Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Ennogie
Amerikanske aktier
Chemometec
BITCOIN
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
Zealand Pharma
|
|
31/8 20:05 af JKY_VH |
Tak Mcj
|
|
|
31/8 19:48 af Mcjean |
BASF er et tysk selskap, og det kan ha bidratt til at Quantafuel har kommet på radaren til Clearstreams kunder, sier Bøhn."
Sakset fra Hegnar
|
|
|
31/8 19:48 af Mcjean |
På den tyske markedsplassen Tradegate Exchange er det også mulig å handle aksjer i Quantafuel, og det er ikke snakk om småpenger som går i omløp der. Mandag ble det omsatt aksjer for 862.000 euro, tilsvarende 9 millioner kroner. Det utgjør rundt 20 prosent av volumet som ble omsatt på Merkur Market.
– Vi hadde en «investor call» sist uke og da var det vel med 100 på linjen, noe som er veldig hyggelig. Den økte interessen kan nok ha en sammenheng med partnerne vi har fått inn.
|
|
|
31/8 19:47 af Mcjean |
– Vi vet ikke hvem som står bak. Det vi har sett de seneste ukene er at interessen fra internasjonale investorer i New York, London og Tyskland har økt betraktelig. Tidligere var det hovedsakelig norske investorer som fulgte oss, sier konsernsjef Kjetil Bøhn i Quantafuel, som under kvartalspresentasjonen i forrige uke sa følgende: «Det begynner plutselig å dukke opp aksjonærer fra alle mulige kanter».
|
|
|
31/8 19:47 af Mcjean |
(link) Et utdrag:
"Det er en kjent sak at Nel er blitt priset opp av hydrogengale tyskere som gjemmer seg bak klientkontoen Clearstream Banking, som eier 44 prosent av aksjene. Nå har tyskerne også fått interessen opp for Quantafuel.
I starten av august dukket Clearstream Banking opp blant de 30 største eierne, og siden det har eierandelen økt til 1,5 prosent, med flere tunge kjøp den seneste uken.
|
|
|
31/8 19:46 af Mcjean |
(link) Qfuel
|
|
31/8 19:34 af doodha |
Fint, tak igen :-)
|
|
31/8 19:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hej Doodha..Jeg svarede dig i går. Vi ser på det i aften eller nat.
|
|
31/8 14:34 af doodha |
Hej @Helge og @Ralph Rezende Larsen. Jeg håber, I husker min anmodning fra i går: "Hej @Helge. Jeg skal ikke blande mig i dine dispositioner. Men kan du og @Ralph så ikke samtidig ændre det, sådan at jeg ikke længere står anført som redaktør for gruppen. (Det er jo egentlig bare, fordi jeg i sin tid oprettede sol-og-vind-gruppen, at jeg står anført som redaktør.)" Jeg tror, I kan gøre det med et enkelt klik - jeg kan ikke selv, det kan kun gruppe-ejer.
|
|
|
31/8 09:32 af transalp |
Suplerede qfuel til morgen og forstår ikk jeg gjorde det på dyk, i sidste uge.. go dag derude.:)
|
|
|
31/8 08:51 af bikube |
Så lykkedes det - Jeg glæder mig da til at få mere debat om alle de ting, der ikke var plads til før.
|
|
29/8 10:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
zerohedge @zerohedge
Elon Musk Hints At Electric Jet Battery (link) …
|
|
29/8 07:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
28/8 06:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Reuters
@Reuters
·
34 min
Bill Gates' nuclear venture plans reactor to complement solar, wind power boom (link)
|
|
|
27/8 13:52 af MrWeeny |
Pensionisten:, Mange tak...det ser fint ud igen i dag, mon ikke den rammer + 10-15% , som i går.
|
|
|
26/8 16:21 af MrWeeny |
SolTech stiger ligeledes 10-12% i dag...Nogen der ved hvorfor ? de sendte mig tegningsindbydelse til 12 svenske kr forleden...
|
|
25/8 08:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Imponerende GB. Den historie fortjener masser af spalteplads i medierne.
|
|
25/8 08:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
|
24/8 07:18 af GeorgeBest |
Anders Holch laver Nordeuropas største solcellepark til over en halv mia kr: Halvdelen af produktionen kan dække Bestsellers globale forbrug af el (link)
|
|
24/8 06:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
|
19/8 13:01 af bikube |
Og nu en rekord i største vindpark på land i Europa. 103 møller á 4,
3MW på Shetlandsøerne, samt 30 årig AOM 5000, så fås det vist ikke bedre.
|
|
|
17/8 17:19 af bikube |
Så blev der igen sat ny ATH i Vestas, og vi mangler under 10kr i en dobling fra bunden i Marts.
|
|
|
14/8 11:18 af Bullish |
Ja, jeg bli'r kørt over :( Men CSO solgte 9.000 aktier samme dag som mig.
|
|
|
13/8 16:25 af bikube |
Bestyrelsesmedlem i Vestas køber lige aktier for ca. 1½million, det er da godt at se, at de selv tror på det.
|
|
| ||
|
|
11/8 14:14 af bikube |
Det er i hvert fald både en pæn stigning, og en voldsom omsætning, 50% højere omsætning end Nov, der jo plejer at være suverænt mest omsat.
|
|
|
11/8 12:34 af Bullish |
Vestas solgt - det er da en uhyrlig pris!
|
|
11/8 07:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
4/8 10:13 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Servicemeddelelse: Tjek MARKED ud i topmenuen. Der er nye værktøjer til dig.
|
|
4/8 07:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vestas har vundet en aftale i Filippinerne om at yde service på 54 megawatt (MW) Gamesa-turbiner.
Det meddeler Vestas i en meddelelse natten til tirsdag.
Serviceaftalen, der er indgået med Vena Energy, er en femårig såkaldt AOM 5000-aftale, der er den mest omfattende i Vestas' katalog.
/ritzau/FINANS
|
|
4/8 06:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
3/8 06:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Servicemeddelelse: (link)
|
|
|
31/7 16:07 af bikube |
Nu går Hexagon også ind i flybranchen, det havde jeg ikke set komme endnu.
|
|
|
29/7 18:18 af bikube |
Så var kursen lige nede og vende de 800, men efter at være steget fra 665 for en måned siden, er der vel ikke grund til klage - endnu - vi må se, hvad regnskabet siger, det er ikke langt væk.
|
|
29/7 08:25 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det fremgår af data fra Bloomberg News.
Nordea oplyser ikke kursmål, når anbefalingen er "hold".
Tirsdag faldt Vestas-aktien 1,4 pct. til 832,49 kr.
|
|
28/7 08:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det skyldes denne artikel. (link)
|
|
|
27/7 13:01 af bikube |
Så Helge - så er fredagens dyk i Hexagon hentet hjem igen - +10% idag.
|
|
|
27/7 10:09 af bikube |
Så stiger Hydrogen igen, som de plejer. Hexagon, NEL og PowerCell er alle +4,5-6,5%
|
|
25/7 08:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Mine Hexegan er også røget i kælderen.
|
|
25/7 08:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
|
23/7 17:43 af bikube |
De andre brintaktier falder ca. tilsvarende. En enkelt dags stigning kan vi godt tåle at tabe igen.
|
|
|
23/7 16:41 af Sartaq |
Hvad Søren sker der med NEL i dag. Er der noget jeg har misset?
|
|
|
23/7 11:26 af bikube |
Det lyder da interessant med de tårne, det er jo nok en stor del af al modstand mod møller.
|
|
23/7 08:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vestas vinder ordre på 40 MW i Japan
Udgivet den 23-07-2020 | kl. 07:58 |
-A+
Vestas har natten til torsdag annonceret, at vindmøllevirksomheden har vundet en ordre på 40 megawatt (MW) i Japan - nærmere bestemt i Nagasaki præfekturet hos udbyderen Japan Wind Development.
Vestas skal levere 11 V105-3,6 MW turbiner sammen med specialfremstillede 72,5 meter høje tårne. De specielle tårne skyldes delvist de unikke vindforhold i området, men også at man ønsker at gemme tårnene mest muligt væk
|
|
23/7 06:40 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
21/7 07:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Udgivet den 21-07-2020 | kl. 06:34 |
-A+
Vindmølleproducenten Vestas har fået en ordre på 50 megawatt (MW) til et projekt i Vietnam.
Det oplyser selskabet tirsdag.
Ordren er afgivet af Bac Phuong JSC, og møllerne skal bruges til anden fase af projektet Dong Hai 1.
Aftalen inkluderer 13 styk V150 4,2 MW-møller og en tiårig serviceaftale af typen AOM 5000.
Installationen af møllernes ventes at blive gennemført i tredje kvartal af 2021.
I sidste uge fik Vestas en ordre på 101 MW i Vietna
|
|
21/7 05:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
18/7 15:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Test
|
|
|
17/7 11:29 af bikube |
De kan da slet ikke følge med de banker. nu er kursen passeret de 800, det er langt over, hvad den har været før.
|
|
17/7 08:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ørsted får løftet sit kursmål hos Deutsche Bank til 780 kr. fra 610 kr.
Det fremgår af Bloomberg News.
Anbefalingen af energiaktien er fortsat "hold", fremgår det.
Ørsted sluttede torsdagen danske aktiehandel uændret i 881,60 kr.
/ritzau/FINANS
|
|
17/7 07:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vestas har fået en ordre på 101 MW til Vietnam. Det er selskabets største i Vietnam nogensinde.
Det oplyser Vestas.
Kunden er AMI AC Renewables.
Der er tale om den anden fase af et projekt, der hedder B&T Wind Farm. Ordren følger efter en ordre på 84 MW til første fase af projektet.
Der er tale om 24 V150-4,2 MW-møller, og der er tilknyttet en 20-årige serviceaftale.
Projektet ventes færdiggjort i tredje kvartal 2021.
/ritzau/FINANS
|
