Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
30/10 12:17
af ProInvestorNEWS
Medie: Novo vil forhøje milliardbud på Metsera - aftale kan være klar torsdag (link)
30/10 12:51
af JKY_VH
Magic Mike er aggressiv må man sige
30/10 12:52
af JKY_VH
Jeg håber, at han ved, hvad han gør.
30/10 13:29
af pauly
Helt givet i samspil med Rebien. Håber sgu også de har klarsyn
30/10 13:48
af JKY_VH
Ja, det må vi da håbe:-)
30/10 13:53
af JKY_VH
og "Pfizer beskylder Novo Nordisk for at bryde loven og undertrykke konkurrence, efter at Novo Nordisk har budt på biotekfirmaet Metsera, som Pfizer havde aftalt at købe", skriver Børsen
30/10 14:04
af pauly
Hvordan er det ulovligt at øge sit bud?
30/10 14:04
af ProInvestorNEWS
Novos ærkerival overgår forventningerne og opjusterer igen (link)
30/10 14:08
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk bekræfter torsdag rygter om, at det har lagt et bud på den amerikanske biotekvirksomhed Metsera, der arbejder på at udvikle lægemidler til behandling af svær overvægt. (link)
30/10 14:53
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk: Overbud på Metsera? (link)
30/10 14:55
af Zuunes
Super, det på tide at NOVO spiller på de finansielle muskler de har opbygget..
30/10 15:07
af ProInvestorNEWS
Mange pharma-selskaber vil gerne have en stor luns af fedmesektoren. Pfizer er en af dem, men blev sat tilbage med deres pille, der faldt på bivirkningsprofilen. Derfor gik de på jagt i underskoven af biotekselskaber og bød på Metsera. Men i dag torsdag bekræfter Novo Nordisk, at de har lagt et højere bud. Helge Larsen ser i øvrigt frem til Novos regnskab i næste uge. Kort videokommentar: (link)
30/10 16:24
af JKY_VH
Fra Børsen "Bestyrelsen i Metsera, der er børsnoteret i USA, har torsdag meddelt Pfizer, at selskabet anser Novo Nordisks bud for at udgøre et “overlegent” tilbud. Det betyder, under Metseras aftale med Pfizer, at Pfizer nu har fire hverdage til at komme med et modbud."
30/10 16:30
af ProInvestorNEWS
Analytiker: Lillys vækst bekymrer Novo-investorer men kan være positiv indikator for næste uges regnskab (link)
30/10 18:32
af ProInvestorNEWS
Novo-rival om stærke salgstal: Markedsandele viser lovende takter i USA (link)
30/10 18:36
af ProInvestorNEWS
Eli Lilly ser vægttabspille være kandidat til hurtig godkendelsesproces i USA (link)
30/10 19:18
af Dæmningen4500
Mårten Rooth fra Nanexa siger i video fra CPHI Frankfurt Okt. 2025 at Pharmashell kan anvendes til at forbedre Metsera. Det skal ses i lyset af at der diskuteres partnerskab mellem Novo og Nanexa. Ca. 2.30 minutter inde i video. (link) tak til E-LEX på Svenske Discord ;)
31/10 07:44
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
31/10 07:53
af ProInvestorNEWS
Fredagens aviser med Novo Nordisk, Bavarian Nordic, Norden og Netcompany (link)
31/10 07:55
af LP90
Godmorgen :-)
31/10 08:42
af StockBull
@troldmanden 29.10 10:06.. du mener ikke Monulanabant er inkluderet i de 21 mia nedskrivning per 10 september - de tror jeg at godt kan være tilfældet (link) Novo Nordisk har ikke eksplicit bekræftet, at Monlunabant er inkluderet i de 21 mia. DKK i forventede impairments for 2025 – men det er meget sandsynligt, da nedlukningen passer perfekt ind i den annoncerede pipeline-rydning.
31/10 08:48
af StockBull
vil også mene at den ny guidance er designet til at absorbere "significant impairments" uden yderligere ændringer. Sales-guidance er uændret på 8–14 % – det er profit-guidancen, der er blevet hårdt ramt (4–10 %) pga. restrukturering og afskrivninger.
31/10 08:53
af StockBull
tror ikke de ændre på deres profit growth på 4-10% - der er jo meget elastik fra 4 til 10
31/10 08:53
af StockBull
og god morgen :-)
31/10 08:59
af StockBull
Kurs 300 er fair – og 600 om 2 år er inden for rækkevidde, hvis CagriSema og Alzheimer leverer. Men det er ikke "lav risiko" – det er høj vækst med høj volatilitet. Vent evt. Q3-dip under 300 – eller køb gradvist nu.
31/10 09:00
af StockBull
Hvis Alzheimer-data er positiv i Q1 2026 → 750+ DKK på 3–6 mdr. efter.
31/10 09:00
af StockBull
Hvis negativ → tilbage til 400–450.
31/10 09:04
af StockBull
Hold positionen omkring 5-7 % af porteføljen. 5-7 % er ikke en "hellig regel" det er en pragmatisk tommelfingerregel for risikostyring i en enkelt aktie som Novo Nordisk, når du tænker på +100 % upside i 2 år, men også -30 % downside på fiaskoer (Alzheimer, CagriSema, konkurrence).
31/10 09:39
af YPE
Hvis Pfizer så gerne vil ind på fedmemarkedet, kan de vel bare byde på Novo. De har jo tidligere forsøgt at sluge sådan en stor spiller. Tilbage i 2014 forsøgte Pfizer at overtage Astrazeneca for 106 mil. dollars.
31/10 09:53
af StockBull
Ja et bud på 500-600kr er jo ikke specielt dyrt
31/10 10:01
af StockBull
Men helt ærligt er det en for stor mundfuld for alle. Buddet ville dø inden pressemeddelelsen udkom.
31/10 10:30
af Helge Larsen/PI-redaktør
Novos mange krumspring undrer: Storbank har svært ved at se logik i strategien og sænker anbefaling (link)
31/10 10:44
af Riis7
Den skal vel under kurs 300 igen , ingen tillid tilbage efterhånden , market er ikke vild med den usikkerhed, desværre har danskerne alt for mange Novo aktier og alt for lidt i Ai og usa, hvor der har været vækst og afkast i 2025
31/10 10:56
af StockBull
Derfor min anbefaling: Vent evt. på Q3-dip under 300, eller køb gradvist nu. Ser to år frem: Svært at se Nvidia i 500 USD. Større chance for 100 % i Novo end Nvidia. Tesla bør minimum fordobles. Crash sandsynligt inden for 2 år – Novo er defensiv. Endnu en faktor i ligningen.
31/10 11:07
af Riis7
Har haft nvidia siden 2017 og har hørt den før;-) men ja nok enig der, men folk skal bare ha en bred portefølje:-) og ikke kun Pharma biotek,
31/10 11:08
af Riis7
Og tak til Mogens Vad , nok ikke mange der havde set den vækst i AI
31/10 14:24
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk/Zealand Pharma: Investorer køber pipeline værdi (link)
31/10 15:08
af Zuunes
Det ville klæde novo fonden at købe op i b-aktier! Som signal for at de selv tror på den kurs de så demonstrativt har sat ;)
31/10 15:15
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk lægger 30 mia. DKK for at styrke MASH-satsning (link)
31/10 15:17
af ProInvestorNEWS
PS: Artiklen kræver ikke abonnement på ØU.
31/10 15:54
af StockBull
Derudover er vi i "hot zone" for Alzheimer-data.
31/10 16:02
af StockBull
Med primary completion den 30. september 2025 bag os, er vi i data-analyse-fasen, hvor Novo kan droppe top-line results overraskende tidligt – inklusive november, december, eller selv i morgen
31/10 18:15
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk: Priced for Stability, Ignoring the Strong Pipeline (link)
31/10 18:49
af pauly
men dette er da forkert: NVO’s pill-based Cagrisema
1/11 01:46
af JKY_VH
"Pfizer lægger sag an mod Metsera, dets bestyrelse og Novo Nordisk", skriver Børsen
1/11 07:55
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
1/11 10:54
af Alberto
Nyt aggressivt mindset: Det er jo heller ikke nødvendigvis venner, man samler op, hvor storkapitalen brydes! NOVO idag ER meget ulig, hvad NOVO var i går - tilsyneladende! : (link)
1/11 11:03
af ungeee
Hvad kalder man det modsatte at FOMO? Tænker det er en del af gamet i kursudviklingen i øjeblikket.
1/11 12:23
af Pjl
ungee..kapitulationsfasen.
1/11 12:26
af Alberto
Ja, det er nemt at se, at markedet allerede har taget forskud på en 15-20% kurskorrektion ovenpå yderligere en markant nedjustering! - Det spændende er så, om der følger endnu en markant reaktion ovenpå denne markante reaktion, hvis der så skulle komme en nedjustering?
Nyeste Først - Ældste Først   Side 196/269