Chemometec
Aktiesnakken
TESLA
Q&A Zealand Pharma 2025-03-05
Genmab
NOVO
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Gubra
OLIE OG GAS
Shipping
Ennogie
GN Store Nord
Amerikanske aktier
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
BITCOIN
Pharma
Hansa Biopharma
Medico
EL-BILER
Vestas
AMBU
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Grønne Aktier
Krypto
Laks
![]() |
11/12 18:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
![]() |
11/12 16:46 af Holding Invest |
Flot rebound....håber ikke for mange småsparere blev stoppet ud i det cirkus.
|
![]() |
11/12 16:43 af ff9quad |
Tak to the Note for dit engagement i Chemometec, læser dine indslag med lyst.
|
![]() |
11/12 15:52 af Holding Invest |
Volatiliteten er ihvertfald intakt
|
![]() |
11/12 15:22 af RoninDK |
Personligt håber jeg bare snart på en afslutning af VELO, og gerne med en pæn præmie oven i de 6 kroner vi er tilbudt....... for med de penge kan jeg samle op i CHEMM og det gør jeg gladeligt til de nuværende priser.....
|
![]() |
11/12 15:09 af Holding Invest |
Er det Eising der hælder ud igennem DDB igen :-)
|
![]() |
11/12 14:54 af NWulff |
Så rent teoretisk kan kursen falde pga. shorting. Men rent praktisk er det snarere psykologien i det altså, der er en korrelation men det ikke det der er nødvendigvis årsagen. Samme nervøs adfærd spiller vel også ind selvom en aktie ikke er shortet, eller det mener du måske ikke
?
|
![]() |
11/12 14:28 af NWulff |
Jeg påstår heller ikke at Chemometec er shortet og det er den samme case. Men jeg er heller ikke skråsikker på at shorting har forårsaget kursfaldet i AMBU. Det tror jeg en uheldig høj kurs har kombineret med en høj grad af nervøse lykkeridere har. Men nu vi er ved shorting. Kan du give mig en forklaring med hvorfor shorting så er lig med kursfald. For det er det bestemt ikke i mit hoved. Så vil jeg gå ind og tælle mine celler imens ;)
|
![]() |
11/12 14:24 af NWulff |
Gav det mening at Ambu droppede fra ~270 til ~135? Der gik 2 måneder i mellem de to kurser. Det kunne godt være hvad der sker her. Mon ikke der saden masse af de samme mennesker i Ambu som der gør/gjorde i Chemo?
|
![]() |
11/12 14:15 af NWulff |
eller inden tør jeg ikke gisne om.
|
![]() |
11/12 14:14 af NWulff |
Nånå, jeg synes det er meget realistiske syn på en aktie i vækst mht amatør investor-psykologi og historie. Der er vel plads til alle scenarier. Det kan godt være du ikke overdriver dine synspunkter, og jeg deler også mange af dem - men kunne opfattelsen af at du hyper ikke have noget at gøre med at du skriver 3-4 indryk i træk om at det næsten kun kan gå en vej? Det er lidt overvældende. Men ja helt klart på sigt skal den nok komme op over 250 igen. Men om det først er om et år eller to
|
![]() |
11/12 14:09 af Johann |
@TheNote Hvad vil du mene der skal til før du/man skal gå ud? Personligt er jeg fuldstændig enig i at en udmelding fra ledelsen vil medføre om ikke et godt hak op, så i hvert fald en stabilisering omkring 200. Sådan en melding ved vi dog ikke om kommer lige foreløbigt, og er derfor meget i tvivl om hvad man bør gøre i denne situation
|
![]() |
11/12 13:49 af Sukkeralf |
Jo men som i så mange andre vækst aktier, så er der i den grad også taget forskud på glæderne
|
![]() |
11/12 12:48 af NWulff |
Tak
|
![]() |
11/12 12:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
![]() |
11/12 12:42 af NWulff |
Hvis vi nu trækker (måske lidt for meget) på sammenligningen med Ambu, kan den vel komme ned på under 100 :D
|
![]() |
11/12 12:37 af NWulff |
Fuldkommen enig Sukkeralf, hvis 150 overhoved er lavt nok sat.
En meddelse og bevis på at Eisings linje kan føres videre. Mon ikke der går 6-9 måneder (a la marts til oktober 2019) før vi ser tegn på at den stiger igen, hvor man må forvente at investorene er meget mere forsigtige
|
![]() |
11/12 12:36 af Sukkeralf |
Mon ikke den skal ned og hoppe mellem 150 og 200 igen - stigningen fra 200 til 260 virkede noget voldsom
|
![]() |
11/12 10:55 af Holding Invest |
Vist kun en opjustering, der kan stoppe blødningen lige nu. 25% har den uldne børsmeddelelse kostet nu.
|
![]() |
11/12 10:48 af Stockwatch1 |
Tja, jeg fik da ret i, at den skulle ned under 200 igen. Nu må vi se, hvor den finder en bund
|
![]() |
11/12 09:35 af Holding Invest |
Ned igennem 200, og stadig ikke en lyd fra ledelsen. Det er sgu sørgeligt at se på. Tydeligt at nordnetterne ikke gider mere.
|
![]() |
10/12 21:14 af Verus |
Tror dette link virker. (link)
|
![]() |
10/12 20:47 af Verus |
(link) - Gæt hvem der leverer celletællere til Thermo?
|
![]() |
10/12 16:20 af Holding Invest |
Ja, 300 er langt væk p.t :-) Ærgerligt, for kursen kunne sagtens være på vej derop, hvis ledelsen ikke havde klumret i det.
|
| ||
![]() |
10/12 15:58 af Holding Invest |
Problemet er vel at aktien er lidt højt prissat, og derfor ikke “tåler” selv den mindste usikkerhed. Og usikkerheden er desværre selvskabt. Hvilket irriterer mig helt vildt.
|
![]() |
10/12 15:51 af Holding Invest |
Jeg er super optimist, men også realist The Note. Men jeg er pisse irriteret over at ledelsen er så amatøragtige mht deres
informationsniveau overfor deres aktionærer.
|
![]() |
10/12 15:33 af Holding Invest |
De gad jo knap nok kommentere fyringen på Eising, men fik vist vredet armen om, og blev tvunget på arbejde i weekenden for at få en fondbørsmeddelelse ud inden mandag morgen. Men igen, usikkerheden vinder desværre.
|
![]() |
10/12 15:21 af Holding Invest |
Ja, ingen tvivl om vækst mulighederne....men problemet er den usikkerhed som den kluntede fondsbørsmeddelelse har skabt. Aktiemarkedet HADER usikkerhed.
|
![]() |
10/12 12:55 af Holding Invest |
Kan frygte lidt at den her selvskabte nedtur fra 260 til nu 200, ikke stopper før der kommer en melding fra selskabet, som stopper alle sammenligninger med Ambu nedturen. Selskabet er nødt til at komme på banen, for at stoppe det her.
|
![]() |
10/12 12:44 af Holding Invest |
Svenskerne har solgt massivt ud over længere tid sammen med Deutsche Bank.
|
![]() |
10/12 12:43 af uddi999 |
Udfordringen lige nu er vel at udlandet sælger massivt :(
|
![]() |
10/12 12:38 af Holding Invest |
Ledelsen har kvajet sig, og sået et frø med frygt med den uldne fyring. Desværre ser det ud til frøet har fået næring og begynder at vokse. En MEGET dum fejl som burde have konsekvenser for bestyrelsen i Chemometec.
|
![]() |
10/12 09:05 af Holding Invest |
Så starter citigroup lige med at smide 7000 stk ned til 207....det begynder at se lidt anstrengende ud.
|
![]() |
9/12 16:51 af Verus |
|
![]() |
9/12 11:03 af RoninDK |
Og så ser vi fremad, og håber Steen Søndergaard kan levere varen også. Time will tell.
|
![]() |
9/12 11:03 af RoninDK |
Med det sagt, så synes jeg uanset hvad, at vi som aktionærer skylder Eising en stor tak for 5 års ledelse, hvor firmaet er skudt i vejret som en raket. Der vil altid være nogen dispositioner, som man kan diskutere kunne være gjort bedre (ultrakonservatisme omkring forecast eksempelvis), men overordnet, så har Eising leveret big time for aktionærerne. Så der er ingen grund til at disse ham nu. Så jeg synes han skal have stort tak, og held og lykke med hans velfortjente formue. Enjoy!
|
![]() |
9/12 10:25 af RoninDK |
God morgen. Nu fik jeg lige hørt podcasten omkring direktørskiftet, og........ "Han var kun på kontoret få dage om måneden" lyder jo som en fin forklaring på en fyring. Men der har også været info ude om at Eising havde rigtig mange rejsedage i USA i forvejen, så det rigtige spørgsmål skulle nok nærmere være "Hvor mange dage var Eising på kontoret før og efter flytningen til Monaco?"
|
![]() |
9/12 07:28 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
![]() |
7/12 11:57 af Manfred |
Der har ikke været nogen mening i at have Eising som direktør. Hvis han ikke selv har haft et brændene ønske om dette. Hvis Monaco har trukket mere end Chemometec er det bedst at stoppe samarbejdet straks. Fra et investors syns punkt kan det virke ærligt set med den værdi tilvækst der har været i Eisings periode. Men det vigtige Job som CEO kræver 100% angement eller skal kan man ikke befri det store potentiale som Chemometec gemmer på. Her tænker jeg CAR-T imunterapi behandlingerns potentiale.
|
![]() |
6/12 22:33 af Jens_Langkniv |
Man kan næsten få den tanke at Eising har "bestilt" en fyreseddel, ved ikke at passe sit 7,5 mill. job... Og så tilmed få 2 årslønninger oven i.
|
![]() |
6/12 17:39 af Manfred |
Nye koste fejer bedst. Tror faktisk på at det kan blive en gevindst med direktør fornyelsen.
|
![]() |
6/12 16:39 af Holding Invest |
Mon ikke det værste hysteri og Ambu sammenligning begynder at falde til ro. Chemometec er stadig i epi centret hvor det sker, selvom en lidt for smart direktør har fået sparket :-) go weekend
|
![]() |
6/12 10:29 af Willis |
Jeg tænker på at sælge et passende antal chemm og genkøbe dagen efter for at realisere en gevinst i år (til dan lave skat). Men jeg tør næsten ikke være ude over natten. Nogen kommentarer eller gode råd?
|
![]() |
5/12 21:50 af Verus |
|
![]() |
5/12 12:56 af TeamGarlic |
Gode observationer, TheNote ! Tak
|
![]() |
5/12 11:56 af JesperT87 |
@TheNote - Så du mener at Chemo kommer tilbage i samme kurs som før fyringen ?
|
![]() |
5/12 09:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nyt partnerskab. Det det er jeg meget stolt af. (link)
|
![]() |
5/12 08:06 af TeamGarlic |
mornings folkens :-)
|
![]() |
5/12 06:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
![]() |
4/12 21:04 af Helge Larsen/PI-redaktør |