Laks
Aktiesnakken
Genmab
TESLA
Zealand Pharma
NOVO
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
OLIE OG GAS
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Gubra
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Pharma
Vestas
Shipping
BITCOIN
Grønne Aktier
Medico
Banker og Finans
AMBU
Embla Medical
Chemometec
Laks
![]() |
14/12 13:40 af Nickstar |
Ole, har du kig på køb af andre laks for tiden udover Austevoll du købte for en uges tid siden?
|
![]() |
14/12 13:16 af olecarlsen |
Det kræver naturligvis at man ved hvornår exakt udbyttet fragår. Jeg er godt klar over at man så skal betale skat af det evt. provenu på salget men det skal man jo alligevel på et eller andet tidspunkt. NB jeg praktiserer selv det forslåede og er så fri for det irriterende dobbeltbeskatnings røveri
|
![]() |
14/12 13:13 af olecarlsen |
De skriver jo at siden de fleste investorer er norske så tilgodeses disse først. Da de norske investorer ønsker høje udbytter så er det det som kommer til at blive vægtet højest.De er naturligvis venlige på henvendelsen men jeg tror på ingen måde det vil afstedkomme nogen som helst ændringer fremadrettet. Mit forslag er at I blot skal sælge jeres aktier førnudbytteudbetalingsdagen og genkøbe dem ex udbytte efterfølgende. Rent teoretisk så er det kun handelsomkostningerne på ca.0,1% som er tabet.
|
![]() |
14/12 09:29 af rex pacis |
Tak :-) Det er bare med at vi alle lægger pres på ;-)
|
![]() |
14/12 09:25 af PerM |
Flot arbejde rex !
|
![]() |
14/12 00:34 af rex pacis |
When it comes to any decision the Wilhelmsen board will make on this subject, we are, as you will understand, not in a position to comment.
When it comes to Treasure ASA, this will have to be addressed directly to this company (contact details in (link)
Best regards
|
![]() |
14/12 00:34 af rex pacis |
Fra WWI: Thank you for your comments/views.
In relation to share buyback, Wilh. Wilhelmsen Holding ASA has done this in the past and the resolution passed at the last AGM allows the board to do so today. Our dividend policy, however, states an objective of consistent yearly dividend paid twice annually. We note that preference on cash dividend versus share buyback varies between investors, and take this into consideration when making proposals to our board. When it comes to any decision the
|
![]() |
14/12 00:33 af rex pacis |
Fra Salmar: Thank you for reaching out to us with regards to your comments to our dividend policy.
We aware of the changes in regulations coming into effect from January and we are continuously evaluating our policies for shareholder return. We will make sure that we take your comment about share buybacks into consideration when we are evaluating our dividend policy.
Med vennlig hilsen / Best regards
|
![]() |
14/12 00:32 af rex pacis |
change to the dividend policy.
Kind Regards,
|
![]() |
14/12 00:32 af rex pacis |
However, the group liquidity is limited by the dividend flow from the shares in Hyundai Glovis (no intention to increase leverage to buy back shares aggressively), which have more or less been passed through as regular cash dividends to Treasure ASA shareholders.
Given the fact that the shareholder majority (approx.. 85-90%) is Norway-based, the overwhelming preference is for the cash dividend.
We will relay your input on the next Board Meeting, but are not expecting an imminent change t
|
![]() |
14/12 00:31 af rex pacis |
We regularly receive requests from non-Norwegian shareholders on this subject, irrespective of the upcoming tax regime adjustment.
As a company, the dividend policy is anchored within an overall financial policy (e.g. no net debt) governed by our Board of Directors.
We regularly address the discount to the Board in order for us to utilize the authority provided by the AGM to buy back up to 10% of the shares, as a buy-back of discounted shares is sensible financial management.
However.........
|
![]() |
14/12 00:31 af rex pacis |
Fra Treasure ASA om buybacks:
|
![]() |
13/12 14:08 af Nickstar |
og det svarer jo heller ik helt på mit spørgsmål
|
![]() |
13/12 14:08 af Nickstar |
Ja, men er det også Helges holdning? :)
|
![]() |
13/12 13:49 af rex pacis |
læste du det link, som Helge nu to gange lagde op, @Nickstar ? :-)
|
![]() |
13/12 13:30 af Nickstar |
fald i størrelsesorden, som vi har set tidligere i lavsæsonen
|
![]() |
13/12 13:30 af Nickstar |
Helge, tænker du vi ser yderligere fald pga lavsæsonen?
|
![]() |
13/12 11:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Laks falder med det generelle marked. Dog ikke nær så meget som så mange andre aktier. Fred være med det.
|
![]() |
13/12 08:17 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
![]() |
13/12 04:07 af Watt |
tilter
|
![]() |
13/12 04:07 af Watt |
Tjaeh....jeg synes at have bemaerket, at markedet er faldet en del paa det seneste. Laksene gear vel heller ikke helt fri af de fald. Og saa skal man jo nok ikke tanke for meget over lav- og hoejsaeson, naar markedet som helhed til
ter
|
![]() |
12/12 22:13 af Nickstar |
Ole, jeg tænker ift de fald vi har set den sidste måneds tid. Købte selv for en måned siden og ligger i minus på dem. Så mit spørgsmål var om vi ska yderligere ned i det nye år indtil højsæsonen sætter ind til påske. Eller, om der er taget en del af faldene på forskud allerede nu.
|
![]() |
12/12 19:23 af olecarlsen |
Nickstar jeg forstår ikke det du skriver med om lakseaktierne skal yderligere ned ifht faldene indtil videre.Jeg har selv 6 forskellige lakseaktier: Austevoll, Bakka,Grieg,Lerøj,Salmar og MH og de er alle steget mellem 27 og 90 % i år. Det gælder om at være langsigtet indtil trenden siger ned.
|
![]() |
12/12 13:45 af Commodore |
Scottish salmon Company - Er der nogen, der har en fornuftig forklaring på hvorfor SSC er faldet så massivt efter at ledende medarbejdere har udnyttet deres optioner ?
|
| ||
![]() |
12/12 09:24 af Nickstar |
når højsæsonen sætter ind
|
![]() |
12/12 09:14 af Nickstar |
jeg tænker mere på om laksen ska yderligere ned ift faldene indtil videre, inden de stryger opad igen
|
![]() |
12/12 09:10 af rex pacis |
Jeg forestiller mig stadig der er plusser i vente, men at opturen det næste år bliver lidt mere begrænset end de sidste par år
|
![]() |
12/12 08:44 af Nickstar |
Tænker i at de fald vi har set, er det fald man ku forvente i lavsæsonen, eller forestiller i jer der kommer yderligere 10-30% fald, som set tidligere i lavsæsonen?
|
![]() |
12/12 08:27 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
![]() |
10/12 22:20 af rex pacis |
Nu har jeg skrevet til samtlige mine norske aktier og bedt dem om at starte buybacks. Det vil jeg også anbefale jer, det er bare med at lægge pres på. Jeg skrev også til Bakkafrost, nu jeg var igang
|
![]() |
10/12 20:35 af rex pacis |
åh jo, @PerM Danmark gør helt det samme. Alle betaler 27% i kuponskat her til lands - og så må folk så have besværet med at tilbagesøge - men til gengæld har kasserne været pivåbne................................
|
![]() |
10/12 19:49 af PerM |
Jeg er også mega sur på de selviske nordmænd. Håber SKAT også laver samme tiltag overfor norske investorer, der skal have udbytte fra danske aktier - men det kan DK helt sikkert ikke finde ud af..
|
![]() |
10/12 16:47 af rex pacis |
man kan vist ikke sende dokumentation til Norge én gang, men skal vist som andre steder søge hver gang :-( De skiderikker. Nu har jeg lyst til at sælge laksen
|
![]() |
7/12 10:29 af Nickstar |
Sådan Rex Pro ;)
|
![]() |
7/12 10:29 af Nickstar |
Sådam
|
![]() |
6/12 21:37 af rex pacis |
investtech.com har nu givet mig 'professionel' status, selvom jeg aldrig har betalt noget. Prøv der også ;-)
|
![]() |
6/12 14:29 af olecarlsen |
Nickstar fordi den teknisk set ser god ud hvis man tør tage chanchen helt nede i bunden af tradingrange. Synes den er god og dækker mange aspekter inden for fiskeindustri med flere forretningsben. Og endelig så passer den ind i min portefølge da jeg afstemmer de forskellige lakse/fiske aktier så de er afbalancerede i værdi.Prisen er nu 114,4
|
![]() |
6/12 14:10 af rex pacis |
jeg tror jeg vil købe LSG næste gang, men det er fordi jeg ikke har den endnu ;-)
|
![]() |
6/12 13:22 af Nickstar |
hvorfor lige Austevoll, Ole?
|
![]() |
6/12 13:21 af Nickstar |
Skrev også langsigtet, pensionisten :)
|
![]() |
6/12 13:11 af olecarlsen |
Jeg har lige suppleret i Austevoll i dag til kurs 111,8. Det bliver en god forretning ligesom samtlige opkøb jeg har gjort i sektoren i de sidste 4 år.
|
![]() |
6/12 13:08 af Nickstar |
Det ka du ha ret i. men ville gerne swing trade lidt i den. når vi nu taler langsigtet, hvilke er så dine favoritter, pensionisten?
|
![]() |
6/12 12:46 af Nickstar |
hva tænker i om laksene det næste stykke tid. er vi igang med lavsæsonen og kursfald?
|
![]() |
5/12 19:33 af rex pacis |
ja, udbytterne er fede, men jeg synes de skulle bruge noget på tilbagekøb også, 50/50 :-)
|
![]() |
5/12 16:08 af Tyndeejner |
Forslag: Donald Trump skal være statsminister i Norge, så kan vi tjene (eller tabe) store penge på at swing trade laksen :-)
|
![]() |
5/12 16:04 af Tyndeejner |
@rex, jeg kan godt forstå hvad du mener, jeg kan ikke svare på dine tanker, men jeg tænker selvfølgelig også mit. Jeg er kun en meget lille "fisk", så jeg vælger i stedet at glæde mig over, at Frederiksen kan sætte en dagsorden, hvor selskaberne skal betale gode udbytter.
|
![]() |
5/12 15:57 af Tyndeejner |
Det går nu meget godt der oppe i Norge:-) Sjømateksporten har passert 90 milliarder kroner (link)
|
![]() |
4/12 18:40 af rex pacis |
jovist, men spørgsmålet er om han tjente på konverteringen gennem MHG, eller om han fik den store gevinst ved at tage penge fra MHG og lægge dem i egen lomme. Det er jo et agent-problem som vi har...
|
![]() |
4/12 17:35 af Tyndeejner |
@rex, Frederiksen gør ikke noget uden han tjener penge. Jeg vil også gerne se hvad der ligger på hans "skrivebord", måske man bare skal gøre som ham. Jeg tænker hans næste investering bliver i "vaskepulver", Danske Bank m.fl. er potentielle storkunder. :-)
|
![]() |
4/12 16:39 af rex pacis |
fandt vi ud af om Frederiksen også sad på den anden side af bordet mht de konvertible obligationer?
|