Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
18/5 12:02
af Svinnius
SO FAR IN THE SECOND QUARTER OF 2020,ABOUT 75%OF THE TRADING DAYS OF OURFLEET HAVE BEEN BOOKED AT AN AVERAGE TCEOF ABOUT $50,000PER DAY PER SHIP av av av
18/5 12:13
af Svinnius
Oet har 67% på 56.700k, Insw 58% på 63.100, Dssi der skuffede havde 63% på 41.800 dog med en aframax blandet ind i deres flåde på 16 crude tankers
18/5 21:07
af Svinnius
Genmab i +2000 og overvejene grøn dag i tank, dejlig dag :-) Podcast/Interview med CEO fra STNG (link)
18/5 21:35
af TOPspiller
Flere shipping aktier stiger meget i eftermarkedet. Er der sket noget?
18/5 21:48
af mollegade
SBLK vil delistes fra Oslo børs - den s tiger 30%!
18/5 21:48
af mollegade
@TOPspiller Hvor ser du det henne?
18/5 21:50
af TOPspiller
Frontline 3,8 pct, TNP 9,9 pct, STNG 2,5 pct, INSW 5,9 pct, Euronav og TNK ca 1 pct.
18/5 21:52
af mollegade
Nice. Kender intet til det. jeg synes at vi tank-ejere slap billigt idag, nu da Contango lidt er lagt i graven. Nu er casen tilbage i det gamle bet; udbud-efterspørgsel med få nye skibe i søen i de kommende kvartaler.
18/5 21:52
af TOPspiller
Google finance fx link til TNP (link)
18/5 22:30
af kurtasle
150K aktier i AH hos TNP driver den op..
19/5 08:12
af mollegade
Husk; udbytte går fra Okeanis i dag.
19/5 11:44
af Henrikhot
Mon det er det lovede aktietilbagekøb i TNP
19/5 14:36
af Svinnius
Enig Mollegade, lad os få fokus fra contango så vi kan se om casen udfolder sig som håbet :-) De tre subs der er kommet ind på TI app'en holder det fine niveau vlcc raterne nu har ligget på de sidste to uger. Q3 skal nok blive ok, ikke i nærheden af q2, men absolut acceptabelt
19/5 15:51
af Stockwatch1
Hvorfor stiger DFDS næsten 10% i dag??
20/5 07:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Frontline: (link)
20/5 08:29
af Sartaq
Det er da et fint regnskab, i mine øjne. Det kan være vi kan få et par kommentarer fra nogle af dem der er "Eksperter" i tank området? Men raterne ser høje ud, og de forventer et godt Q2 også. Som jeg læser det har de også købt 10 nye Suezmax skibe?
20/5 12:43
af Svinnius
Enig, solidt regnskab, gode lange kontrakter, en ok dividende. De 10 suezmax fik de ind i slutningen af 2019. Deres suexmax rater er imponerende, både i q1 or forecast q2.
20/5 12:46
af Svinnius
Nat har erklæret q2 dividende allerede nu på 0.20$
20/5 14:00
af StockBull
Hvad sker der med Hoegh LNG. Den ser mega billig ud ? faldet fra 35 nok til nu 9.5 nok. Er de ved at krakke eller hvad er der galt med casen ? burde den ikke vøre tilbage i 35 om 6-24 mdr
20/5 14:05
af TOPspiller
Fint regnskab fra Frontline. Overskud på 0,91 dollars pr aktie hvilket svare til 11 pct på et kvartal i forhold til kursen. Q2 bliver bedre og her kan man vel forvente mellem 12-15 pct forrentning i forhold til kursen. Så en ca 25 pct på et halvt år er ret fornuftigt :)
20/5 15:02
af Svinnius
Stockbull LNG priserne er ekstremt lave, forsinkelser og udskydelser i bygning af eksport infrastruktur, købere har kaldt force majeure på et par forsendelser fra australien tror jeg er nogle af grundene uden at vide meget. Ingen ide om hvornår det vender, har selv luret på flex lng
20/5 16:19
af StockBull
Ja Flex LNG ser også billig ud
20/5 17:41
af Henrikhot
Gad vide omTsakos Energi navigation er i gang med aktietilbagekøb, der er 140000 aktier i bud til kurs 2,80. (10% stigning). Resten af markedet har også fået et raket.
20/5 19:32
af Henrikhot
Så kom, joakim Hannisdahl med en analyse med sælg i hele tankersektoren. Hvad er hans agenda?
20/5 19:45
af jonathanhill
Det er jo imponerende at Cleaves kan komme med en anbefaling mandag hvor de har hold/buy på alt andet end NAT, og så skifte til hard sell to dage senere, faktum er vel at tank kommer til at tjene penge i 2020, og 2021 uagtet hvad Hannisdahl mener.. Jeg er lang i FRO, EURN.
20/5 19:59
af jonathanhill
Nå ja... Raterne stiger vel igen næste uge.. ;-)
20/5 22:33
af mollegade
@Henrikhot Ingen. Hans analyse er sober og varslet for lang tid siden. Jeg er dog på jeres hold mht, at han er hård ved sektoren og meget pessimistisk, men jeg køber ikke den med, at han skulle have en dagsorden.
20/5 22:35
af mollegade
Contango er (næsten) væk, så nu er der udbud-efterspørgsel tilbage - og den har lange udsigter. JH mener 2023.
21/5 06:20
af TOPspiller
Når man siger der ikke længere er Contango, så er det vel ikke ensbetydende med at de tankers der bruges som opbevaring “aflevere” deres Olie og så er frie på markedet? De har vel en aftale på leje af skibet i en periode og salg af olien en gang i fremtiden. Dermed er er en større del af flåden stadig optaget. Eller hvordan hænger det sammen?
21/5 09:15
af radar24
Nej det betyder blot at det ikke længere er attraktivt at lave nye aftaler.. Nuværende indgåede aftaler står til kontraktudløb.
21/5 11:02
af rasmusborre
Hvad tænker folk om næste udbytte fra BW LPG og Avance?
21/5 12:41
af StockBull
På langt sigt skal man nok satse mere på gas, wind og sol. Frem mod 2040 er der ingen tvivl om det bliver de 3 energiformer der vil være de hurtigstvoksende og at kul og crude oil vil være i en form for nedtrend. Tror man får mere ud af, at invistere i gas p.t hvis man er langsigtet 1-10 år. Hvad der kommer til at ske inden for kommende 12 mdr er vanskeligt at bedømme. Efter min mening ser Flex LNG og Hoeng LNG interessandte ud
21/5 13:22
af Molira
Er der nogen der ved hvorfor Jinhui Shipping & Transportation Limited er så billig?
21/5 14:47
af StockBull
Dette her link giver et billed af energiformer frem mod 2050. Crude oil er udfaset inden 2025
21/5 14:47
af StockBull
21/5 14:59
af StockBull
Skibsindustri vil gå over til at benytte LPG/LNG som brændstof. Biler vil have batteri. Så behov for crude oil vil blive mindre fremadrettet og det er mit bud på at oliepris / rater ligger lavt og med alle de olieproducerende lande der er i verden kommer crude oil aldrig mere over 100usd. Kan meget vel ligge i 40-60 usd niveau kommende 10 år . LPG / LNG er der mere fremtid i.
21/5 15:05
af Svinnius
Oil demand er jo som sådan irrelevant. Det der betyder noget er om flådestørrelsen passer til behovet for fragt
21/5 15:07
af Svinnius
jeg er ikke uenig i at der på lang sigt er noget at komme efter i lpg/lng, men der er det jo igen om flåden passer til behovet, pt er der for mange lng skibe virker det til
21/5 15:29
af Svinnius
med en lav oliepris er det vel også mindre tiltalende at skifte produktion til gas
21/5 15:41
af StockBull
Tror der bliver meget fokus på CO2 udslip og mange skibe will gå fra crude oil til LNG / LPG. P.t bygges der en del nye Norske skibe til lakseindustri som seljer på LNG. Tænker behov for LNG vil rykke med 20% kommende 5 år. Hvortdan det vil påvirke rater skal jeg ikke kunne sige
21/5 15:43
af StockBull
21/5 15:45
af Svinnius
helt enig, Avance og BWLpg har også bla dual propulsion/lng propulsion i deres nyeste skibe, mener endda BW er de første med en helt ny motor, samtidig med de retrofitter ældre skibe skibe
21/5 15:47
af Svinnius
21/5 15:48
af Svinnius
Ingen tvivl om at naturgas vil blive en del af fremtiden, og mon ikke også atomkraft
21/5 15:50
af StockBull
Jo der er gang i bygning af ca. 50 atomkraftværker i Kina / Asien
21/5 15:51
af StockBull
Crude oil er snart history. Det forbliver i undergrunden. Men vi kom jo heller ikke ud af stenalderen p.g.a sten mangel
21/5 15:54
af StockBull
54 A værker (link)
21/5 17:03
af Henrikhot
Selvfølgelig bliver råolie ikke udfaset i 2025. Der vil stadig være brug for olie i mange år fremad. Der bliver stadig produceret benzindrevne biler, som vil have en levetid måske 20 år fra nu. El/hybrid biler er stadig for dyre i fohold til benzinbiler. Der bliver brugt olie til plastfremstilling og sålænge vi har smid ud samfundet, skal der bruges plastic. Selfølgelig kan genbrug reducere dette, men hvad skal erstatte plastik? Træ?
21/5 17:04
af Henrikhot
Bioethanol kunne måske erstatte, men her har vi så fødevareproblematikken. Flytrafikken skal bruge brændstof, kan pt ikke erstattes af el. Skibstrafikken bruger en del brændstof, og det vil tage mange år, at udfase. Man har forsøgt at hjælpe miljøet med IMO 2020. Og hvad vil IMO2030 indeholde? Måske Sejlskibe. Atomkraft er heller ikke et godt alternativ. 3 mile Iland, Tjernobyl og Fukushima ulykkerne er et godt eksempel herpå. Hele den 3. Verden som feks Asien og Afrika, kan heller ikke omstille
21/5 17:05
af Henrikhot
sig særlig hurtigt til El, de har ikke penge til den investering. USA virker heller ikke interreseret i at være klimavenlige og melder sig ud af klimaaftaler som feks Parisaftalen Cop21. Greta Thunberg har forsøgt at råbe verdenen op, men Olieindustrien, EU, Donald Trumf er nok ligeglade. Først når der er penge i bæredygtig energi, vil kapitalen vågne op.
Nyeste Først - Ældste Først   Side 57/171