Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
30/7 08:28
af Urban
Ser man på de 12 analytikernes gennemsnitlige kursmål, altså hvad de i gennemsnit vurderer, at aktiekursen vil bevæge sig imod inden for de næste 12 måneder, så tror de, at Novo-aktien kan bevæge op i 613 danske kroner mod den nuværende kurs på knap 347 kroner. De tror altså, at Novo-aktien kan stige næsten 77 pct. de næste 12 måneder. Kilde: Euroinvestor d.d.
30/7 08:32
af StockBull
Køb under 340 og sælg over 400
30/7 08:34
af StockBull
Man kigger tit kun på måske 1 årige grafer og mister det store billede. Masser af aktier steg meget i 20, 21 og faldt så tilbage igen. Måske er Novo steget op til 1000kr alt for hurtigt.
30/7 08:49
af Riis7
Danskerne har alt for meget life science stocks og alt for lidt ai semi og Technology aktier, c25 halter os mega meget efter usa :-) også forsætter man med og samle mere Novo op, jeg fatter det ik
30/7 08:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
Riis..I følge statistikkerne fra Nordnet er kunderne godt med i ai, semi og tech samt Tesla. Det samme er de i våbenindustrien.
30/7 08:55
af Helge Larsen/PI-redaktør
De danske private har godt nok en forkærlighed for Novo og Bavarian. Men det halter gevaldigt med flere af de andre danske life-Scienes selskaber i C25.
30/7 09:04
af StockBull
købt i 348
30/7 09:27
af JKY_VH
JB skriver bl.a. i dag omkring Novo "nedjusteringen af forventningerne indikerer, at estimaterne for 2025 skal ned omkring 6 %, hvilket kan sættes i relation til de 23 %, som aktien blev sendt ned med i gårsdagens handel."
30/7 09:28
af JKY_VH
Det må være et forsøg på at sætte fokus på proportionerne.
30/7 09:30
af StockBull
købt i 338. snit 343
30/7 09:34
af TOPspiller
SB prøv lige at sætte Tesla ind i den fine regnemaskine du lige har sat Novo ind i :)
30/7 09:41
af StockBull
Jyske Banks 6% nedjustering i estimaterne (omsætning eller EPS) stemmer overens med mit estimat for EPS-reduktion (5,25% fra $3,944 til $3,737), hvilket bekræfter, at deres tal sandsynligvis refererer til en justering fra konsensus (17,8% salgsvækst) til det nye midtpunkt (11%).
30/7 09:44
af StockBull
Der har jeg skam gjort top :-) -- ejer begge aktier.
30/7 09:46
af StockBull
Der kan godt være 20-30% at hente i novo på 12 mdr efter min mening her fra kurs 340
30/7 09:53
af StockBull
Sammenligning: Jyske Banks estimat (ca. 385-481 DKK ved P/E 16-20) er betydeligt lavere end AlphaValues 806 DKK (P/E 31,6). Dette afspejler en mere konservativ tilgang, hvor Jyske Bank muligvis fokuserer på kortsigtede risici (konkurrence, CEO-skifte, CagriSema-skuffelse), mens AlphaValue ser længere frem mod pipeline-fremskridt og AI-drevet vækst.
30/7 09:53
af Zuunes
Måske novo burde stoppe det pjat med at give guidiance! Det fremmer øjensynligt et mere short term view
30/7 09:54
af StockBull
P/E-forskel: AlphaValues P/E på 31,6 afspejler en “growth stock”-værdiansættelse, mens Jyske Banks implicitte P/E (16-20) er tættere på en “value stock” i lyset af kortsigtede udfordringer.
30/7 10:00
af StockBull
Jyske Banks pointe om, at 23% kursfaldet var overdrevet, antyder et kursmål i området 385-481 DKK (P/E 16-20), hvilket er mindre optimistisk end AlphaValues 806 DKK (P/E 31,6). Enig med JB.
30/7 10:24
af Helge Larsen/PI-redaktør
Danske Bank: Historisk har Novo Nordisk formået comeback efter så store kursfald (link)
30/7 12:46
af pauly
Nu er det vigtigere end nogensinde Semaglutid virker mod alzheimers
30/7 13:23
af Zuunes
Pauly: jøsses
30/7 13:25
af Hansi1234
Nu er det ikke fordi jeg er den store regnskabshaj men vi er vel enige i at deres forventede overskud stadig vil være på den gode side af 100 mia? Om de så tjener 110 eller 120 er vel lige fedt i den størrelsesorden.
30/7 13:32
af Zuunes
Netop Hansi,, hold dig til det fundamentale
30/7 13:38
af StockBull
Analytikere forventede før nedjusteringen en salgsvækst på ca. 17,8% og EPS på ca. $0,995 pr. kvartal. Den foreløbige Q2-salgsvækst på 18% er tæt på forventningerne, men hvis detaljerede tal viser svagheder (f.eks. lavere USA-salg pga. Zepbound), kan aktien forblive under pres.
30/7 13:45
af StockBull
EPS og P/E: Jyske Bank antager en EPS på ca. $3,737 (11% salgsvækst) og en P/E på 16-20, hvilket giver en kurs på $59,79-$74,74 (385-481 DKK), en stigning på 10,8-38,5% fra 346,90 DKK.
30/7 13:46
af Zuunes
Aldrig lyt til såkaldte aktie analytiker
30/7 13:47
af Zuunes
Deres analyser er som vinden blæser og ofte alt for short term focused
30/7 13:47
af StockBull
Er JB kommet med et nyt target, tror det lander mellem 385-481 DKK afhængig af deres pe
30/7 13:49
af StockBull
så entry under 340 burde være ok
30/7 13:50
af Zuunes
At man virkelig tror at disse banker vil give deres aktie analyser gratis, (hvis de virkelig gav mening) begriber jeg ikke nogen vil tro på..
30/7 13:52
af StockBull
tror ikke der er nogen der tror man får gratis analyser men de fleste sender gratis kursmål og JB har jo allerede givet lidt info man kan regne baglæns på
30/7 13:53
af Zuunes
Men igen! Kig på historien! Så vil du se at man ikke kan bruge dem til noget som helst..
30/7 13:56
af Zuunes
Når aktien falder så sænker de deres kurser, og når aktien stiger så hæver de deres kursmål!.. De har kun et projekt, og det er at score commision ved at folk handler og sælger
30/7 13:58
af StockBull
Novo har jo nedjusteret så naturligvis skal analytikernes analyser justeres
30/7 14:00
af Zuunes
Novo har ikke udtalt noget som helst om kursmål! Du blander pære og bananer sammen..
30/7 14:00
af StockBull
Men enig i der er mange analytikere som kommer med nogle skøre kursmål.
30/7 14:01
af Zuunes
Hvor mange anbefale ikke køb da den lå omkring de 900?
30/7 14:02
af StockBull
Jeg har ikke sagt Novo har udtalt noget om kursmål.
30/7 14:02
af StockBull
Men du er vel klar over de kom med en profitwarning igår
30/7 14:06
af StockBull
Novo Nordisks meddelelse den 29. juli 2025, hvor de nedjusterede deres guidance for 2025 (salgsvækst fra 13-21% til 8-14% og driftsresultatvækst fra 16-24% til 10-16% ved CER) og annoncerede en Q2-salgsvækst på 18%, var en profitadvarsel (profit warning). Så nu ved du det
30/7 14:07
af StockBull
og derfor justere analytikerne kursmål. fortsat god dag
30/7 14:43
af Riis7
Vi er snart under kurs 300 , udlandet skal forsætte med at sælge ud
30/7 15:57
af ProInvestorNEWS
Investeringspodcasten er tilbage efter sommerferie, og der er masser at snakke om. Novo Nordisk annoncerede tirsdag både en stor nedjustering og en ny direktør. Aktien faldt 23% - men hvad er gået galt? Og hvordan ser fremtiden ud med den nye direktør? Hør også om buddet på Bavarian Nordic, toldaftalen med USA samt meget mere i afsnit 282 af Investeringspodcasten. (link)
30/7 16:51
af StockBull
suppleret i 328.
30/7 16:55
af StockBull
Novo skal over 400 inden Jul med mindre der er yderligere problemer end det som er meddelt.
30/7 17:00
af Helge Larsen/PI-redaktør
Novo får sænket anbefaling hos storbank - ser øget pres på Wegovy og Ozempic (link)
30/7 17:02
af StockBull
Compound burde efter dommen være et mindre problem fordi de skal fremstille medicinen specielt til hver enkelt patient hvilket er dyrt, men nok også umuligt at stoppe
30/7 17:19
af StockBull
Alt piratkopimedicin fra Kina og Indien går vel også ud over Eli Lilly så forhåbentligt kommer der mere fokus på at få det stoppet
30/7 17:46
af pauly
Stoppes kopimedicin og compounds ikke ser det sort ud for os alle sammen, for det vil selvfølgelig medfører langt mindre forskning og udvikling af nye mediciner.
30/7 18:52
af Den Utålmodige
@StockBull. Tak for skriv, det er værdsat.
Nyeste Først - Ældste Først   Side 166/269