TESLA
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Zealand Pharma
|
11/3 03:37 af StockBull |
Hvis det er det eneste service på 80.000km er det stadig billigt --Reparationen blev vurderet til ca. 3.346–3.350 kr. - i forhold til mange andre biler. Igen, min onkel som køre 60k / år på motorvej har ikke slør problemer.
|
|
11/3 03:34 af StockBull |
risikoen for slør over 1 mm i baghjulsophænget efter ca. 80.000 km ligger sandsynligvis i 15–20 %-området for Tesla Model Y, især hvis bilen kører på dårlige veje (mange fartbumps, huller, ujævn asfalt, som i Danmark og Thailand.
Så få bilen checket INDEN syn.
|
|
11/3 03:27 af StockBull |
slør over 1 mm i garantiperioden (4 år/80.000 km) skal selvfølgelig clames (kræves dækket under garanti)
|
|
11/3 03:24 af StockBull |
Aggressiv kørsel over speedbumps kan accelerere slidet, men 1,4 mm slør tidligt er stadig en garantisag inden for 80.000 km. Det er driver-relateret, hvis det kun sker på nogle få Teslaer, men hvis det rammer alle, er det en systemfejl. Og det rammer jo ikke alle, mig bekendt. Min onkel har en Tesla 3 som har kørt over 150.000km og har ikke komstateret slør.
|
|
|
10/3 08:43 af ProInvestorNEWS |
Tesla har afvist garantikravene og anser slår på op til en millimeter for normalt, mens synshaller og FDM betragter det som en fejl, der gør bilen usikker og ulovlig. FDM håber, at afgørelsen vil lette fremtidige garantisager for danske Tesla-ejere
|
|
|
10/3 08:43 af ProInvestorNEWS |
Bilejers sejr over Tesla kan få afgørende betydning. Fremover bliver det sværere for Tesla at afvise vrede kunder. En ny afgørelse fra Ankenævnet for biler slår fast, at den amerikanske elbilproducent skal punge ud for fejl på deres mest populære modeller, Model Y og Model 3, som oftere end andre bilmodeller dumper til syn på grund af problemer med baghjulophænget, skriver Jyllands-Posten.
|
|
8/3 09:01 af StockBull |
(link) kanon måneds rapport fra ARKinvest
|
|
6/3 03:35 af StockBull |
Salg februar rimligt - ca. +10.000 EVs - hurtig hoved-udregning (link)
|
|
4/3 07:09 af StockBull |
(link) Tesla Megapack 2XL units is now commissioned in Ontario
|
|
4/3 05:06 af StockBull |
mere af samme skuffe: (link)
|
|
4/3 05:05 af StockBull |
Tror Peter Thiel delvis ret i rene "word skills" holder bedre end rene math-skills, men inden for writing er det de avancerede, kontekstuelle, menneskelige word people der vinder, mens rutine-tekstskrivere og basic copy/journalistik mister jobs hurtigt. (link)
|
|
4/3 03:32 af StockBull |
øv - forkert tråd - se genmab - tager lige en kop morgenkaffe mere
|
|
4/3 03:30 af StockBull |
1.620 DKK er teknisk gyldigt som 100% Fib-retracement og et plausibelt worst-case dip i nuværende nedtrend.
Men det er ikke base-case - valuationen er allerede lav (~12-13x P/E), og historisk har Genmab reboundet kraftigt fra lignende oversolgt niveauer.
Opdateret akkumulerings-alert:
Primær zone: 1.680-1.790 DKK (deep dip + tidlig bounce).
Ekstrem zone: 1.620-1.680 DKK (hvis fuld retracement rammer ugekort - stærk value-entry for langsigtede, men høj risiko for yderligere volatilitet).
|
|
4/3 03:29 af StockBull |
|
|
4/3 03:25 af StockBull |
(link) Ekstrem zone: 1.620-1.680 DKK (hvis fuld retracement rammer ugekort - stærk value-entry for langsigtede, men høj risiko for yderligere volatilitet).
|
|
4/3 03:23 af StockBull |
RSI falder langsomt - nu 36 på dagskort - købte igår og supplere forsigtigt flere idag - svært at vurdere hvor bunden er - måske 1620 på ugekortet som svare til 100% - se tidligere kort
|
|
4/3 03:08 af StockBull |
Rettere sagt q1 - 90 dages sivende vindue om man vil.
|
|
4/3 03:07 af StockBull |
Tesla supplerings vindue er har været H1 i både 2024, 2025 og nu 2026; (link)
|
|
4/3 02:58 af StockBull |
Opdateret Tesla 12 month target fra AJ investment og meget ofte rammer inden for skiven: 670-740, 24 m target: 1310-1440 -(link) kanon dygtig analytiker AJ som følger alle de store us tech firmaer
|
|
2/3 16:35 af StockBull |
Suppleret i 389
|
|
|
2/3 13:21 af ProInvestorNEWS |
Test
|
|
19/2 09:23 af StockBull |
ønsker alle en vidunderlig weekend og held og lykke med investeringerne - holder ferie til 2 marts i sommerhuset
|
|
18/2 11:17 af StockBull |
Ikke købsanbefaling - there are red flags that suggest it's not legitimate or at minimum highly risky/scammy:
|
|
18/2 11:11 af StockBull |
Spændende: X Platform Introduces X Wallet and Opens the Xcoin Presale (link)
|
|
| ||
|
13/2 08:27 af StockBull |
|
|
13/2 08:23 af StockBull |
0:00:00 - Orbital data centers
0:36:46 - Grok and alignment
0:59:56 - xAI’s business plan
1:17:21 - Optimus and humanoid manufacturing
1:30:22 - Does China win by default?
1:44:16 - Lessons from running SpaceX
2:20:08 - DOGE
2:38:28 - TeraFab
|
|
13/2 08:19 af StockBull |
Kanon show: Elon Musk – "In 36 months, the cheapest place to put AI will be space” (link)
|
|
13/2 08:14 af StockBull |
PE-forward 2027 - 27.3 - billigt efter min mening - supplere iaften :-)
|
|
13/2 07:24 af StockBull |
(link) Palantir is down over 6% today and shares have declined 40% since November.
In this deep-dive financial analysis and forward-looking outlook, we examine whether this pullback represents a compelling opportunity—or a signal for investors to remain cautious.
|
|
12/2 12:01 af StockBull |
(link) the world doesn’t split three ways. It splits two. And second place is extinction.
|
|
12/2 05:03 af StockBull |
ikke også motorcykler, knalleter m.m bliver elektrificeret kommende 10 år - tror det.
|
|
12/2 05:01 af StockBull |
Kl. 01:59 – det er egentligt vanvittigt, at nogen betaler 50.000 kr. for en gammel Yamaha-knallert fra 1975.
Jeg købte for nylig en helt ny 125 cc Honda til min 14-årige søn for omkring 14.000 kr.
Man skal være mega fanatisk (eller samler på klassikere) for at smide 50k efter en 50 cc fra 70'erne! Priserne på velholdte FS1 fra 1975 ligger faktisk ofte 30-50k+ i dag, hvis de er originale og pæne. Skulle alligevel ha beholdt den jeg havde :-) Men nu er chancen der igen med ICE cars og mon ikke mon
|
|
12/2 04:48 af StockBull |
Generelt lyder det meget lovende: (link)
Det er værd at filtrere støjen fra – f.eks. gårsdagens artikel i Ekstra Bladet, der hævdede, at AI er overvurderet.
|
|
11/2 05:09 af StockBull |
Enig: (link)
|
|
11/2 05:02 af StockBull |
Her nogle regler: (link) - tager selv 50 armbøjninger inden morgen-kaffen ;-)
|
|
11/2 03:03 af StockBull |
Om ca. 20 år er biler sikkert flyvende :-)
|
|
11/2 02:59 af StockBull |
Jeg kunne da godt selv finde på at beholde et par benzinbiler og genne den i laden men om 50 år ville det svare til man gemte biler fra 1920-1950 i laden. De kan jo godt blive mange penge værd med tiden skulle man tro når man sammenligner med bilhistorien. En Yamaha knallert fra 1975 til 4000kr dengang koster idag over 50.000kr ;-)
|
|
11/2 02:55 af StockBull |
Når først de autonome biler er godkendt tror jeg ikke der er ret mange der vil investere i et kørekort og en klassisk bil (ikke autonom) som højest sandsynligt vil koste markant mere at købe, vedligeholde og forsikre. Bliver ligesom at eje en hestevogn i 1930 til 1950 ;-)
|
|
11/2 02:47 af StockBull |
Ingen grund til at undskylde noget - godt spørgsmål du kom med Koden :-)
|
|
11/2 02:45 af StockBull |
God morgen :-) Det hele pejer jo på en +90% automom verden - d.v.s FSD un-supervised hvor man sover i bilen eller hvad man nu har lyst til når den bringer dig fra A til B. Staryer med USA og Kina og Asien kommende år og derefter EU og Afrika :-) Dubai, Saudi, Singapore, Kina, UAS, Australien, Norge m.m bliver sikkert autonome før EU. Vi får se.... Gætter på verden ændre sig markant kommende 5-10 år og investere derefter.
|
|
|
10/2 19:18 af koden |
sorry.. var lidt for sjov. men tråden drukner helt i dine indlæg :-) Men du har fingeren på pulsen og tak for det. jeg tror bare ikke FSD til private bliver et hit. Men taxi ja...
|
|
10/2 06:32 af StockBull |
Bid ideas 2026: (link)
|
|
10/2 06:02 af StockBull |
Vi skal ikke glemme, at Teslas Full Self-Driving potentielt kan redde rigtig mange menneskeliv. Derfor forstår jeg ikke den kritiske holdning, som mange har over for Tesla i forhold til benzindrevne biler, der hvert år er skyld i hundredtusindvis af dødsfald. Kan man virkelig hade Elon Musk så meget, at man hellere vil køre i en ICE-bil og risikere at være med til at slå mennesker ihjel end at bidrage til at redde liv med en Tesla?
|
|
10/2 05:54 af StockBull |
Når Tesla får grønt lys i EU (som ser ud til at ske snart), får de potentielt en klar ledelse på autonom kørsel her – i modsætning til Kina, hvor de jagter bagfra. Det kan blive et stort salgsargument for Tesla-modeller i Europa, især hvis konkurrenterne fortsætter med at halte eller droppe deres Level 3-planer.
|
|
10/2 05:53 af StockBull |
i Kina har lokale producenter en massiv hjemmebanefordel (dataadgang, regulatorisk støtte og hurtig iteration), hvilket gør det ekstremt hårdt for Tesla at følge med lige nu. Men i EU er billedet anderledes: Der er ingen klar "hjemmebane"-vinder på autonom kørsel, og ingen europæiske bilproducenter har noget, der reelt matcher Teslas kommende Supervised FSD i funktionalitet og bredde (pr. februar 2026).
|
|
10/2 05:43 af StockBull |
En ny UNECE-regulation (FN's regler for autonom kørsel) blev vedtaget i januar 2026 og kan åbne døren bredere for både supervised og unsupervised FSD i Europa og Asien. Den endelige afstemning og ikrafttræden sker dog først i juni 2026 (link)
|
|
10/2 05:43 af StockBull |
Derudover Tesla forventer regulatorisk godkendelse til Supervised FSD i Europa i løbet af Februar.
|
|
10/2 05:38 af StockBull |
Jeg forventer dog ikke at skrive ret meget i de kommende uger, da vi er inde i en lidt død periode, hvor de fleste venter på Nvidias regnskab og udrulningen af Tesla Cybercab i april 2026.
|
|
10/2 05:28 af StockBull |
Den viden, jeg opbygger, deler jeg gerne lidt ud af helt gratis :-)
|
|
10/2 05:02 af StockBull |
Nej, egentlig ikke. Jeg er altid online og laver dybdegående research på alle mine investeringer hver dag. Jeg bruger typisk 3-5 timer dagligt på at gennemgå nyheder og analysere udtalelser fra Trump og andre centrale aktører. Derfor koster det ingen ekstra tid at bidrage lidt i Tesla-tråden eller dele relevante links. Helge nævnte engang, at der er mange, som læser tråden. Jeg synes, det er vigtigt med gode debatter og seriøs kritik, og det er desværre lidt en mangelvare her.
|
