Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
10/2 14:04
af EliotSpitzer
21 jan var vi på 3.10 % af ZP's aktiekapital som var short. Så det er ned med ca. 0.3 %.
10/2 14:00
af EliotSpitzer
Dataudtræk over akkumulerede korte short nettopositioner viser at der er blevet reducert short positioner det sidste par uker. Vi er nu nede på 2.81 % av aktiekapitalen som er short.
10/2 11:49
af EliotSpitzer
Ja, efter at have set litt på markedet og "peers" så erdet bare vanlig udsving i markedet.
10/2 11:36
af Svingtraderen
Volumen i ZP er heller ikke voldsom
10/2 10:45
af Stroka
Novo, Bavarian, Genmab falder alle sammen med Zealand Pharma her til morgen. Det er igen det samme synkrone billede vi ser.
10/2 10:32
af Svingtraderen
(sig)
10/2 10:32
af Svingtraderen
mornings - ofte sket på det sidste og så rettersenere
10/2 10:07
af EliotSpitzer
God morgen :-) - Vi starter med et nyt lille dyk ned til morgen med 6.700 stk aktier i åbning. Lad oss se om vi skal på samme rutchebane op og ned som igår. .
10/2 09:32
af Svingtraderen
Godmorgen der
10/2 08:10
af LP90
Godmorgen :-)
9/2 14:15
af Svingtraderen
toché
9/2 13:33
af exitnu
:-)
9/2 11:39
af BSinvest
At 209 har fungeret som stærkt modstandspunkt nedefra har vi alle her i chatten kunnet konstatere rigtig mange gange her i chatten. Ligesom vi har konstateret at det pt. ikke forholder sig sådan i de få gange i øjeblikket, når aktiekursen falder fra niveauet oppe over 209.
9/2 11:20
af BSinvest
Jeg beskriver bevægelsesmønstre, tendenser og tekniske niveauer for den generelle trend på aktiegrafen. Dermed ikke sagt, at storudsalg/storopkøb eller bevægelser pga nyheder på den korte ane ikke kan bryde tekniske niveauer både i nedad og opad.
9/2 11:00
af Aps invest
Glem alt om TA i Zeal….nogen kører den op og ned efter behag….som idag hvor der bliver læsset ud fra morgenstunden igen :)
9/2 10:13
af Munchi
igen i dag 209 intet bevendt som bund....
9/2 09:31
af Svingtraderen
Mornings
8/2 18:21
af Stroka
Pudsigt nok faldt Genmab, Novo, Bava og Zealand Pharma alle da USA åbnede. Det er et noget vi vist har set mange gange før.
8/2 16:48
af BSinvest
Nu må vi se om kursen er i stand til at søge helt op mod modstandsniveauet 236 før regnskab.
8/2 16:39
af BSinvest
Stigningen efter omvendt skulder-hoved-skulder med halslinje start ultimo oktober 2021 og slut primo januar 2023 ser pt ud til at blive genoptaget efter, at kursen kortvarigt har faldet under halslinjen ved luk af gap.
8/2 15:30
af BSinvest
Gap ved faldet fra 220 til 204 i starten af februar er ved at blive lukket.
8/2 15:24
af Svingtraderen
213,6 ahh
8/2 11:58
af Aps invest
Så er der smidt en lille stopklods i 210…3500 stk….nogen prøver at holde den nede :)
8/2 11:50
af Svingtraderen
210 så prøver vi igen..
7/2 17:12
af EliotSpitzer
Ja - jeg ser nu det var kommenteret d. 3/2 15:05 af BSinvest. Tak!
7/2 17:03
af ProInvestorNEWS
"Loft bliver til gulv"...Du finder svaret fra BSInvest på det i denne chat for nogle dage siden. :-)
7/2 17:01
af EliotSpitzer
Nu er jeg ikke nogen ekspert på TA og derfor spørger jeg lidt her. Er 209 et støtte-punkt som giver støtte hvad enten kursen kommer overfra eller nedenfra? Er der en forskel på bund og støttepunkt som begreb?
7/2 15:38
af Munchi
ja som bund var 209 dog ikke meget bevendt ...
7/2 12:53
af EliotSpitzer
@Stroka - Ja, lige nu er det en dans rundt om 209.
7/2 12:33
af Stroka
Utroligt så mange gange 209 har vist sig, at være en stærk modstand. :-)
7/2 12:00
af Svingtraderen
tak for forsøget
7/2 11:06
af EliotSpitzer
Jeg har prøvet at nærlæse Novo Nordisk 2022 regnskab for at se om det var muligt at finde salgstal eller ligende på Zegalogue men det er pakket ind i en gruppe af produkter så det er umiligt at få en fornemmelse af. Så jeg må bare vente på ZP's egen regnskabsmelding.
7/2 10:44
af EliotSpitzer
God morgen :-) - Fin omsætning til morgen. 18.000 stk plus i først 1/2 time.
7/2 10:29
af Svingtraderen
Mornings
7/2 08:23
af LP90
Godmorgen :-)
6/2 18:50
af EliotSpitzer
Men LLi vi kan være helt enig i at Buffet er mere til "branding and labels" af kerneprodukter for de virksomheder han invester i.
6/2 18:36
af EliotSpitzer
@LLi - Jeg er egentlig lidt nysgerrig på hvor det med "tålmodighed" kom fra. Jeg tror kun at jeg i et svar til JR70 skrev at "Jeg er lidt i retning af Warren Buffet startegien med at være lang i en aktie med meget lange tidshorisonter.". Men uanset det så mener jeg fortsat at det er tålodighed at holde på en aktie siden 1972 til i dag. Det var heller ikke mig som skrev at Buffet var en stor biotech investor. Det var et emne du bragt op. Jeg svaret bare at jeg kunne finde et eksempel på dette.
6/2 18:00
af exitnu
Luk i kurs 206,00 & -1,25% :)
6/2 17:07
af ProInvestorNEWS
Selskaber med patenter som løber ud er ikke noget for ham. Det har været hovedargumentet gennem årene for ikke at røre ved pharma.
6/2 17:04
af ProInvestorNEWS
Generelt har Warren Buffet altid været meget negativ på biotek, men også modnet pharma.
6/2 17:02
af ProInvestorNEWS
Netop. Det beskrives i linket.
6/2 16:57
af ProInvestorNEWS
In 2020, Berkshire bought, then quickly sold Pfizer (PFE) and Barrick Gold (GOLD). It also ditched Costco (COST), as well as all of its airlines stocks amid the coronavirus hit to global air travel" .Læs mere om Warren buffets strategi: (link)
6/2 16:55
af ProInvestorNEWS
"In 2022, Berkshire Hathaway dumped AbbVie (ABBV), Bristol Myers Squibb (BMY) and Royalty Pharma (RPRX), not long after buying them for the first time. In 2021, the conglomerate exited Biogen (BIIB), Merck (MRK), Teva Pharmaceuticals (TEVA) and Merck spinoff Organon (OGN), also not long after opening stakes in those drug stocks" .
6/2 16:53
af EliotSpitzer
og skal vi også lige tage den med om Warren Buffet er en biotech investor. Ja, det er ikke hyppigt at han investerer i biotech men han han gør det. Jeg ved i hvert tilfælde at han har haft investert 192 mio. $ i Biogen et par år tilbage da selskabet indsendt sit Alzheimer's præparatet aducanumab til FDA godkendelse. Så Buffet kan altså også få øje på fugle på taget!
6/2 16:43
af EliotSpitzer
@LLi - Warren Buffet købte chokolade producenten See's Candies i 1972 og sidste gang jeg har kunne tjekke (Dec 2022) var han fortsat ejer af den aktie. Market Insider har oplyst at den aktie har givet ham 8.000 % "in return". Han købet i 1988 for 1 mia $ i Coca Cola og dem ejer han fortsat også. Hvis det ikke langsigtet tålmodig investor så ved jeg ikke hvad som kvalificer.
6/2 09:45
af Svingtraderen
Godmorgen:)
6/2 09:42
af ProInvestorNEWS
Shortpositioner i danske aktier (link)
6/2 08:32
af bibob
God morgen. :-)
6/2 08:16
af LP90
Godmorgen :-)
6/2 07:16
af Stroka
God morgen :-)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 163/214