NOVO
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Zealand Pharma
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Pharma
Ennogie
AMBU
Chemometec
ExpreS2ion
Gubra
Vestas
Amerikanske aktier
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Medico
Hansa Biopharma
Smallcap og First North aktier
Banker og Finans
Embla Medical
Shipping
BITCOIN
Grønne Aktier
Laks
![]() |
20/12 14:35 af Vitus |
Mon ikke også det handler om at blive bedret til at kommunikere….mindre optimistiske og nå sine mål !
|
![]() |
20/12 14:36 af Pepsi Max |
At opnå 22,7% på blot 68 uger, mod Lily's 20,9 % på hele 4 uger yderligere
er da strålende
|
![]() |
20/12 14:38 af SL_VH |
Er jeg enig i @Vitus
|
![]() |
20/12 14:42 af Stroka |
Enig Pepsi Max.
|
![]() |
20/12 14:45 af lahn1 |
Den fleksible dosis i Redefine 1 var smart tænkt og et forsøg på at få et bedre bivirknings profil, Pts kunne selv hoppe ned i dosis. Det er sikker også lykkes når vi får data at se. Men det har jo nok også gjort at kun 57% at Pts var på den højeste dosis, og derved formentlig en årsag til at det samlede totale vægt tab kun er 23%. Havde været dejligt hvis Novo kommunikerede bivirkningerne også. Eller hvad, man tør jo ikke tænke hvad der kunne sket med kursen hvis også de er under forventning.
|
![]() |
20/12 14:49 af Pepsi Max |
Såvidt jeg kunne læse, var bivirkningsprofilen meget lig Semaglutid alene
|
![]() |
20/12 14:54 af Urban |
Det er senioranalytiker Søren Løntoft Hansen fra Sydbank, der sætter ord på Novo Nordisks store nedtur efter de nye tal fra Cagrisema. Han peger på flere årsager til, at der måske stadig er håb forude, blandt andet at nogle investorer måske har en forkert opfattelse af fremtiden på fedmemarkedet.
Derudover synes han heller ikke, at dagens tal er så skuffende, som kurstabet kan indikere.(link)
|
![]() |
20/12 15:10 af B.Andersen |
Vedr. bivirkninger...som Helge postede 12.24: "In the trial, CagriSema, cagrilintide 2.4 mg and semaglutide 2.4 mg appeared to have a safe and well-tolerated profile. The most common adverse events with CagriSema were gastrointestinal, and the vast majority were mild to moderate and diminished over time, consistent with the GLP-1 receptor agonist class".
|
![]() |
20/12 15:26 af Urban |
»Det er indiskutabelt vanvittigt.«
Det udtaler Nordnets investeringsøkonom, Per Hansen, om det brutale kursfald, som vi lige nu ser i Novo Nordisk-aktien. (link)
|
![]() |
20/12 15:32 af Stroka |
NORDEA ANALYST MICHAEL NOVOD:
"While missing the 25%/25%+ weight loss expectations, we
believe the severe share price reaction is overdone."
"Despite the disappointing results, CagriSema is still the
best weight loss reported in a Phase 3 trial, while the
tolerability profile was in line with stand-alone GLP-1 and
slightly better than what was seen with Wegovy.
|
![]() |
20/12 15:33 af Stroka |
"Hence, that only 57% of patients got to the highest dose of
Cagrisema was likely not due to tolerability issues (one can
then speculate why, but it may have been driven by patients
simply stopping when getting to a satisfactory weight loss).
"With this in mind, we are confident that Novo can also
deliver higher weight loss with Cagrisema in such a trial." Med tak til Stockwatch1 :-)
|
![]() |
20/12 15:37 af Stroka |
Mere fra Stockwatch: SIMON BAKER, HEAD OF GLOBAL BIOPHARMA RESEARCH AT REDBURN
ATLANTIC IN LONDON:
"(The weight loss) is considerably lower than the 25% most
were expecting, based on the company's modelling commentary.
"(...) around 23% is probably commercially sufficient longer
term, but inadequate on the day, hence the very sharp drop in
the stock.
|
![]() |
20/12 15:38 af Stroka |
Also of note is that only 57% reached the highest dose,
which will lead to speculation about tolerability despite the
benign language in the press release. The 27% drop (in the share
price) is completely out of proportion fundamentally, but
positioning around this event was huge and it will take a while
for this to stabilise."
|
![]() |
20/12 15:48 af Occam |
Tak for julegaven. Det havde jeg ikke ventet: At kunne købe Novo til under kurs 600! Der må være mange utålmodige/uansvarlige. Kan amerikanerne mon få den endnu længere ned?
|
![]() |
20/12 16:01 af exitnu |
Spørgsmål fra en Novo novice, og mulig reaktion når USA åbner. Er den typisk omsætning på den amerikanske børs omkring 2-3 gange højere end på den danske børs for Novo Nordisk?
|
![]() |
20/12 16:02 af exitnu |
Altså NYSE, hvor Novo handles som ADR ..
|
![]() |
20/12 16:21 af exitnu |
"Baseret på disse tal er forholdet mellem den daglige handelsvolumen på NYSE og Nasdaq Copenhagen cirka 5,32 millioner til 3,19 millioner, hvilket svarer til en ratio på omkring 1,67:1."
Korrigeret for ADR-værdi, og omregnet til daglige handelsværdi så ender vi vist med: at den daglige handelsværdi af Novo Nordisk-aktier på NYSE er cirka dobbelt så stor som på Nasdaq Copenhagen.
|
![]() |
20/12 16:22 af exitnu |
Et overslag, ret mig hvis jeg tager fejl ...
|
![]() |
20/12 16:38 af ProInvestorNEWS |
Novo/Jyske Bank: Kursreaktion virker som overreaktion (link)
|
![]() |
20/12 16:45 af ProInvestorNEWS |
Mere fra Stockwatch: "
UBS ANALYST JO WALTON:
UBS forecasts 70%
probability of $13bn incremental peak sales, which we value at DKK 34.8/share, 7.3%
of total NPV. As we highlighted in our CagriSema preview a worst case result would
be limited differentiation vs Zepbound and could suggest -9% downside to NPV.
|
![]() |
20/12 16:45 af ProInvestorNEWS |
We
typically see stocks react 2-3x NPV on clinical trial readouts, which has been reflected in
the market reaction today".
|
![]() |
20/12 18:41 af zirium.dk |
Novo fik da virkelig ødelagt julen for mange danske investorer i dag. Jeg forstår ikke, hvorfor de bliver ved med at offentliggøre data, mens markedet er åbent, i stedet for at gøre det før markedet åbner eller efter det lukker, som alle andre. Det giver jo ikke investorer en chance for at kigge tallene igennem og træffe en ordentlig beslutning. I stedet går handelsrobotterne bare amok på et enkelt tal og trigger stop-loss og folk sælger eller køber i panik.
|
![]() |
20/12 18:43 af Bulder |
Enig, temmeligt fjollet.
|
![]() |
20/12 20:29 af lahn1 |
Det har kostet mange penge med de to fejl ledelsen har begået. Først udmelding om vækst i 2025, hovedregning som gik galt og så nu melding om de 25% vægttab, begge melding som har investorerne mange penge.
|
| ||
![]() |
20/12 20:44 af krusjer |
Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår, hvad der helt konkret har ændret sig med et vægttab på knap 23% fremfor 25%. CagriSema bliver stadig det bedste på markedet. Er det fordi at midlet ikke kan sælges ligeså dyrt som det ellers ville kunne? Eller er det fordi Lilly har et kommende middel der er bedre, eller hvad er problemet
helt konkret?
|
![]() |
20/12 21:15 af soi |
Samme her krusjer
|
![]() |
20/12 21:16 af soi |
At 2% forskel kan udløse då stor udsving er svært at forklare
|
![]() |
20/12 21:18 af soi |
Hvis du vejer 100kg så svarer det til 2 kg i løbet af 68 uger - giver ikke mening.
|
![]() |
20/12 21:23 af Pensionisten |
ovo Holdings har, så vidt jeg kan se, invisteret adskillige millarder i kapacitet til Novo Nordisk. Nu kunne man formode, at der ikke bliver behov for al den kapacitet. Bliver aktionærererne i Novo Nordisk så igen prygelknabe her?
|
![]() |
20/12 21:26 af JKY_VH |
Plejer nødt til at skuffe skatteministeren, der bliver ingen PAL-skat til dig i år. Dertil vejer Novo og Genmab for tungt, men op med humøret der er en ny chance i 2025.
|
![]() |
20/12 21:26 af JKY_VH |
Bliver
|
![]() |
20/12 21:28 af Pensionisten |
:-D
|
![]() |
20/12 21:34 af Pensionisten |
Det med PAL-skat, er jeg ikke helt enig i. Jeg har en, alt for stor, beholdning af DSV - ser ud til at påvirke modsatte vej....
|
![]() |
20/12 21:37 af JKY_VH |
tlk med det Pensionisten, ikke så tosset:-)
|
![]() |
20/12 22:00 af VAAL |
Dem der tog mest opnåede mere end 25 %, det er vel fint.
|
![]() |
20/12 22:02 af VAAL |
Alle skal da ikke i gennemsnit nå over 25% uanset hvor meget de tager? Misforstår jeg noget her?
|
![]() |
20/12 22:03 af Pensionisten |
@VAAL - forstår ikke lige dit indlæg?
|
![]() |
20/12 22:09 af VAAL |
Dem der tog mest fik en reduktion på mere end 25 %. Det er som lovet.m
|
![]() |
20/12 22:11 af VAAL |
Men en stor gruppe der tager forskellige mængder, der må man da forvente et lavere resultet, således som det ogå er.
|
![]() |
20/12 22:26 af Pensionisten |
sorry, @VAAL - jeg havde ikke læst langt nok tilbage :-)
|
![]() |
20/12 23:13 af VAAL |
Nogen der kan forklare hvorfor dette er et problem for aktiemarkedet? Det er da at forvente. Så der burde ikke være denne voldsomme reaktionen. Er der noget jeg har misforstået?
|
![]() |
20/12 23:57 af Bulder |
Ovre i Nordnet tjatten var der en der tørt konstaterede at Novo i dag opnåede et vægttab på 20,7%
|
![]() |
20/12 23:58 af JKY_VH |
Ja, sådan kan man jo også se på det:-D
|
![]() |
21/12 00:02 af Bulder |
Hvis der skal blive noget til skattevæsenet i år, så skal der ske mirakler de sidste handelsdage.
|
![]() |
21/12 00:22 af JKY_VH |
Fuldstændig enig og her fra MW"I sundhed var der fremgang til Eli Lilly på 1,4 pct. i kølvandet af, at konkurrenten, danske Novo Nordisk, skuffede med mindre vægttab end ventet ved brug af det nye håb om et fedmemiddel, cagrisema, der stort set kun matcher den amerikanske konkurrents Zepbound.
“Der er her lidt dansk medvind, som sendes over til USA fra Novo Nordisk til Eli Lilly,” lyder det fra Lars Skovgaard Andersen.
Eli Lillys aktie var dog i den tidligere handel meget mere i plus,
|
![]() |
21/12 00:24 af JKY_VH |
da den var oppe med 7,1 pct." Vi har da lov at håbe på et kursrekyl, af en eller anden størrelse, fra Novo når markedet åbner igen.
|
![]() |
21/12 00:33 af Jazzz |
Det giver jo meget lidt mening at novo skal ned med 20% hvis EL så kun op med 1.7.. hvis Novos stof er så dårligt i forhold til andre, skal de “andre” jo op med tilsvarende stigning i absolut værdi.
|
![]() |
21/12 00:34 af Jazzz |
Så længe der er en form for koncensus vedr. vægttabs medicin potentiale i absolutte tal, bliver det et nulsums spil. Men lige nu går ligningen ikke op.
|
![]() |
21/12 00:42 af Jazzz |
Så der mangler nok 500 mia kr i ligningen lige nu.
|
![]() |
21/12 07:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|