Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
10/4 09:22
af troldmanden
EIMiller. Ja det er mindst til 4 ugers behandling. I US én FlexTouch (f.eks Ozempic) indeholder til 4 uger. Hvorimod både LLY og Novo af mig stadig ubekendte årsager har valgt at wegovy og zepbound er i single-use pens. Altså indeholder én pakke 4 pens til 4 ugers forbrug. Det belaster supply chain meeeeget mere når der skal produceres 4 pens vs én og ligeledes fylde og samles 4x
10/4 06:32
af Stroka
God morgen :-)
10/4 06:03
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
9/4 21:04
af EIMiller
@troldmanden - er LLY's recepter også for en måneds forbrug - ligesom Novo's?
9/4 15:40
af JKY_VH
Ja, det bliver spændende at se
9/4 15:30
af troldmanden
Men super interessante data. Særligt hvis trenden fortsætter de kommende uger og mdr
9/4 15:28
af troldmanden
Hvor jeg de første par mdr af året så en del der skiftede fra de høje doser wegovy til Mounjaro/Zepbound, så er billedet totalt vendt den sidste uges tid. Jeg har set mange indlæg med folk hvis læger gar anbefalet at gå over til ozempic/wegovy fordi det pt er noget lettere at finde de ønskede doser. Derved ikke sagt man kan få dem lige nede ved hjørnet. Folk ringer rundt til flere steder xx km radius fra hvor de bor. Men pt er det bare langt lettere end hos LLY
9/4 15:24
af troldmanden
Særligt Zepbound håndtering får de en del smæk for div sociale media og fagfolk. Fordi de burde have lært af Novos tur med Wegovy
9/4 15:23
af troldmanden
Meeeen LLY synes også at være løbet ind i lidt af en shitstorm de seneste 2-3 uger. De er i restordre på både Mounjaro og Zepbound. Zepbound er der kun adgang til de 2 laveste doser. Så de kan starte nye folk op, mens dem der allerede er i gang, ikke kan få fat på nye doser.
9/4 15:21
af troldmanden
TRX for både wegovy og ozempic var så 655.000 sikdste uge. Til sammenligning var TRX på Mounjaro og Zepbound 305.000. Så novo over det dobbelte!
9/4 15:20
af troldmanden
I forbindelse med præsentation af regnskab den 29/1- fortalte novo at de lige havde mere end fordoblet wegovy antal starter dosis. Siden da er TRX så øget ca 30% i US, og knap 10% på bare 3 uger. Hvis den trend kan holde den kommende tid, så begynder det at se sjovere ud :-)
9/4 15:20
af SL_VH
patienter med diabetes og hjerteinsufficiens, eller hjertesvigt, med bevaret pumpefunktion. Novo annoncerede allerede i forbindelse med sit årsregnskab tilbage i januar, at resultaterne fra studiet var positive. Typiske symptomer for patienter med hjerteinsufficiens er åndenød og træthed, særligt ved anstrengelse. .\\˙ MarketWire
9/4 15:19
af SL_VH
NOVO FÅR OFFENTLIGGJORT POSITIVE RESULTATER MED WEGOVY MOD HJERTESVIGT I dag 06.53 ∙ MarketWire Novo Nordisk har i weekenden fået offentliggjort positive resultater fra et stort studie med sin vægttabsmedicin Wegovy i overvægtige med type 2-diabetes og hjertesvigt med bevaret pumpefunktion, rapporterer Bloomberg News. Det er det videnskabelige tidsskrift New England Journal of Medicine, der lørdag offentliggjorde det et år lange studie, der viser, at Wegovy dæmper symptomerne hos overvægtige
9/4 15:17
af troldmanden
Wegovy er det højeste jeg har set siden de i maj 2023 reducere starter dosis signifikant. I ugerne op var den lidt højere end 125.000
9/4 15:16
af troldmanden
De 125.000 for Wegovy er op fra ca 95.000 ved årskiftet, og 10.000 mere end for blot 3 uger siden.
9/4 15:15
af troldmanden
Jeg har umiddelbart ikke tidligere set Ozempic over 500.000 for en uge. Men jeg ser det som nævnt ikke så ofte som jeg gør med LLY
9/4 15:14
af JKY_VH
Dvsl;-)
9/4 15:14
af troldmanden
Så tallene er TRX 530.000 for ozempic og 125.000 for wegovy. Det svare til ca 2,8 mio per mdr. Ved årsskiftet var det omkring 2,5 mio. Så ca 12% op vs Q4.
9/4 15:13
af troldmanden
Tak for tilsendte :-)
9/4 14:55
af JKY_VH
Jeg har prøvet at sende dig noget, men det er nok ikke det helt rigtige.
9/4 14:40
af troldmanden
Ellers bliver de data jævnligt nævnt i analyse updates/kommentar som f.eks i Nordeas Novo kommentar i går. Men selve data blev ikke citeret i pressen. Så jeg er stadig nysgerrig hvis der er en med adgang til Nordea analyse/kommentar
9/4 14:38
af troldmanden
IQVIA udsender hver uge de her data fra US. Så har man adgang til disse, så kan man komme ret tæt på den reelle omsætning for Ozempic/Wegovy i US. Det er dog sjældent jeg ser novo data online, mens der løbende slipper data ud fra LLY. Som f.eks det jeg linker til
9/4 14:35
af troldmanden
9/4 14:35
af troldmanden
Jeg har fået et spørgsmål hvad det er for nogle US salgs data det er jeg er på udkig efter. Hvis man ser nedenstående link, så er det data på LLY Mounjaro og Zepbound. "TRX" er total antal indløste recepter og "NRx" er nye recepter. Der findes også en "NBRx" som er antal "new to brand recepter". Altså første gangs brugere. NRx er både en blanding af første gangs bruger samt folk der blot får en ny recept. Derfor er NBRx et meget bedre datapoint til at følge den underliggende vækst af nye brugere
9/4 07:18
af Stroka
God morgen :-)
9/4 06:02
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
8/4 17:00
af troldmanden
Men ja særligt senere tilgang af stor ekstra FlexTouch produktion kan sænke 2025 estimat
8/4 16:59
af troldmanden
Derved når jeg frem til mulig endnu større procentuel fremgang i 25 vs 24. Og så lander vi i 375-400 mia range for 2025
8/4 16:56
af troldmanden
Så uden en eneste ekstra linje online i 24/25, så ligger der en ret signifikant oms stigning. Og ovenpå det så nye linjer der løbende tilføjes.
8/4 16:53
af troldmanden
Dertil tilsvarende når Icodec er godkendt, og deres udfasning af Levemir i US
8/4 16:52
af troldmanden
Dertil er der så den store gevinst ved at konvertere Victoza og Saxenda patienter til Ozempic og Wegovy. Når det er fuldt ud sket, så frigiver det alene 50 mio fyldninger og pens
8/4 16:51
af troldmanden
Det kræver så en pæn stigning i fylde kapacitet. Sker det ved den overordnede kapacitet stiger i løbet af 2024? Og med hvor meget? Bare 2% stigning (alm drift optimeringer) giver ca 16 mio ekstra fyldninger. Hvis så der tilføjes ny kapacitet, som med mindst den éne linje i Gentofte
8/4 16:47
af troldmanden
Op fra ca 500.000 wegovy US patienter ved udgangen af 2023
8/4 16:47
af troldmanden
Så ved jeg stadig ikke hvem det er de pt sourcer single-use pens til wegovy US. Men der skal komme en signifikant ekstra leverance fra den underleverandør idet LFJ selv har sagt der kommer til at ske en ret signifikant stigning i US. Men om det er doblet op eller mere/mindre det er så lige det. Jeg vil dog mene de ved udgangen af året skal mindst have rundet 1 mio patienter per mdr
8/4 16:43
af troldmanden
Dem jeg nok er mest i tvivl omkring, er produktion/samling af FlexTouch. Der er en stor udvidelse i gang i Hillerød og Frankrig. Begge sits startede konstruktion ca årsskiftet 2022/23. Og der er meldt ud de er klar i perioden årsskiftet 24/25 og 1. halvår 25. Men her er det en del mere uklart præcis hvad det er der meldes klar i den periode. Jeg ved dog det er den del af supply chain der er "lettest/hurtigst at validere"
8/4 16:37
af troldmanden
Der er en række inhouse fyldelinjer der er ved at blive kørt ind/valideret nu her. Der er lidt forskellige udlægninger af hvornår de er klar til reel operationel drift. Altså novo der har nævnt lidt forskelligt. Om begge linjer i gentofte meldes endelig klar i år, eller den ene først meldes klar næste år
8/4 16:34
af troldmanden
LFJ har også nævnt at der snart kommer mere API online. Men pt er det dog ikke API der er flaskehalsen, så på den måde har det ikke så meget betydning for 2024/25
8/4 16:32
af troldmanden
Mht 2021, er det den store 16 mia kr finrensning i Kalundborg du tænker på? Det er fra novo selv, at den 1. ud af 3 store moduler/linjer går i operationel drift i år. Og så følger et modul hvert år derefter
8/4 16:30
af troldmanden
Det er bestemt muligt at jeg er/har været for optimistisk i mine vurderinger af ny kapacitet. Generelt har jeg tidshorisonterne fra novo selv. Nogle lister specifikt start konstruktion, start test/indkøring, star drift. Andre er det mere uklart om online blot er start af indkøring eller linjerne er klar til operationel drift
8/4 16:28
af troldmanden
Tak Scvej :-) Det er dog ved fælles teamwork vi får højnet informations niveauet. Som bla dig her :-)
8/4 13:20
af Scvej
Projekter har det med og blive forsinket, FDA/DMA skal lige forbi og godkende og der skal potentielt laves nye stabilitetsstudier hvilket kan tage langt tid.. virker optimistisk at fabrikker annonceret i 2021 er up and rulning 3 år senere med alle godkendelser på plads??
8/4 13:18
af Scvej
Imponerende tråd du har bygget sammen vedr. novo Troldmanden. Generelt set tror jeg du har fat i den lange ende, jeg har blot en enkelt ting jeg tror du overvurdere og det er på supply Chain og hastigheden de kan få ny kapacitet til rådighed
8/4 11:05
af troldmanden
Næste generation Cagrisema kan opnå godkendelse i EU og US i løbet af 2026. Hvor lang tid derefter de så går ind i Kina…..
8/4 11:03
af troldmanden
Koden jeg har ikke undersøgt hvorfor Kina patent udløber 6 år tidligere end resten af verden. Men Novo selv mener de har SÅ stærkt et brand i Kina at selv med udløbet patent vil de stadig kunne vækste i Kina. Det må tiden så vise.
8/4 11:01
af troldmanden
Tak for marketwire artiklen. Det er dog danske data, hvor dem i Nordea analysen er amerikanske IQVIA, der hver uge publicere hvor mange recepter der er udnyttet
8/4 10:50
af koden
Hvorfor udløber Ozempic patent i 2026 i Kina og senere i andre lande? Hvad betydning får det for Wegovy at de i Kina kan producere Ozempic koier i 2026, når nu stoffet kan bruges til både sukkersyge og vægttab?
8/4 09:38
af ProInvestorNEWS
Marketwire
8/4 09:38
af ProInvestorNEWS
For Wegovy stod læger uden ydernumre bag 11,1 procent af indløste recepter. Det var noget mindre for Ozempic og Saxenda. Læger uden ydernumre er typisk lægeklinikker eller læger, der ikke er tilknyttet sygesikringen. I forbindelse med recepter på Wegovy kan det for eksempel være vægttabsklinikker, skriver Danmarks Statistik.
8/4 09:37
af ProInvestorNEWS
2019 var der 21.900 voksne brugere af Ozempic. I 2022 var antallet 77.500, og i 2023 var antallet af brugere steget til 91.800. For alle tre lægemidler - Saxenda, Wegovy og Ozempic - blev langt de fleste recepter sidste år udskrevet af almenpraktiserende læger. De stod for 96,6 procent af recepter til Saxenda, 87 procent til Wegovy og 85,8 procent til Ozempic.
8/4 09:37
af ProInvestorNEWS
Der er ikke offentligt tilskud til Wegovy. Det er der til Ozempic. Personer, der har indløst recept på Ozempic, men ikke har indløst recept på et vægttabsmiddel, er ikke med i analysen. Antallet af brugere af Ozempic er også steget kraftigt, siden det kom ud på det danske marked i slutningen af 2018, noterer Danmarks Statistik.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 182/269