Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Shipping
Vestas
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
GN Store Nord
Chemometec
Embla Medical
Banker og Finans
Krypto
Medico
BITCOIN
EL-BILER
Gubra
Zealand Pharma
Laks
OLIE OG GAS
Pharma
AMBU
Smallcap og First North aktier
![]() |
28/7 19:51 af troldmanden |
Helge jeg kan se du har fået adgang til finansavisen, hvilket ikke er lykkedes mig (af få godkendt en profil) Vil du evt smide en kommentar i deres QF debat og linke til min kommentar?
|
![]() |
28/7 17:51 af troldmanden |
Har skrevet lidt om QF her (link)
|
![]() |
28/7 16:27 af Relax |
Følger spændt QF. Men synes risk to reward ikke giver anledning til en entry før POC er bekræftet.
|
![]() |
27/7 18:22 af troldmanden |
Jeg håber dog på kursen er tættere på de 10 den dag hvor Ennogie reelt bliver noteret. (forventligt i løbet af okt)
|
![]() |
27/7 18:21 af troldmanden |
Darvin jeg deler dine bemærkninger. Det er crazy så længe der ikke er nogen der har læst prospektet. Det ligner den vil fortæstte med at være volatil et stykke tid endnu, og måske frem til prospektudgivelse. Som det ser ud lige nu kan de både gå i 25 og 10 i løbet af de næste uge
|
![]() |
27/7 18:11 af troldmanden |
Jeg er 110% sikker på der IKKE er nogensomhelst der judridsk kan komme efter dig som privatborger hvis du deler informationer fra FB grupper
|
![]() |
27/7 18:10 af troldmanden |
Nu ved jeg ikke hivlke sider det er du tænker på du har adgang til men ikke må linke til. Som sagt hvis det er sider jeg også kan tilgå via google/browser mm så må man helt sikkert.
|
![]() |
27/7 18:08 af troldmanden |
Ja det er jeg helt sikker på. Uden at lede efter lovtekst. Jeg snakker om links der er offentlig tilgængelig. Det må man selvfølkgelig linke til som privatborger. Jwg kan selvfølgelig ikke linke til Intranetsider hos min arbejdsgiver lige som jeg heller ikke må tage screendumps af deres intranet. Men vis mig gernden lov, den dom der nogensinde er givet for at linke til noget der er offentligt tilgængelig. Og det er alle FB grupper per definition
. Lukket eller åbne
|
![]() |
27/7 17:01 af AH2005 |
"27/7 16:51 af troldmanden: Ikke bare google. Alt man kan linke til som privatforbruger må man linke til" Er du sikker på det? Kan du finde en lovtekst der siger at du må det? Jeg har adgang til sider, som privatforbruger, som jeg IKKE må hente, screendumpe eller linke fra.
|
![]() |
27/7 16:16 af Darvin |
Har såmænd solgt SCD igen i 19,10 - med stor fortjeneste. Den er rablende gal den aktie. Nu får jeg se, den skal helt sikkert ned i et helt anderledes leje. Anden gang, mon man kan blive ved ? Først over 100% og nu ca 80% totalt vanvittigt, men føles dejligt på bankbogen. Nuværende kurs er alt alt for høj, efter min mening
|
![]() |
27/7 15:52 af troldmanden |
Endnu en dag med plus 100k handlet i SCD. Modsat var QF blandt de laveste handlede dage de sidste 3 mdr hvor den i luk lige blev hevet lidt op
|
![]() |
27/7 15:51 af troldmanden |
Ikke bare google. Alt man kan linke til som privatforbruger må man linke til :-)
|
![]() |
27/7 15:35 af StockBull |
Skal ikke kunne sige om screenshots fra SAXO, diverse firmaers hjemmesider og tradingview er efter bogen
|
![]() |
27/7 15:30 af StockBull |
Alt hvad man kan google sig frem til må man selvfølgelig linke til :-)
|
![]() |
27/7 13:54 af troldmanden |
Er der så indimellem blevet taget nogle screenshouts og lagt op. Helt sikkert. Men reelt link og forklaring hvad der står må man altid. Og dermed kan man jo også gengive de informationer der ligger derinde
|
![]() |
27/7 13:54 af troldmanden |
Man må da linke til alt det der kan linkes til? Så kan der være nogle artikler der er gemt bag en betalingsmur. Dem kan man jo slet ikke linke direkte ind til uden at blive gjort opmærksom på der skal betales. Men man må altid linke dertil og forklare hvad der står
|
![]() |
27/7 13:29 af AH2005 |
Mange herinde linker til forskellige hjemmesider - en sælv incl. - uden at være sikker på at man har de fornødne paragraffer på plads....
|
![]() |
27/7 13:25 af AH2005 |
Det har ikke noget med "dagens lys" at gøre. Det har mere noget med rettigheder at gøre. Læs lige lidt op på det, hvor latterligt man syntes at det måtte være eller ej.
|
![]() |
27/7 13:13 af troldmanden |
Men lukket debat hvor man spekulere/gætter som vi også gør her. Det kan man naturligvis godt. Kan blot ikke se hvorfor det ikke skulle kunne tåle dagens lys
|
![]() |
27/7 13:11 af troldmanden |
Som nævnt så kan og må der ikke være noget hemmeligt og potentielt kurspåvirkende derinde. Det vil være strafbart hvis der kommer info derinde der ikke kan findes offentligt.
|
![]() |
27/7 12:42 af ungeee |
Hmm havde ikke tænkt problematiken med at dele fra en lukket gruppe på FB. Jeg vil holde mig fra det fremtidigt for alle tilfældes skyld.
|
![]() |
27/7 12:35 af troldmanden |
AH: jeg er nok ikke helt med på hvad du mener med det. For alt der ligger på FB er jo at betragte som offentligt tilgængelig og må derfor godt deles. Man kilde deklarere blot
|
![]() |
27/7 12:15 af AH2005 |
27/7 11:15 af troldmanden
Hvad mener du AH2005? Det er IKKE alt der "bare" må deles! Blot ment som INFO.
|
![]() |
27/7 10:54 af troldmanden |
mht proskept. Hvis vi regner baglæns fra notering i oktober. Så skal der inden da indkaldes EGF med 2-3 ugers varsel. Og de skal nok igennem 2 EGF før det er endelig godkendt. Så passer det vel med prospekt ultimo august/primo sep
|
| ||
![]() |
27/7 10:52 af troldmanden |
Jeg tror stadig ikke der er ret mange af dem der har købt i går og i dag der praktisk talt har hørt om Ennogie. Det er 100% spekulation. meme kulturen hvor man hopper blindt på en stigende aktie i håbet om nogle hurtige procenter
|
![]() |
27/7 10:43 af StockBull |
Eller måske nogen som har kendskab til noget positivt som ikke er offentligt. Ennogie er jo / vel ikke pligtige til at oplyse kurspåvirkende information nu når de ikke er børsnoteret endnu
|
![]() |
27/7 10:35 af StockBull |
Ja folk tager en større risiko ved at købe uden prospekt. Tyder på mange risikovillige investore med dybe lommer :-) Hvornår mon prospekt bliver send ud
|
![]() |
27/7 10:15 af troldmanden |
Hvad mener du AH2005?
|
![]() |
27/7 10:09 af AH2005 |
MEN! pas nu på at I ikke får fingrene i klemme, ik' ov'? "26/7 12:10 af troldmanden
Men du må bestemt gerne dele noget af det du finder relevant derinde fra. Evt i SBs QF debattråd"
|
![]() |
27/7 09:27 af troldmanden |
Synes blot ikke man kan sammenligne det der pt sker i SCD med en alm notering. Slet ikke så længe der endnu ikke er kommet et prospekt på gaden.
|
![]() |
27/7 09:25 af StockBull |
Det bare en mavefornemmelse :-) Ser ud til 2734 holdt i første omgang. Vil ikke blive forbavset hvis 2734 skal testes igen idag inden dagen er omme.
|
![]() |
27/7 08:55 af Vitus |
Hvordan ved du at du taber på Genmab i dag….
|
![]() |
27/7 08:34 af ungeee |
Der er nu også noget engelsk med tysk accent fra Christien Lach(BASF)
|
![]() |
27/7 08:31 af StockBull |
Vild stigning. På den anden side set er det set mange gange tidligere at nye børsnoterede aktier er steget 100% i.f.t tegningskurs både i Danmark og USA
|
![]() |
27/7 08:23 af StockBull |
Hold da op. Hvad man taber på Genmab idag bliver kompenseret lidt af SCD
|
![]() |
27/7 08:21 af troldmanden |
SCD går amok igen.....nu 19,5. Højere end den var under sidste crazy bølge. Er der nogend er kan se den blive debateret i nogle danske facebook grupper?
|
![]() |
27/7 08:16 af troldmanden |
Ungee nej det gør jeg ikke. Magter dog ikke at høre på norsk over 1 time :-)
|
![]() |
27/7 06:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
TheNote:
KORREKTIONEN ER AFBLÆST !
(link)
|
![]() |
26/7 13:03 af ungeee |
(link) hov du=Troldmanden
|
![]() |
26/7 13:03 af ungeee |
Ved ikke om du kender denne - af ældre dato:
|
![]() |
26/7 11:11 af ungeee |
Ja, jeg har jo lige delt en mulig forklaring på faldet i morges...
|
![]() |
26/7 11:10 af ungeee |
Nej, det er helt ok...hvis du er lidt stædig ;-)
|
![]() |
26/7 11:10 af troldmanden |
Men du må bestemt gerne dele noget af det du finder relevant derinde fra. Evt i SBs QF debattråd
|
![]() |
26/7 11:09 af troldmanden |
Jeg er ikke på FB :-)
|
![]() |
26/7 11:09 af ungeee |
Du kan se det under gruppen QF på FB - der er mange fine oplysninger(som jeg før har fortalt dig ;-) jeg har ikke direkte link til artiklen
|
![]() |
26/7 11:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Scatec CFO Buys Shares for NOK 475,200 (link)
|
![]() |
26/7 10:58 af troldmanden |
tak for info
|
![]() |
26/7 10:58 af troldmanden |
Okay. Har du link til den?
|
![]() |
26/7 10:53 af ungeee |
Vist en fejlslagen artikel i en tysk avis hvor der stod at 66% af aktierne i QF var shortet..
|
![]() |
26/7 10:50 af troldmanden |
SCD har fået sit eget liv. Troede egentligt den ville stabilisere sig nede omkring 10-11
|