Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Forsvarsaktier
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
BITCOIN
Ennogie
Vestas
Grønne Aktier
Zealand Pharma
Pharma
Hansa Biopharma
Laks
Medico
Shipping
Amerikanske aktier
EL-BILER
Banker og Finans
GN Store Nord
Gubra
AMBU
Embla Medical
Krypto
Smallcap og First North aktier
![]() |
14/4 09:28 af EliotSpitzer |
Centerview's team er et af de bedste i verden. De har tre stjerne i deres Life Science team: Alan Hartman (MA advokat), Mark Robinson (client netværk), Richard Girling (faglig biotech expert). De har jobbet samme i mange år og har nok den bedste track record i branchen på Biotech/Big Pharma transaktioner.
|
![]() |
14/4 09:26 af Svingtraderen |
super pointe
|
![]() |
14/4 09:25 af EliotSpitzer |
Jeg har igår (og til lidt ud på natten) gennemgået Van Herk's transaktioner på tidligere salg af virksomheder. Møsteret er at de siddet flere år på en investering og har så hyret en investeringsbank til at sælge hele eller dele af firmaet, hvor de har dominerende ejerskab. Det kan være dem som har hyrret Centerview.
|
![]() |
14/4 09:25 af Svingtraderen |
Centerview har formentlig et lukket projekt, hvor han får status først når de har den fulde palette klar til ham. Vil måske kunne forklare sagen.
|
![]() |
14/4 09:19 af EliotSpitzer |
Jeg er kommet frem til en alternative forklaring, som gjøre Steensbergs dementi korrekt men hvor det også er korrekt at Centerview arbejder med en transaktion, hvor både "orphan drug" partnerne og salg kan være i spil.
|
![]() |
14/4 09:17 af Svingtraderen |
enig ES
|
![]() |
14/4 09:16 af EliotSpitzer |
....Men dette efterlader næsten ...
|
![]() |
14/4 09:15 af EliotSpitzer |
Jeg kan virkeligt godt lide Adam Steensberg både som CEO men også som menneske. Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at han taler sandt når han gik ud igår og dementeret. Men dette efter næsten et indtryk af nogen taler usandt og dermed peger pilen på de tre Bloomberg Journalister - eller er der en alternativ forklaring som lander midt i mellem?
|
![]() |
14/4 09:13 af EliotSpitzer |
Svingtraderen - Ja, "Hvorfor" og "Rettet til hvem" er gode spørgsmål. Men før end disse to spørgsmål er der et andet presserende spørgsmål som må besvares:
"Er denne historie sand?"
|
![]() |
14/4 09:00 af Svingtraderen |
En tanke i aftes"hvorfor - mht Bloomberg historien, "hvorfor og rettet til hvem" Hvis det er falsk så hvorfor?. Og hvis rigitgt? Er det det for at ligge pres på køber/sælger/partner? Osv osv. Synes det er interessant i baggrunden og evt formål
|
![]() |
14/4 08:57 af Svingtraderen |
ahh 220,6
|
![]() |
14/4 07:32 af Svingtraderen |
Mornings_)
|
![]() |
14/4 06:33 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
14/4 06:26 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner i danske aktier (link)
|
![]() |
14/4 05:22 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
14/4 04:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
13/4 20:45 af ungeee |
....blev indsat. I morgen siver vi nok nedad igen - måske til de 206 BS skriver er bunden i nuværende tradingrange.
|
![]() |
13/4 20:44 af ungeee |
Ja, det er vist dygtige folk. En del herinde har været inde på, at der trods alt må "være noget om snakken" selvom artiklen ikke fast nævner andet end det med at Zp har søgt advise som er citeret i 20.03. Adam har afvist dette. I formiddags nåede vi en kurs på 227 efter ca. 1-2 timers handel, før shorterne? gik til modangreb med bundter på 10.000 stk. til salg. Dette resulterede i et fald til 213. Jeg tænker, at de brugte den første time eller to til at få overblik inden modangrebet effektivt...
|
![]() |
13/4 20:29 af EliotSpitzer |
Jeg kan se at Manuel Baigorri har titel som "Deals Reporter at Bloomberg News" og Dinesh Nair er "Team Leader for EMEA M&A at Bloomberg LP". Det er tydligvis rapporter som er vant til at jobbet med dette stof.
|
![]() |
13/4 20:16 af EliotSpitzer |
Jeg husker ret godt artikelen fra igår og det nye er "Shares of Zealand Pharma rose as much as 6.2% in early trading on Thursday. The stock was up 6% at 9:08 a.m. in Copenhagen, giving the company a market value of $1.9 billion. "
|
![]() |
13/4 19:58 af ungeee |
ES, jeg kan ikke huske.....
|
![]() |
13/4 19:57 af ungeee |
ES kan ikke huske artiklen fra i går. Måske stod der mere. Påstanden der står tilbage skriver jeg om i 20.03. Resten er gætteri iflg. artiklen. Jeg er også, som du, undrende over artiklen fra kendte journalister og et kendt medie.
|
![]() |
13/4 19:52 af ungeee |
(link) til opdateret artikel
|
![]() |
13/4 19:48 af EliotSpitzer |
Jeg har set lidt på journalisterne bagved artikelen. Christian Wienberg er den dansk vinkel. Han har tidligere skrevet om ZP i sammehæng med Silicon Valley Bank. Manuel Baigorri er M&A journalist og har en del gange skrevet om Centerview Partners transaktioner. Dinesh Nair dækker finansielle nyheder og healthcare. Alle tre journalister har arbejdet for Bloomberg igennem længere tid og Baigorri har en karrier også hos andre store mediehuse. Jeg undre mig derfor over at de vil finde på en historie
|
| ||
![]() |
13/4 19:44 af Munchi |
ES smider du lige et link til den opdaterede hvis du finder den ?
|
![]() |
13/4 19:24 af EliotSpitzer |
Ungeee - Tak, jeg har ikke set den er opdateret. Jeg må læse den på ny.
|
![]() |
13/4 19:03 af ungeee |
Artiklen er opdateret i morges...9.12 og der er virkelig meget spekulation i den. Eneste faste er, at artiklen påstår, at ZP har "picked CP to help advise on potential partnerships" - hvilket Adam afviser senere på dagen i dag.
|
![]() |
13/4 17:25 af EliotSpitzer |
Jeg tænker at der går ikke røg uden at der har været brænd. Hvorfor skulle artiklen i tillæg spekulere i at flere farma selskaber har set på casen. Jeg har svært ved at tro at Bloomberg sende en historie på gaden, hvor alt er opspind. Hvis det er tilfældet bør selskabet og Finanstilsynet bede om et dementi fra Bloomberg.
|
![]() |
13/4 17:20 af EliotSpitzer |
Exitnu - Enig. Jeg blev afbrudt i det jeg ville skrive. Jeg ville sige at jeg tror Adam Steensberg når han siger det. Han har i mine øjne høj integritet og jeg syntes han er professionel. Men hvor meget kan han svarer for? Hvis stor-investor Van Herk vil sælge er Adam ikke nødvendigvis den første til alt vide det. Adam har ret, hvis ZP ikke betaler regningen eller har kontrakten men Van Herk vil måske gerne sælge. Det kan Steensberg ikke nødvendigvis
svarer for.
|
![]() |
13/4 16:57 af exitnu |
@EliotSpitzer - IKKE at sætte navn på samarbejdspartnere - er vel standard procedure / modus operandi ...
|
![]() |
13/4 16:52 af exitnu |
"Deals might or might not materialise. But, by being active in rare diseases and obesity, Zealand is giving itself a good chance of finding collaborators."
|
![]() |
13/4 16:51 af exitnu |
"The good news for other companies wishing to move into this area is that the originator of that project, Zealand Pharma, has several more obesity assets for which it is eagerly seeking partners."
|
![]() |
13/4 16:50 af exitnu |
Zealand seeks deals in obesity and beyond
With Boehringer locked in, the Danish biotech wants more partners for monotherapies, combos and more.
(link)
(April 13, 2023)
|
![]() |
13/4 16:46 af EliotSpitzer |
Men hvad betyder det at han siger at ZP "ikke sætter navn på" samarbejdspartnere."?
|
![]() |
13/4 16:42 af EliotSpitzer |
I MarketWire artiklen som afviser historien får vi Adam Steensberg's version. Han siger "- Det er ren spekulation og ikke en historie, vi er ophavsmænd til, siger han om partnerskabet med den amerikanske investeringsbank Centerview Partners og tilføjer, at biotekselskabet "ikke sætter navn på" samarbejdspartnere.".
|
![]() |
13/4 16:38 af EliotSpitzer |
Nu 24 timer efter at Bloomberg nyheden dukket op må jeg indrømme at jeg sidder tilbake med en mærkelig følelse. Hvad var dette for noget? Bloomberg er altså ikke en tilfældig lille lokal mediehus. Der er et eller andet som sker i kulissen her.
|
![]() |
13/4 15:44 af exitnu |
Refs.: "Zealand Pharma afviser partnerskabsrygter og salgsplaner" - godt at få en hurtig og klar tilkendegivelse fra Adam Steensberg.
|
![]() |
13/4 14:38 af ProInvestorNEWS |
Kort video: Pharma- og biotekopdatering - Novo Nordisk ' Zealand Pharma
(link)
|
![]() |
13/4 14:13 af ProInvestorNEWS |
Kort video:
Ugekommentar #88 Kvartalsregnskaberne er på vej -
Helge Larsen ser i denne uge frem mod kvartalsregnskaberne og især guidingen fra selskaberne. Og så peger han i retning af et populært indlæg, om hvem som er gode at lytte til, når du investerer. (link)
|
![]() |
13/4 13:49 af ProInvestorNEWS |
Zealand Pharma afviser partnerskabsrygter og salgsplaner (link)
|
![]() |
13/4 13:14 af Klarussen |
Rent hypotetisk selvfølgelig: hvad skal salgskursen være ved et bud på biksen?
|
![]() |
13/4 13:14 af Svingtraderen |
eller hvad det hedder:)
|
![]() |
13/4 13:03 af Svingtraderen |
ingen røg uden bål?...
|
![]() |
13/4 12:39 af Klarussen |
Kursmål GS 15/3: 296 kr., Nordea 280 kr., selvfølgelig før emission, men casen er da slet ikke blevet mindre interessant siden
|
![]() |
13/4 12:36 af Klarussen |
Den skal da langt, langt højere op...
|
![]() |
13/4 12:32 af Svingtraderen |
tester 220 igen efter ned i 213--
|
![]() |
13/4 11:56 af Klarussen |
Ja, det "skal" han jo sige...
|
![]() |
13/4 11:56 af Klarussen |
|
![]() |
13/4 11:36 af Svingtraderen |
fik du?:)
|
![]() |
13/4 10:37 af Aps invest |
Supplerer ved 215, så kan de lave alle de “julelege” de vil :)
|