Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
14/9 12:07
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det gør det nemmere at sælge større mængder. Denne tendens vil nok forsætte en tid endnu ind i oktober. Derefter går det så stærkt op på pris og kurser hen mod nytår.
14/9 12:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
De er faldet lidt siden sidste uge.
14/9 12:00
af Standstill
Så er priserne i uge 36 steget igen på eksport af frossen laks nu 65 kr pr kg. Det er 59,2 % højere end uge 36 2015. Fersk laks ligger på 55,28 kr. pr kg, hvilket er 28,5 % højere end uge 36 2015.
14/9 11:55
af Helge Larsen/PI-redaktør
Der sælges mere laks til en lidt lavere pris på hele 55 kr. kg. Det er vist ikke det Nordea Norge havde regnet med. (link)
13/9 11:27
af nik_hs1990
mener naturligvis i 290.
13/9 11:23
af nik_hs1990
Bakkafrost er i min optik oplagt at samle op under kurs 300. Jeg har suppleret lidt op i 295.
12/9 09:39
af nik_hs1990
Det er klassisk og forventeligt.
10/9 08:43
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ikke mig bekendt udover at det sæsonmæsige fald i priserne på laks er indtrådt.
9/9 13:47
af rex pacis
er der en særlig årsag til de tæsk Austevoll tager?
9/9 11:24
af Nickstar
9/9 11:24
af Nickstar
Det skorter ik med gode nyheder:)
7/9 14:38
af Standstill
Bankerne er fuldstændig ligeglade med om aktiekurser stiger eller falder. De skal bare have kurtage og gebyrer i kassen. D.v.s. at de har en interesse i at få markedet til at bevæge sig og dermed skabe noget handel. De første råd man skal ignorere er fra bankerne, tænk selv og lyt til en bred vifte af analytikere. De fleste har dog en interesse i at tale noget op eller ned pga egen investering hvilket man altid skal have i baghovedet.
7/9 13:53
af Standstill
Tusind tak Helge for fremragende rapport og opslagsværk med data. Nordea prøver igen i dag at tale fisk ned og skriver at priser vil falde drastisk ultimo sep.og start okt. Hertil kan bemærkes at kg pris STEG i uge 35. Det oplyser Statistisk sentralbyråd onsdag.
7/9 13:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Læs min analyse.
7/9 09:19
af Nickstar
Hva sir i til Scottish Salmon Co. ? Skal man holde på den?
7/9 08:48
af Nickstar
7/9 08:48
af Nickstar
stadig godt nyt fra laksesektoren
5/9 21:59
af rex pacis
Ja, den var top-dollar, Helge :-)
5/9 21:28
af Barolo
Tak for en spændende og fyldestgørende analyse.
5/9 17:02
af rex pacis
Desuden er MHG allerede noteret i USA. Den lukkede i fredags i 15,91, hvilket svarer til 132,43 NOK. I Norge lukkede den i 131,70. At det er en sekundærnotering i USA spiller næppe den helt store rolle. Så jeg tror ikke på lakseaktierne ville handles 2-2,5 gange højere bare fordi de ville handles i USA
5/9 16:40
af rex pacis
jeg har så heller ikke a ktier i hverken Wal-Mart eller P&G
5/9 16:32
af rex pacis
Jeg ser derfor også frem til at man en dag kan drive havbrug på land eller åbent hav. Vækst i fjorde alene kommer til at møde nogle begrænsninger
5/9 16:31
af rex pacis
ligeledes så vi ved de nye norske muligheder for "variable kvoter" at politikerne blev for grådige m.h.t. gebyret de skulle betale, så ingen selskaber ville være med. Det er et eksempel på, at når det går virksomhederne godt, så vil staten have flere penge. Og i dette tilfælde hvor produktionen er låst rent geografisk, medens miljøet, lystfiskere og -sejlere lider ugunst af produktionen, vil det politiske pres for at selskaberne skal betale mere forøges.
5/9 16:26
af rex pacis
væksten det seneste er udelukkende kommet fra højere priser (det varer ikke ved) og ikke fra flere koncessioner, hvilket også vil besværliggøres af politiske prioriteter
5/9 16:24
af rex pacis
med de politiske risici og de for nuværende begrænsede muligheder for vækst ville jeg ikke betale så meget for lakseaktier
5/9 16:21
af rex pacis
Wal-Mart forsøger sig også med onlinehandel, det er vist ikke så forskelligt som for andre butikker
5/9 16:19
af rex pacis
P&G: Fredagens lukkekurs var 88,20 og overskuddet i seneste forskudte regnskabsår (incl. seneste kvartalsregnskab) var 3,80, så P/E er 23,2 (2016)
5/9 08:06
af [email protected]
Mattilsynet avkrefter nytt ILA-tilfelle på Salmars lokalitet 34857 Salatskjæra på Frøya.
5/9 08:00
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det går forrygende i laksesektoren: (link)
5/9 01:10
af creeco
pg er 25 og wallmart kan på ingen måde sammenlignes med laks. Deres forretningsmodel er truet af konkurrenter samt overgang til internethandel.
5/9 01:08
af creeco
@rex pacis wallmart og p&g skal både handles til konglomerat og giga cap discount (mættet marked )
4/9 20:58
af rex pacis
creeco, du får vist Wal-Mart til P/E 18 og P&G til 22, eller deromkring. Laksene ville næppe blive dyrere end det.
4/9 20:56
af rex pacis
andreas, ikke jeg. Jeg tror umiddelbart det kan være fordi der er forskel på hvor mange smolt som klarer sig og hvor godt de enkelte kuld vokser.
4/9 09:37
af Andreas1
Tak for en spændende analyse! Efter at have kigget lidt nærmere på Grieg undrer det mig at de stadig forventer 68.000 tons i 2016. H1 har indtil nu indbragt knap 30.000 tons og de forventer kun 13.500 i Q3, dermed skal de i Q4 opnå omkring 24.000 tons for at indfri deres egne forventninger som dog også på dette punkt blev en smule nedjusteret. Kan dette lade sig gøre? Når man ser sidste års slagte mønster så virker det ikke til at Q4 skiller sig så væsentligt ud... Nogen der har haft samme tanke
4/9 09:12
af hiti100
Tak for en glimrende analyse, Helge.
3/9 20:39
af creeco
glimrende sektor at placere en masse penge i.
3/9 20:38
af creeco
Hvis disse var amerikanske selskaber ville de alle være 2-2.5 gange dyrere
3/9 20:38
af creeco
Fed analyse helge :) Du anbefaler lerøy og grieg hvilket virker meget fornuftigt på de nuværende niveauer. Og jeg er enig i at man ikke kan gå galt i byen med nogle laktieaktier,. "OBX" rabatten er STOR.
3/9 05:47
af Watt
Tak, Helge:-)
2/9 17:37
af Hya
tak
2/9 15:35
af Helge Larsen/PI-redaktør
Min nye lakseanalyse. (link)
2/9 12:57
af creeco
70%
2/9 12:06
af rex pacis
var det hele havfisk, eller kun en del, som lerøy opkøber?
2/9 10:48
af creeco
Det er jo en fantastisk og miljørigtig spise sammenlignet med især oksekød hvor laks kræver op til 11 gange mindre føde pr kg biomasse
2/9 10:46
af creeco
helge jeg studerer til dagligt på landbohøjskolen og noget lidt trist er at så få danske unge gider beskæftige sig med fisk og laks især
2/9 10:41
af creeco
havfisk-lerøy bliver helt sikkert en stærk aktør
2/9 10:40
af creeco
mit lerøy call på de 340 virker da givtigt
1/9 21:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det er pga af ekstra penge i kassen for salg af aktier i Grieg.
1/9 19:48
af rex pacis
Betaler MHG virkeligt 3,2 NOK hvert kvartal? Eller var dette bare ekstraordinært højt? Da jeg så de ville betale 3,2 NOK troede jeg de var gået væk fra kvartalsvist udbytte og over til halvårligt.
31/8 19:07
af nik_hs1990
Ja naturligvis er Marine Harvest en lav risiko aktie i laksesektoren, da det er verdens største indenfor branchen og betaler solid udbytte kvartal efter kvartal. Jeg er dog tilfreds med mit lille frimærke i Scottisch, da den hurtigt kan stige en del hvis de kommer helt succesfuldt igennem deres turnaround.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 161/178