Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
|
14/9 16:46 af oge |
Er det den her(link)
|
|
|
14/9 16:41 af Bella1 |
Een reddede æren, - for idag... :-)
|
|
14/9 15:43 af doodha |
Nå sådan. Nu gik pråsen op for mig: Grønne aktier er aktier som stiger. Da jeg i sin tid oprettede sol-og-vind-chatten, var idéen også, at det var fossil-fri aktier. Men bare aktierne stiger – så er de grønne aktier. Yes – jeg har meget at lære...
|
|
|
14/9 15:27 af oge |
Vi vil IKKE ha' de der grønne aktier hvis de blir' røde!!
|
|
|
14/9 15:04 af bikube |
Når det skal køres ned til BASF, så bliver det nok ikke brugt til brændstof.
|
|
14/9 15:00 af doodha |
Godt spørgsmål
|
|
|
14/9 14:10 af Esset |
Den substans der kommer ud af plastikken, er der nogen der ved hvad det udleder ved afbrænding. Samme som diesel? benzin? gas?
|
|
|
14/9 14:06 af Esset |
#bella1, hvad med at vente og så købe til kurs 40?
|
|
|
14/9 12:47 af JKY_VH |
Det er vel fair nok, at vi der ikke fik buddet, får lidt rabat:-)
|
|
|
14/9 11:56 af Tafabull |
Købte også lidt op i kurs 60 Qfuel, fin rabat i forhold til vækst-emissionen :D
|
|
|
14/9 11:46 af Bella1 |
Fik en pæn slat Qf til 58,9 :-)
|
|
|
14/9 11:41 af Stockwatch1 |
Screendump af analyse: (link)
|
|
|
14/9 11:36 af Stockwatch1 |
Sparebank 1 har hævet target på Vow til 60 fra 27. Opjusterer til Buy fra Hold
|
|
|
14/9 11:20 af oge |
Risikoen for at en brinttank revner er vel ikke større end at en batteribil brænder?
|
|
|
14/9 11:18 af oge |
@Darvin: Du har ikke noget at undskylde! Menjeg forstår IKKE hvorfor politikkerne er så s.... glade for elbiler, når en brintløsning ligger lige for? Tænk alene på besparelsen omkring ladestationer versus brintstationer!
|
|
14/9 11:07 af Darvin |
Du har da ellers nok af ting og sager på hylderne ;-) men det var så lidt
|
|
14/9 11:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tak Darvin. Det kniber med hjernepladsen for tiden. :-)
|
|
14/9 11:04 af Darvin |
Oge undskyld
|
|
14/9 11:04 af Darvin |
Ove - intet - i princippet. Når teknologien er færdigudviklet, kan de gøre elbiler til en parentes i historien - i princippet. De vil kræve mindre batteri (en klar miljømæssig fordel), vil have rækkevidde og kan trække både trailer og campingvogn
|
|
|
14/9 10:59 af oge |
Hvad er der i vejen med en brintbil (link) ?
|
|
14/9 10:57 af Darvin |
Helge - måske en stavefejl. Ikke Mitsubishi men Mitsui & Co :-) link (link)
|
|
|
14/9 10:40 af JKY_VH |
Tak Helge
|
|
14/9 10:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Qfuel:
Vanvittig kursstigning afløst af fald: (link)
|
|
|
14/9 10:16 af oge |
Og lige for at slå fast, jeg tror IKKE på elbilens fortrædeligheder før der er en ladestander til ALLE! Og så har jeg stadig svært ved at se elbilens goder!
|
|
| ||
|
|
14/9 10:14 af oge |
@AH2005: At vælge i 1966 mellem benzin/diesel eller brint? Og i dag mellem el og brint? Det er 2 vidt forskellige valg!
|
|
14/9 10:12 af AH2005 |
Personligt tror jeg ikke på brint til personbilber. De første FEV blev præsenteret i 1966, og hvis det havde været noget flok ville have, så havde det været mere udbredt, end det er i dag.
|
|
|
14/9 10:09 af Relax |
Lyder godt. Vil prøve at læse op på det. Tak for tippet.
|
|
14/9 10:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Mitsuibishi er storaktionær i Hexagon Comp.
|
|
14/9 10:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Prunus er i førertrøjen. Har udviklingsaftaler med flere førende aktører. Bla. Daimler.
|
|
|
14/9 10:01 af Relax |
Helge. Interessant aktie. Hvordan er det med konkurrencen indenfor denne branche ved bygning af bygning af disse højtryks brint tanke?
|
|
14/9 09:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
TA Hexagon Comp: (link)
|
|
14/9 09:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Prunus: (link)
|
|
14/9 09:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
En eventuel høj fremtidig prissætning af aktierne i et selvstændigt Prunus vil betyde at hovedaktionæren Hexagon Comp alt andet lige vil stige yderligere i kurs. Det vil vi aktionærer blive glade for.
|
|
14/9 09:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Som det er nu drukner Hexagons brintaktiviteter i selskabets andre aktivitetsområder.
|
|
14/9 09:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Selv har jeg i årevis haft Hexagon Comp. Selskabet vil nu her i 2020 lave en udskillelse og børsnotering af datterselskabet Hexagon Prunus som laver lette brinttanke til lette køretøjer. Det sker for at kursmæssigt at komme med på den hidsige grønne bølge.
|
|
14/9 09:46 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg tror også, at en del skifter hest til Vow.
|
|
14/9 09:43 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Enig Relax...Der er nok mange privatinvestorer som tænker "hvorfor skal jeg tålmodigt holde på mine aktier, når nu top-insiderne ikke gør det".
|
|
|
14/9 09:40 af Relax |
Måske historien om direktørenes udsalg af aktier pågrund af gæld ikke er godtaget. Synes personlig det er en bizar udmelding fra hele to direktører.
|
|
|
14/9 09:38 af Jørn B |
Suser og suser ?? Q faldt lige fra 66,6 til 61,5 på 5 minutter...
|
|
|
14/9 09:37 af MrG |
Cloudberry stiger også en del her til morgen igen
|
|
|
14/9 09:11 af oge |
Både Q og vow suser op! Bliver det en OK dag!
|
|
|
13/9 16:45 af bikube |
På Quantas hjemmeside under Investor ligger en præsentation af firmaet på 25 sider med de relevante nyheder, vi har brug for.
|
|
|
13/9 13:38 af oge |
Ja, jeg blive ved med at regne fejl, for tallene er så vilde at een bliver eurofobisk og simpelthen ikke tør tro på resultatet, ser på forum i norske Finansavisen at tallene der er "even higher"? (link)
|
|
|
13/9 13:24 af oge |
Gik galt alligevel: 48000 liter ud giver så => 48000x3x365 ~ 53 mil DKK halv til drift og halv til afskrivning: 200/26 => 7,7 år Stadig helt vildt!
|
|
|
13/9 13:19 af oge |
@bikube 20:12: OK, så kan regnes lidt mindre fantasifuldt: pr. døgn 60 ton plast ind og 8000 liter diesel ud (bruger diesel lige her) á 3 DKK/l => 58000 x 3 x 365 ~, 63.5 mil. DKK/år. Det halve til drift det halve til afskrivning giver at fabrikken er afskrevet efter 7 år! Tror dog nafta giver en del højere pris og måske vil aftage prisen helt dække driften? Så vil, alt andet lige, fabrikken være afskrevet ~ 3 år??? Det kan da ik' gå galt!
|
|
|
13/9 13:06 af JKY_VH |
Super Relax, de har i øvrigt før været på besøg (link)
|
|
|
13/9 11:53 af Relax |
Tv midtvest kontakter Quantafuel i skive for at høre om muligheden for at lave en tv-udsendelse om fabrikken. Om det bliver til noget ved jeg ikke, men man har dog lov at håbe.
|
|
|
13/9 10:42 af Godsmack |
|
|
|
13/9 10:39 af Mr.Larsen |
Glemte link (link)
|
|
|
13/9 10:39 af Mr.Larsen |
Helt banebrydende er Quantafuel ikke, søger man på youtube, her er et link til et andet firma som har gjort det længe :-) jeg kan bare ikke lige gennemskue hvad quantafuel gør so er så meget anderledes, er det udelukkende pga størrelsen af de anlæg de bygger der gør dem interresante
|
