NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
BITCOIN
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
30/7 08:28 af Urban |
Ser man på de 12 analytikernes gennemsnitlige kursmål, altså hvad de i gennemsnit vurderer, at aktiekursen vil bevæge sig imod inden for de næste 12 måneder, så tror de, at Novo-aktien kan bevæge op i 613 danske kroner mod den nuværende kurs på knap 347 kroner.
De tror altså, at Novo-aktien kan stige næsten 77 pct. de næste 12 måneder. Kilde: Euroinvestor d.d.
|
|
30/7 08:32 af StockBull |
Køb under 340 og sælg over 400
|
|
30/7 08:34 af StockBull |
Man kigger tit kun på måske 1 årige grafer og mister det store billede. Masser af aktier steg meget i 20, 21 og faldt så tilbage igen. Måske er Novo steget op til 1000kr alt for hurtigt.
|
|
|
30/7 08:49 af Riis7 |
Danskerne har alt for meget life science stocks og alt for lidt ai semi og Technology aktier, c25 halter os mega meget efter usa :-) også forsætter man med og samle mere Novo op, jeg fatter det ik
|
|
30/7 08:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Riis..I følge statistikkerne fra Nordnet er kunderne godt med i ai, semi og tech samt Tesla. Det samme er de i våbenindustrien.
|
|
30/7 08:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
De danske private har godt nok en forkærlighed for Novo og Bavarian. Men det halter gevaldigt med flere af de andre danske life-Scienes selskaber i C25.
|
|
30/7 09:04 af StockBull |
købt i 348
|
|
|
30/7 09:27 af JKY_VH |
JB skriver bl.a. i dag omkring Novo "nedjusteringen af forventningerne indikerer, at estimaterne for 2025 skal ned omkring 6 %, hvilket kan sættes i relation til de 23 %, som aktien blev sendt ned med i gårsdagens handel."
|
|
|
30/7 09:28 af JKY_VH |
Det må være et forsøg på at sætte fokus på proportionerne.
|
|
30/7 09:30 af StockBull |
købt i 338. snit 343
|
|
|
30/7 09:34 af TOPspiller |
SB prøv lige at sætte Tesla ind i den fine regnemaskine du lige har sat Novo ind i :)
|
|
30/7 09:41 af StockBull |
Jyske Banks 6% nedjustering i estimaterne (omsætning eller EPS) stemmer overens med mit estimat for EPS-reduktion (5,25% fra $3,944 til $3,737), hvilket bekræfter, at deres tal sandsynligvis refererer til en justering fra konsensus (17,8% salgsvækst) til det nye midtpunkt (11%).
|
|
30/7 09:44 af StockBull |
Der har jeg skam gjort top :-) -- ejer begge aktier.
|
|
30/7 09:46 af StockBull |
Der kan godt være 20-30% at hente i novo på 12 mdr efter min mening her fra kurs 340
|
|
30/7 09:53 af StockBull |
Sammenligning: Jyske Banks estimat (ca. 385-481 DKK ved P/E 16-20) er betydeligt lavere end AlphaValues 806 DKK (P/E 31,6). Dette afspejler en mere konservativ tilgang, hvor Jyske Bank muligvis fokuserer på kortsigtede risici (konkurrence, CEO-skifte, CagriSema-skuffelse), mens AlphaValue ser længere frem mod pipeline-fremskridt og AI-drevet vækst.
|
|
|
30/7 09:53 af Zuunes |
Måske novo burde stoppe det pjat med at give guidiance! Det fremmer øjensynligt et mere short term view
|
|
30/7 09:54 af StockBull |
P/E-forskel: AlphaValues P/E på 31,6 afspejler en “growth stock”-værdiansættelse, mens Jyske Banks implicitte P/E (16-20) er tættere på en “value stock” i lyset af kortsigtede udfordringer.
|
|
30/7 10:00 af StockBull |
Jyske Banks pointe om, at 23% kursfaldet var overdrevet, antyder et kursmål i området 385-481 DKK (P/E 16-20), hvilket er mindre optimistisk end AlphaValues 806 DKK (P/E 31,6). Enig med JB.
|
|
30/7 10:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Danske Bank: Historisk har Novo Nordisk formået comeback efter så store kursfald (link)
|
|
|
30/7 12:46 af pauly |
Nu er det vigtigere end nogensinde
Semaglutid virker mod alzheimers
|
|
|
30/7 13:23 af Zuunes |
Pauly: jøsses
|
|
|
30/7 13:25 af Hansi1234 |
Nu er det ikke fordi jeg er den store regnskabshaj men vi er vel enige i at deres forventede overskud stadig vil være på den gode side af 100 mia? Om de så tjener 110 eller 120 er vel lige fedt i den størrelsesorden.
|
|
|
30/7 13:32 af Zuunes |
Netop Hansi,, hold dig til det fundamentale
|
|
30/7 13:38 af StockBull |
Analytikere forventede før nedjusteringen en salgsvækst på ca. 17,8% og EPS på ca. $0,995 pr. kvartal. Den foreløbige Q2-salgsvækst på 18% er tæt på forventningerne, men hvis detaljerede tal viser svagheder (f.eks. lavere USA-salg pga. Zepbound), kan aktien forblive under pres.
|
|
| ||
|
30/7 13:45 af StockBull |
EPS og P/E: Jyske Bank antager en EPS på ca. $3,737 (11% salgsvækst) og en P/E på 16-20, hvilket giver en kurs på $59,79-$74,74 (385-481 DKK), en stigning på 10,8-38,5% fra 346,90 DKK.
|
|
|
30/7 13:46 af Zuunes |
Aldrig lyt til såkaldte aktie analytiker
|
|
|
30/7 13:47 af Zuunes |
Deres analyser er som vinden blæser og ofte alt for short term focused
|
|
30/7 13:47 af StockBull |
Er JB kommet med et nyt target, tror det lander mellem 385-481 DKK afhængig af deres pe
|
|
30/7 13:49 af StockBull |
så entry under 340 burde være ok
|
|
|
30/7 13:50 af Zuunes |
At man virkelig tror at disse banker vil give deres aktie analyser gratis, (hvis de virkelig gav mening) begriber jeg ikke nogen vil tro på..
|
|
30/7 13:52 af StockBull |
tror ikke der er nogen der tror man får gratis analyser men de fleste sender gratis kursmål og JB har jo allerede givet lidt info man kan regne baglæns på
|
|
|
30/7 13:53 af Zuunes |
Men igen! Kig på historien! Så vil du se at man ikke kan bruge dem til noget som helst..
|
|
|
30/7 13:56 af Zuunes |
Når aktien falder så sænker de deres kurser, og når aktien stiger så hæver de deres kursmål!.. De har kun et projekt, og det er at score commision ved at folk handler og sælger
|
|
30/7 13:58 af StockBull |
Novo har jo nedjusteret så naturligvis skal analytikernes analyser justeres
|
|
|
30/7 14:00 af Zuunes |
Novo har ikke udtalt noget som helst om kursmål! Du blander pære og bananer sammen..
|
|
30/7 14:00 af StockBull |
Men enig i der er mange analytikere som kommer med nogle skøre kursmål.
|
|
|
30/7 14:01 af Zuunes |
Hvor mange anbefale ikke køb da den lå omkring de 900?
|
|
30/7 14:02 af StockBull |
Jeg har ikke sagt Novo har udtalt noget om kursmål.
|
|
30/7 14:02 af StockBull |
Men du er vel klar over de kom med en profitwarning igår
|
|
30/7 14:06 af StockBull |
Novo Nordisks meddelelse den 29. juli 2025, hvor de nedjusterede deres guidance for 2025 (salgsvækst fra 13-21% til 8-14% og driftsresultatvækst fra 16-24% til 10-16% ved CER) og annoncerede en Q2-salgsvækst på 18%, var en profitadvarsel (profit warning). Så nu ved du det
|
|
30/7 14:07 af StockBull |
og derfor justere analytikerne kursmål. fortsat god dag
|
|
|
30/7 14:43 af Riis7 |
Vi er snart under kurs 300 , udlandet skal forsætte med at sælge ud
|
|
|
30/7 15:57 af ProInvestorNEWS |
Investeringspodcasten er tilbage efter sommerferie, og der er masser at snakke om. Novo Nordisk annoncerede tirsdag både en stor nedjustering og en ny direktør. Aktien faldt 23% - men hvad er gået galt? Og hvordan ser fremtiden ud med den nye direktør? Hør også om buddet på Bavarian Nordic, toldaftalen med USA samt meget mere i afsnit 282 af Investeringspodcasten. (link)
|
|
30/7 16:51 af StockBull |
suppleret i 328.
|
|
30/7 16:55 af StockBull |
Novo skal over 400 inden Jul med mindre der er yderligere problemer end det som er meddelt.
|
|
30/7 17:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo får sænket anbefaling hos storbank - ser øget pres på Wegovy og Ozempic (link)
|
|
30/7 17:02 af StockBull |
Compound burde efter dommen være et mindre problem fordi de skal fremstille medicinen specielt til hver enkelt patient hvilket er dyrt, men nok også umuligt at stoppe
|
|
30/7 17:19 af StockBull |
Alt piratkopimedicin fra Kina og Indien går vel også ud over Eli Lilly så forhåbentligt kommer der mere fokus på at få det stoppet
|
|
|
30/7 17:46 af pauly |
Stoppes kopimedicin og compounds ikke ser det sort ud for os alle sammen, for det vil selvfølgelig medfører langt mindre forskning og udvikling af nye mediciner.
|
|
|
30/7 18:52 af Den Utålmodige |
@StockBull. Tak for skriv, det er værdsat.
|
