NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
30/10 12:17 af ProInvestorNEWS |
Medie: Novo vil forhøje milliardbud på Metsera - aftale kan være klar torsdag (link)
|
|
|
30/10 12:51 af JKY_VH |
Magic Mike er aggressiv må man sige
|
|
|
30/10 12:52 af JKY_VH |
Jeg håber, at han ved, hvad han gør.
|
|
|
30/10 13:29 af pauly |
Helt givet i samspil med Rebien. Håber sgu også de har klarsyn
|
|
|
30/10 13:48 af JKY_VH |
Ja, det må vi da håbe:-)
|
|
|
30/10 13:53 af JKY_VH |
og "Pfizer beskylder Novo Nordisk for at bryde loven og undertrykke konkurrence, efter at Novo Nordisk har budt på biotekfirmaet Metsera, som Pfizer havde aftalt at købe", skriver Børsen
|
|
|
30/10 14:04 af pauly |
Hvordan er det ulovligt at øge sit bud?
|
|
|
30/10 14:04 af ProInvestorNEWS |
Novos ærkerival overgår forventningerne og opjusterer igen (link)
|
|
|
30/10 14:08 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk bekræfter torsdag rygter om, at det har lagt et bud på den amerikanske biotekvirksomhed Metsera, der arbejder på at udvikle lægemidler til behandling af svær overvægt. (link)
|
|
|
30/10 14:53 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk: Overbud på Metsera? (link)
|
|
|
30/10 14:55 af Zuunes |
Super, det på tide at NOVO spiller på de finansielle muskler de har opbygget..
|
|
|
30/10 15:07 af ProInvestorNEWS |
Mange pharma-selskaber vil gerne have en stor luns af fedmesektoren. Pfizer er en af dem, men blev sat tilbage med deres pille, der faldt på bivirkningsprofilen. Derfor gik de på jagt i underskoven af biotekselskaber og bød på Metsera. Men i dag torsdag bekræfter Novo Nordisk, at de har lagt et højere bud. Helge Larsen ser i øvrigt frem til Novos regnskab i næste uge. Kort videokommentar: (link)
|
|
|
30/10 16:24 af JKY_VH |
Fra Børsen "Bestyrelsen i Metsera, der er børsnoteret i USA, har torsdag meddelt Pfizer, at selskabet anser Novo Nordisks bud for at udgøre et “overlegent” tilbud. Det betyder, under Metseras aftale med Pfizer, at Pfizer nu har fire hverdage til at komme med et modbud."
|
|
|
30/10 16:30 af ProInvestorNEWS |
Analytiker: Lillys vækst bekymrer Novo-investorer men kan være positiv indikator for næste uges regnskab (link)
|
|
|
30/10 18:32 af ProInvestorNEWS |
Novo-rival om stærke salgstal: Markedsandele viser lovende takter i USA (link)
|
|
|
30/10 18:36 af ProInvestorNEWS |
Eli Lilly ser vægttabspille være kandidat til hurtig godkendelsesproces i USA (link)
|
|
|
30/10 19:18 af Dæmningen4500 |
Mårten Rooth fra Nanexa siger i video fra CPHI Frankfurt Okt. 2025 at Pharmashell kan anvendes til at forbedre Metsera. Det skal ses i lyset af at der diskuteres partnerskab mellem Novo og Nanexa. Ca. 2.30 minutter inde i video. (link) tak til E-LEX på Svenske Discord ;)
|
|
31/10 07:44 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
31/10 07:53 af ProInvestorNEWS |
Fredagens aviser med Novo Nordisk, Bavarian Nordic, Norden og Netcompany (link)
|
|
|
31/10 07:55 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
31/10 08:42 af StockBull |
@troldmanden 29.10 10:06.. du mener ikke Monulanabant er inkluderet i de 21 mia nedskrivning per 10 september - de tror jeg at godt kan være tilfældet (link) Novo Nordisk har ikke eksplicit bekræftet, at Monlunabant er inkluderet i de 21 mia. DKK i forventede impairments for 2025 – men det er meget sandsynligt, da nedlukningen passer perfekt ind i den annoncerede pipeline-rydning.
|
|
31/10 08:48 af StockBull |
vil også mene at den ny guidance er designet til at absorbere "significant impairments" uden yderligere ændringer. Sales-guidance er uændret på 8–14 % – det er profit-guidancen, der er blevet hårdt ramt (4–10 %) pga. restrukturering og afskrivninger.
|
|
31/10 08:53 af StockBull |
tror ikke de ændre på deres profit growth på 4-10% - der er jo meget elastik fra 4 til 10
|
|
31/10 08:53 af StockBull |
og god morgen :-)
|
|
| ||
|
31/10 08:59 af StockBull |
Kurs 300 er fair – og 600 om 2 år er inden for rækkevidde, hvis CagriSema og Alzheimer leverer.
Men det er ikke "lav risiko" – det er høj vækst med høj volatilitet.
Vent evt. Q3-dip under 300 – eller køb gradvist nu.
|
|
31/10 09:00 af StockBull |
Hvis Alzheimer-data er positiv i Q1 2026 → 750+ DKK på 3–6 mdr. efter.
|
|
31/10 09:00 af StockBull |
Hvis negativ → tilbage til 400–450.
|
|
31/10 09:04 af StockBull |
Hold positionen omkring 5-7 % af porteføljen. 5-7 % er ikke en "hellig regel" det er en pragmatisk tommelfingerregel for risikostyring i en enkelt aktie som Novo Nordisk, når du tænker på +100 % upside i 2 år, men også -30 % downside på fiaskoer (Alzheimer, CagriSema, konkurrence).
|
|
|
31/10 09:39 af YPE |
Hvis Pfizer så gerne vil ind på fedmemarkedet, kan de vel bare byde på Novo. De har jo tidligere forsøgt at sluge sådan en stor spiller. Tilbage i 2014 forsøgte Pfizer at overtage Astrazeneca for 106 mil. dollars.
|
|
31/10 09:53 af StockBull |
Ja et bud på 500-600kr er jo ikke specielt dyrt
|
|
31/10 10:01 af StockBull |
Men helt ærligt er det en for stor mundfuld for alle. Buddet ville dø inden pressemeddelelsen udkom.
|
|
31/10 10:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novos mange krumspring undrer: Storbank har svært ved at se logik i strategien og sænker anbefaling (link)
|
|
|
31/10 10:44 af Riis7 |
Den skal vel under kurs 300 igen , ingen tillid tilbage efterhånden , market er ikke vild med den usikkerhed, desværre har danskerne alt for mange Novo aktier og alt for lidt i Ai og usa, hvor der har været vækst og afkast i 2025
|
|
31/10 10:56 af StockBull |
Derfor min anbefaling: Vent evt. på Q3-dip under 300, eller køb gradvist nu. Ser to år frem: Svært at se Nvidia i 500 USD. Større chance for 100 % i Novo end Nvidia. Tesla bør minimum fordobles. Crash sandsynligt inden for 2 år – Novo er defensiv. Endnu en faktor i ligningen.
|
|
|
31/10 11:07 af Riis7 |
Har haft nvidia siden 2017 og har hørt den før;-) men ja nok enig der, men folk skal bare ha en bred portefølje:-) og ikke kun Pharma biotek,
|
|
|
31/10 11:08 af Riis7 |
Og tak til Mogens Vad , nok ikke mange der havde set den vækst i AI
|
|
|
31/10 14:24 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk/Zealand Pharma: Investorer køber pipeline værdi (link)
|
|
|
31/10 15:08 af Zuunes |
Det ville klæde novo fonden at købe op i b-aktier! Som signal for at de selv tror på den kurs de så demonstrativt har sat ;)
|
|
|
31/10 15:15 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk lægger 30 mia. DKK for at styrke MASH-satsning (link)
|
|
|
31/10 15:17 af ProInvestorNEWS |
PS: Artiklen kræver ikke abonnement på ØU.
|
|
31/10 15:54 af StockBull |
Derudover er vi i "hot zone" for Alzheimer-data.
|
|
31/10 16:02 af StockBull |
Med primary completion den 30. september 2025 bag os, er vi i data-analyse-fasen, hvor Novo kan droppe top-line results overraskende tidligt – inklusive november, december, eller selv i morgen
|
|
|
31/10 18:15 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk: Priced for Stability, Ignoring the Strong Pipeline (link)
|
|
|
31/10 18:49 af pauly |
men dette er da forkert: NVO’s pill-based Cagrisema
|
|
|
1/11 01:46 af JKY_VH |
"Pfizer lægger sag an mod Metsera, dets bestyrelse og Novo Nordisk", skriver Børsen
|
|
1/11 07:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
1/11 10:54 af Alberto |
Nyt aggressivt mindset: Det er jo heller ikke nødvendigvis venner, man samler op, hvor storkapitalen brydes! NOVO idag ER meget ulig, hvad NOVO var i går - tilsyneladende! :
(link)
|
|
|
1/11 11:03 af ungeee |
Hvad kalder man det modsatte at FOMO? Tænker det er en del af gamet i kursudviklingen i øjeblikket.
|
|
|
1/11 12:23 af Pjl |
ungee..kapitulationsfasen.
|
|
1/11 12:26 af Alberto |
Ja, det er nemt at se, at markedet allerede har taget forskud på en 15-20% kurskorrektion ovenpå yderligere en markant nedjustering! - Det spændende er så, om der følger endnu en markant reaktion ovenpå denne markante reaktion, hvis der så skulle komme en nedjustering?
|
