Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
27/5 12:29
af StockBull
Tab af fokus: Tesla risikerer at blive "SpaceX' bil- og robot-afdeling" i stedet for at eje sin egen fremtid.
27/5 12:31
af StockBull
Mange Tesla-aktionærer er skeptiske og det er derfor, en fusion kræver godkendelse ved afstemning og sandsynligvis en høj præmie.
27/5 12:34
af StockBull
Mange langsigtede Tesla-aktionærer (inklusive nogle store fonde) vil sandsynligvis kræve meget høj bytte-ratio eller direkte sige nej, medmindre de ser klare garantier om, at Teslas cash flow primært bliver i Tesla-delen.
27/5 12:41
af StockBull
Anyway det sker tidligst i 2027
27/5 14:35
af TOPspiller
Endnu en gang viser det sig at det bare var drømme!! Så sent som her i foråret teasede Elon Musk for, at den endelige produktionsudgave af Roadster ville blive afsløret i maj, men nej sådan gik det ikke. Drømme er dejlige! : (link)
28/5 05:56
af StockBull
Mere og merger: (link)
28/5 05:59
af StockBull
Hej Top: Der er ikke noget revolutionerende nyt om Tesla Roadster lige nu, den er stadig forsinket, men ikke "på ubestemt tid" som artiklen antyder.
28/5 06:00
af StockBull
Artiklen er for negativ. Forvent en unveil/demo i løbet af sommeren 2026 eller kort efter, produktion 2027+. Hvis du har depositum, så vær tålmodig – eller følg Elons tweets for de næste hints. Det bliver formentlig en vild bil, når den endelig lander.
28/5 06:02
af StockBull
Har i set Feraris ny EV sportsvogt - kæft den er grim - linger en billig kopi af Teslas model S som ser betydlig smartere ud og hurtigere samt 1/6 del af prisen (link)
28/5 09:07
af StockBull
Teslaen er hurtigere, mere effektiv, længere rækkevidde og den er 6 gange billigere. Luce har fire motorer, 800V-arkitektur, fancy interiør (med Jony Ive-inspiration) og Ferrari-håndværk, men på papiret slår den ikke en 5 år gammel Plaid på de fleste punkter.
28/5 09:10
af StockBull
Ferrari Luce: 6 gange dyrere end Tesla Plaid... for de samme 2 ton aluminium!
28/5 09:10
af StockBull
Men venner, det er jo premium aluminium fra Maranello! Håndplukket af engle, signeret af Jony Ive og poleret med tårer fra Formel 1-mekanikere."
28/5 09:11
af StockBull
Tesla: 410 lbs aluminium fra samme planet, masseproduceret for under 10.000 kr. i råvarer.
28/5 09:12
af StockBull
Ferrari: Samme 2 ton alu + "eksklusivitet" = 640.000 USD. Råstofferne koster det samme, men du betaler Ferrari for at sige "jeg har råd til at blive snydt for 5x markup på metallet". Jeg tager 5 Plaids og en lastvogn fuld af aluminium – tak.
28/5 12:03
af StockBull
31/5 10:50
af StockBull
Stærkt! Så er Tesla FSD godkendt i det 3. europæiske land! (link)
1/6 07:41
af StockBull
Tesla Self-Certifies Level 4 Autonomous Vehicles in Texas (link)
1/6 07:42
af StockBull
1/6 07:46
af StockBull
Tesla har nu Level 4-godkendelse i hele Texas, men betyder det Cybercab uden geofence overalt? Ja, Tesla Robotaxi LLC må køre kommercielle førerløse ture statewide efter self-certificering 28. maj. Men: Level 4 er stadig bundet til et Operational Design Domain (ODD), dvs. bestemte områder, vejr, tidspunkter og geofences.
1/6 07:47
af StockBull
De udvider løbende (Austin, Dallas, Houston + mere), og Cybercab er klar til at blive sat ind. Men fuld “kør hvor som helst i Texas uden begrænsninger” er ikke her endnu. Stort skridt alligevel — skaleringen bliver meget hurtigere nu
1/6 07:50
af StockBull
Tesla udvider geofences løbende (de startede små og voksede hurtigt i Austin), så inter-city ture kommer sandsynligvis senere i 2026 — men det er ikke muligt lige nu. (link)
1/6 07:50
af StockBull
Realistisk estimat: Større sammenhængende områder og muligvis inter-city ruter (f.eks. Austin–Houston) sent 2026 eller 2027, hvis alt går godt med FSD V15+ og Cybercab-fleet.
1/6 07:52
af StockBull
Med den nye statewide Level 4-godkendelse kan de skalere meget hurtigere nu, men det sker stadig zone for zone.
1/6 07:54
af StockBull
1/6 07:57
af StockBull
Mens skeptikerne græder over “self-certificering”, cementerer Tesla et solidt bundniveau i aktien omkring 400-500. $436 nu. Texas gav dem statewide Level 4 på én dag, uden at skulle krybe for regulatorer som i Californien. Første stat nogensinde. Waymo har 500+ biler og taber stadig penge. Tesla starter med 42 og vil eje hele markedet. Robotaxi er ikke længere “hvis” , det er “hvornår”. De der shortede under 400 får det rigtig ondt snart
1/6 09:53
af StockBull
ser da meget ok ud: (link)
1/6 09:59
af StockBull
(link) enig
2/6 12:24
af StockBull
(link) Anthropic blev stiftet i 2021 af søskendeparret Dario og Daniela Amodei - to tidligere chefer hos OpenAI. I dag 5 år senere er Anthropic det mest værdifulde og mest indtjenende AI-selskab. De er gået fra en årlig omsætning fra 0$ til 45 milliarder $.
6/6 10:05
af StockBull
Wow så fatter JPM også Tesla casen (link)
6/6 10:08
af StockBull
Morgan Stanley stadig 415 for base case og bull case 826.
6/6 10:10
af StockBull
Musk speaking at J.P. Morgan - (link)
6/6 10:38
af StockBull
Here is @SpaceX 's full IPO roadshow presentation from CFO Bret Johnson, who has been CFO at the company for the last 15 years. (link) kanon spændende - pengene vælter ind og investeres
6/6 11:00
af StockBull
I 2040 ville SpaceX være større end dagens samlede globale tech-marked i revenue – drevet af orbital AI-data centre, Starlink globalt, Mars-økonomi og mere.
6/6 11:01
af StockBull
Fra $135 i juni 2026 til potentielt $3.000 – 6.000+ i 2040, hvis visionen holder (ca. 22-48x return over 14 år, eller 25-35% CAGR).
6/6 11:02
af StockBull
Tal er fra MS: Morgan Stanley projects SpaceX could generate $3.4 trillion in annual revenue by 2040
6/6 11:03
af StockBull
(link) lige pludselig er kurs 135usd mere spiselig :-)
6/6 11:03
af StockBull
MS-prognosen er $3.4 billioner i årlig revenue i 2040 + $2.7 billioner i adjusted EBITDA. Det er det tal, der skal retfærdiggøre den høje IPO-valuation på $1.77 billioner ved $135/aktie.
6/6 11:05
af StockBull
Vurdering - kort sigt vs. 2040: Første 1-3 år handler det mest om hype, Starlink-vækst og AI-deals (muligt $200-400+). 2040-scenariet er for de, der holder 10-15 år.
6/6 11:08
af StockBull
Måske en 100-bagger frem mod 2045
6/6 11:11
af StockBull
Hvorfor skriver jeg om SpaceX i Tesla tråden - jo der er merger rygter. De to selskaber bliver allerede mere og mere integrerede (teknologi, talent, vision). En fuld merger kunne skabe en “AI + Space + Energy”-supergigant under Elon. Mange ser det som logisk.
6/6 11:12
af StockBull
Det er ekstremt spekulativt, men det er præcis den "moonshot-narrativ", JPM/MS/Goldman sælger til investorerne nu.
6/6 11:24
af StockBull
6/6 11:27
af StockBull
6/6 11:29
af StockBull
7/6 04:33
af StockBull
Solar in space: (link)
7/6 15:09
af StockBull
spændende nyt: (link)
10/6 03:40
af StockBull
Teslas selvkørende teknologi godkendt i Danmark (link)
11/6 08:00
af StockBull
2000 FSD km i USA: (link)
11/6 08:18
af StockBull
holy macral Terafab bliver x10 større end GigaTexas: (link)
11/6 08:26
af StockBull
Tesla FSD (Supervised) has just officially been approved in Belgium (link)
Nyeste Først - Ældste Først   Side 151/158