Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
6/12 21:41
af Alberto
Sammenhæng mellem fedme og Altheimers i nyt amerikansk studie: (link)
8/12 08:09
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk: Når Wegovy pillen er godkendt... (link)
8/12 15:23
af JKY_VH
8/12 15:25
af JKY_VH
Var i øvrigt ikke klar over, at "børneforsøg" kan forlænge patentbeskyttelsen med ca. seks måneder.
8/12 17:09
af ProInvestorNEWS
Mulig Novo-konkurrent i vild kursstigning efter opløftende vægttabsdata for fedmepille (link)
9/12 10:14
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bog: Den ultimative introduktion til Novo Nordisk (link)
9/12 13:09
af Stroka
Deep Value Investing @DeepIceValue $NVO has slashed Wegovy prices in India nearly 40%. This move has dramatically increased sales volume by 70% in November. The drug's market share also rose 14%. This price reduction aims to compete with rival Mounjaro.. Another $NVO drug, Ozempic, is expected to launch soon, potentially further impacting the prices..
9/12 16:00
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk has completed its acquisition of Akero Therapeutics (link)
9/12 16:39
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk overtager endeligt Akero (link)
9/12 19:49
af JKY_VH
Fra Børsen "Nye tendenser i markedet for vægttabsmedicin løfter værdien en anelse frem mod 2030, vurderer storbanken Goldman Sachs i en ny analyse. Banken vurderer, at markedet i 2030 vil have en værdi på 102 mia. dollar, hvor vurderingen tidligere lød på 95 mia. dollar. Den højere vurdering kommer i kølvandet af, at Novo Nordisk og Eli Lilly har varslet lavere priser på vægttabsmedicin i USA, men analytikerne vurderer, at prisfaldet vil blive opvejet af stigende salgsvolumener."
10/12 08:09
af ProInvestorNEWS
Pfizer øger satsning på vægtbehandling med licensaftale til 2,1 mia. dollar (link)
10/12 08:10
af ProInvestorNEWS
Nyheder fra danske medier med Novo Nordisk, Nemlig.com og Axcel (link)
10/12 08:19
af JKY_VH
10/12 08:54
af JKY_VH
HSBC har set lyset "Novo Nordisk (+0,1%, 299,20 kr.) får sat kursmålet op til 350 kr. fra før 300 kr. - og det nye kursmål indikerer et potentiale på 17 pct. i forhold til den nuværende kurs. Anbefalingen "hold" gentages. Det fremgår af data fra Bloomberg News. "
10/12 08:55
af JKY_VH
bortset fra at de burde have hævet til "køb":-)
10/12 12:57
af ProInvestorNEWS
Novo: Hims & Hers udvider med vægttabsmidler i Storbritannien (link)
10/12 17:45
af Helge Larsen/PI-redaktør
FED sænker sandsynligvis renten - hvad nu? Vi ser på Genmabs data, Bavarians vigtige investormøde og Zealands store pengetank. Kan Wegovy-pillen og aktietilbagekøb vende stemningen i Novo Nordisk? Få svar på det og meget mere i afsnit 301 af Investeringspodcasten. (link)
10/12 20:44
af Helge Larsen/PI-redaktør
Oral Wegovy - The Catalyst Novo Nordisk Needs? Oral Wegovy vs Orforglipron. Who wins? (link)
10/12 20:54
af Helge Larsen/PI-redaktør
WARNING: This Bill Will End Compounded GLP-1 As We Know It (link)
10/12 21:49
af pauly
så er det måske derfor den stiger i dag
10/12 22:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
Looming GLP-1 drug patent expirations draw generics firms India and China are among the countries where knockoffs of Wegovy and Ozempic can be sold next year (link)
10/12 22:04
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det er et godt bud Pauly. Hims & Hers falder derimod i dag 4% og tæt på det samme i går..
10/12 22:25
af pauly
Så hænger det jo fint sammen :-)
11/12 07:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
11/12 07:35
af Jan H
Her er et uddybende link om Novo"s stigning i går, som forsatte i USA:
11/12 07:35
af Jan H
11/12 07:38
af ProInvestorNEWS
Mere her: (link)
11/12 07:55
af JKY_VH
Mange tak Jan H og PN. Godt at se og god morgen:-)
11/12 10:18
af ProInvestorNEWS
SEB sænker Novo-kursmål: Ser hårdt prispres på Wegovy fra 2026 (link)
11/12 10:58
af JKY_VH
jo, men også vækst fra 2027. I øvrigt tror jeg de tager fejl. Stigningen i afsætningen tror jeg opvejer prisfaldet så godt og vel endda.
11/12 12:45
af JKY_VH
Fra MW "Aktien i den amerikanske sundhedsplatform Hims & Hers Health fortsætter i rødt i det amerikanske formarked torsdag, efter at amerikanske lovgivere har fremsat et lovforslag, der kan få betydelig indflydelse for selskabets hurtigst voksende produktkategori. Onsdag faldt aktien onsdag 4,9 pct."
11/12 12:50
af JKY_VH
Det er lovforslaget "Safeguarding American from Fraudulent and Experimental Drugs Act of 2025", SAFE, har til formål at begrænse såkaldte "compounded" midler - sammensatte versioner af GLP-1-vægttabsmediciner, det handler om
11/12 13:40
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk: Derfor er stor stigning reelt mindre(link)
11/12 13:57
af pauly
På tide der sker noget, patentbeskyttelse er vigtig.
11/12 14:14
af JKY_VH
enig
11/12 14:57
af Helge Larsen/PI-redaktør
Novo-rivalen Eli Lilly leverer positive data fra næstegenerations-fedmemiddel (link)
11/12 15:52
af JKY_VH
Er det meget mere end marginalt bedre end Cagrisema?
11/12 16:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Novo-rivals fedmedata falder i god jord hos amerikansk storbank (link)
11/12 16:28
af JKY_VH
Ja, men hvor stor er den reelle forskel for en person med en BMI på 35 der vejer godt 100 kg om personen taber 23-25-27%? Det er vel ikke reduktionen i knæsmerter som Citi´s analytiker falder på halen over?
11/12 16:51
af vestasfan
Ingen gider nævne bivirkningerne, som er ret voldsomme; (link)
11/12 17:00
af Zuunes
Vi burde have nået grænsen for "vægttabs" procenter.. Tror visse investorer ser sig mere blindt på det end forbrugerne vil ende med.. Det næste kommer til forhåbentligt til at handle om hvem kan producere billigst, (skalering af produktionen) samt videnskabeligt bevise "side benefits".. Amycretin burde fx på sigt være markant billigere i fremstilling end Wegovy (og Cagrisema for den sagsskyld).
11/12 17:02
af AaBforever
Nogen har måske lagt mærke til det nu. LLY er kun oppe 0,24%:-)
11/12 17:22
af JKY_VH
De smugkigger nok på PI :-)
12/12 09:48
af JKY_VH
Dec 12 (Reuters) - Danish drugmaker Novo Nordisk launched its blockbuster diabetes drug Ozempic in India on Friday.
12/12 10:09
af Jan H
JKY_VH Jeg fandt lige et link til det. (link)
12/12 10:59
af JKY_VH
Mange tak Jan H.
12/12 13:50
af Zuunes
Er vi 100% sikre på at FDA melder noget ud om Wegovy pillen inden nytår?
12/12 14:44
af Alberto
Det burde de vel? - Men jeg har en irriterende tanke, at Trump har visket FDA i øret, at han gerne ser, at de trækker godkendelsen så langt, som muligt .... Og så tæt på Lilly´s lauch som muligt! - Det møde, Trump havde med Lilly for vel et år siden nu, må siges at have gjort dem til særdeles gode venner! Ufff ...
12/12 15:13
af JKY_VH
Ikke utænkeligt Alberto. USA regnes nu officielt som en sikkerhedstrussel mod DK ifølge FE
12/12 16:38
af Helge Larsen/PI-redaktør
Novo Nordisk A/S: More efficacious dose of Wegovy® recommended by the European Medicines Agency can help people with obesity achieve an average of 20.7% weight loss (link)
Nyeste Først - Ældste Først   Side 207/269