NOVO
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
Banker og Finans
TESLA
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Laks
Shipping
Hansa Biopharma
Zealand Pharma
Gubra
OLIE OG GAS
Biotek-snakken
Maersk
Danske Bank
Forsvarsaktier
Smallcap og First North aktier
AI/Kunstig intelligens
Medico
Vestas
AMBU
Chemometec
Embla Medical
Ennogie
GN Store Nord
Grønne Aktier
|
|
30/6 14:56 af bikube |
Ukendte - Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at det problem,, man havde den gang, var en underleverandør der skulle fylde i sprøjter, men som FDA ikke fandt ren nok. De har senere købt den fabrik.
|
|
30/6 12:30 af Alberto |
Bare et indskud: Tankegangen bag Altheimers problematikken er også knyttet til inflammation, fordi nedbrydningen af hjerneceller tit sker i forbindelse med omfattende inflammation...
|
|
30/6 12:23 af Alberto |
Du har ret: Det eneste, man kan få at vide, er det, man ved i forvejen! - Og så, hvad ved pilen peger for tiden... Begge dele ret ubrueligt for nogle, der bare beskæftiger sig med tingene på hobbyplan...
|
|
30/6 12:18 af Cupcake |
@Alberto - No problem. Jeg tror egentlig, vi er enige. Du refererer til upræcis sprogbrug, og det er jeg helt enig i.
Jeg deler også frustrationen over analytikernes manglende evne eller vilje til at skille sig ud. Finansverdenen har et troværdighedsproblem, når analyserne ofte forekommer "tinted".
|
|
|
30/6 12:18 af junklau |
@UKi/SB: Tja...
|
|
|
30/6 11:23 af Ukendtinvestor |
Håber mr. Mars bestyrelsesmedlem skubber til dem, så de tænker nyt/forberet/og målrettet det forbrugerne/mennesker vil have kombineret med, at de skal vinde lægernes anerkendelse samtidig. Flere strenget strategi.
|
|
|
30/6 11:22 af Ukendtinvestor |
Eller i stedet for pilleform, så i drikkeform. Livforlængende drik. Et eller andet som forbrugerne vil have/målrettet dem og så med stor positiv effekt i ryggen medicinsk og godkendt. Forbedring af folks helbred.
|
|
|
30/6 11:20 af Ukendtinvestor |
Grundlæggende så skal de tegne et langsigtet billede af langsigtet vækstmuligheder. De får de muligheden for på dagen. Det har marked/investerorerne brug for.
|
|
|
30/6 11:20 af Ukendtinvestor |
Tror også der er noget med hele søvnområdet.
|
|
|
30/6 11:19 af Ukendtinvestor |
Ziltivekimab er et monoklonalt antistof, der hæmmer interleukin-6 (IL-6) – et signalstof, som spiller en central rolle i kronisk inflammation. Ideen er, at man kan reducere risikoen for alvorlige hjerte-kar-hændelser ved at dæmpe inflammation. Som led i dette og markedsføringsmæssigt, kan de ramme massemarked med unik nyt og positiv pordukt/syn på fremtidens vækstområder.
|
|
|
30/6 11:19 af Ukendtinvestor |
Jeg har tidligere skitseret håbet om, at de får udviklet kardio pille til massemarked. Håber de løfter dele af sløret for Zeus-fase 3 data på kapitalmarkedsdagen, samt de booster forventningen om produktlanceringen i 28 ish for Zilitivekimab. Det vil være en fremtidig gamechanger på niveau/og overstigende af vitaminpillen på sigt.
|
|
|
30/6 11:09 af junklau |
Ukendt 10:56. Jeg håber at du får ret.
|
|
|
30/6 11:07 af junklau |
Pauli 10:34 : enig.
|
|
|
30/6 10:56 af Ukendtinvestor |
Op til og over kapitalmarkedsdagen kommer jeg til at lave en ekstremt aggresiv gearingsstrategi. Der er mønster i (som sidst Novo have kapitalmarkedsdag), at det er overvejende sandsynligt der er stigning i udsigte på dagen. Det er blot supplement til mine meget lange positioner i Novo.
|
|
|
30/6 10:54 af Ukendtinvestor |
Jeg er gearet pga. de samlede fordele/kontra vurdere væsentlige risikofaktor 1-6 som skitseret før på den korte bane her (til nytår agtig), der ser jeg betydelig upside. Har siden 2023 været fuldt ud investeret i Novo og med gearing op og ned, så er en af dem, der virkelig har tabt en betydelig formue af min samlede økonomi på dette eventyr pt., dog var jeg med op i 2023 til kurs over 1000 samt "hele" vejen op igen her fra 250 med ny aggresiv gearingsstrategi.
|
|
|
30/6 10:52 af Ukendtinvestor |
Novo har før misset på produktionen. Så facts er, at selv om de har meddelt, at de har styr på det, så kan efterspørgslen overraske dem. Jeg synes, det er for vidtgående, ikke at være åben overfor, at på et tidspunkt kan der opstå problemer. USA fx: 2,5 mio. daglige brugere af pillen, det stiger til 3,5 mio., så 4,5 mio. 7, 9, 11 mio. Hvornår vil de ramme muren. På et tidspunkt må de ramme cap. maks.
|
|
|
30/6 10:34 af pauly |
Jeg er overhovedet ikke nervøs for kapaciteten, det har NOVO fuldstændig styr på. Ellers ville de ikke åbne for nye markeder som UK og UEA.
|
|
|
30/6 10:02 af junklau |
@Ukendtinvestor 06:31 : Hvis du som du skriver er supernervøs for at Novo igen kommer i man
gel på råproduktion, synes det for mig underligt at du ligger i en lang gearet position med en faktor 6-8. Det hænger ikke sammen....
|
|
30/6 10:01 af Alberto |
Jeg lægger også mærke til, at deres selvsikre kommunikation kommer mindre end 3 år efter, at de har haft meget ubehagelige erfaringer med netop det i USA..
|
|
|
30/6 10:01 af ProInvestorNEWS |
C25: Per Hansens kommentarer til de kommende halvårsregnskaber: (link)
|
|
30/6 09:57 af Alberto |
Det er sandt: Odense omlægning af produktion til lager er et fint tegn på, at Novo ikke ser problemer i den retning...
'
|
|
|
30/6 09:44 af junklau |
Det som Novo sælger og vil sælge i usa ,bliver produceret i Usa. Der er ikke produktionsproblemer i europa. Der for bygges den planlagte produktion i Odense ikke færdig.Det taler for sig selv
|
|
30/6 09:35 af Alberto |
Så kommunikationen er nok det eneste, vi får mulighed for at at pejle på: Og her virker Novo HELT rolige og konfidente... Men hvis du ikke rigtig har "mave" til denne usikkerhed forstår jeg ikke, hvorfor du er gået ind i Novo på den måde, du er? - Jeg siger ikke, det er forkert: Men det er meget offensivt...
|
|
30/6 09:29 af Alberto |
Uki 09.21: Jeg synes ikke, der er ikke noget i selskabets (Novo) kommunikation, der antyder, at de ikke skulle have styr på udrulningen i forhold til produktionen af API: Jeg tror/håber, at nye forbedrede produktionsmåder indenfor Yeast teknologien på det seneste har ændret billedet radikalt for storskalaproduktion. Det er sikkert/forhåbentlig noget af det, supercomputeren "Gefion" har kunnet hjælpe med i vel 1½ år nu?
|
|
| ||
|
|
30/6 09:24 af Ukendtinvestor |
Og alle der er på skal have 1 pille hver daglig, det er akkumulerende i ekstremt stigende grad, og jf de skal levere til England også få så kan de ikke blot sende til USA
|
|
|
30/6 09:23 af Ukendtinvestor |
Når Kim Karadshian eller anden/flere super influenzaer viser de blot spiser en pille, medicare, skifte fra injektioner til piller, Trump rx, Amazon, Homs og adskille øvrige kanaler pisker efterspørgsel op så har vi udfordringen. Der er ikke uendelig kapacitet.
|
|
|
30/6 09:21 af Ukendtinvestor |
Der skal 72 gange så meget aktivt stof i pillerne kontra injektionerne. Jeg er super nervøs for alt dette.
|
|
|
30/6 09:20 af Ukendtinvestor |
Det er jo ikke Novoder styrer efterspørgslen. Hvis USA stikker mere af så gør de samme fejl som sidst, at de introducerer på nyt marked for hurtig. Uden USA er mættet.
|
|
30/6 09:12 af Alberto |
Ok - Det var så ikke mig, du skrev til, Cupcake: Undskyld! - Det kunne jeg bare ikke se for røg, der kom ud af næsen på mig!
|
|
30/6 09:10 af Alberto |
Nej, Cupcake: Tror er ikke godt nok, når der er tale om en meddelse fra et stort finanshus, der har bedt en professionel om at varetage en dækning af et område: Så skal både det sproglige og det faglige gå hånd i hånd! - Han er gudhjælpe os sikkert uddannet journalist? Hvad jeg i virkeligheden adresserer er det meget giftige miljø, han arbejder i: Giftigt for interessante holdninger, læseværdige artikler, opdaterede data osv. ... Lemmingesnak og linealmatematik er, hvad der kommer ud af munden.
|
|
30/6 09:00 af Alberto |
Jeg mister bare måned for måned, år for år, respekten for analytikerstanden... Både hvad der angår det rent sproglige som her: Men også for for lysten/evnen til at se længere frem i tiden end 3 måneder. - Og gå imod strømmen, hvis det er det, den lidt længere analyse kræver! Der er dog èn ting, jeg har lært er det af dette: Analytikere fra store finanshuse kunne ALDRIG drømme om at være kontroversielle eller have (rettelse: Få lov til at have!) egne, interessante holdninger.
|
|
30/6 08:55 af Cupcake |
@lahn (fort.): Tror det skal læses som to forskellige konkurrencepres og ikke som “vægttabspiller i Canada” : altså “…konkurrence fra generiske produkter med semaglutid på markedet i Canada OG øget konkurrence på markedet for vægttabspiller.”
|
|
30/6 08:50 af Alberto |
"- Der er mange faktorer i andet halvår, så vi vurderer, at enhver ændring af forventningerne vil være lille" - En underlig, modsætningsfyldt sætning: Her kunne jeg overveje at læse originalmeddelelsen for bedre at kunne se, hvad der ligger i det fra forfatterens hånd? Umiddelbart må "begivenhedsrigt" år og "mange faktorer" vel kalde på mulighed for STORE ændringer i forventninger... Michael får det til det modsatte?? - Sikkert en god mand ved sine børn - og varmt klædt på om vinteren!
|
|
30/6 08:40 af Cupcake |
@lahn “Canada Approves First Generic Wegovy Alternative, Set to Cut Weight-Loss Drug costs” (link)
|
|
|
30/6 07:40 af lahn1 |
Har der været noget ude om Novos markedsandele i Canada ? Lyder til at Jeffries tror Novo taber det marked. Hvad er det for en øget konkurrence på vægttabspiller som de nævner ?
|
|
|
30/6 07:38 af lahn1 |
God morgen :-)
|
|
|
30/6 07:07 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
30/6 07:04 af ProInvestorNEWS |
Novo har mange ubekendte i andet halvår: Jefferies ser begrænset plads til opjustering (link)
|
|
|
30/6 06:40 af JKY_VH |
De skal nok have hånd i hanke med produktionen denne gang.
|
|
|
30/6 06:38 af JKY_VH |
Ukendtinvestor, i Børsen skriver de "Meldingen fra Bagsværd er, at man venter en gradvis forøgelse i efterspørgslen, hvor de, som søger behandling, vil foretrække Novo Nordisks vægttabspille.
“Både på dette område og på andre områder indrømmede ledelsen, at den bevidst sender et forsigtigt budskab for at sikre, at virksomheden ikke lover for meget og leverer for lidt,” skriver medicinalanalytiker Michael Nedelcovych fra investeringsbanken TD Cowen i et notat mandag."
|
|
30/6 06:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
30/6 06:31 af JKY_VH |
Denne gang har de styr på det.
|
|
|
30/6 06:31 af Ukendtinvestor |
Jeg er super nervøs for at de ikke kan producere nok.
|
|
|
30/6 06:30 af Ukendtinvestor |
Samtidig er flest til pillerne.
|
|
|
30/6 06:30 af Ukendtinvestor |
Kører via egen læge. Når lægen spørger til om vedkommende er til injektion eller pille, og der svares pille, så ved vi fleste læger hælder til Novo.
|
|
|
30/6 06:29 af JKY_VH |
Fra Børsen "Fra onsdag kan amerikanere over 65 år købe vægttabsmedicin for 50 dollar om måneden. Det udvider markedet for Novo Nordisk med 15-20 mio. mennesker i USA" (link)
|
|
|
30/6 06:28 af Ukendtinvestor |
Foundayo står øverst og Eli nævnt to gange ift produktudbud. Ingen nærmere beskrivelse af effekt, bivirkninger eller fordele.
|
|
|
30/6 06:26 af Ukendtinvestor |
|
|
29/6 23:50 af Cupcake |
MedWatch “Aktindsigt viser: Sundhedspersonale og eksterne leverandører påvirket af Novo-hackerangreb”
|
|
29/6 22:43 af Cupcake |
På Aktielands forespørgsel lavede Qualtrim også en chart for Novo! Se allersidst (link)
|
