Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
29/7 16:37
af StockBull
Novo skal nok komme over 500kr igen men det hele tager bare længere tid nu og der kommer flere og flere producenter på fedmemarkedet.
29/7 16:41
af Zuunes
SwingSun: Jeg håber den falder
29/7 16:46
af SwingSun
det er vell ikke særligt musketer agtigt at håpe den falder... det koster samfundet kassen. opportunisten derimod er den sande musketer. men allrite mennesker er jo forskellige. D
29/7 16:47
af SwingSun
*håbe
29/7 16:49
af Zuunes
Musketer agtigt?.. Sig mig engang hvad laver du i en proinvestor chat? :D
29/7 16:56
af SwingSun
D its nothing personal. D
29/7 17:16
af Riis7
29/7 17:22
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ny Novo-CEO om kursdyk: Jeg bryder mig ikke om det (link)
29/7 17:26
af Journalisten
"Der venter et hav af nedjusteringer forude" ...
29/7 17:26
af SwingSun
lidt us perspektiv. (link)
29/7 17:32
af bikube
Der blev handlet over 40 Mio aktier i dag i Kbh. I U S er der i dag handlet 68,5 Mio stk. og der er længe til de lukker.
29/7 17:49
af Occam
Når Mike Doustdar i følge bestyrelsen er et så glimrende valg, hvorfor ansatte de ham så ikke for to måneder siden?
29/7 17:51
af Occam
De har selvfølgelig brugt tiden på at prøve at lokke for nogle andres kronprinser. Hvad disse har været for kloge til.
29/7 17:53
af pauly
Det er smart at afsøge markedet og gøre sit arbejde ordentligt.
29/7 17:53
af Occam
Hvorefter man har opgivet at finde en strateg. Nu har man valgt en sælger, der kan holde sammen på stumperne.
29/7 17:56
af pauly
Fantastisk negativ tilgang når man intet kender til de faktiske forhold
29/7 18:10
af Occam
"intet" ?? Det er et faktisk forhold, at de brugt over to måneder på at ansætte en kandidat, der i mange år har været lige foran dem.
29/7 18:19
af pauly
De har brugt tid på at finde den rigtige kandidat må man formode, der har givetvis været flere navne i spil og ført mange samtaler.
29/7 18:27
af Riis7
29/7 18:28
af Zuunes
Når der er tale om en fyring af Lars, ville det være totalt useriøst hvis der ikke var denne periode hvor de undersøgte kandidater..
29/7 18:31
af Helge Larsen/PI-redaktør
Analytikere om Novo-nedjustering: Dybt udfordrende for investorerne (link)
29/7 18:51
af koden
Det har været et dyrt år for mig at være Novo aktionær. Godt mit hus er steget over 1 mill. Aktier kan slet ikke betale sig :-)
29/7 19:06
af Zuunes
Koden: Du har jo intet tabt med mindre du sælger! ;)
30/7 05:13
af Dusør
Det ligner at der er gjort klar til den nye ceo kan shinne med opjustering i sit første regnskab. Der er pænt langt fra de 18 % vækst de har efter 1h år, til den nye guidens.
30/7 06:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
30/7 07:03
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk Q2 transcript earnings call med Q&A fra analytikere (link)
30/7 07:04
af ProInvestorNEWS
Amerikansk storbank: Novos nedjustering stiller flere spørgsmål til fedmeforretningen (link)
30/7 07:10
af ProInvestorNEWS
Novos kursmål sænkes 17 pct. af Morningstar (link)
30/7 07:12
af ProInvestorNEWS
Novos kursmål sænkes til 500 kr. fra 650 kr. af JPMorgan (link)
30/7 07:13
af StockBull
god morgen :-)
30/7 07:13
af StockBull
Den nuværende P/E på 16 og kursfaldet på 23% afspejler markedets reaktion på guidance-nedjusteringen til 8-14% m.m. Analytikere forventede tidligere en salgsvækst på ca. 20% (midtpunktet af 16-24% i februar 2025). Efter nedjusteringen til 8-14% antager vi, at markedet nu prisfastsætter aktien baseret på midtpunktet af den nye guidance, dvs. 11% salgsvækst (gennemsnit af 8% og 14%).
30/7 07:13
af ProInvestorNEWS
Barclays sænker Novos anbefaling og tæt på halverer kursmål efter nedjustering og styrtdyk (link)
30/7 07:14
af Urban
Trods tirsdagens nedtur ser Goldman Sachs stadig et ganske overbevisende potentiale i aktien i Novo Nordisk med et kursmål på 12 måneders sigt på 745 kr. Altså mere end en fordobling. Investeringsbanken lægger blandt andet til grund, at Novo Nordisk skal handles med en multipel på 25 gange forventningen til indtjeningen i 2026/2027, hvilket er lig med en præmie på 90 pct. i forhold til sektoren. - Den implicitte præmie afspejler den betydelige mulighed inden for diabetes og fedme fra GLP-1-mid
30/7 07:15
af StockBull
Nuværende EPS og omsætning: I 2024 var omsætningen 290,4 mia. DKK, og EPS var $3,40.
30/7 07:16
af StockBull
Beregning af forventet EPS:Antag, at EPS-væksten følger salgsvæksten nogenlunde (justeret for margener). Med en forventet salgsvækst på 11%: Ny EPS=3,40×1,11=3,774
30/7 07:17
af StockBull
Med nuværende aktiekurs på $53,94 og P/E på 16: Forventet EPS baseret pa˚ kurs=53,9416≈3,37
30/7 07:18
af StockBull
Dette indikerer, at markedet prisfastsætter aktien tæt på den nuværende EPS ($3,40), hvilket betyder, at markedet forventer en minimal EPS-vækst, sandsynligvis tættere på den lave ende af guidance (8-10%) frem for midtpunktet (11%).
30/7 07:19
af StockBull
Konklusion på forventet salgsvækst: Med den nuværende aktiekurs ($53,94) og P/E på 16 forventer markedet en salgsvækst tæt på den lave ende af guidance, ca. 8-9% for 2025, da kursfaldet allerede har indregnet skuffelsen over den reducerede vækst. Så hvis man tror Novo kan vækste mere end 10% i 2025 burde nuværende kurs entry være OK
30/7 07:24
af StockBull
ommer: Ved en salgsvækst på 11% for 2025 bør Novo Nordisks aktiekurs ligge i intervallet $48,58-$56,06 (ca. 313-361 DKK), afhængigt af den P/E-multipel, markedet tildeler:Mest sandsynlige scenarie: En aktiekurs tæt på $52,32 (ca. 337 DKK) ved en P/E på 14, hvilket afspejler en balanceret vurdering mellem markedets skepsis (pga. konkurrence og nedjusteret guidance) og Novo Nordisks fortsatte styrke som markedsleder inden for GLP-1-lægemidler. Bear case (P/E = 13): $48,58, hvis markedet forbliver
30/7 07:25
af StockBull
forsigtigt pga. udfordringer som konkurrence fra Zepbound eller usikkerhed om den nye CEO. Bull case (P/E = 15): $56,06, hvis positive nyheder (f.eks. Q2-resultater den 6. august 2025 eller fremskridt med CagriSema) øger investortilliden.
30/7 07:25
af Urban
Analysehuset AlphaValue har hævet deres kursmål for Novo Nordisk-aktien fra 799 til 806 kr. Anbefalingen køb bliver fastholdt. Det er analytiker Abhishek Raval, der står bag vurderingen, og han ser fortsat positivt på aktiens udviklingsmuligheder.
30/7 07:36
af StockBull
PE har jo været lav længe og passede med forventet 20% vækst midtpunkt af 16-24 og nu er midtpunkt 11% så PE skal tilsvarende ned og kommer vel ikke op igen før der kommer beviser på de har styr på sagerne igen
30/7 07:38
af StockBull
kan ikke se logikken i at AlphaV har hæve target til 806 med mindre det er p.g.a de vil dumpe aktier :-)
30/7 07:45
af Urban
StockBull: Søg på Google vedrørende AlphaV og du finder flere detaljerede facts og argumenter for kursmålet på 806;-)
30/7 07:52
af LP90
Godmorgen :-) hold nu op en hård dag købte op 3 gange på faldet og alle 3 gange alt for dyrt i forhold til hvor langt ned den gik helt vildt
30/7 07:56
af Urban
LP90: Tror der var utallige små investorer, der gjorde det samme som dig - og købte/ supplerede op (for dyrt) under faldet;-)
30/7 08:06
af ProInvestorNEWS
Novo får slagtet kursmål og anbefalinger efter stor nedjustering og massivt kursdyk(link)
30/7 08:11
af StockBull
ja de regner med en USD kurs på 6.83 og Trump arbejder på at svække usd. Raval mener, at markedets reaktion på disse seneste nyheder er en overreaktion. Det jo ikke sikkert Novos pipeline er bedre end konkurenternes + der kommer flere og flere konkurenter. AI investeringer er fornuftigt men alle de andre så som eli lilly, amgen, roche, sanofi, pfizer m.m har også store investeringer i AI . Rapporter indikere at US er langt foran i AI kapløbet i.f.t EU. Ved ikke hvor proaktiv Novo har været på
30/7 08:13
af StockBull
AI området men dem som ikke er proaktive vil få det meget svært fremadrettet. AI drevne Robotter er billigere i drift end kødædende ansatte :-)
30/7 08:27
af StockBull
Support i 321
Nyeste Først - Ældste Først   Side 165/269