Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
16/4 12:03
af @GlobalMacro
Dear Genmab believers, I often see comments about “Dara MM sales fully priced in”. If you have 5 minutes, read these comments and I will promise you you’ll have a great Easter Sunday!
16/4 12:04
af @GlobalMacro
Based on multiple drivers I believe Dara in MM is not fully priced in. And this has everything to do with the analyst projections, these just don’t reflect the data.
16/4 12:04
af @GlobalMacro
What drives this?: 1) Analysts don’t have the courage to reflect the real data in their models (with a price target of +50% or even +100% they would look like fools to their customers, nobody has the courage to do this) 2) The penetration assumptions in first and second line are still very low
16/4 12:04
af @GlobalMacro
3) Also the treatment duration per patient is very low. Analysts are accounting for 24 months Dara treatment, while we already saw in the Pollux data that the PFS is going +50 months, regarding first line we’ve already heard some doctors speaking of Dara maintenance in the range of 5 years till 10 years.
16/4 12:04
af @GlobalMacro
SO, LET THIS ALL SINK IN FOR A MOMENT….
16/4 12:04
af @GlobalMacro
Average analyst model: low penetration in first line (20% - 50%) and 24 months Dara treatment, what if this gets updated to 60% - 75% first line penetration and 7,5 years of Dara treatment??! Conclusion: The current MM peak sales estimation is far from what it will be in 10 – 15 years from now. I believe the MM only sales will go to 15 – 20 billion.
16/4 12:05
af @GlobalMacro
So what does this say, and how can you find out? There’s only one way and that is by making the calculations yourself.
16/4 12:05
af @GlobalMacro
I did some calculations, based on the 15 and 20 billion peak sales scenario’s. And I put in a few very soft assumptions: 1) Total shares outstanding in 2030: 65 million (currently 61 million) 2) Net profit margin Genmab in 2030: 75% (With such high royalty income the margin in reality will be significant higher) 3) Average royalty: 18% 4) Currency USD/DKK: 7.00 DKK per 1 USD
16/4 12:05
af @GlobalMacro
Based on these assumptions and a stock price of 2500 DKK the P/E will be: 15 billion USD peak sales = +/- 19 billion DKK royalty, 75% net profit = 14.2 billion DKK net profit = 11 P/E 15 billion USD peak sales = +/- 25 billion DKK royalty, 75% net profit = 18.9 billion DKK net profit = 8 P/E J&J at the moment has a P/E of 18 and Roche of 22, off course P/E’s at the moment are quite high however
16/4 12:05
af @GlobalMacro
this would mean that with a stock price 4000 DKK and the assumptions above Genmab would still be under the P/E of J&J.
16/4 12:05
af @GlobalMacro
LET THAT SINK IN: 4000 DKK would mean: 15 billion USD peak sales = 17 P/E 20 billion USD peak sales = 13 P/E
16/4 12:06
af @GlobalMacro
Thus, when the penetration data and the duration of treatment per patient will reflect the reality, the peak sales will go up significantly, maybe even double from the current level. Therefore the stock price has room to move up to 4000 DKK based on MM alone.
16/4 12:06
af @GlobalMacro
The real question is, do analyst have the courage to reflect the real data in their models? I believe this will happen, however will go very gradually: stock moves higher > analysts update their models. Of course this will not fully happen in the next 2 years, however when we keep getting good data (Pollux PFS updates, ORR in Alcyone study and faster than expected sales growth) the analysts will definitely have to update their models fast.
16/4 12:06
af @GlobalMacro
Would love to hear what you guys think, maybe I missed something. However, I believe the direction I’m going is sound. The assumptions of the analyst are very very low and with the data we’ve already seen the peak sales is going to beg significantly higher. Next time I’ll write a blog post :)
16/4 12:07
af @GlobalMacro
shit, wrong debat haha!
16/4 13:23
af resten
@@GlobalMacro great read!
16/4 17:15
af @GlobalMacro
Thanks :)
16/4 19:26
af MLaursen
"Langt de fleste har ikke en jordisk chance for at slå markedet" skrevet af Finansmanden Lars Kroijer, har jeg lige læst på Finans.dk. Der nævnes ETF'er hvilket jeg så småt har købt lidt op af de sidste måneder. Jeg har nu læst om BlackRock og deres iShares, tilmed på dansk via linket. Jeg skal ikke gøre mig bedre end markedet generelt over de kommende år og vil købe flere op i nær fremtid i nogle af deres mange ETF'er. Det bliver ikke alle midlerne dog.
16/4 19:28
af MLaursen
Deres hjemmeside, på dansk ill. meget godt muligheder og kommer med godt info for dem der ikke kender nok til ETF'er. Andre der er eller vil gå ind i ETF'er? Så hvad er ETF’er helt nøjagtigt? Ses her (link)
16/4 19:45
af rex pacis
ham Lars Kroijer, tjener han penge på at sælge ETF'er?
16/4 22:48
af Barolo
@Thomas og Helge, ville det ikke være en ide at oprette en chat om det, cannabis aktier, her på siden alligevel? Så os oldnordiske, som ikke er på Facebook ligeledes kan blive klogere på mener samt eventuelt komme med input. Hvis ikke, kan I så hjælpe med et par forslag til aktier I vil anbefale at holde øje med på området?
17/4 00:40
af bikube
Barolo - jeg vil da foreslå dig at starte på "Debatten", og se om der er interesse.
17/4 09:25
af Helge Larsen/PI-redaktør
Barolo...Se Facebookgruppen. Holger er den førenderende på området. Han skriver ikke her på websiden.
17/4 09:27
af Helge Larsen/PI-redaktør
Du kan sagtens bruge denne chat til Cannabisaktier. Mylder det så ind med andre bidragsydere kan det komme på tale at åbne en specialchat.
17/4 14:58
af doodha
Du er også velkommen til at benytte VE-chatten. Her er vi alle gamle hippier, som – lige som dig – heller ikke har en facebook-profil. Og for os er tjald lige så naturligt som sol og vind.
17/4 15:58
af doodha
;-)
17/4 17:11
af Ulmeister1
Rex: Lars Kroijer tjener ikke på at sælge ETF'er, og han arbejder heller ikke som uvildig rådgiver. Han har derimod tidligere været hedge fond manager. Han har lavet en serie af youtube videoer, der enkelt forklarer, hvorfor ETF'er er fremragende - især for pensionsmidler.
17/4 17:13
af Ulmeister1
Undersøger man forskellige investeringsforeninger, så kan man tydeligt se, at de generelt har svært ved at slå benchmark. Hvis man så tænker over, at de skal slå benchmark med 1,5% hvert år for at følge med benchmark efter omkostninger, så giver det god mening med ETF'er eller passive investeringsforeninger.
17/4 17:15
af Ulmeister1
Jeg har selv en del investeret i passive fonde samt en del, jeg selv forvalter af ren hobby. Ved de passive køber jeg Nordea Invest Globale Aktier Index for løbende for mine indskud på pension. Når jeg har samlet en større portion sælger jeg og køber ETF i stedet pga. lavere omkostninger.
17/4 17:16
af Ulmeister1
Hvis jeg vil have mest muligt investeret hele tiden, så er det billigst for mig at købe små portioner til lav kurtage og engang i mellem "konvertere" dem til ETF'er fremfor at købe ETF'er for små beløb.
17/4 20:04
af nohope
Fordi du ikke betaler kurtage af NDA invest køb/salg ?
17/4 21:02
af rex pacis
Ja, ETF'er er dummere med skatten i frie midler. ETF'er slåes konsekvens af benchmark, hvis man investerer selv, kan man til en hvis grad vælge at følge benchmark
18/4 07:31
af Helge Larsen/PI-redaktør
God morgen. :-)
18/4 09:25
af Centine
av@pandora
18/4 09:28
af Centine
Carnegie har sænket anbefaling til 850 kr (og hold). Ift hvordan "luksus" markedet udvikler sig, og hvad jeg har hørt om pandora så overrasker det mig lidt med så stort et hug.
18/4 10:01
af hda
Utroligt så stor magt en enkelt mere eller mindre kompetent analytiker kan have. Men det er selvfølgelig markedet der tillægger vedkommende den magt
18/4 10:06
af Centine
Stemningen omkring Pandora er meget negativ pt. Jeg har bare ikke set så meget konkret at have det i endnu, andet end uspecificeret "sløvende vækst". Med fx FING var der en del tegn.
18/4 10:19
af Centine
-10% nu
18/4 10:59
af The Jokers
Er der en der kan forklare mig, hvorfor Questerre-aktien handles til en discount på den canadiske børs i forhold til den norske? Er der forskel på de aktier/ejerskabsforhold udover børsen de er noteret på?
18/4 13:50
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det plejer den ikke at gøre?
18/4 13:54
af The Jokers
Det var en fejl
18/4 14:43
af JohnW
Ja, det er en kedelig dag at være Pandora aktionær :-(
18/4 14:44
af JohnW
Men nu er der en 25% upside op til Carnegies kursmål på 850.
18/4 14:46
af jjt
Nogen der tør købe Pandora nu?
18/4 14:49
af [email protected]
Jeps. Jeg har købt over 3 gange i dag, og nu må den gerne begynde at stige.
18/4 15:07
af Centine
nu er den tilbage under -10%. -11,5% faktisk. Jamen, det er da godt at opdage at man stadig kan blive overrasket ;)
18/4 15:07
af Centine
måske det franske valg der begynder at spøge. Der er ihvertfald nogle markante bevægelser i dag.
18/4 15:33
af Centine
Så er den lige ved at nå -14%. Jeg fik solgt nogle stykker i -6,5%. Det virker meget overdrevet det her?
18/4 15:42
af JohnW
Ja, meget overdrevet. Selvom Carnegie reducerede deres kursmål med 30% til 850, så er der nu 30% fra nuværende kurs og op til 850. Jeg har købt et par portioner i dag.
18/4 16:20
af rex pacis
jjt, jeg venter
Nyeste Først - Ældste Først   Side 7462/8422