NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
21/12 18:44 af AaBforever |
Jeg tror det bliver et medvinsområde i 2024:-)
|
|
20/12 22:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lyt med i afsnit 201, hvor lytterne fra MovieHouse Hellerup fik muligheden for at stille spørgsmål til Hansen og Larsen. Du kan fx høre om Novo Nordisk i 2024 og om en mulig kommende recession. (link)
|
|
20/12 14:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo Nordisk undersøger hundredvis af potentielle emner inden et fedme-køb
Medicinalselskabets udviklingsdirektør, Martin Holst Lange, melder om en øget interesse for fedmekandidater i branchen. (link)
|
|
|
19/12 10:01 af ProInvestorNEWS |
Reuters Breakingviews
@Breakingviews
WATCH: The first truly effective weight-reduction therapies will be giant sellers. Rob Cyran explains, however, that investors are probably overestimating how fast change will occur, making beaten-down stocks a good contrarian bet (link)
|
|
|
18/12 21:35 af JKY_VH |
|
|
|
18/12 21:35 af JKY_VH |
Mulig Novo-konkurrent dropper efter halvskuffende fedmedata
|
|
|
18/12 11:23 af ProInvestorNEWS |
Novo får hævet sit kursmål med 80 kr. hos HSBC (link)
|
|
18/12 11:07 af troldmanden |
Her er en god artikel om forventningerne (link)
til fedmemarkedet in 2024. Inkl en række forskellige studie resultater
|
|
|
16/12 07:28 af ProInvestorNEWS |
Eli Lilly (LLY) Dips More Than Broader Market: What You Should Know (link)
|
|
|
15/12 13:07 af ProInvestorNEWS |
NOVO - Det er "naturligt" at aktien ikke stiger (link)
|
|
|
14/12 18:17 af ProInvestorNEWS |
Novo køber produktionsfaciliteter i Irland (link)
|
|
14/12 14:38 af troldmanden |
Den overtages medio 24 og skal producere oral medicon. Pt Rybelsus men der kommer snart også en fedme godkendelse som udvider efterspørgsel signifikant. Men den nye fabrik giver altså ikke ekstra kapacitet til Ozempic/Wegovy
|
|
14/12 14:36 af troldmanden |
Novo køber fabrik i Irland for 95,5 mio us
|
|
12/12 16:24 af troldmanden |
|
|
12/12 16:21 af troldmanden |
Forhåbentligt sker der nogle ting bagved i kulissen som jeg ikke har forstand på/indsigt i. Nok mest det første :-)
|
|
12/12 16:21 af troldmanden |
At salget er gået NED med 6%...igen jvf Q3 så har markedet da nærmere ventet ekstra boost
|
|
12/12 16:20 af troldmanden |
The average number of weekly Ozempic prescriptions rose 33% between the first and third quarters of this year, but has since dropped more than 6% to about 431,000, according to Iqvia Institute for Data Science.
|
|
12/12 16:19 af troldmanden |
It’s not the pharmacy’s fault, it’s due to the reimbursement rates from the pharmacy benefit managers. It’s causing a lot of locally owned pharmacies to close, because it’s not unique to this medication. The 3 major PBMs are part of larger healthcare companies who don’t care about how the reimbursement rates impact locally owned pharmacies. Caremark is CVS.
|
|
12/12 16:19 af troldmanden |
Balladen med apotekerne er primært hos de mindre selvstændige apoteker og ikke de store kæder
|
|
12/12 16:18 af troldmanden |
I forbindelse med Q3 rapporten og den efterfølgende CC, så har novo lagt op til en mulig kæmpe oms fremgang fra Q3 til Q4. Underforstået de har bygget et stort lager op. MEN nu ser ovenstående ud til det potentielt kan stikke en kæp i hjulet. Jeg tror derfor ikke længere på de lander i den øvre range af udmeldte guidens
|
|
12/12 16:16 af troldmanden |
Så selvom patienten har en udskrevet recept, hvor forsikringen reelt dækker OG apoteket har dem på lager, så kan patienten kun få medicinen udleveret hvis vedkommende selv betaler differencen
|
|
12/12 16:14 af troldmanden |
Der pågår en eller anden fight i US. Selvom en læge har skrevet recept til en patient på ocempic/wegovy så oplever flere og flere at de ikke kan få medicinen udleveret på apoteket. Selvom appoktet endda har medicinen på lagret Det er en kamp om hvem skal betale. Patienten skal f.eks jvf sin forsikring kun betale $50 for en mdr behandling. Men apoteket taber op mod $300 på at levere medicinen, fordi pharmacy benefit managers (PBM)ikke vil dække resten af prisen i forhold til den rabat PBM
|
|
|
12/12 11:17 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk - "mærkelig" og meget "naturlig" kursreaktion
(link)
|
|
12/12 10:23 af troldmanden |
jeg er 100% enig med Sydbank. Novo var ikke ramt i går i US. Men kan meget vel være det der udløste den store volume fra morgenstunden. Jeg fik suppleret hernede
|
|
| ||
|
|
12/12 09:00 af ProInvestorNEWS |
Sydbank forundret over kursfald til Novo-konkurrent efter studie med fedmemiddel (link)
|
|
|
12/12 08:31 af JKY_VH |
Ja, iflg. Løntoft viste wegovy også vægtforøgelse efter endt behandling
|
|
12/12 08:15 af Occam |
06:51 - - - Som kommentaren udtrykker, er det forventeligt, at fedmemedicin er noget, man skal tage resten af livet. Dette forhold burde om noget få kursen til at stige.
|
|
|
12/12 07:55 af ProInvestorNEWS |
OBS: Betalingsmur.
|
|
|
12/12 07:55 af ProInvestorNEWS |
Økonomer: Tilskud til Wegovy kan endnu ikke betale sig
Efterspørgslen på vægttabsmedicinen Wegovy stiger og stiger. Herhjemme nåede antallet af recepter i oktober op på 74.111, og udover vægttabet for den enkelte, må det også ventes at give positive effekter for samfundet. Men selvom Novos vægttabsmiddel giver flere samfundsgevinster, vurderes offentligt tilskud for dyrt. (link)
|
|
|
12/12 07:51 af ProInvestorNEWS |
Eli Lillys aktie faldt efter resultater fra fedmestudie (link)
|
|
|
12/12 07:29 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
12/12 07:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
11/12 21:39 af ProInvestorNEWS |
Høring på vej i Senatet: Kendt amerikansk politiker kritiserer høj pris på GLP-1-medicin (link)
|
|
|
11/12 18:13 af Vitus |
Dejligt man trods alt har 1 aktie i plus i dag
|
|
|
11/12 14:36 af EIMiller |
"Novo … could be fairly credited with creating a weight-loss drug marketplace, kind of out of thin air, where there was none before — and one that now has multibillion-dollar potential," said TD Cowen Securities analyst Michael Nedelcovych.
|
|
|
11/12 14:34 af EIMiller |
Novo er yahoo Compnay of the Year (link)
|
|
|
11/12 12:21 af JKY_VH |
Minister vil ikke afvise Wegovy som politisk tiltag (link)
|
|
|
11/12 12:01 af koden |
jefferies... hmm.. ja de får vel ret en dag
:-)
|
|
11/12 06:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
9/12 18:16 af ProInvestorNEWS |
Jefferies spår at Novos aktie vil underperforme i 2024 i takt med at hypen fader ud (link)
|
|
9/12 18:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lidt om fedme - Quick facts about obesity, weight loss (link)
|
|
8/12 12:42 af troldmanden |
Canada melder på ny om restordre på ozempic og Mounjaro. (link)
|
|
8/12 12:32 af troldmanden |
OZEMPIC-like drugs may reduce risk of one of deadliest types of cancers rising in young people, study finds
|
|
8/12 12:32 af troldmanden |
Stor amerikansk undersøgelse viser at dikabetere der tager et GLP1 stof har 44% mindre risiko for at få colorectal cancer. (link)
|
|
8/12 12:04 af troldmanden |
Der er kommet wegovy/ozempic salgs data fra Norge og DK. Se mere her (link)
|
|
|
8/12 07:23 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
7/12 20:39 af koden |
Mens vi ser opjusterde targets og flere gode nyhder, så siver aktien langsomt ned i kurs?
|
|
7/12 19:34 af troldmanden |
Hov forkert chat. Se bort fra ovenstående. De skulle i Ennogie chatten
|
|
7/12 19:28 af troldmanden |
Ja det har været eet rolercoaster år. Mest gående ned. Som de fleste af de grønne aktier inkl de helt store vesteas/Ørsted.
|
|
7/12 19:26 af troldmanden |
Mon ikke vi skal frem til Q1 2024 før vi får en bedre pejling derpå
|
