NOVO
Aktiesnakken
TESLA
Politiksnakken
NOVO
Genmab
Hansa Biopharma
Ennogie
Zealand Pharma
Grønne Aktier
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Pharma
Bavarian Nordic
AMBU
Vestas
Gubra
Shipping
Chemometec
GN Store Nord
Medico
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
Laks
![]() |
20/9 09:14 af Stockwatch1 |
Ja, det er det link
|
![]() |
20/9 09:17 af Pensionisten |
Hvordan hænger det så sammen med novo’s udtalelse igår ? - det kan jeg ikke rigtigt gennemskue.
|
![]() |
20/9 09:51 af AaBforever |
Når FDA kommer på inspektion kommer der altid anmærkninger. Det er helt normalt på alle lokationer. Så kan der være forskel på hvor alvorlige de er.
|
![]() |
20/9 09:52 af Bulder |
FDA har så åbenbart fundet mangler ved kvalitetskontrollen i juli i Clayton. Men ikke værre end at fabrikken kører og producerer til markedet, Iflg Novo.
|
![]() |
20/9 09:53 af AaBforever |
Det er yderst sjældent at der ikke er anmærkninger.
|
![]() |
20/9 09:53 af Bulder |
Men MW angav forkert kilde forleden, hvilket gav anledning til forvirring.
|
![]() |
20/9 10:08 af JKY_VH |
Præcis AaB, det var også det troldmanden og Helge var hurtige til at melde ud.
|
![]() |
20/9 11:00 af troldmanden |
Bemærk det er lover 2 mdr siden FDA var på inspektion. Så de kan i teorien allerede være fuldt ud compliance
|
![]() |
20/9 11:03 af troldmanden |
Den ene af dem er noget så simpelt som de ikke har en specificeret proces for microbial limits. Den burde de kunne lave inden de skulle sende handlingsplanen til FDA
|
![]() |
20/9 11:05 af troldmanden |
Den anden er de ikke har udført en detaljeret root cause undersøgelse af en/nogle batches som afveg fra deres proces
|
![]() |
20/9 11:05 af troldmanden |
Så passér gade. Her er intet at se
|
![]() |
20/9 12:15 af troldmanden |
Her lidt mere om dagens aftale med Ypsomed (link)
|
![]() |
20/9 12:15 af troldmanden |
Ypsomed er allerede i gang med flere produktionsudvidelser. Den ene koster 20 mio euro for kapacitet på 50 mio stk per år
|
![]() |
20/9 12:17 af troldmanden |
Novo synes at betale for en stor andel af investeringen i ny kapacitet som løbende vil blive udvidet. De første leverancer er klar i 2025
|
![]() |
20/9 12:18 af troldmanden |
Af aftalen kan vi også se der er tale om kapacitet til "næste generation" GLP1 som stadig er i klinisk udvikling.
|
![]() |
20/9 12:19 af troldmanden |
"We will deliver autoinjectors for this upcoming device, which may be available in two or three years on the market,"
|
![]() |
20/9 12:20 af troldmanden |
Så lyder som CagriSema der er godt i gang med fase 3 studier mod fedme. Diabetes studier startes også op
|
![]() |
20/9 12:20 af troldmanden |
CagriSema ventes at give vægttab op mod 25% vs Wegovy på ca 15%
|
![]() |
20/9 12:22 af troldmanden |
Men indledningsvis er jeg lidt overrasket over aftalen. Novo har jo deres egen FlexTouch pen som benyttes til wegovy, ozempic mm. Novo har egen inhouse støberi i Hillerød, der producere plastik pen. De er omkring 200 ansatte. Og det er egentligt relativ let at udvide og købe xx antal flerfe støbemaskiner hjem
|
![]() |
20/9 12:24 af troldmanden |
Med mindre FlexTouch ikke kan indeholde nok væske til de 2 stoffer i CagriSema, og at Ypsomeds platform kan
|
![]() |
20/9 12:24 af troldmanden |
Hvis der er nogen der har lidt indsigt deri, så må man gerne sætte lidt ord på her i chatten :-)
|
![]() |
20/9 12:40 af AaBforever |
Trold..vil lige spørge om du har været ansat hos Novo eller har du læst op på det hele? Jeg nyder godt af din store viden. Ang penne kan jeg prøve at spørge datter eller svigersøn som begge arbejder i Kalundborg.
|
![]() |
20/9 12:43 af ProInvestorNEWS |
Novo havde afvigelser og rod i kontroller på amerikansk fabrik skriver medie (link)
|
![]() |
20/9 15:05 af troldmanden |
Aab jeg har ikke arbejdet hos novo. Så det er en blanding af 25 års investering i life science branchen og lidt tid med google :-)
|
| ||
![]() |
20/9 15:08 af troldmanden |
Det vil være fint hvis datter/svigersøn kan kaste lidt lys over det. Om novos egen FlexTouch ikke kan håndtere mix af 2 stoffer siden aftalen med Ypsomed synes at være om CagriSema
|
![]() |
20/9 16:26 af troldmanden |
Relativ markant stigning i dag. var oppe med 3,5% mu 3%. Samtidig med LLY er nede med knap 1%. Det er første gang i noget tid,
novo performer markant bedre end LLY
|
![]() |
20/9 16:28 af troldmanden |
Umiddelbart kan jeg ikke se der er kommet nyt ud indenfor de sidste 60-90 min. Måske flre detaljerede kommentar fra Ypsomed? indikationer af den volume novo går efter?
|
![]() |
20/9 16:29 af troldmanden |
JP gentager target på 750. Men det er flere timer siden
|
![]() |
20/9 16:29 af troldmanden |
Already positive, the research from JP Morgan and its analyst Richard Vosser still consider the stock as a Buy opportunity. The target price is unchanged and still at DKK 750.
|
![]() |
20/9 17:07 af Bulder |
Markedet har vel indset at Form 483 var en storm i et glas vand. Så lidt genvinding af 2 dages markant fald.
|
![]() |
20/9 20:30 af JKY_VH |
ja, det tror jeg også.
|
![]() |
21/9 07:38 af ProInvestorNEWS |
Amerikanske sundhedsmyndigheder bekræfter problemer på Novos fabrik (link)
|
![]() |
21/9 08:07 af ProInvestorNEWS |
Finanshus ser lille risiko for patentstrid for Novos vidundermiddel (link)
|
![]() |
21/9 13:00 af JKY_VH |
Novo Nordisk har rettet op på problemramt fabrik
|
![]() |
21/9 13:00 af JKY_VH |
|
![]() |
21/9 13:11 af JKY_VH |
"Novo Nordisk har rettet ind over for den amerikanske fødevare- og lægemiddelstyrelse, FDA, efter at der blev påpeget fejl på en fabrik i USA ved et kontrolbesøg.
Det skriver FDA til nyhedsbureauet Reuters.
“Virksomheden reagerede på disse observationer med information, der beskrev korrigerende handlinger,” skriver FDA.
Baseret på FDA’s nuværende viden og Novo Nordisks respons, har FDA ingen grund til at tro, at virksomheden ikke overholder gældende krav og regler, uddyber myndigheden."
|
![]() |
21/9 13:11 af Pensionisten |
Jeg synes, ærlig talt, ikke at Novo er kommet særlig elegant om ved denne sag. Kunne med fordel have mere åbne fra start.
|
![]() |
21/9 13:13 af JKY_VH |
Jo, men sagen starter jo også noget kikset med forkerte kildeangivelser fra MW.
|
![]() |
21/9 13:17 af Pensionisten |
Ja, den har været noget kikset fra start ;-)
|
![]() |
21/9 13:42 af JKY_VH |
men nu har FDA vel fjernet den sten i skoen, må man forstå.
|
![]() |
21/9 13:54 af Pensionisten |
Ja, og Nove skulle bare haveret åbne omkring forløbet - men pyt ;-)
|
![]() |
21/9 13:55 af Pensionisten |
bare have været ….
|
![]() |
21/9 14:20 af troldmanden |
Nargh jeg mener egentligt ikke novo skal kommentere på alle mulige historier om deres fabrikker mm. De skal kommentere hvis det har reel betydning for deres forventninger.
|
![]() |
21/9 14:21 af troldmanden |
Som jeg skrev den anden dag så er det journalister der ikke har anet noget som helst om auditeringer og derfor ikke formod at stille de rigtige spørgsmål. Og historien voksede så i nogle kredse.
|
![]() |
21/9 14:22 af troldmanden |
Men det er ikke novos ansvar at gå ud og kommentere hver eneste gang der er nogle der skriver noget faktuelt forkert
|
![]() |
21/9 15:18 af Pensionisten |
Enig, @troldmanden. Men, når de så vælger at gøre det, må Novo holde sig til fakta.
|
![]() |
21/9 15:18 af Pensionisten |
Og ikke give en halv historie.
|
![]() |
21/9 15:46 af troldmanden |
Novo forholdte sig da også til fakta? De havde generelt ingen kommentar til hvilken dialog de har med myndighederne.
Fabrikken producere
|
![]() |
21/9 16:04 af Pensionisten |
Ja, vi kan jo hver især læse og forstå, som vi vil.;-) Det går jo nok det hele, alligevel.
|
![]() |
21/9 16:09 af troldmanden |
Ja :) så længe man ikke ligger og daytrader aktien, så er casen den samme i dag som den var for en uge siden
|