NOVO
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
Genmab
NOVO
TESLA
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
AMBU
Shipping
Chemometec
Gubra
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Grønne Aktier
Banker og Finans
Smallcap og First North aktier
EL-BILER
ExpreS2ion
Medico
Krypto
Pharma
BITCOIN
Ennogie
![]() |
22/9 10:15 af troldmanden |
Der er også startet nogle debatter op om graden af selvbetaling kan/bør hæves fra det nuværende niveau
|
![]() |
22/9 10:12 af troldmanden |
Hvilken pris novo forslår er der ikke nogen indikation af. Om de tilbyder rabat på listepris eller ej
|
![]() |
22/9 10:11 af troldmanden |
Novo forslår det bliver et 3 års forsøg. Og et særdeles centralt punkt i deres ansøgning. Novo tilbyder at tilbagebetle tilskud, hvis det viser sig der er flere patienter der bliver startet op med tilskud, end størrelsen på den gruppe de har defineret. Altså kan politikerne vide sig sikre på det max kan koste xx. Og lige præcis det aspekt er nok ret væsentligt i disse tider
|
![]() |
22/9 10:08 af troldmanden |
Ligeledes skal der opnås mindst 10% vægttab efter 9 mdr. ellers stopper tilskuddet
|
![]() |
22/9 10:08 af troldmanden |
Som nævnt ovenfår så skal vedkommende kunne dokumentere vægttab via kostomlægning og motion indenfor det seneste år. Det bliver KUN speciallægerne på overvægtsklinikkerne der kan udskrive wegovy med tilskud. Patienten får kun lov til at fortsætte med tilskud hvis vedkommende har tabt mindst 5% efter de første 3 mdr behandling
|
![]() |
22/9 10:04 af troldmanden |
Det er stadig kun brudstrykker der er fremme vedr novos nye ansøgning. Men de har lagt nogle interessante afgrænsninger ind så udgifterne ikke kan løbe løbsk
|
![]() |
22/9 10:02 af troldmanden |
I alt er der knap 2.000 personer der årligt får fedmekirurgisk indgreb
|
![]() |
22/9 10:01 af troldmanden |
Man skal også været stoppet med at ryge.
|
![]() |
22/9 10:00 af troldmanden |
Så 50-60.000 i denne gruppe. For at blive indstillet skal man selv kunne opnå et dokumenteret vægttab på 8% via kostomlægning og motion. Det er bestemt ikke let for denne gruppe.
|
![]() |
22/9 09:58 af troldmanden |
Sundhedsstyrelsen benytter tal fra 2013 i deres gældende 2017 vejledning. I 2013 var der 41.000 danskere med bmi 40-50 og 7000 over 50. Jeg kan ikke lige hurtigt finde opdaterede tal. Men vil tror det er steget 20-25%
|
![]() |
22/9 09:49 af troldmanden |
Der er en lang række krav der minimere denne gruppe signifikant. Egentligt starter den med bmi fra 35 og op. Men reelt er det fra 40
|
![]() |
22/9 09:42 af troldmanden |
Interessant og meget mere klogt move af novo med den nye ansøgning om tilskud til wegovy. I stedet for at gå efter alle 900.000 med bmi over 30, så er det nu kun den andel der bliver visiteret til vurdering af fedmekirurgisk indgreb
|
![]() |
22/9 08:05 af JKY_VH |
"Selskabet ønsker ikke at oplyse, hvem gruppen omfatter, men håber, at indsnævringen vil gøre myndighederne mere positivt stemt."
|
![]() |
22/9 08:04 af JKY_VH |
fra MW "Novo gør nyt forsøg på at få tilskud til sin vægttabsmedicin
7:28
Novo Nordisk har søgt om offentligt tilskud til selskabets fedmemedicin Wegovy i Danmark, selv om selskabet tidligere har fået afslag af Lægemiddelstyrelsen. I den nye ansøgning har Novo Nordisk indsnævret, så tilskuddet kun skal dække "en begrænset gruppe"."
|
![]() |
22/9 06:52 af ProInvestorNEWS |
Fredagens aviser med Novo Nordisk, Hartmann og Green Hydrogen (link)
|
![]() |
22/9 06:21 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
22/9 05:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
21/9 17:49 af Pensionisten |
Men stadig mener jeg at Novo forsyndede sig: “Do you swear to tell the truth, the whole truth, and nothing but the truth, so help you God?”
|
![]() |
21/9 16:12 af Pensionisten |
Nemmerlig :-)
|
![]() |
21/9 16:09 af troldmanden |
Ja :) så længe man ikke ligger og daytrader aktien, så er casen den samme i dag som den var for en uge siden
|
![]() |
21/9 16:04 af Pensionisten |
Ja, vi kan jo hver især læse og forstå, som vi vil.;-) Det går jo nok det hele, alligevel.
|
![]() |
21/9 15:46 af troldmanden |
Novo forholdte sig da også til fakta? De havde generelt ingen kommentar til hvilken dialog de har med myndighederne.
Fabrikken producere
|
![]() |
21/9 15:18 af Pensionisten |
Og ikke give en halv historie.
|
![]() |
21/9 15:18 af Pensionisten |
Enig, @troldmanden. Men, når de så vælger at gøre det, må Novo holde sig til fakta.
|
| ||
![]() |
21/9 14:22 af troldmanden |
Men det er ikke novos ansvar at gå ud og kommentere hver eneste gang der er nogle der skriver noget faktuelt forkert
|
![]() |
21/9 14:21 af troldmanden |
Som jeg skrev den anden dag så er det journalister der ikke har anet noget som helst om auditeringer og derfor ikke formod at stille de rigtige spørgsmål. Og historien voksede så i nogle kredse.
|
![]() |
21/9 14:20 af troldmanden |
Nargh jeg mener egentligt ikke novo skal kommentere på alle mulige historier om deres fabrikker mm. De skal kommentere hvis det har reel betydning for deres forventninger.
|
![]() |
21/9 13:55 af Pensionisten |
bare have været ….
|
![]() |
21/9 13:54 af Pensionisten |
Ja, og Nove skulle bare haveret åbne omkring forløbet - men pyt ;-)
|
![]() |
21/9 13:42 af JKY_VH |
men nu har FDA vel fjernet den sten i skoen, må man forstå.
|
![]() |
21/9 13:17 af Pensionisten |
Ja, den har været noget kikset fra start ;-)
|
![]() |
21/9 13:13 af JKY_VH |
Jo, men sagen starter jo også noget kikset med forkerte kildeangivelser fra MW.
|
![]() |
21/9 13:11 af Pensionisten |
Jeg synes, ærlig talt, ikke at Novo er kommet særlig elegant om ved denne sag. Kunne med fordel have mere åbne fra start.
|
![]() |
21/9 13:11 af JKY_VH |
"Novo Nordisk har rettet ind over for den amerikanske fødevare- og lægemiddelstyrelse, FDA, efter at der blev påpeget fejl på en fabrik i USA ved et kontrolbesøg.
Det skriver FDA til nyhedsbureauet Reuters.
“Virksomheden reagerede på disse observationer med information, der beskrev korrigerende handlinger,” skriver FDA.
Baseret på FDA’s nuværende viden og Novo Nordisks respons, har FDA ingen grund til at tro, at virksomheden ikke overholder gældende krav og regler, uddyber myndigheden."
|
![]() |
21/9 13:00 af JKY_VH |
|
![]() |
21/9 13:00 af JKY_VH |
Novo Nordisk har rettet op på problemramt fabrik
|
![]() |
21/9 08:07 af ProInvestorNEWS |
Finanshus ser lille risiko for patentstrid for Novos vidundermiddel (link)
|
![]() |
21/9 07:38 af ProInvestorNEWS |
Amerikanske sundhedsmyndigheder bekræfter problemer på Novos fabrik (link)
|
![]() |
20/9 20:30 af JKY_VH |
ja, det tror jeg også.
|
![]() |
20/9 17:07 af Bulder |
Markedet har vel indset at Form 483 var en storm i et glas vand. Så lidt genvinding af 2 dages markant fald.
|
![]() |
20/9 16:29 af troldmanden |
Already positive, the research from JP Morgan and its analyst Richard Vosser still consider the stock as a Buy opportunity. The target price is unchanged and still at DKK 750.
|
![]() |
20/9 16:29 af troldmanden |
JP gentager target på 750. Men det er flere timer siden
|
![]() |
20/9 16:28 af troldmanden |
Umiddelbart kan jeg ikke se der er kommet nyt ud indenfor de sidste 60-90 min. Måske flre detaljerede kommentar fra Ypsomed? indikationer af den volume novo går efter?
|
![]() |
20/9 16:26 af troldmanden |
Relativ markant stigning i dag. var oppe med 3,5% mu 3%. Samtidig med LLY er nede med knap 1%. Det er første gang i noget tid,
novo performer markant bedre end LLY
|
![]() |
20/9 15:08 af troldmanden |
Det vil være fint hvis datter/svigersøn kan kaste lidt lys over det. Om novos egen FlexTouch ikke kan håndtere mix af 2 stoffer siden aftalen med Ypsomed synes at være om CagriSema
|
![]() |
20/9 15:05 af troldmanden |
Aab jeg har ikke arbejdet hos novo. Så det er en blanding af 25 års investering i life science branchen og lidt tid med google :-)
|
![]() |
20/9 12:43 af ProInvestorNEWS |
Novo havde afvigelser og rod i kontroller på amerikansk fabrik skriver medie (link)
|
![]() |
20/9 12:40 af AaBforever |
Trold..vil lige spørge om du har været ansat hos Novo eller har du læst op på det hele? Jeg nyder godt af din store viden. Ang penne kan jeg prøve at spørge datter eller svigersøn som begge arbejder i Kalundborg.
|
![]() |
20/9 12:24 af troldmanden |
Hvis der er nogen der har lidt indsigt deri, så må man gerne sætte lidt ord på her i chatten :-)
|
![]() |
20/9 12:24 af troldmanden |
Med mindre FlexTouch ikke kan indeholde nok væske til de 2 stoffer i CagriSema, og at Ypsomeds platform kan
|