Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Bavarian Nordic
Ennogie
Vestas
Biotek-snakken
Medico
Zealand Pharma
GN Store Nord
Politiksnakken
AMBU
Grønne Aktier
Amerikanske aktier
Hansa Biopharma
Pharma
Shipping
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Forsvarsaktier
Embla Medical
Gubra
Laks
OLIE OG GAS
![]() |
7/4 14:46 af nohope |
Dobbelt op på befolkning skal jo give flere tilfælde.
|
![]() |
7/4 14:46 af nohope |
Hmmm - det er ikke kørt af sporet endnu, men de kører tættere på kanten end DK.
|
![]() |
7/4 14:44 af troldmanden |
3 gange så mange som i DK skulle der stå
|
![]() |
7/4 14:43 af troldmanden |
114 døde de sidste 24 timer i sverige.....og 3 gange så mange på intensiv.
|
![]() |
7/4 14:31 af AJE |
Lige præcis, og så snakker de om at isolere de svage (ældre)...
|
![]() |
7/4 14:24 af Watt |
I DK bruger ikke engang medarbejdere paa plejehjem mv mundbind, det er rystende.
|
![]() |
7/4 14:23 af StockBull |
Nemlig, et par propper i næsen og på med styrthjelmen
|
![]() |
7/4 14:22 af Watt |
Kinesere er ikke de mest renlige paa denne jord, det var diplomatisk udtrykt. Men der bruger mund/naesebind i stor stil i hele Asien. Smitten kommer ud gennem naese og mund, hvor svaert kan det vaere!!!
|
![]() |
7/4 14:21 af StockBull |
Det vigtige af det jeg har hørt i TV2 er vi holder afstand og undgå store menneske mængder. Virksomheder kommer op i gear efter Påske . Afstand og isolere gamle frem til vi har vaccination
|
![]() |
7/4 14:18 af StockBull |
Naturliogvis skal vi holde afstand. Det gør de også i Macao og Singapore. Om vi Danskere kan finde ud af at holde afstand er så spørgsmålet
|
![]() |
7/4 14:16 af StockBull |
Det hun har sagt er ved der bliver justeret igen 10 Maj. Som jeg forstår er produktions Danmark på vej op i normalt gear men mange afhænger selvfølgelig af omverden. At vi ikke kommer til Roskildefestival overlever vi nok
|
![]() |
7/4 14:11 af rex pacis |
og Macao: 600.000 mennesker der bor på et område mindre end Amager. Der er simpelthen en verden til forskel på de resultater man har opnået i Asien og Europa. Og det mest grinagtige er, at europæiske politikere sagde "Vi vil aldrig gøre som i Kina". Nu har de så gjort endnu mere, fordi de ventede til truslen ikke længere kunne ignoreres.
|
![]() |
7/4 14:06 af AJE |
Ja, og når man så tænker på befolkningstætheden i eks. Singapore, så har de gjort det rigtig godt. Men der er jo i forvejen styr på stort set ALT i Singapore...
|
![]() |
7/4 13:56 af rex pacis |
Sydkorea, Taiwan, Macao og i særdeleshed Singapore har håndteret corona. De europæiske lande vil jeg ikke rose. Som skrevet: Hvis Mette holder fast i der ikke skal genåbnes det næste år eller mere, så er krisen den største siden 1814, og konsekvenserne bliver langt større end ellers.
|
![]() |
7/4 13:51 af AJE |
Ja, men de har håndteret krisen vidt forskelligt. Sydkorea har ikke lukket ned, blot testet massivt og isoleret dem der blev konstateret smittet. Helt klart bedste løsning for samfundet og økonomien.
|
![]() |
7/4 13:50 af Relax |
Forhåbentligt før end senere.
|
![]() |
7/4 13:48 af Relax |
Tidshorisonten af pandemien kender ingen endnu. Men den kommer.
|
![]() |
7/4 13:46 af Relax |
Norge, Danmark, Tyskland, Finland, Sydkorea, Kina viser at Covid-19 kan kontrolleres. Det er pointen jeg hæfter mig ved.
|
![]() |
7/4 13:40 af rex pacis |
lockdown worse than disease itself: (link)
|
![]() |
7/4 13:37 af rex pacis |
hvis statsministeren holder fast i (gør hun nok ikke), at Danmark ikke skal lukkes helt op førend der er kommet behandling eller vaccine, og det så varer et til to år som man vel kan forvente, og andre lande har samme syn på det (har de heller ikke), så bliver det en økonomisk krise som i Danmark bliver den værste siden 1814
|
![]() |
7/4 13:34 af rex pacis |
du skal bare opdatere siden.... klik på historik oppe til højre, så kommer alle chattene frem
|
![]() |
7/4 12:50 af John Doe |
Hvor er Chemometec chatten Helge?
|
![]() |
7/4 12:46 af CyclingPig |
@rex pacis Præcis. Der er rigtig mange kommentarer omkring indlæggelser, dødtal osv. fra dag til dag, og det er selvfølgelig rigtig vigtigt. Jeg mener bare, at det fra en investors synspunkt er voldsomt kortsigtet at fokusere på de tal fra dag til dag. Og det overskygger de effekter det har på økonomien, folks arbejdspladser og firmaers overlevelse
her og nu og i fremtiden.
|
![]() |
7/4 12:18 af rex pacis |
ja, altså smittetallene steg i Danmark fra 31/3 og frem til i hvert fald i lørdags. Men det er jo også fordi der testes flere, antallet af indlæggelser falder. = jeg tror smitten i Danmark er faldende, og som Seruminstituttet sagde var smitteraten 0,9 = fald
|
| ||
![]() |
7/4 12:13 af AJE |
rex pacis, det er netop det der er det store spørgsmål/problem... Også at landene tester så forskelligt.
|
![]() |
7/4 12:08 af rex pacis |
kan man stole på tallene for nye tilfælde?
|
![]() |
7/4 12:06 af rex pacis |
@CyclingPic 08:05 du har fat i noget meget centralt. Der er allerede tabt utallige milliarder, og det fortsættes der med i hvert fald denne måned ud. Og de penge kommer ikke igen uanset hvad regeringer gør - det er ikke nogen gratis omgang at optage lån og QE og rentesænkelser. Udover det lavere afkastkrav og højere kurser generelt, så er der økonomiske konsekvenser af det her, som ikke lige forsvinder
|
![]() |
7/4 11:40 af Stockwatch1 |
Spanish coronavirus cases 140,510 (Prev. 135,032) and deaths stand at 13,798 ( +743; Prev. 13,055)
|
![]() |
7/4 11:19 af AJE |
Tyskland og Norge ser ud til at have fået ret godt styr på det...
|
![]() |
7/4 11:16 af GeorgeBest |
Nye syge er forward looking indicator
|
![]() |
7/4 11:16 af GeorgeBest |
Men det er jo en lagging indicator
|
![]() |
7/4 11:14 af troldmanden |
Italien har peaket, De andre lande der stiger antal kritisk indlagte stadig
|
![]() |
7/4 11:12 af AJE |
Av av av, 403 nye døde i Belgien, det var godt nok mange... :-(
|
![]() |
7/4 11:09 af Svingtraderen |
Fejl sorry
|
![]() |
7/4 11:09 af Svingtraderen |
Ambu A/SRealtidskurs
Forandring
15.46%Senest212,50 DKK
Køb
Sælg
Læs mere
FINANSHUSE SKRUER OP FOR AMBU-KURSMÅL EFTER OPJUSTERING - NY
10:05
Ambu opjusterede mandag forventningerne til 2019/20, efter at udbruddet af coronavirus har øget efterspørgslen efter flere af selskabets produkter.
Flere finanshuse har efterfølgende ændret deres anbefalinger og kursmål som følger:
#
Finanhus anbefaling nu anbefaling før kursmål nu kursmål før
----------------------------------------------
|
![]() |
7/4 11:07 af AJE |
Men, at landene ikke tester ens, giver en vis usikkerhed i tallene, især uden for europa.
|
![]() |
7/4 10:55 af GeorgeBest |
Enig AJE, men nogen skal jo sige dommedags predikanterne imod (udeover Solsen) ;-)
|
![]() |
7/4 10:53 af Scope |
@Helge 17.29.. Den Med Frontline holdt ikke mange sekunder førend den blev sendt til -6 procent. Synes den har det noget svært pt
|
![]() |
7/4 10:52 af AJE |
Men at åbne op for hurtigt, øger risikoen for et voldsomt tilbagefald...
|
![]() |
7/4 10:51 af AJE |
Ud fra tallene af nye tilfælde, er jeg helt enig med dig GB. Dødstallene er jo "lagging", så de peaker senere.
|
![]() |
7/4 10:45 af GeorgeBest |
Så min konklusion at det meste af Europa har peaked holder jeg fast i
|
![]() |
7/4 10:43 af GeorgeBest |
Men der ingen steder nogen nævneværdig stigning fra søndag til mandag. Og som du kan se refererer Jeg til dette..
|
![]() |
7/4 10:43 af AJE |
Og nogle indrapporterer en gang i døgnet, andre gør det løbende.
|
![]() |
7/4 10:42 af GeorgeBest |
Jeg ved godt tallene er et døgn bagefter
|
![]() |
7/4 10:42 af troldmanden |
Dertil skal vi heller ikke benytte de godt 100k smittet på et døgn som benchmark. Det var Frankrig der tilføjede knap 20k og et par tusinde døde fordi de ikke oprindeligt havde inkluderet smittede og døde fra plejehjemmene. Så det var data akkumulert over xx antal dage der blev tillagt hen over 2 døgn
|
![]() |
7/4 10:40 af troldmanden |
GB når vi kigger på data så husk på at de data der bliver præsenteret hele tiden er et døgn bagefter. Så de data der kom i går var fra i søndags. De sidste 3 weekender har vi set stigningsrate falde ud eller falde hen over weekenden (altså præsentert søndag og mandag) for så at stige igen. Det er ikke alle lande der agere sådan. Men trenden når man ser alle lande under et har været tydelig
|
![]() |
7/4 10:30 af AJE |
Og Trump udtaler, at han håber på at kunne "lukke op" omkring den 30. April... (link)
|
![]() |
7/4 10:28 af Stockwatch1 |
French Health Minister says the virus epidemic has not peaked yet
|
![]() |
7/4 10:23 af JKY_VH |
Manfred der en meget større multiplikatoreffekt ved i stedet at bruge pengene på ansættelser i det offentlige, offentligt varekøb og offentlige investeringer og det gælder uanset om man kan lide det offentlige eller ej:-)
|
![]() |
7/4 09:34 af Vitus |
Husk også pensionisterne :-)
|