Chemometec
Aktiesnakken
NOVO
Bavarian Nordic
Genmab
TESLA
Ennogie
Shipping
Zealand Pharma
Smallcap og First North aktier
Chemometec
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Hansa Biopharma
AMBU
Medico
Grønne Aktier
Pharma
Biotek-snakken
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
OLIE OG GAS
BITCOIN
Embla Medical
Laks
Politiksnakken
![]() |
5/4 07:00 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
4/4 18:27 af Pensionisten |
Jeg har været ing og ud af aktien adskillige gange. Og jeg må indrømme, at virksomheden gennem meget lang tid, intet, som i absolut intet, har leveret, som skulle kunne begrunde en væsentlig kursstigning. Så lad nu være med at skyde på alt og alle. Og lad os se nogle resultater fra CHEMO .
|
![]() |
4/4 12:51 af JR70 |
Det ser desværre ud til, der er større problemer med at holde den oppe i det grønne felt
;-)
|
![]() |
4/4 10:54 af rawdog |
bevars: aktien kan måske godt hoppe op over 500 igen (stigning på 25%) men den også sagtens falde til 200 kr (fald på 50%) uden at den bliver abnormal billig af den grund.
|
![]() |
4/4 10:53 af rawdog |
Hvor skal vi så hen nu? Pt er en Chemm mellem stor virksomhed der guider et mindre fald i salg og EBITDA, den handles pt på forward PE på 45. Dette syntes jeg er ret dyrt! PE på 20-25 havde været mere fair imo. Jeg har klar forventning om at Chemm kommer til at levere bedre over de næste 5 år, men med PE=45 er der allerede meget fremtidig vækst priced-in
|
![]() |
4/4 10:49 af rawdog |
Den kurs udvikling vi har set over de seneste 3-4 år var dog kun til dels båret af forbedret performance. Der har tydeligvis også været stor spekulation i aktie kursen og kursudviklingen kom alt for langt foran udviklingen i forretning (kursen peakede omk 1100 kr!).
|
![]() |
4/4 10:47 af rawdog |
Over de seneste 10 år er aktien steget fra kurs ca. 4 til ca. 400 -> en stigning på 10000% wow!
|
![]() |
4/4 10:45 af rawdog |
Hvis vi træder et skridt tilbage og ignorere aktiekursen for en stund, så er Chemm en fantasktisk virksomhed, med stærke kvalitets produkter der har været gennem en fantasktisk rejse over de seneste 5-10 år. Stor kadau til stifterne, ledelsen, og medarbejderne
|
![]() |
4/4 10:43 af rawdog |
Aktien ligger hvor den nu engang ligger grundet ligevægten mellem udbud og efterspørgsel.
|
![]() |
4/4 07:43 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
3/4 16:52 af rawdog |
Nå, men når/hvis bare Chemm begynder at levere på salget og der kommer lidt mere ambitiøse guidace så er jeg sikker på at 'bulls' nok skal vågne fra deres 'bjørnesøvn'. Men indtil da så tror jeg ikke vi skal forvente alt for meget 'bull' aktivitet
|
![]() |
3/4 16:38 af rawdog |
Jeg syntes den nuværende kurs er meget svær at forsvare med den information vi har nu - CEO fyringen giver kun ekstra grund til bekymring. Andre selvskaber med lignede financiel performance og guidance havde været prissat under PE 20, måske endda PE 10. Jeg kan godt forstå hvis folk ser tiden an. Bevares hvis kursen falder helt ned i 200 kr, så er det en anden historier, men kurs 400 er høj
|
![]() |
3/4 16:35 af rawdog |
Husk at deres guidance for 2024/2023 er ret beskeden (salg ca. 420M DKK, EBITDA 210M), altså et resultat lidt under det vi så 2022. Det giver en forward PE på ca 45 for et selskab med faldende salg og profit ... Bestyrelsen / Ledelses har ikke ligefrem stillet rekord regnskaber i udsigt, og har sat barren lavt. Men selv hvis de rammer guidance, så er aktien jo stadig prissat mod vækst
|
![]() |
3/4 16:34 af 3kilofisk |
Du virker meget sikker i din sag. Så sikker er jeg aldrig når det gælder børsen, ikke engang når jeg har insider viden. Nogen ser tydeligvis øget risiko ellers bilen kursen ikke handlet så markant ned. Time will tell
|
![]() |
3/4 16:25 af 3kilofisk |
EN er ikke meget….bortset fra at der jo tydeligvis skal ufattelig lidt volumen til for at trykke kursen. Den lille omsætning gør at jeg pt ikke er super nervøs over kursfaldet
|
![]() |
3/4 16:21 af rawdog |
bemærk også at det kun er BlackRock der er over 10%, de 2 andre er over 5%
|
![]() |
3/4 16:20 af rawdog |
ja, _men_ de gik over 10% d 14/3 - altså på dagen hvor Mr. CEO blev fyret og aktien tankede 17% - blev de taget på sengen? Var det limit købordre der blev indfriet?
|
![]() |
3/4 16:17 af rawdog |
ja, jeg bemærkede også at de 3 store (black rock etc) gik over 5% d 14/3 (på dagen hvor Rasmus fik sparket). Jeg tænker at de har haft nogle limit-køb ordre der blev triggeret af det store fald og det fik dem over 5%. Jeg tvivler på at de så fyringen som et styrke signal.
|
![]() |
3/4 16:13 af 3kilofisk |
En større shareholder er lige gået under 5%. Så ikke alle aktionærer sover, nogle af dem er vågne…og sælger ud!
|
![]() |
3/4 16:08 af rawdog |
Jeg kan nu godt forstå hvis de 'store formuer' lige klapper hesten. Der er stadig alt for meget usikkerhed til de giver mening gå ind nu (med hovedet under armen). Vi mangler stadig svar på hvorfor de gamle CEO måtte ud efter bare 8 måneder, og svar på hvordan det står til med salget, for håbenlig bliver vi meget klogere i maj.
|
![]() |
3/4 15:59 af rawdog |
Jeg tror vi kommer til at se et endnu størrer kursfald når 'Q3' regnskabet kommer ud til Maj.
|
![]() |
3/4 15:48 af 3kilofisk |
Lige nu i nordnets shareville chat er snakken helt modsat end her. Der tales der om forventet nedjustering og at grunden til ceo fyringen er, at hans optimisme ifm seneste regnskab var ikke bare forkert men decideret løgnagtig? Det kan jeg ikke vurdere. Men jeg husker jeg tænkte børsen reagerede meget stærkt på den optimisme der blev udtrykt
|
![]() |
3/4 09:55 af Urban |
Ha-ha:-) Den var morsom...!
|
![]() |
3/4 08:05 af LP90 |
God morgen :-)
|
| ||
![]() |
2/4 16:12 af Urban |
Hm-mm: Økonomisk Ugebrev fredag 29. marts d.å. ChemoMetec har oplevet et kursfald på over 20 pct. den seneste uge. Selvom det normalt er en god idé at undgå faldende aktier, har vi i Spekulationsporteføljen valgt at fordoble vores korte position i ChemoMetec.
|
![]() |
2/4 15:56 af 3kilofisk |
Jeg har kun en forsigtig position men har dog valgt supplere på dagens fald.
|
![]() |
2/4 15:06 af 3kilofisk |
Snart melder spørgsmålet sig. Skal de sløve Bulls til snart at vågne op, eller kommer din TA til at ændre syn på aktien?
|
![]() |
2/4 07:36 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
2/4 07:01 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
1/4 09:23 af rawdog |
Jeg har stadig et mini frimærke i Chemm, men jeg syntes at der er for meget risko i aktien til at øge positionen - hvis vi kommer ned omk 250 kr, så jeg kigge på det igen.
|
![]() |
1/4 09:19 af rawdog |
Så for mig at se, er det mest realistiske scenaria at salget de første kvartaller af 2024 bliver sløjt også må vi håbe på at det vender hen mod slutningen af 2024 (best case)
|
![]() |
1/4 09:18 af rawdog |
Lancering af de nye produkter er super vigtigt. Men er XM30 er stadig listet som 'coming soon' og XM40 er kun lige ved at blive lanceret. Realistisk set er jeg bange for vi skal over på den anden side af sommeren (som min) før salget vækster også får vi de først at se i de rapporter der lanceres sidst på året.
|
![]() |
1/4 09:14 af rawdog |
Meget enig @Cigarkassen. Tidligere resultater er irellevant, vi snakke om resultaterne for Jan-Mar som jo endnu ikke er offentliggjort men bestyrelsen og ledelsen kender dem selvfølgelig. Som tidligere beskrevet så er det kritisk at Chemm viser vækst på toplinjen for at kunne retfædiggøre den meget høje prissætning. Vi så allerede i de seneste regnskaber at der var problemer med salget (eller i hvertfald væksten i salget). Og jeg tror ikke at det kommer til ændre sig så hurtigt.
|
![]() |
30/3 10:04 af 3kilofisk |
Som jeg husker det, så steg kursen ganske kraftigt lige efter de seneste regnskabstal. Mærkeligt, hvis bestyrelsen skulle være så utilfreds når børsen fester på de samme tal? Hælder mest til at der har været noget dårlig kem eller uenighed. Måske Kofoed bare ikke gad være ceo uden indflydelse og som bare skulle agere bydreng for en talentløs bestyrelse. Når de smider en CEO ud efter blot 8-9 mdr, så er det bestyrelsen der ikke har gjort deres arbejde godt nok - igen.
|
![]() |
29/3 18:17 af Cigarkassen |
Er der slet ingen som ser en sammenhæng mellem fyringen af CEO og manglende resultater ? Jeg har simpelthen svært ved at se man ville opsige ham, hvis det gik som det skulle. En nedjustering må være på vej. Vi er pt den mest shortede aktie overhovedet.. det tegner altså skidt. Og at markedet skulle være 100% tilbage har jeg ikke kunnet se nogensteder. Det er op af bakke på den korte bane tror jeg.
|
![]() |
27/3 16:48 af Verus |
rawdog. Samme argumenter som TheNote anfører + det faktum at der i indeværende kvartal er kommet yderligere 3-4 nye godkendelser inden for C&G-Terapi gør at en lille opjustering er sandsynlig. Fyringen af Rasmus skal ikke ses i sammenhæng med salgsresultater - det giver ingen mening da q1 og q2 lå inden for det oprindeligt udmeldte
.
|
![]() |
27/3 14:53 af rawdog |
på på = PE på
|
![]() |
27/3 14:52 af rawdog |
Hvis min tese holder stik, så kommer top linje væksten til at skuffe (måske endda fald i top linjen) og så vil det for alvor sætte spørgsmål ved deres prissætning. Chemm uden vækst skal nok handles på på 10-20 og ikke 50. Jeg tror godt at aktien kan få et ordentligt gok i nøden når kvartalsregnskabet kommer ud i Maj
|
![]() |
27/3 14:50 af rawdog |
Jeg er desværre ikke ligeså optimistisk som mange her inde. Jeg er lidt bange for at salget i dette kvartal kommer til at skuffe (hvis salget havde været fornuftigt så tror jeg ikke de havde fyret CEO'en efter 8 måneder). Vi så også i de seneste regnskaber at markedet var lidt mættet. Forhåbenlig kan du ny produkter vække ny appetit.
|
![]() |
27/3 11:19 af 3kilofisk |
Kan det tænkes at nogle af de større shortere i feks Bava og chem ser en art sikkerhedsnet i aktiemarkedet generelt derhen, at de satser på, at markedet nok skal komme med en korrektion inden noget trigger større stigninger i de to? Bava for mig ligner et langt sejt træk uden større triggere her og nu. Hvad der kan være af triggere i chem er jeg mere usikker på?
|
![]() |
27/3 10:33 af 3kilofisk |
Der kommer inflationsnyt fra usa fredag, og det kunne godt betyde noget for retningen, for hele markedet såvel som for chem
|
![]() |
26/3 22:28 af DaPhamius |
Jeg er faktisk bare spændt på at høre hvad de melder ud. Det er jo ved at være 2 uger siden, at de fyrede den gamle direktør. Der har ikke været nogen kommentar vel?
|
![]() |
25/3 15:54 af TSQL |
Sikke en kamp der udspiller sig med shorts i dag. De gør alt hvad der står i deres magt for at holde den nede. Vi skal tilbage til midt februar for at finde shorts i de niveauer vi bevæger os i nu.
|
![]() |
25/3 08:26 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
25/3 07:57 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
22/3 16:07 af 3kilofisk |
Hvad enten vi taler TA eller FA så er jeg personlig altid varsom med at fortolke for meget på en dag, hvor omsætningen knap kan følge med en pølsevogn på Rådhuspladsen.
|
![]() |
21/3 17:27 af 3kilofisk |
Hehe…livet ville sjovt nok være meget lettere for samtlige aktionærer hvis ingen ville sælge. Alligevel er der konstant nogen der sælger. Godt nok irriterende, sagt med et smil
|
![]() |
21/3 16:38 af 3kilofisk |
Jeg bruger meget lidt krudt på hvad shorterne gør eller ikke gør. De har deres syn på sagen, jeg har mit. Sådan ser jeg på det.
|
![]() |
21/3 12:54 af 3kilofisk |
Jamen, jeg har suppleret lidt idag. Jeg håber det seneste fald var en overreaktion.
|
![]() |
21/3 11:44 af 3kilofisk |
Du har da så at sige lyst startbanen godt op. Desværre er det bare som om at flyveren vender den forkerte vej på den bane…hehe
|