Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Biotek-snakken
ExpreS2ion
AMBU
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Pharma
Amerikanske aktier
Hansa Biopharma
Medico
Shipping
Ennogie
Vestas
GN Store Nord
Gubra
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Laks
Smallcap og First North aktier
![]() |
19/11 11:40 af JørgenVarnæs |
komboen af høj gældsætning og lav rente og høje asset priser
er ikke ligefrem det bedste udgangspunkt going forward...
|
![]() |
19/11 11:40 af JørgenVarnæs |
specielt ikke når folks tillid og forventninger til fremtiden er ret begrænsede
|
![]() |
19/11 11:49 af hall |
Interview med Lisa i børsen (link)
|
![]() |
19/11 11:51 af hall |
Hun virker meget mere optimistisk end analytikerne. Azerra har potentiale til salg på flere tusinde endheder end analytikernes bud på ca 150
|
![]() |
19/11 11:51 af hall |
enheder, men hun vil ikke sætte tal herpå
|
![]() |
19/11 11:56 af JørgenVarnæs |
@stengård - som sædvanligt har economist en god perspektivering på den aktuelle situation: (link)
|
![]() |
19/11 11:56 af JørgenVarnæs |
|
![]() |
19/11 11:56 af JørgenVarnæs |
crap, der var ikke plads til linket - klik på det næste link i stedet
|
![]() |
19/11 11:57 af stengård |
kan du ikke smide den ind i "tid til short tråden" ?
|
![]() |
19/11 11:58 af stengård |
den går for hurtigt tabt i sjatten
|
![]() |
19/11 12:04 af JørgenVarnæs |
hermed smidt - det er en tung sag
|
![]() |
19/11 12:09 af stengård |
ups...
|
![]() |
19/11 12:10 af fillandkill |
hvilke kommentarer har du til interviewet
|
![]() |
19/11 12:11 af JørgenVarnæs |
freudian - har det ikke noget med sex at gøre
|
![]() |
19/11 12:12 af JørgenVarnæs |
det svarer vel til ca 50 behandlinger pa...
|
![]() |
19/11 12:12 af fillandkill |
det er voldsomme tal, har ikke hørt dem så store før
|
![]() |
19/11 12:14 af fillandkill |
lad os antage at 1% af patienterne selv kan betale for behandlingen, hvor får de resterende 99% behandlingen fra?
|
![]() |
19/11 12:15 af Stinker |
Håndholdt dilletanteri, hvor en praktikant gentager pressens uvidende overvejelser fremfor at forholde sig kritisk til Lisa kommentarer.
|
![]() |
19/11 12:15 af fillandkill |
jeg mener, som du siger, hvis alle havde råd, så solgtes der min. 25.000 behandlinger
|
![]() |
19/11 12:17 af fillandkill |
måske vi skulle bore ret alvorligt i hvor stor en procentdel af amerikanerne der er omfattet af en forsikring der vil betale en sådan behand
|
![]() |
19/11 12:19 af fillandkill |
jo, men alligevel, så får du et godt regnestykke, hvis eks. 40% er omfattet af en forsikring der dækker, så er det tæt på 40% af min. 25.000
|
![]() |
19/11 12:20 af Stinker |
Det er altså ikke kun forsikrede som bliver behandlet med arzerra.
|
![]() |
19/11 12:21 af fillandkill |
nej, men hvis man kunne finde ud af hvem der havde mulighed for en behanling, hvor stor en procentdel af folket der havde mulighed
|
![]() |
19/11 12:21 af Stinker |
Arzerra er omfattet af gsk's program for værdigt trængende men ubemidlede patienter.
|
| ||
![]() |
19/11 12:21 af fillandkill |
vi har jo et tal på hvor mange der lider af sygdommen
|
![]() |
19/11 12:23 af fillandkill |
jo, men rimer det ikke på velgørenhed?
|
![]() |
19/11 12:23 af troldmanden |
Stinker det er rigtigt at GSK har sat dette program op. Men ved vi reelt hvad prisen for en behandling gennem dette program vil koste?
|
![]() |
19/11 12:24 af troldmanden |
Oms fra disse patienter bliver jo signifikant lavere end de $98.000 per patient
|
![]() |
19/11 12:25 af troldmanden |
Og det er vigtigt at huske på når samlete oms regnes ud i forhold til antal behandlede. Korts sagt. Snit prisen bliver lavere end $
98K
|
![]() |
19/11 12:25 af fillandkill |
Troldmand, -hvor skal man lede, for at finde ud af hvor stor en del af befolkningen der har mulighed for at betale for en behanbdling?
|
![]() |
19/11 12:27 af troldmanden |
fill det har jeg ikke lige på stående fod et svar på. Men der må findes nogle amerikanske websits der går i detaljer omkring sundhedsforsikr
|
![]() |
19/11 12:27 af fillandkill |
jeg vil da mene at det ville være ret relevant at finde ud af
|
![]() |
19/11 12:28 af troldmanden |
Men i forbindelse med Obamas sundhedsrefor er det dog sagt at ca 50 mio amerikanere ikke er dækket af en sundhedsforsikring. Altså knap 1/5
|
![]() |
19/11 12:30 af Stinker |
Trold, Under GSK's program må man vel gå ud fra at de afregner med Gen til markedspris - ellers er det jo ligeså meget Gen der er velgørende
|
![]() |
19/11 12:34 af fillandkill |
her er lidt, men det er forældet en smule (link)
|
![]() |
19/11 12:35 af fillandkill |
den her ser lovende ud (link)
|
![]() |
19/11 12:36 af troldmanden |
Jeg tror nu næppe vi skal regne med at det kun er GSK der skal betale. For i så fald vil det svare til at de stort set giver stoffet gratis
|
![]() |
19/11 12:37 af troldmanden |
mens gen tjener masser af penge på det. Så tror helt sikkert rabatten bliver fratrukket og så får gen royalties af det tilbageblevende beløb
|
![]() |
19/11 12:39 af Stinker |
Jeg leder forgæves, men gsk offentliggjorde for nyligt en medd om beslutningen om at inkludere arzerra i dette velgørenhedsprogram.
|
![]() |
19/11 12:39 af fillandkill |
her er en rapport fra us gov, om cll på 104 sider.. (link)
|
![]() |
19/11 12:40 af Stinker |
Desuden går jeg ud fra at det i sidste ende tjener GSK som en aggresiv markedsføring der skubber rituxan ud af markedet.
|
![]() |
19/11 12:41 af fillandkill |
jamen lad os antage at arzerra er væsentligt bedre end de nærmeste konkurrenter, så kan gsk´s velgørenhed netop vinde markedet
|
![]() |
19/11 12:43 af Stinker |
Aka, det er åbenbart kun os der allerede er blevet løbet over ende af kursen som ikke i fremtiden vil blive det...
|
![]() |
19/11 12:44 af collersteen |
så er der topo og alk-abello regnskab
|
![]() |
19/11 12:44 af Stinker |
Men det er stadig godt at regne så man kan forberede sig på hvad analytikerne i fremtiden vil misforstå.
|
![]() |
19/11 12:45 af fillandkill |
aka akbaaahrrr
|
![]() |
19/11 12:45 af collersteen |
alk (link)
|
![]() |
19/11 12:47 af Stinker |
Er det eneste vi nu har fået at vide ikke, at Lisa mener at et skønnet salg på 100 mio i 2010 nok er i den lave ende?
|
![]() |
19/11 12:49 af JørgenVarnæs |
vi kan jo nok forvente at de tilpasser analyserne og estimaterne - om 11 måneder
|
![]() |
19/11 12:50 af Stinker |
Måske tager jeg fejl, men jeg troede egentlig ikke at oplysningen om at 20-30% fejler med fludarabin var ny.
|