Aktiechat - investeringstips
Aktiesnakken
Genmab
Bavarian Nordic
NOVO
Zealand Pharma
TESLA
Amerikanske aktier
Gubra
BITCOIN
Shipping
AMBU
EL-BILER
Smallcap og First North aktier
Biotek-snakken
Grønne Aktier
Pharma
Vestas
Ennogie
Hansa Biopharma
Laks
GN Store Nord
ExpreS2ion
Krypto
Medico
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
23/6 13:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Denne Q&A med CEO Henrik Kølle fra Hugo Games starter kl. 14,30.
| |
23/6 13:27 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hej Henrik, Er du online?
| |
23/6 13:27 af Henrik Kølle |
Hej Helge, ja jeg er online og glæder mig :-)
| |
23/6 13:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Velkommen til CEO Henrik Kølle fra Hugo Games. Det glæder os, at du for første gang deltager i online Q&A chat med vore brugere . Det er også første gang, at vi har besøg af børsnoteret spiludvikler.
| |
23/6 13:30 af Henrik Kølle |
Tak jeg glæder mig også !
| |
23/6 13:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lad os starte med at få kort rids af de økonomiske hovedpunkter for selskabet samt forventningerne til 2016.
| |
23/6 13:31 af Henrik Kølle |
I 2016 forventer vi en Bruttofortjeneste i niveauet DKK 20 millioner til DKK 25 millioner.
EBITDA forventes at ligge i intervallet fra DKK 3,0 millioner til DKK 7,0 millioner..
| |
23/6 13:32 af philipgunst |
1. Omsætningen for første kvartal endte på 792.000 og i har et mål om at bruttoresultatet skal ende et sted mellem 20 og 25 millioner DKK for helåret 2016. I lancerede to spil under første kvartal og mangler at lancere 7 mere i 2016 – hvordan kan det regnestykke nogensinde give 20-25 millioner?
| |
23/6 13:34 af Henrik Kølle |
De 2 spil (Hugo Troll Race 2 og Axe in Face 2) udkom sidst i 1. kvartal og i 2. kvartal har vi så lanceret Cristiano Ronaldo: Kick’n’Run og Flower Flush. Skalérbarheden i mobilspil er utroli stor, et godt eksempel er Supercell som netop er køb af Tencent. Sidste år kom der en spil som hedder "Crossy Road" det fik i løbet af meget kort tid 10 mio. daglige unikke brugere, og med en ca. omsætning på 10 øre per daglig brugere på sådan et type spil, så viser det med al tydelighed
| |
23/6 13:35 af Henrik Kølle |
hvor stor skalerbarheden og potentialet er, det er også baggrunden for, at vi har lavet et partnerskab med vedr. det næste Doodle Jump spil, den oprindelige version er down-loadet i mere end 300 mio. eksemplarer og gør det til et af verdens mest down-loadede spil
| |
23/6 13:36 af Henrik Kølle |
den type casual spil er meget "law of big numbers" imodsætning til nogle af hard-core strategi spillene, som har færre brugere til gengæld er indtjeningen per bruger meget højere..
| |
23/6 13:37 af collersteen |
I har netop offentliggjort at ville hente 30 mio. NOK i en garanteret emission? Kan du give en indikation af hvordan de 30 mio. skal allokeres?
| |
23/6 13:38 af Henrik Kølle |
Provenuet skal sikre det nødvendige likviditetsberedskab, så vi kan blive ved med at tegne nye spændende kontrakter, øge marketingsindsatsten og styrke organisationen, der samlet vil skabe bund i forretningen og dermed mere værdi for aktionærerne. Herudover forfølger Hugo Games ligeledes muligheden at købe et eller flere interessante mobile gaming selskaber, der passer ind i den overordnede vision og strategi for Hugo Games. Et tilkøb af en cash flow positiv virksomhed vil gøre Hugo Games mere
| |
23/6 13:38 af Henrik Kølle |
robust både forretningsmæssigt og finansielt..
| |
23/6 13:39 af collersteen |
Jeres 2016-forventning til gross profit på 20-25 mio DKK - I hvilket niveau ligger forventningen på Ronaldo-spillet til Daily Active Users (DAU) og Average Revenue Per Daily Active User (ARPDAU) for at I når det mål? I et interview på Hegnar.tv har du sagt at 500.000 DAU er ganske godt. Vil det bringe jer komfortabelt i mål ift. 2016-forventningen?
| |
23/6 13:41 af Henrik Kølle |
Vi har valgt ikke at offentliggøre detailoplysninger på de enkelte spil, så det kan jeg desværre ikke oplyse i forhold til Ronaldo-spillet – Der kan laves mange estimater på de forskellige niveauer af daglige brugere af spillet…. og lad mig sige det sådan at 500.000 daglige brugere vil være en god bund..
| |
23/6 13:41 af collersteen |
Kan du løfte lidt af sløret for de nye spil med Cam Newton og Nyjah Houston - bliver det i samme stil som Ronaldo-spillet? Men blot i en anden setting end Paris og med en oval bold / skateboard istedet for en rund fodbold? Eller bliver selve spillet helt anderledes?
| |
23/6 13:42 af Henrik Kølle |
Vi er lidt tilbageholdne med at gå for meget i detaljer omking vores gamedesign på nye spil – dels er der de konkurrencemæssige hensyn, dels er det en kreativ proces, hvor ting kan forandre sig undervejs. Men jeg vil gerne slå fast, at det bliver med stor respekt for de respektive stjernes DNA – så det bliver helt sikkert et skateboard spil og spillet med Cam Newton vil blive et spil, som er loyalt overfor Cam Newtons DNA..
| |
23/6 13:43 af collersteen |
Hej. Et par spørgsmål? Kan du hæfte et par ord på den nylige lancering af Ronaldo-spillet? Til dato er det over eller under jeres forventning ift. dels antal downloads, dels omsætning fra spillet?
| |
23/6 13:46 af Henrik Kølle |
Vi har valgt ikke at offentliggøre segmentoplysninger på dette niveau, så det kan jeg desværre ikke, men som vi har været ude at nævne, så har spillet rigtig gode placeringer på rankings ud fra antal downloads globalt ligesom spillet har nogle meget fornemme ratings, så vi ser meget positivt på spillets udvikling. Det er vigtigt at gøre sig klart, at en del af mobilspilgenrens dna er, at spillene løbende udvikles og opdateres, det sker for KickNRuns vedkommende ca. hver 3. uge, det er også et
| |
23/6 13:47 af Henrik Kølle |
udtryk for, at vi tror meget på spillet og spillets gamedesign. Vi lancerer meget snart en opdatering til spillet, hvor det vil være muligt at lave "player versus player" realtime i spillet..
| |
23/6 13:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvor god er ratingen i forhold til andre kendte spil i samme "boldgade"?
| |
23/6 13:49 af Henrik Kølle |
Den er bedre, på Google Play er den 4,7, hvilket er en meget høj rating, normalt vil man sige, at en rating på 4,3 - 4,4 er en god rating. konkurrerende spil ligger i det sidst nævnte interval..
| |
23/6 13:49 af Lorca |
Hvilket spil forventer i jer mest af?
| |
| ||
23/6 13:52 af Henrik Kølle |
Svært og godt spørgsmål, vi har store forventninger til alle vores spil…. Men jeg har personligt store forventninger til det kommende Doodle Jump spil. Når det så er sagt, så vores kommende spil med de 2 amerikanske sportsstjerner; Nyjah Huston og Cam Newton også super spændende, da de adresserer meget konkret det amerikanske marked, et marked som tegner sig for 55 pct. af omsætningen på Appstoren. Og naturligvis har vi også positive forventninger til vores kommende spil med Hugo, ikke mindst
| |
23/6 13:53 af Henrik Kølle |
i de territorier, hvor Hugo har en høj kendskabsgrad, det er lande som Norden, Europa og Rusland..
| |
23/6 13:53 af Henrik Munthe-Brun |
Hvilket marked er jeres vigtigste på nuværende tidsp unkt i forhold til indtjening?
| |
23/6 13:53 af Henrik Kølle |
Og så skal det tilføjes, at vi naturligvis også forventer os en del af Ronaldo spillet - i sagens natur..
| |
23/6 13:54 af Henrik Kølle |
Vi anser markeder som USA, Rusland, Europa og Kina som vores vigtigste og væsentligste markeder..
| |
23/6 13:54 af philipgunst |
1. I har 8 forskellige spil i jeres produktportefølje på nuværende tidspunkt – beskriv hvordan spillene adskiller sig fra hinanden. Er der et gennemgående tema i spillene eller er de meget forskellige? 2. Hvordan adskiller Hugo Games sig fra de titusindvis af andre mobilspilsudbydere i branchen på verdensplan? 3. Har i planer om at bruge jeres IP’s til flere end ét spil?
| |
23/6 13:56 af Henrik Kølle |
Vi lancerer følgende:
• Ronaldo KickNRun, casual game, hvor der kommer PvP (player versus player i realtime) up-dates meget snart
• Hugo Flower Flush, er vores førte match-3 spil (dvs. Candy Crush kategorien)
• Nyjah Huston, skateboard spil
• Cam Newton, casual game, hvor der er fokus på Cam Newton - en af USA’s største sportsstjerner og samtidig en stor entertainer, som får sit eget tv-show i USA senere i år.
• Fabulous, match-3 spil. Vi har nu brugt mere end et år på at udvikle vores match-
| |
23/6 13:57 af Henrik Kølle |
• 3 ”engine” dvs. nye spil er et langt stykke hen ad vejen begrænset til nye algoritmer og grafik..
| |
23/6 13:57 af Lorca |
Har I størst fokus på gratisspil med in-game purchase eller spil der købes fra bunden af?
| |
23/6 13:58 af Henrik Kølle |
Vi har et ubetinget fokus på gratisspil, det som populært kaldes fremium spil med mulighed for tilkøb og reklamer..
| |
23/6 13:58 af Lorca |
Har I planer om at bruge jeres spil på flere platforme end nu?
| |
23/6 13:59 af Henrik Kølle |
Vi er et mobilspils selskab og har et dedikeret fokus på mobiltelefoner og tablets..
| |
23/6 14:00 af Lorca |
Kan du fortælle nærmere om samarbejdet med Lima Sky .
| |
23/6 14:00 af Henrik Kølle |
Det er et samarbejde som vi forventer utrolig meget af. Vi er stolte over samarbejdsaftalen og kan næste ikke vente med at lancere spillet forventeligt primo næste år. Det er os som udvikler spillet og vi har en 50/50 split på indtægterne. Desuden har vi som en del af aftalen adgang til at promovere andre Hugo Games spil på dette nye Doodle Jump spil.
| |
23/6 14:01 af Henrik Kølle |
Vi anser selv denne aftale for at være et stort scoop for os. Doodle har mere end 300 mio. down-loads og er blandt de 5 mest downloadede apps på Appstoren. Derfor er det meget spændende for os, at det er Hugo Games som skal lave det næste Doodle Jump spil, et spil som bliver det første siden udgivelsen af det nuværende spil for 6 år siden..
| |
23/6 14:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvorfor har Lima Sky valgt jer til det?
| |
23/6 14:04 af Henrik Kølle |
godt og relevant spørgsmål, det har været en meget lang proces, med gensidig opbygning af tillid og så har de haft adgang til testversionen af nogle af vores spil og er imponeret over den kvalitet vi har i vores spil i casual kategorien, hvor Doodle Jump hører til..
| |
23/6 14:05 af Stroka |
Hvad gik der galt med det ”gamle” Hugospil?
| |
23/6 14:06 af Henrik Kølle |
Tror du tænker på spillet med Ronaldo og Hugo, som udkom for et år siden. Vi lærte, at når vi laver spil med verdensstjerner, så skal det være med deres DNA og miljø. Kombinationen af en trold og en fodboldspiller på skateboard ramte ikke lige den, hvor den skulle..
| |
23/6 14:06 af Henrik Munthe-Brun |
I satser meget på store navne for at brande jeres spil. Er det ikke meget dyrt at signe med så store navne? Hvordan aflønnes de? Får de royalty efter antallet indtægterne fra spillet?
| |
23/6 14:07 af Henrik Kølle |
De belønnes med en royalty af indtjeningen fra spillet..
| |
23/6 14:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Brander de pågældende andre mobilspil?
| |
23/6 14:10 af Henrik Kølle |
Ja, aftalen med disse stjerner er, at de skal "poste" på alle deres sociale medier, ca. én gang i måneden om vores spil. Det er en eksklusivitet vi har. Dog så er der nogle undtagelser, eksempelvis så optræder Ronaldo også i Fifa-spillet. Men Nyjah Huston og Cam Newton er eksklusivt på alle kategorier indenfor mobilspil..
| |
23/6 14:10 af collersteen |
Jeg formoder at de 30 mio. NOK er nok til at bringe jeres regnskab i balance som minimum - under hvilke overordnede forudsætninger til f.eks. omsætning?
| |
23/6 14:11 af Henrik Kølle |
Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt er svaret ja. Med de NOK 30 mio. får vi det nødvendige likviditetsberedskab i perioden frem til vi er cash flow positive, hvorefter målet er at vores positive cash flow skal finansiere den organiske vækst..
| |
23/6 14:12 af Lorca |
Hvornår bliver Hugos games cashflow positiv.
|