Aktiesnakken
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
Banker og Finans
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Shipping
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Laks
Maersk
OLIE OG GAS
Gubra
Hansa Biopharma
Biotek-snakken
Danske Bank
Forsvarsaktier
Medico
AI/Kunstig intelligens
Ennogie
GN Store Nord
AMBU
Chemometec
Embla Medical
Grønne Aktier
TESLA
|
4/4 18:45 af MHE |
68 nu. Qcor er uforklarlig. Der er lige dukket en negativ, gentagende, usand artikel op på Seeking Alpha. Samtlige kommentarer (og der er mange) beder skribenten om at stoppe med dumhederne, men han har nok put-optioner med udløb. Det lader til at have en påvirkning på folk hver gang, at nogle kan stille spørgsmålstegn ved Qcors 'eksistens'.
|
|
4/4 18:51 af MHE |
Hvis man lytter til de udviklingen, de fundamentale værdier og produktets styrke, der kun betvivles af shortinteressenter som Citron, så er det virkelig en stærk case. Repsac nævnte tidligere at den er steget hurtigt. Den har dermed brug for en puster og er et let offer.
|
|
4/4 18:57 af MHE |
Ja, men umiddelbart gjorde de det fra åbning, men Qcor startede pænt grønt.
|
|
4/4 18:58 af MHE |
I89 er langt mere kvalificeret end mig. Jeg har også nok jern i ilden for tiden.
|
|
4/4 19:01 af MHE |
Måske til sommer :-)
|
|
4/4 19:10 af MHE |
Home bias
|
|
4/4 19:18 af MHE |
Jeg elsker folkets dom over sagen om kursmanipulation, der nu berøres i TV-avisen. "Det dur ikke. De har lavet noget. Det har de gjort. De sku have været dømt."
|
|
4/4 19:18 af MHE |
Stærke argumenter er altid svære at modsige.
|
|
4/4 19:20 af Conner |
Men vi kan så glæde os over, at vi har fire magter, udøvende, dømmende osv og at vi har ytringsfriheden
|
|
4/4 19:21 af Conner |
Men ellers enig, svært at kæmpe mod lægmands argumenter
|
|
4/4 19:21 af MHE |
Haha treenigheden kalder jeg den.
|
|
|
4/4 19:22 af Repsac |
Jeg tror nu nok, at vi er en del, der handler US. Men konkurrencen er hård. Madlavning, børn, sport......
|
|
4/4 19:23 af MHE |
Er prioriteringen i den listede rækkefølge, Repsac?
|
|
|
4/4 19:24 af Repsac |
Nej. :-)
|
|
4/4 19:25 af MHE |
Selvfølgelig ikke - jeg er også glad for sport ;-)
|
|
|
4/4 19:26 af Repsac |
Der er jo andet i livet end hurtige biler, smukke kvinder og aktier. Jeg kan bare ikke lige komme på noget i øjeblikket.
|
|
4/4 19:27 af MHE |
Store huse... du glemte store huse
|
|
4/4 19:30 af MHE |
Min har 7 gear, men kun de to højeste virker. Drømmen om reparation er udsat af Qcor.
|
|
4/4 19:37 af MHE |
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i benene.
|
|
|
4/4 19:39 af Repsac |
Det gør smukke kvinder også Pete.
|
|
4/4 19:46 af Conner |
I dribler uden om. I taler om børn, kvinder m m. men det virkeligt interessante ...... det udelades
|
|
4/4 19:48 af Conner |
Mad og vin -
det er vigtigt :)
|
|
|
4/4 19:49 af Investor71 |
Hvad var det for en 3D printing-aktie de talte om i Millionærklubben i dag?
|
|
|
4/4 20:01 af Investor71 |
Lytter lige nu. Må have været Archem Chemicals.
|
|
| ||
|
|
4/4 20:02 af Investor71 |
Synes det var en rigtig spændende tanke at kigge på de virksomheder der i fremtiden leverer råmaterialet til det der 3D-printes.
|
|
|
4/4 20:09 af Investor71 |
Tak, Helge. Arcam AB var det. Er ikke så meget for at investere direkte i dem der skal lave 3D printerne. Er mere til den affødte industri der skal lave råmaterialet til det der skal i printeren.
|
|
|
4/4 20:21 af Repsac |
Nu du er her Bob. Vi er vist efterhånden de eneste der kan se, at Gluu kommer med et kanon 1Q.
|
|
|
4/4 20:22 af Investor71 |
Måske. Kigger lidt på det. (link)
|
|
4/4 20:22 af nohope |
Hvorfor skulle det være interessant at investere i de råvarer der skal i 3D- printerne ?
|
|
4/4 20:23 af nohope |
Det er ret enkle billige plasttyper der bliver lavet i rå mængder - som f.eks. ABS
|
|
4/4 20:25 af nohope |
Ret mange materialer, kender kun de mest almindelige. Der kommer hele tiden nye, som f.eks. PEEK med kulfiber.
|
|
4/4 20:27 af nohope |
Det kan godt være teknologien er ved at blive kendt i almindelighed men det er 15-20 år siden det kom frem i plastindustrien.
|
|
4/4 20:27 af nohope |
Og priserne er raslet ned -
|
|
4/4 20:28 af nohope |
måske -
|
|
|
4/4 20:29 af Investor71 |
Nohope.. Kunne jo være spændende at finde "den nye" BASF eller Alcoa som bliver markedsandele som leverandør af råmaterialet til slutprodukterne fra 3D-printerne, replikatorer,
|
|
|
4/4 20:29 af Investor71 |
og skannere.
|
|
4/4 20:29 af nohope |
Der bliver mange leverandører, ikke bare en.
|
|
4/4 20:30 af nohope |
Scannere til reversed engineering er også gammel teknik.
|
|
4/4 20:31 af nohope |
De emner du kan lave idag i f.eks. er geniale til prototyper - du kan sidde med en model og prøvesamle det for 2 % af prisen hvis det skulle laves på anden måde. men det har ingen mekanisk styrke.
|
|
4/4 20:31 af nohope |
Du kan ikke lave en cykel og prøvekøre den.
|
|
4/4 20:32 af nohope |
Men du kan accelerere din produktudvikling til lave omkostninger.
|
|
|
4/4 20:35 af Investor71 |
Nohope.. teknologien er jo stadig ung, men den kommer utvivlsom til at afløse megen produktion som vi kender det i dag.
|
|
4/4 20:36 af nohope |
Nej. det gør den ikke.
|
|
|
4/4 20:37 af Investor71 |
Nohope.. det er jo vrøvl.
|
|
4/4 20:38 af nohope |
nå
|
|
|
4/4 20:44 af Investor71 |
Nohope.. de argument er jo det samme som at sige internettet ikke blev til noget for det var alt for langsomt og man kunne jo kun sende meget få mængder data.
|
|
4/4 20:46 af nohope |
For det første kræves der at du kan designe et emne inden du kan 3D printe det. Det kan de færreste, det kræver at man kan håndtere 3D design programmer.
|
|
4/4 20:47 af nohope |
Dernæst skal du have en 3D printer eller adgang til en 3D printer, det skal være en helt anden kvalitet end dem der kan lave små billige prototyper.
|
|
4/4 20:47 af nohope |
Så skal du have råvarer, herunder farvestoffer.
|
|
4/4 20:48 af nohope |
Endelig bliver de færreste komponenter der kan laves som 3D print brugt uden andre komponenter - f.eks. elektronik.
|
