Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Shipping
GN Store Nord
Amerikanske aktier
Vestas
Chemometec
Grønne Aktier
Banker og Finans
Krypto
Medico
OLIE OG GAS
Zealand Pharma
BITCOIN
EL-BILER
Embla Medical
Pharma
Smallcap og First North aktier
AMBU
Gubra
![]() |
15/7 12:48 af troldmanden |
Under forudsætning at det generelle markedet ikke er crachet inde da, så har jeg faktik troet stigningerne kan blive endnu større på 1 års sigt. Naturligvis afhængig af de levere på de ting der er planen.
|
![]() |
15/7 12:45 af StockBull |
sorry typos -
|
![]() |
15/7 12:44 af StockBull |
Formoder folk tager forskud på guiding og fremtidigt potentielt salg. Der var også en overgang Amazon blev handlet til PE +200 p.g.a den fremtidige vækst blev analyseret til astronomiske beløb. Om det er lykkeridere eller sagkyndige der har regnet casen ud er svært ikke til at vide. Men et vildt ride. Havde umidlbart sat næsen op efter 50+100% på 1 års sigt. D.v.a 12-16 kr Juni 2022. Spændende bliver det de kommende år
|
![]() |
15/7 12:19 af troldmanden |
|
![]() |
15/7 12:19 af troldmanden |
Hvis man så skal prøve med en anelse FA så kan man her ser en række af de allerede byggede cases fra Tyskland
|
![]() |
15/7 12:19 af troldmanden |
Det er en reeeet lang crazy hour :-)
|
![]() |
15/7 12:16 af AJE |
Ja trold, forvirringen er total... :-)
|
![]() |
15/7 12:16 af troldmanden |
I øvrigt er oms i kr nu signifikant højere end selskaber som f.eks aquaporin og Green hydrogen som har mcap op til 75 gange højere....
|
![]() |
15/7 12:15 af troldmanden |
Måske du har ret. Vil gerne tro at det var dem der købte op de første timer under 10-11 i tirsdags. Time will tell
|
![]() |
15/7 12:11 af AJE |
Jamen udbuddet af aktier vil ikke være ret højt med en Mcap på 180 mio. og derfor tror jeg nogle er lidt desperate, mens andre nok mere praktiserer pump and dump...
|
![]() |
15/7 12:11 af troldmanden |
Men ja hvis man sammenligner med en række andre selskaber der er bleveet noteret den seneste tid, så er der jo ret stor upside. Jeg vil dog et eller andet sted blot lige så gerne se nogle af de andr selskaber falde fordi jeg synes de er nogle nøgletal der er bleet meget vilde
|
![]() |
15/7 12:10 af troldmanden |
Enig i den del. Og et selskab som Ennogie vil da helt sikkert tiltale en del investorer. Og derfor tror jeg også vi kan se en pæn stigning. Men så havde jeg blot forventet det ville ske omkring noteringen, altså til Oktober og ikke nu
|
![]() |
15/7 12:08 af AJE |
Ja, men du/vi kender ikke prisen markedet er villig til at betale. Og enig, jeg synes også det stikker lidt af, men det er svært at kæmpe imod...
|
![]() |
15/7 12:08 af troldmanden |
|
![]() |
15/7 12:07 af troldmanden |
Vi kender sådan set værdiansættelse af Ennogie. Den blev meldt ud. Med den lille bitte aberdabei den kan justeres lidt på hvis der kommer væsentlige nyheder inden da
|
![]() |
15/7 12:04 af AJE |
Det kommer vel an på interessen OG værdi ansættelsen efter fusionens gennemførelse...
|
![]() |
15/7 12:03 af troldmanden |
At jeg så tror på den kan blive meget højere end det over de næste par år er en anden sag
|
![]() |
15/7 12:02 af troldmanden |
For de aktier bliver jo lagt ind til hvad der svare til kurs 8. Så en kæmpe udvanding. Jeg har bestemt ikke nogen illusion om at kursen er 17 dagen efter der står Ennogie på tickeren
|
![]() |
15/7 12:02 af AJE |
Men enig, aktierne kan på kort sigt være dyrt købt...
|
![]() |
15/7 12:01 af troldmanden |
Hmm tror du? Jeg tror alligevel ikke der er mange der køber på dette niveau pga Ennogie
|
![]() |
15/7 12:01 af AJE |
Ja, og jeg tror mange er bange for ikke at komme med i aktien. Dette er en "tidlig" mulighed for at komme med...
|
![]() |
15/7 12:00 af troldmanden |
Så det er blot formalia med prospekt, nye revideres regnskaber og EGF der venter
|
![]() |
15/7 12:00 af troldmanden |
Som jeg ser det så BLIVER fusionen gennemført. Det er done deal da der allerede er det nøvendige antal stemmer der stemmer for
|
![]() |
15/7 11:59 af troldmanden |
Bikube det var også mønsteret de 2 foregående dage. NN startede som pæn nettokøber for så at ende som pæn netto sælger
|
| ||
![]() |
15/7 11:58 af AJE |
Og jeg tror der måske er en del investorer (spekulanter) som er bange for ikke at komme med i aktien, såfremt fusionen gennemføres...
|
![]() |
15/7 11:58 af troldmanden |
Dit bud er lige så godt som mit hvad der blier tricker. Lige nu ser det ud til den lige så vel kan gå i 25 som i 9 indenfor den næste uge
|
![]() |
15/7 11:58 af bikube |
Jeg bemærker, at Nordnet nu er største sælgere, mens Danske Bank er største købere.
|
![]() |
15/7 11:57 af troldmanden |
jeg kunne tildels forstå det hvis det var fordi Ennogie havde ofentliggjort deres prospekt og der deri er en masse gode ting der indikere langt højere værdi. Men tror ærlig talt ikke der er mange af dem der køber i dag der overhovedet har læst Ennogie er på vej til at overtage noteringen
|
![]() |
15/7 11:57 af AJE |
Men illikviditeten er jo en forstærkende faktor.
|
![]() |
15/7 11:56 af AJE |
Jamen, jeg er da ikke uenig, leder blot efter "triggeren"...
|
![]() |
15/7 11:56 af troldmanden |
Det har jo intet med FA at gøre den bliver handlet sådan op. Det er folk der spekulere/gambler på de kan lave nogle hurtige procent. What goes up must come down. I hvert fald når der ikke er noget FA der undeerbygger det.
|
![]() |
15/7 11:52 af AJE |
Hvad skulle få luften til at gå af ballonen...?
|
![]() |
15/7 11:37 af troldmanden |
Madness fortsættere i SCD. Nu oppe med 30% på dagen og knap 100% siden i mandags. Hvornår går luften af ballonen. Det bliver nok ikke en siver men et brag når det sker
|
![]() |
15/7 10:51 af StockBull |
Over 50% af aktier handler i USA er foretaget af robotter og mange af disse robotter benytter avanceret TA hvor robotten analysere mønstre og historisk data / trends m.m. Formoder det også er omkring 50% robotstyret i DK. Så det er godt at have lidt TA viden med i bagagen som manuel day/swing trader. Der er jo mange aktier og vælge imellem og hvis man går efter dem som opfylder ens TA krav er det jo et skridt på vejen. At man så mister en entry på en aktie en gang imellem er jo bare ærgeligt.
|
![]() |
15/7 10:36 af troldmanden |
Det er jo et direkte svar til din bemærkning om TA. Hvorfor det for mig neteop giver mening OGSÅ i en aktie som QF eller biotech
|
![]() |
15/7 10:29 af ungeee |
Var det ikke meningen, at vi skulle tale om aktier og ikke personer?
|
![]() |
15/7 10:13 af troldmanden |
Når der ikke kommer væsentlige FA nyheder i en given periode, så er der ofte en tendens til det er TA der viser retningen på kursen.
|
![]() |
15/7 10:12 af troldmanden |
Jeg er hardcore FA investor. Og fatter personligt hat af TA. Men NÅR jeg så har researchet FA og fundet det interessant nok til at investre, så giver det god mening at kigge mod TA for at time. Og derfor også mine køb i flere blokke over tid
|
![]() |
15/7 09:55 af ungeee |
Jeg synes det er fint med TA-teknik der lægger tal ind og heldigvis bagudrettet rammer rigtigt. QF ser jeg dog som en aktie hvor FA må vægte mest i ens beslutninger, på samme måde som biotek i opstartsfase fx. Når BASF komitter sig så svært som de gør med omvekslingen er det et meget stærkere signal end noget bagudrettet . De lægger deres gode rygte samt 16 mio aktier på bordet hands on. Det er vel ikke sådan, at TA kan forudse fremtiden? Vel!
|
![]() |
15/7 09:43 af troldmanden |
tak SB
|
![]() |
15/7 09:41 af StockBull |
Opdateret Qfuel info (link)
|
![]() |
15/7 09:40 af ungeee |
Ja tak!
|
![]() |
15/7 09:39 af troldmanden |
Og kan vi så forholde os til at debatere selskabet og kursen, frem for personerne
|
![]() |
15/7 09:39 af ungeee |
Det gjorde vi alle....
|
![]() |
15/7 09:38 af troldmanden |
Om det er mere held en forstand. Tjaa måske. Men jeg skrev da trods alt om lige præcis denne situation forud for meddelelsen om forsinket POC
|
![]() |
15/7 09:38 af ungeee |
Ehhh jow, men hvis du ellers gad læse hvad jeg skriver er der forskel på kan og må...
|
![]() |
15/7 09:37 af troldmanden |
Mine regne evner er ok tak.
|
![]() |
15/7 09:37 af troldmanden |
Ehhh jow. Enhver investor, OGSÅ insider investor må sælge lige umiddelbart på den anden side af en regnskabsmeddelelse
|
![]() |
15/7 09:34 af ungeee |
Og ja QF er faldet i et faldende marked og har fået noget FLUX omkring deres CEO, Covidleverancer. Det er da mere held end forstand for dig at du har købt op her, men tillykke hvis du er tilfreds med de køb. Nej BASF kan ikke sælge selvom de må, det forstår du vel godt....og lad os så holde os fra de der ligegyldige kommentarer med minusstykker. Gennemsnitsberegningen kan du heller ikke forstå
|
![]() |
15/7 09:34 af troldmanden |
tak SB. Jeg satser også stadig på jeg kan købe under 30 i løbet af den næste uges tid
|