Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Ennogie
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Vestas
Pharma
Biotek-snakken
GN Store Nord
Gubra
AMBU
Hansa Biopharma
Shipping
Chemometec
Medico
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Grønne Aktier
Politiksnakken
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Embla Medical
Forsvarsaktier
![]() |
14/4 23:02 af troldmanden |
Som jeg har forstået de så er der en pæn andel som har så stærkt et immunforsvar at de ikke for relle symptomer
|
![]() |
14/4 23:02 af nohope |
Ved ikke om det er den rette konklusion- blve de syge senere - eller slipper nogen bare uden symptomer ?
|
![]() |
14/4 23:01 af troldmanden |
Jeg tror det fra 2. halvår er noget der kommer til at sælge som slik. Hjemme test
|
![]() |
14/4 23:01 af troldmanden |
Mjaaaa den del ved vi vel ikke så meget om endnu. Altså præcis HVOR tidligt i smittefasen kan det spores du er smittet. Over 50% på krydstogtskibet der blev testet positiv havde ingen symptomer. Så det kan fanges tidligt
|
![]() |
14/4 23:00 af nohope |
Tja -
|
![]() |
14/4 22:59 af troldmanden |
Ja. Men det er sq ikke let......Men hvis de selv vælger det, at gå ud at møde verden som hidtil, så gør de det også på et oplyst grundlag.
|
![]() |
14/4 22:59 af nohope |
Problemet er at du måske smitter inden det kan påvises.
|
![]() |
14/4 22:58 af nohope |
Men man kan jo også bare være kynisk og sige at de har haft et liv.
|
![]() |
14/4 22:58 af troldmanden |
Men forhåbentligt er det kun et spørgsmål om tid inden vi kan købe sådan nogle 15min test. Så kan man tage et par stykker af dem og er de negative så kan man køre ud at besøge dem
|
![]() |
14/4 22:58 af nohope |
Min mor finder sig ikke i det ret meget længere - og hun gør hvad der passer hende - har stadig kørekort og bil.
|
![]() |
14/4 22:57 af troldmanden |
De er i en gruppe hvor der skal træffes en del forholdsregler
|
![]() |
14/4 22:57 af troldmanden |
De er de ja.
|
![]() |
14/4 22:56 af nohope |
Men altså, min svigermor er 93 - min egen mor er 87 - de er jo højrisiko.
|
![]() |
14/4 22:56 af troldmanden |
Præcis. Der er intet lige rundt om hjørnet der kan stoppe smitten. Det er tidligst om 12 mdr. Det der forhåbentligt kommer i løbet af 2-3 mdr er en række bredt anerkendt behandlinger der kan mindske risikoen for man får en fatal endelse. Men smitten vil stadig være der. og folk vil stadig dø
|
![]() |
14/4 22:55 af nohope |
Det er muligt, jeg tror i hvert fald det bliver rigtig træls - måned for måned fra nu af - helt at undvære lidt social kontakt.
|
![]() |
14/4 22:54 af troldmanden |
Men nohope tror du ikke også i stille og roligt kommer til at løsne lidt mere op? Det er i hvert fald den opfattelse jeg har når jeg taler med folk. Med mindre man er direkte alvorlig syg og dermed i høj risikogruppe
|
![]() |
14/4 22:54 af nohope |
Hvis ikke det er noget der er profylaktisk på en måde så smitten stoppes, så er der ikke rigtig nogen genvej.
|
![]() |
14/4 22:54 af GeorgeBest |
Kan man forkorte sygeperioden og drastiskt reducere antallet at patienter der skal have ilt er vi nået langt...
|
![]() |
14/4 22:52 af GeorgeBest |
Men om 3 måneder kan det være en eller de flere behandlingsformer har vist et brugbart resultat. Jeg har ikke forstand på det, men mange eksperter har da udtrykt forhåbninger om dette. Om det så er klorokin, remdesivir eller hvad ved jeg der virker hvad ved jeg
|
![]() |
14/4 22:51 af nohope |
Altså - vi kører det knaldhårdt - og du godeste hvor er det dog kedeligt. Man kan ikke se hverken venner, familie eller naboer. Gummihandsker, håndsprit og sæbe, når man 1 gang om ugen sniger sig ned i REMA 15 minutter før lukketid. Det kan blive kedelige 18 mdr. inden der kommer en vaccine.
|
![]() |
14/4 22:47 af troldmanden |
Det er nu min opfattelse de fleste gør det nu her. Men jeg tvivler på at hovedparten stadig gør det om 3 mdr. Jeg vil da gerne begynde at se venner og familie igen. Give en krammer med mere. Jeg har ret svært ved at se os undgå flere bølger. Det ser man jo også i Asien nu. Både singapoor og Japan har igen lukket ned i en række områder efter de ellers havde åbnet op
|
![]() |
14/4 22:39 af GeorgeBest |
OK, her hvor jeg bor holdes der afstand. Så må det være et dansk/nordisk fænomen (ikke at holde afstand)
|
![]() |
14/4 22:37 af troldmanden |
hvor folk stod nærmest skulder ved skulder flere steder
|
![]() |
14/4 22:37 af troldmanden |
Der var propfyldt med folk der handlede
|
| ||
![]() |
14/4 22:37 af troldmanden |
Du er ikke fra Århus området antager jeg :-) Der var totalt kaos i søndags
|
![]() |
14/4 22:36 af troldmanden |
Det er med åbne øjne at div regeringer åbner oip igen og ved at det vil betyde en ny bølge. Men man forsøger at kontrollere den så bølgen bliver håndterbart
|
![]() |
14/4 22:36 af GeorgeBest |
Folk har lært at holde afstand
|
![]() |
14/4 22:35 af troldmanden |
Jep. Men når nu vi åbner os op igen, så vil der helt automatisk komme flere smittede....
|
![]() |
14/4 22:32 af GeorgeBest |
Du henviser hele tiden til antal døde. Men det er en lagging indikator. Antal nye syge er det eneste forward tal det er relevant mht markedsudviklingen...
|
![]() |
14/4 22:30 af GeorgeBest |
Med mindre der skabes dokumentation for en effektiv behandling
|
![]() |
14/4 22:29 af troldmanden |
I dk tror jeg vi skal berede os på 10-30 døde de flerste dage fra nu og indttil der kommer en vaccine. Altså plus 12 mdr
|
![]() |
14/4 22:28 af troldmanden |
De vil som resten af os komme til at se antallet stige igen når landene stille og roligt begynder at åbne lidt op igen
|
![]() |
14/4 22:27 af troldmanden |
Der e også MEGET stor forskel på staterne derover. Nogle stater var langsomme til at reagere. Der går tallene stadig op dag for dag. Men da New York fylder det meste, har landet som heldhed nok peaket i denne omgang.
|
![]() |
14/4 22:26 af troldmanden |
Det er som i DK. Folk har generelt fået at vide de skal blive hjemme.....
|
![]() |
14/4 22:17 af GeorgeBest |
Eller Sweppes, eller vejret?
|
![]() |
14/4 22:15 af GeorgeBest |
Vi fik tudet ørene fulde om at det bliver meget værre. Kan det være brugen af klorokin?
|
![]() |
14/4 22:14 af GeorgeBest |
Hvad er årsagen til at antallet af nye syge i USA allerede ser ud til at have peaked?
|
![]() |
14/4 22:10 af troldmanden |
Jeg tror ikke på vi får nogen bredt accepteret og brugt behandling før tidligst til juni
|
![]() |
14/4 22:09 af troldmanden |
Det er muligt det kommer. Men de data er der ikke endnu
|
![]() |
14/4 22:09 af troldmanden |
Så sent som i weekenden sagde dr Fauci at han endnu ikke har set klar og tydelig evidens fra de amerikanske forsøg.
|
![]() |
14/4 22:07 af troldmanden |
Han må have drukket af natpotten med sådan en kommentar. At det skulle være væk om 14 dage. Det kommer slet ikke til at ske. Som i overhovedet
|
![]() |
14/4 22:06 af HenryAS |
Prøv også denne her nyoprettede gruppe startet af læger. Mange læger står nu sammen i USA mod Big Pharma. (link)
|
![]() |
14/4 22:06 af HenryAS |
Vores myndigheder er tjenere for Big Pharma og vi kan ikke stole på hverken Lægemiddelstyrelsen, Sundhedsstyrelsen eller det saudiske Serumsinstitut (som flere læger og forskere netop er flygtet fra). Schweppes-kuren er fra en amerikansk læge. Desværre kæmper Stig Ekkert mod vindmøller. Myndighederne snakker hele tiden om mulige bivirkninger på et 65 årigt gammelt produkt, som aldrig har givet bivirkninger og som malariapatienter har taget i årevis. Prøv også denne her nyoprettede gruppe startet
|
![]() |
14/4 22:06 af HenryAS |
Peter Stig Jensen Per Posborg Sahl Jeg kan anbefale dig at følge med i, hvad der sker i USA, hvor allerede mange læger har næsten 100% helbredelse med klorokin + zink. Hvis du drikker over en ½ liter schweppes tonic og indtager 100-250mg zink/dgl. kan du ikke udvikle corona, har du corona kan det helbrede dig inden for få timer. Vores myndigheder
|
![]() |
14/4 21:53 af HenryAS |
Og så takker de Raoult og personalet på hospitalet for indsatsen i den intensive 5 ugers periode (24/7) med et anvendt patientgrundlag på mere end 1000, og til sidst byder de velkomment at den franske præsident lige kikkede forbi i sidste uge for at følge forsøgene. De tilføjer at der ikke har været kraftige bivirkninger ved behandlingen (specielt ikke hjerteproblemer). ???????? God påske
|
![]() |
14/4 21:53 af HenryAS |
De siger, kort og godt, at ved brug af dr. Raoults metode (Hydroklorokin/zitramycin) fås MEGET gode overlevelsesprocenter for alle aldersgrupper sammenholdt med patienter UDEN behandlingen, og især er overlevelsesprocenten meget høj (99,5%), selv for de mest svækkede patienter, når man bare starter behandlingen i de første dage af sygdomsforløbet . Behandlingen skal mindst fortsætte i 10-15 dage efter start.
|
![]() |
14/4 21:41 af nohope |
Fra det mørkeste af Østjylland siger nohope at det ikke kommer til at ske.
|
![]() |
14/4 21:27 af HenryAS |
Søren Pind
@sorenpind
Fra Marseilles siger prof.
@raoult_didier
at virussen i princippet kan være væk om 14 dage som følge af foråret og evt forsvinde helt, hvis jeg forstår ham ret. Det ville nu være... velsignet.
4.20 PM · 14. apr. 2020·Twitter for iPhone
|
![]() |
14/4 16:29 af lexus |
Hvad sker der lige med zwipe i forhold til fingerprint
|
![]() |
14/4 16:22 af koden |
Vi skal bare have en verdens pandemi med recession og så går kurser amok opad... jeg må bare erkende jeg ikke forstår det
|