Chemometec
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
Genmab
Chemometec
NOVO
Gubra
Ennogie
Biotek-snakken
Zealand Pharma
Shipping
Grønne Aktier
Banker og Finans
AMBU
Amerikanske aktier
ExpreS2ion
TESLA
Smallcap og First North aktier
EL-BILER
Medico
Pharma
Hansa Biopharma
Krypto
BITCOIN
Laks
![]() |
6/12 11:10 af LP90 |
hvad sker der lige opjustering oven på vi i for vejen var trykket 27% ned og så falder vi ?
|
![]() |
6/12 11:09 af Vesterled |
Jeg forstår ingenting. Hvorfor falder den massivt ovenpå opjusteringen? Havde man ventet en endnu større opjustering?
|
![]() |
6/12 09:34 af NWulff |
På baggrund af ovenstående forventes der nu en omsætning i regnskabsåret 2021/22 på DKK 370-380 mio. mod senest udmeldt DKK 335-345 mio., og EBITDA forventes at ligge i intervallet DKK 175-180 mio. mod senest udmeldt DKK 160-165 mio.
|
![]() |
6/12 09:34 af NWulff |
Kommer det overhoved bag på os mere?
(link)
|
![]() |
3/12 10:07 af TheNote |
Havde USA ikke tabt hovedet fuldstændig i forgårs skulle vi idag have ligget i kurs ca. 960. Nuts .. Graf: (link)
|
![]() |
2/12 20:07 af TheNote |
Der er noget snak om sektor rotation - men absolut ingen reelle fakta at forholde sig til der kan retfærdiggøre disse vanvittige forskydninger. Vi håber på en snarlig normalisering, men føj ...Volumen er heldigvis lav og understøtter et rebound. Men alligevel .. nuts ..
|
![]() |
2/12 20:02 af bellaj |
Jeg tænker det er med at udnytte kursfaldet - så jeg har købt til den lange beholdning idag
|
![]() |
2/12 14:06 af TheNote |
Lægger vi dertil at dollar er steget og at der i priserne indlægges inflation med pæne omsætningsstigninger til følge bliver det endnu mere absurd.
|
![]() |
2/12 14:03 af TheNote |
Vi er nu faldet fra kurs ca. 1070 til 870 pga. Omikron = 18,6 %. På uændret intern nyhedsstrøm og formodentlig kun en styrkelse af omsætningen, netop i vaccine og virus. Så det er en bizar situation vi står i.
|
![]() |
2/12 12:46 af TheNote |
Mht. Chemometec .. jeg tænker de har mere travlt end nogensinde !
|
![]() |
2/12 12:43 af TheNote |
Kommentar: (link)
|
![]() |
2/12 12:42 af TheNote |
Havde det ikke været for USA's bizarre kurssreaktion igår burde vi også være steget. Resten af verden tegnede op. Lad os håbe at det "us" flush-out for denne gang.
|
![]() |
2/12 00:36 af Skidtmads |
@trafic Kan du prøve at præcisere, hvad du mener med at "de store drenge vender tilbage i morgen"?
|
![]() |
1/12 21:18 af Trafictrader |
imorgen vender de store drenge tilbage ;-) ... sik sak mønstre og covid og renter driver nu verden endnu engang..
|
![]() |
30/11 14:49 af TheNote |
Vaccine/Virus delen af Chemometec må rykke godt for tiden. Der er garanteret hektisk aktivitet. Fint med balance - og 4 cifre burde være inden for rækkevidde meget snart. Iøvrigt, update: (link) .
|
![]() |
29/11 18:39 af Skidtmads |
Jeg kan nu bedst lide kursen, når den består af FIRE cifre...tral-la-la...
|
![]() |
29/11 12:50 af TheNote |
TA mæssigt er det negative momentum i bundvending og hvis det går som det plejer burde vi alle snart kunne smile igen, graf: (link)
|
![]() |
29/11 12:32 af TheNote |
Men sikke en rystetur vi har fået. Uanset Omikron skal vi dog ikke glemme .. at casen er den samme og .. at LARGE CAP stadig blinker forude. Det skal dog ikke forhindre markedet i at "blibbe" os ind i mellem. Stay cool ! Imho ...
|
![]() |
29/11 12:03 af TheNote |
Tak skal du have NWulf. Så fik jeg lidt at tygge på. :-))
|
![]() |
29/11 08:29 af NWulff |
klipningen er lavet som den skal og om dine markører er som forventet og derefter lave statistikken på hvor stor en andel er som forventet/håbet på.
|
![]() |
29/11 08:28 af NWulff |
Uden at være cellbiolog vil jeg mene at Xcyto ikke er det rette instrument at bruge i klinik. I RnD-fasen kan det godt bruges, men det kommer selvfølgelig an på indikationen. Jeg er ledt vedholdende omkring Xcyto. Jeg kan godt se fordelen - men jeg er ikke ekspert på områderne hvor det kunne være interessant at anvende det. Hvorfor du spørger til sekventering eller klipningen, vil jeg påpege at de 3 ikke har noget med hianden at gøre. Og så alligevel jo. Xcyto vil kunne validere dit produkt - om
|
![]() |
26/11 18:17 af bellaj |
Ja. Jeg syntes også det er svært, men mener I ikke vi har en stærk spiller i Chemometec på et vanvittigt spændende område. Mest henvendt til TheNote og NWulff men også andre i denne fine tråd. :-)
|
![]() |
26/11 15:13 af TheNote |
Her lidt data om anvendelse: (link)
|
![]() |
26/11 15:01 af TheNote |
Hmm ... det er sku'tung stof for en (udvidet) lægmand. Lad mig vende den om. Kunne man bruge Xcyto 5 eller 10 til selve sekventeringen/klipningen hvis man havde det rette set-op ? Vi ved det kan bruges til eccDNA diagnose, men kan vi trække yderligere ? Eller er vi her helt ovre i stærke elektron mikroskoper ?
|
| ||
![]() |
26/11 14:35 af NWulff |
Der er dog et selskab der de novo har lavet en nuclease der er guided med to RNAer, der targets hver sin strand af dsDNA (hvor Cas9, Cas12 etc. targets é strand) men jeg har glemt hvad de hedder. Det lyder til gengæld smart.
|
![]() |
26/11 14:31 af TheNote |
Ok, men tak. Jeg kigger på det !
|
![]() |
26/11 14:30 af NWulff |
Det kommer an på hvad det er du vil i laboratoriet. Hvis det er til genome editing er der meganucleases og TALENs. Men det er håbløst forældet i min optik. Men jeg er nok også lidt inhabil.
|
![]() |
26/11 14:26 af TheNote |
nej, mere rent teknisk for at få indsigt i det praktiske laboratoriearbejde. Hvad ville man ellers gøre uden CRISPR ?
|
![]() |
26/11 14:25 af NWulff |
Tænker du et alternativ til CRISPR i form af en investeringscase for genome editing
?
|
![]() |
26/11 14:19 af TheNote |
|
![]() |
26/11 13:51 af TheNote |
NWulff - jeg har ledt efter alternativer til CAS (8,9-12). Hvilke alternativer ville være nærliggende hvis ikke vi snakker CRISPR ?
|
![]() |
26/11 13:39 af NWulff |
Om der er pandemi eller ej skal forskningen bane vejen for ny medicin. Især under en pandemi. Så jeg ser væksten som relativt sikker. A la salg a livsnødvendig medicin.
|
![]() |
26/11 13:37 af Aps invest |
Væksten i Chem blev ihvertfald ikke ramt på væksten under første corona bølge….de har et produkt som bliver solgt uanset corona. :)
|
![]() |
26/11 13:29 af NWulff |
Chemometec performer rigtigt nok om der er covid eller ej. Om aktiekursen dykker er jo altid bare en mulighed.
|
![]() |
26/11 13:23 af Aps invest |
Chemometec kan faktisk være et godt sted at “gemme” sig, hvis det her corona hysteri breder sig :) Tror ikke det rammer dem, måske
tværtimod.
|
![]() |
26/11 13:21 af NWulff |
Det er vel også hip som hap om de bliver købt op, så længe de holder væksten oppe.
|
![]() |
26/11 13:15 af TheNote |
Ser vi på biocompare er apparaterne fra Thermo meget forskellige fra Chemm og har væsentlige forskelle f.eks i håndtering af celle størrelser. (link) . Herudover er der så nok også noget med priser og effektivitet. Chemometec siger også selv de kun er EN af de 3 største. Men vi er nede i nuancer hvor min viden har begrænsninger.
|
![]() |
26/11 12:59 af NWulff |
Den er skam også faglig. Thermo Fisher har det med gerne at vil sidde på alle bidder af markedet inden for laboratorieudstyr og consumables. De gør det meget i opkøb og givet Chemometecs førerposition og expansionen inden for celletællere tror jeg at de kan blive et attraktivt asset for TF. En ting der tæller imod er at TF allerede selv har celletællere.
|
![]() |
26/11 12:50 af TheNote |
Din viden virker dybt faglig og spændende. Kan du udbrede det lidt Thermo/Chemm/state o the art ?
|
![]() |
26/11 12:45 af NWulff |
rigtig god mening, vil jeg påstå.
|
![]() |
26/11 12:45 af NWulff |
TF har én (vildtype) Cas variant fra én specie samt produkter til CRISPR generelt (ligesom alle andre udbydere). Kigger man på patentlandskabet vil man se at hovedparten af alle CRISPR værktøjer "ejes" af Universiteter hvorfra det udliciteres, men det er meget mudret. TFs Cas variant er langt fra state-of-the-art og er generelt kun brugt af det videnskablige samfund som reference fordi det var den første der blev fundet: Cas9. Kunne TF være potentiel køber af Chemometec. Ja det ville give
|
![]() |
26/11 12:36 af TheNote |
DNA sequencing .. et af de bedste steder hvor jeg har set det forklaret på helt enkelt vis selv om man idag er længere: (link)
|
![]() |
26/11 12:23 af TheNote |
ThermoFishcer har ikke exclusiv ret. CRISPR udbydes af flere på forskellig vis. Er vi så enige NWulff ? :-)
|
![]() |
26/11 12:20 af TheNote |
og her fra ThermoFishcer, (link)
|
![]() |
26/11 12:19 af TheNote |
Korrekt. ThermoFischer ejer ikke selv teknologien, (har jeg også opdaget !), men har købt rettighederne og indpakket det i i forskellige set-ups med alt lige fra kassetter til stainings. Den oprindelige ejer af CRISPR er (link)
|
![]() |
26/11 12:02 af NWulff |
"ThermoFisher ejer den teknologi som hedder CRISPR" ??? Nej. Bare Nej.
|
![]() |
26/11 11:16 af TheNote |
Hov .. NC202 selvfølgelig !! Sry ! Ud efter mere kaffe ....
|
![]() |
26/11 11:09 af TheNote |
(beklager rod i 1.ste linje, men tryk på link ..). Chatten laver desværre rod ind i mellem, hvis ikke man får indlagt ekstra afstand.
|
![]() |
26/11 11:07 af TheNote |
og (link)resources/industry/virus-production/" style='color:#1C2736;'>(link) . Men man får iøvrigt et godt billede af de mange processer hvis man går ind i underpunktet "industri" og tager opdelingerne en for en. Det er et meget bredt spekter af processerne hvor Chemometec apparater er involveret. NC250 er især stærkt involveret. (link)
|
![]() |
26/11 11:00 af TheNote |
Med dagens nyheder kan vi glæde os over at Chemometec er i fuld gang med sit indtog i vaccine industrien .. læg mærke til hvormange processer NC250 faktisk indgår i (midt på siden). (link)
|