. norske kr. i løbet af årets ti første måneder. Når man sammenligner med 2015 er der tale om en mindre mængde, men en stigning på 29 pct. målt i kroner. De højeste priser på norsk laks findes i Nordamerika og Asien, hvor fisken i gennemsnit sælges for henholdsvis 73,5 og 70,8 norske kroner pr. kg.
|
|
|
8/11 10:46 af Standstill |
Den norske laksefest fortsætter. I løbet af årets første ti måneder har Norge nu eksporteret laks til en højere værdi end i hele 2015. Det viser statistik fra Norwegian Seafood Council. Det er de høje priser, som løfter eksporten. I oktober i år blev 90.000 ton laks eksporteret fra Norge, hvilket var 12 pct. mindre end året før. Til gengæld steg værdien med 5,7 mia. norske kroner, hvilket er en stigning på 23 pct. sammenlignet med oktober 2015.
|
|
|
8/11 10:37 af Nickstar |
Tak for forklaring begge to :)
|
|
|
8/11 10:16 af manielsen |
VAP tæller ned når prisen på laks stiger, netop fordi priserne aftales lang tid i forvejen (når prisen var lavere), men til gengæld tjener Bakkafrost på VAP når prisen på laks er faldende (igen fordi prisen er aftalt før priserne falder. Så VAP er en stabiliserende faktor for Bakka som skærer indtjenings toppe og bunde væk.
|
|
|
8/11 10:02 af Nickstar |
den får dog lidt stryg. men som du sir, visse analytikerne har svært ved at forstå det, og v
el også derfor
|
|
|
8/11 10:01 af Nickstar |
Ok. tak :)
|
|
|
8/11 09:56 af Peterfisker |
:)
|
|
8/11 09:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
(VAP = Value added products)
|
|
8/11 09:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
De kontrakter som indgås her i efteråret tager hensyn til den nye situation med vedvarende høje priser. Derfor bliver situationen på VAP lidt bedre i 2017, men kan måske stadig give underskud.
|
