Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
11/9 09:43
af troldmanden
Novo har ansøgt om at må sælge via deres multidose pen FlexTouch. Forventet godkendelse okt/nov. Når den godkendelse kommer, så tror jeg vi kommer til at se fornyet stigning i novocare
11/9 09:44
af troldmanden
Tilbage til vias. Siden ceo skiftet er der nu klart indikeret at novo er klar til at bruge vials. Som jeg forstår det på et/flere af de markeder hvor patentet udløber.
11/9 09:46
af troldmanden
Pt har de guidet markedet for at tab af patentet i de lande betyder en negativ lav 1-cifret procent tab af oms. Så omkring 10 mia. MEN hvis de for alvor skalere op på vials, så kan hele det tab godt potentielt vendes til en vækst.
11/9 09:47
af troldmanden
De har API nok til at kunne sælge til 10 mio patienter mere. Men de har ganske givet ikke en ekstra fylde kapacitet på 500 mio vials
11/9 09:47
af troldmanden
Jeg tor dog at novo er gået på jagt efter flere eksterne fylde linjer via CDMOs.
11/9 09:49
af troldmanden
Det tager ca 12 mdr fra en ny linje er klar til novo, indtil den er endelig valideret og godkendt. Så jeg vil gerne tro at vi i Q4 2026 får et nyt store bump på fyldekapacitet og dermed muligheden for at øge vials
11/9 09:49
af troldmanden
Det her med vials er stadig meget lidt belyst blandt investorer og analytiker (og for den sags skyld medierne)
11/9 09:50
af troldmanden
Det skyldes åbenlyst at novo stadig ikke har talt ret meget om det. Og at det de har sagt er vagt.
11/9 09:51
af StockBull
Den største udgift er sælgere, ca 17 mia per kvartal. De har et team der sælger diabetes medicin og et team der sælger fedme medicin, selvom det stort set er samme medicin for en del -- burde de ikke være kommisionsansatte - hvor mange sælgere har LLI - kan man sammenligne sælger teams Novo vs LLI og finde yderligere mulighed for besparelser
11/9 09:52
af StockBull
Hvor meget sælger hver sælger i.f.t lønnen - er det under eller over markedsforventningen
11/9 09:53
af troldmanden
Men de har sagt de kommer til at kæmpe for deres volume i de markeder patentet udløber. Hvis de bare skal bevare status quo på volume og følge med ned i pris så er det en case. Men vil de benytte vials til også at være aggressive på udvalgte markeder. Tænker Canada og Kina i første omgang. Så ligger der en ert betydelig upside som ingen pt regner med.
11/9 09:54
af troldmanden
2/3 andre ting vil også få indflydelse på hvor meget novo evt trykker på billige vials speederen
11/9 09:56
af troldmanden
1) de begynder at fylde CagriSema her omkring årsskiftet. Ca 12 mdr før end ventet godkendelse. CagriSema kræver 2 fyldninger per auto-injector. Dvs 104 mio fyldninger for blot at levere til 1 mio patienter. Det kræver kun 13 mio fyldninger at levere ozempic til 1 mio patienter
11/9 09:57
af troldmanden
2) hvordan kommer oral wegovy salget til at gå. Husk på at der skal 73!! x så meget api til at behandle en patient med 25mg oral wegovy, vs 2.4mg via en pen.
11/9 09:58
af troldmanden
Novo er allerede begyndt at bygge varelager op til lanceringen. Men analytikernes estimater svinger helt nede fra under 50.000 trx per uge (wegovy ligger pt på 284.000) og op til over 200.000.
11/9 09:59
af troldmanden
Og da oral wegovy kræver SÅ meget mere API, så betyder succen eller mangel på det samme også noget for andre muligheder i novo pipeline
11/9 10:02
af troldmanden
3) hvordan bliver resultatet af de 2x 1840 patienters forsøg med alzheimers patienter. HVIS HVIS HVIS de opnår signifikans (P0,05 eller derunder) så starter en ny tidsalder. Det bliver fedme bølgen om igen. Men novo vil have +4 års forspring idet ikke engang lly har startet fase 3 i alzheimers
11/9 10:05
af troldmanden
Udover de patienter som den alzheimers pille bliver udviklet til, så vil der opstå et stort "gråt" marked hvor personer gerne vil forsøge at optimere deres kognitive peak. Også selvom studierne jo ikke er designet til at vise det.
11/9 10:06
af troldmanden
Men deres alzheimers forsøg er HIGH risk hvor vi i udgangspunktet gør os selv en tjeneste ved ikke at indregne en sådan event. Eller i hvert fald sætte en meget lav sandsynlighed derfor.
11/9 10:07
af troldmanden
Alzheimers er nok det sygdomsområde hvor der de sidste +20 år er tabt aller flest penge fra BP og biotech selskaber. Fordi nærmest alt fejler når det rammer bare fase 2b
11/9 10:08
af troldmanden
Det er så modsat også derfor potentialet er utrolig stort HVIS HVIS HVIS de rent faktisk kan nå i mål
11/9 10:09
af troldmanden
Helt overordnet så er der jo dem er kalder alzheimers for T3D. Fordi der er så mange med diabetes der ender med at få alzheimers
11/9 10:10
af troldmanden
Man ved også allerede fra store meta studier at glp1 vitterligt forsinker hastigheden af udviklingen af demens/alzheimers. Det er alm anerkendt. Men dertil og så kan påvise det i 2 fase 3 studier er der stadig langt.
11/9 10:11
af troldmanden
Min egen take er at den valgte dosis 14mg nok lige er en tand for lav. Altså at det misser signifikans (under P0.05)
11/9 10:12
af troldmanden
Men havde man testet 25mg så tror med meget højere sandsynlighed kan nå i mål
11/9 10:17
af troldmanden
Jeg anser også data fra alzheimers forsøgene som året største kurstrigger HVIS de når i mål.
11/9 10:17
af troldmanden
Men det kan ikke understreges nok at de forsøg er HIGH risk for ikke at nå i mål
11/9 10:19
af troldmanden
PT er det højeste estimat jeg har set for salg i AD indikationen $15 mia om året. Analytikeren har så sat sandsynligheden til blot 10%. Men det illustrere fint betydningen af de studier. Den impact det potentielt kan få
11/9 10:21
af troldmanden
Alle andre PB og biotech der arbejder med udvikling af AD holder også vejret. For inderst inde håber de big time det ikke lykkedes for novo. Hvorfor? Fordi semaglutid sælges laaaaaangt billigere end de priser alle andre regner med de skal have for deres AD medicin hvis først det kommer på markedet
11/9 10:22
af troldmanden
Men selv i det tilfælde novo når i hus, så kan andre jo godt senere komme med nye data der er endnu bedre og derfor retfærdiggøre en højere pris
11/9 10:23
af troldmanden
Men AD området har en lang periode også været kaldt CNS stoffernes kirkegård. Fordi alt bare har fejlet.
11/9 10:23
af troldmanden
Nå det var en laaaang smøre om nogle vigtige aspekter der kommer til at sætte retningen for 2026
11/9 10:44
af Cupcake
Lang og meget værdsat - tak for indlæggene både i går og i dag.
11/9 10:59
af Alberto
Tusind tak Troldmand: SÅ mange vigtige informationer med relativt få ord!!! Tænk at få lov til at læse med! Angående pillen: Er mængden af API brugt i én pille ikke en meget god indikator for, at de kommer til at være rimelig eneherskende her? Jeg mener: Til virkelig storproduktion er Jels teknologien jo virkelig meget meget bedre end SPPS, som alle andre bruger..
11/9 12:12
af pauly
Mht alzheimer så lyder det som om vi nok ikke kommer i mål eller i alt fald at chancen er lille. Men det kan jo være der er endnu et skud i bøssen med 25mg hvis data viser det er sandsynligt, det går der så yderligere nogle år med
11/9 12:56
af Bulder
Ved nogen hvornår vi kan vente alz-dsts
11/9 12:56
af Bulder
data
11/9 12:57
af Craw
Hvordan kan det være, at Novo vælger så lav en dosis, at vi herinde spekulerer i, at dosis nok ikke er høj nok? Hvis der så skal til at gå flere år inden vi kan have et nyt forsøg færdiggjort med en højere dosis, så har man lige mistet et stort forspring plus skuffet investorerne i første omgang. Kunne man ikke have kørt to forsøg med forskellig dosis? Ville det være så stor en ekstraudgift ift. potentialet?
11/9 13:12
af StockBull
Jeg forventer, at kursen vil forblive relativt stabil i omkring et år, mens virksomheden får styr på udfordringerne. De har ansat for mange medarbejdere i en fejlagtig tro på, at markedet ville fortsætte med at stige. Nu ser vi en stagnation, især i USA. Det amerikanske marked har tidligere været attraktivt på grund af høje priser sammenlignet med Europa, Kina og andre regioner. Hvis selskabets indtjening i den kommende periode stiger med 5-8 % årligt, er en P/E-værdiansættelse på 13 rimelig.
11/9 13:15
af StockBull
For at opnå en P/E-værdiansættelse på for eksempel 30 kræves en betydelig højere indtjeningsvækst på 16-20 % årligt, hvilket vil være udfordrende, især med faldende priser i USA. En afgørende faktor kunne dog være forsøg med Alzheimers-patienter. Hvis resultaterne viser tilstrækkelig evidens til at understøtte brugen af en kombinationspille, kan det fundamentalt ændre selskabets værdiansættelse og markedsudsigter.
11/9 13:53
af StockBull
Mener de har sagt de forventer fase 3 alz data i slutning af 2025
11/9 13:55
af StockBull
De primære fase 3-data forventes at blive tilgængelige sent i 2025 eller tidligt i 2026. Begge studier har estimeret afslutning i september 2025, hvilket sandsynligvis betyder, at de primære resultater (top-line data) kan offentliggøres i løbet af efteråret 2025 eller starten af 2026,
11/9 13:56
af StockBull
Der er mig bekendt ingen indikationer på forsinkelser per september d.d 2025, og Novo Nordisk har udtrykt tillid til, at resultaterne vil vise effekter baseret på tidligere evidens.
11/9 13:57
af StockBull
Husk, at dette er forventninger – endelige data afhænger af forsøgsfremskridt, og brugbare resultater kræver ofte yderligere validering for godkendelse.
11/9 14:01
af StockBull
Hvis resultaterne er positive og viser en signifikant effekt på kognitiv nedgang, kunne Novo Nordisk indsende en ansøgning til FDA om godkendelse af en ny indikation for Alzheimers kort efter – tidligst i første kvartal af 2026
11/9 14:05
af StockBull
Min vurdering er, at en effekt på omkring 20-30% reduktion i kognitiv nedgang (målt på CDR-SB-skalaen, som er standard i Alzheimers-forsøg som EVOKE) sandsynligvis ville være tilstrækkelig til at opnå FDA-godkendelse for semaglutid-pillen mod tidlig Alzheimers via en accelereret proces som Fast Track eller Accelerated Approval ... Mon det er realistisk
11/9 14:20
af Pjl
Jeg bliver nød til at spørge måske lidt dumt : Hvad er vial(s)? Er det pillen?
11/9 14:54
af ProInvestorNEWS
Ugekommentar: Hvad tænker Helge Larsen om den spareplan, der er kommet fra Novo Nordisk? Skal man sælge eller beholde sine Bavarian Nordic-aktier? Er Genmab i gang med en revival? Kort video: (link)
11/9 14:58
af koden
Pjl ...jeg sad med samme tanke :-)
11/9 15:12
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk er stået op til en ny virkelighed efter fyringsrunde mener Danske Bank (link)
Nyeste Først - Ældste Først   Side 182/269