NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
7/12 19:26 af troldmanden |
Sunspot ved jeg endnu ikke helt hvordan den passer ind i markedet. Kan se ESG DE har lavet en ny side til den (link)
|
|
7/12 19:24 af troldmanden |
rigtige pris, så ser jeg det som en "let" ekstra oms og indtjening per privat kundesalg
|
|
7/12 19:24 af troldmanden |
SB jeg tror 2024 bliver mere sidelæns end stejlt op. Renten og inflation, herunder ikke mindst på byggematerialer har på tværs af bygge sektor og mange VE teknologier været en hård kombination. Så rigtig mange går ind i 2024 med lavere ordrebeholdning end de gik ind med i 2022/23. Ser ud til de mørkeste skyer er ved at trække lidt væk. Og det skal gerne resultere i flere nye ordre, særligt fra det private marked. Så har vi batteriet og SunSpot som jokerne. Hvis de kan lancere batteri til den
|
|
|
7/12 14:50 af ProInvestorNEWS |
Novo ser på muligheden for at forebygge svær overvægt (link)
|
|
|
7/12 13:13 af ProInvestorNEWS |
Novo: Studie viser flere patienter fortsætter med Wegovy end med ældre vægttabsmidler (link)
|
|
5/12 15:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Eli Lilly Announces Availability Of Zepbound In U.S. Pharmacies - Quick Facts (link)
|
|
|
5/12 13:47 af ProInvestorNEWS |
Uddybning: (link)
|
|
|
5/12 11:57 af JKY_VH |
De er da helt væk fra tavlen (link)
|
|
|
5/12 11:30 af JKY_VH |
meget spændende troldmanden 09:16, så mangler vi næsten bare, at wegovy også kan erstatte Viagra;-)
|
|
5/12 10:27 af troldmanden |
Meeeen nu skal vi lige have de første fase 3 data fra et stort studie, så vi kan se bivikningsprofilen.
|
|
5/12 10:18 af troldmanden |
Der er flere større studier i gang der prøver at validere. Novo har dog selv sagt de nok ikke starter forsøg op med misbruger. Modsat har de bekræftet alkohol/misbrug er et af flere nye sygdomsområder man overvejer for CagriSema
|
|
5/12 10:16 af troldmanden |
Ovenstående er link til indskag der nævner ny publikation af et meeeeeeget lille 6 personers studie omkring alkohol. At wegovy synes at få flere til at reducere eller helt stoppe med at drikke. Herunder personer der har haft et overforbrug af alkohol. Jeg kender selv en person der får wegovy, som har fortalt alkohol indtag også er mindste meget.
|
|
5/12 10:13 af troldmanden |
|
|
5/12 10:13 af troldmanden |
Vi ser en ny stime af opjusterede targets. Og med god grund
|
|
|
5/12 09:30 af JKY_VH |
Novo Nordisk får løftet kursmålet til 850 kr. fra 800 kr. hos JPMorgan. (link)
|
|
5/12 06:44 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
4/12 16:08 af troldmanden |
Der er i øvrigt kommet november data fra Norge. Men stigningen fra særligt ozempic, men også Wegovy, er SÅ ekstrem jeg har spurgt data leverandør om de data kan være rigtige. Når jeg har fået et svar, så laver jeg et indlæg til debatten
|
|
4/12 15:54 af troldmanden |
Det er bestemt en "fin" pris. Det er ret evident AOM stoffer er eksploderet i værdi i år. Uden at vi har set data, så kan det måske godt være det CT-996 der løber med opmærksomheden. At kunne aktivere GLP1 med et smallmolekule frem for en peptid kan have ret store fordele hvis effekt ellers stadig er rigtig godt
|
|
4/12 12:50 af Occam |
Det er vel en pæn pris for fase-2 produkter (link)
|
|
|
4/12 12:16 af ProInvestorNEWS |
"Berkeley, California -based Carmot holds three clinical stage assets with best-in-class potential in obesity and diabetes". (link)
|
|
|
4/12 12:10 af B.Andersen |
Læs mere om selskabet her:
(link)
|
|
|
4/12 12:01 af JKY_VH |
Medicinalkæmpe køber danskers vægttabsfirma for 19 mia. kr. (link)
|
|
4/12 11:02 af nohope |
Tja - så må lægerne have et rap over nallerne. Men det redder næppe vores sundhedsbudgetter når regeringe så hælder 3 mia ud på sygeplejersker og regionerne spilder milliarder på supersygehuse, hvor budgetter igen - igen bliver sprængt.
|
|
4/12 10:58 af troldmanden |
Man kan også se der er blevet udskrevet recepter på ozempic med tilskud, til personer er ikke har diabets.
|
|
| ||
|
4/12 10:57 af nohope |
Ok.
|
|
4/12 10:57 af troldmanden |
En del af de nye burde selv betale som over 65.000 danskere gør med wegovy
|
|
4/12 10:56 af nohope |
Well - er der ikke positive bivirkninger ved Ozempic - eller er det kun Wegovy der kan prale med det ?
|
|
4/12 10:56 af troldmanden |
Så der er en meget direkte parallel til det pludselig eksplodere i DK
|
|
4/12 10:54 af troldmanden |
Eksplosionen i ozempic recepte begynder samme tidspunkt hvor der internationalt begynder at komme historier om amerikanske superstjerne der fortæller de har tabt rigtig meget på ozempic. men i øvrigt ikke har diabetes
|
|
4/12 10:54 af nohope |
Ok. Så har lægerne været lidt sløve :-)
|
|
4/12 10:53 af troldmanden |
Ahhh husk det er ozempic og ikke wegovy vi taler om. Ozempic har været på markedet siden 2017
|
|
4/12 10:52 af nohope |
Men det er ikke urimeligt at medicin der har bedre effekt koster mere.
|
|
4/12 10:52 af nohope |
Nu er procenter for ny medicin ret taknemmeligt.
|
|
4/12 10:51 af troldmanden |
Det ses jo bla med ozempic 100% stigning.
|
|
4/12 10:51 af nohope |
De ekstra lønninger til sygeplejersker er i størrelsesorden 1 % af de samlede udgifter.
|
|
4/12 10:50 af troldmanden |
Det er korrekt nohope. Men den procentuelle stigning i medicinpriser er/bliver meget højere end den totale procentuelle stigning
|
|
4/12 10:49 af nohope |
Det stemmer med min erindring om 10 % af de samlede udgifter er medicin.En 10 % besparelse på medicin vil give 1 % besparelse på de samlede udgifte. Det er løn der fylder på budgetterne.
|
|
4/12 10:46 af troldmanden |
Ahh så misforstod jeg dig glo. Men ja der er en række gode indikationer på endnu mere kapacitet på vej i løbet af 2024
|
|
|
4/12 10:37 af gjo |
Hej Trold. Hvad jeg mente var at det var nemmere at tabe penge i et væddemål mod dig. Jeg bor i Kalundborg og følger nøje med i udviklingen. Alle indikationer peger jo på at de allerede har øget prod. af API og derfor også væsentligt øget salg i 24
|
|
|
4/12 10:33 af JKY_VH |
:-D
|
|
4/12 10:32 af troldmanden |
Gjo så du tror ikke wegovy runder $8 mia? Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men det væddemål tager jeg gerne. Det er alligevel
begrænset hvad jeg vinder i lotto :-D
|
|
4/12 10:28 af troldmanden |
Der er så mange dyre antistoffer på vej, at jeg ikke ser anden udvej end hårdere prioritering. Og så måske også se på tilskuds regler/niveau
|
|
4/12 10:26 af troldmanden |
Nohope i 2022 total udgifter på 266 mia hvoraf medicin
var knap 27 mia
|
|
|
4/12 10:12 af gjo |
Hej Troldmand. Jeg tror det vil give mere at spille lotte end tage det væddemål.
|
|
4/12 10:06 af nohope |
Hvor meget fylder medicin i de samlede sundhedsudgifter ? Sidst jeg kikkede var det ikke medicin men løn der fyldte. Nu vil regeringen sende milliarder til sygeplejersker uden det får nogen sundhedsmæssig effekt - i modsætning til ny effektiv medicin. Hvad med de enorme budgetoverskridelser på nybyggeri - som heller ikke gør noget for folks sundhed.
|
|
4/12 09:47 af troldmanden |
Jeg tør i øvrigt godt tage et væddemål på wegovy kommer til at sælge for mere end $8 mia i 2024. Wegovy solgte for $1,4 i Q3. Og novos guidens for hele 2023, betyde en Q4 oms med en stigning på OP TIL 11 mia (18% vækst over Q3!!). Og de 11 mia(op til 11 mia) vil stort set udelukkende være ozempic og wegovy. Så der er en ganske pæn sandsynlighed for wegovy runder $2 mia allerede her i Q4. Og den vækst fortsætter naturligvis ind i 2024
|
|
4/12 09:43 af troldmanden |
Jeg vil blive overrasket hvis ikke zepbound sælger for mere end $1,5 mia i 2024. LLY har selv gjort meget ud af at fortælle deres produktionskapacitet ventes fordoblet fra udgangen af 23 vs udgangen af 22. Så selvom mounjaro jo også er konstant udsolgt, så bør der kunne dirigeres en pæn andel af den ekstra produktion videre til zepbound. Det er ekstremt vigtigt for LLY hurtigt at få en større andel end $1,5 mia vs $8 mia til wegovy
|
|
4/12 09:39 af troldmanden |
Udgifterne til medicin stiger generelt hurtigt i DK. Også for hurtigt i forhold til økonomien kan hænge sammen. Og det bliver kun værre og værre. Hvis en helt ny diabetes patient ønsker Ozempic for at få vægttabet med, så må vedkommende selv til lommen. Enten ved at få ozempic uden tilskud eller gå direkte til wegovy
|
|
4/12 09:36 af troldmanden |
Artiklen om Ozempic og de mange læger der synes at udskrive recepter til patienter der ikke burde have fået dem (link)
|
|
|
4/12 09:21 af ProInvestorNEWS |
Fedmemarkedet ses tæt på fordoblet i 2024: Novo i førersædet, mener BI (link)
|
