Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
GN Store Nord
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
10/2 14:04 af EliotSpitzer |
21 jan var vi på 3.10 % af ZP's aktiekapital
som var short. Så det er ned med ca. 0.3 %.
|
|
|
10/2 14:00 af EliotSpitzer |
Dataudtræk over akkumulerede korte short nettopositioner viser at der er blevet reducert short positioner det sidste par uker. Vi er nu nede på 2.81 % av aktiekapitalen som er short.
|
|
|
10/2 11:49 af EliotSpitzer |
Ja, efter at have set litt på markedet og "peers" så erdet bare vanlig udsving i markedet.
|
|
10/2 11:36 af Svingtraderen |
Volumen i ZP er heller ikke voldsom
|
|
|
10/2 10:45 af Stroka |
Novo, Bavarian, Genmab falder alle sammen med Zealand Pharma her til morgen. Det er igen det samme synkrone billede vi ser.
|
|
10/2 10:32 af Svingtraderen |
(sig)
|
|
10/2 10:32 af Svingtraderen |
mornings - ofte sket på det sidste og så rettersenere
|
|
|
10/2 10:07 af EliotSpitzer |
God morgen :-) - Vi starter med et nyt lille dyk ned til morgen med 6.700 stk aktier i åbning. Lad oss se om vi skal på samme rutchebane op og ned som igår.
.
|
|
10/2 09:32 af Svingtraderen |
Godmorgen der
|
|
|
10/2 08:10 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
9/2 14:15 af Svingtraderen |
toché
|
|
9/2 13:33 af exitnu |
:-)
|
|
|
9/2 11:39 af BSinvest |
At 209 har fungeret som stærkt modstandspunkt nedefra har vi alle her i chatten kunnet konstatere rigtig mange gange her i chatten. Ligesom vi har konstateret at det pt. ikke forholder sig sådan i de få gange i øjeblikket, når aktiekursen falder fra niveauet oppe over 209.
|
|
|
9/2 11:20 af BSinvest |
Jeg beskriver bevægelsesmønstre, tendenser og tekniske niveauer for den generelle trend på aktiegrafen. Dermed ikke sagt, at storudsalg/storopkøb eller bevægelser pga nyheder på den korte ane ikke kan bryde tekniske niveauer både i nedad og opad.
|
|
|
9/2 11:00 af Aps invest |
Glem alt om TA i Zeal….nogen kører den op og ned efter behag….som idag hvor der bliver læsset ud fra morgenstunden igen :)
|
|
|
9/2 10:13 af Munchi |
igen i dag 209 intet bevendt som bund....
|
|
9/2 09:31 af Svingtraderen |
Mornings
|
|
|
8/2 18:21 af Stroka |
Pudsigt nok faldt Genmab, Novo, Bava og Zealand Pharma alle da USA åbnede. Det er et noget vi vist har set mange gange før.
|
|
|
8/2 16:48 af BSinvest |
Nu må vi se om kursen er i stand til at søge helt op mod modstandsniveauet 236 før regnskab.
|
|
|
8/2 16:39 af BSinvest |
Stigningen efter omvendt skulder-hoved-skulder med halslinje start ultimo oktober 2021 og slut primo januar 2023 ser pt ud til at blive genoptaget efter, at kursen kortvarigt har faldet under halslinjen ved luk af gap.
|
|
|
8/2 15:30 af BSinvest |
Gap ved faldet fra 220 til 204 i starten af februar er ved at blive lukket.
|
|
8/2 15:24 af Svingtraderen |
213,6 ahh
|
|
|
8/2 11:58 af Aps invest |
Så er der smidt en lille stopklods i 210…3500 stk….nogen prøver at holde den nede :)
|
|
8/2 11:50 af Svingtraderen |
210 så prøver vi igen..
|
|
| ||
|
|
7/2 17:12 af EliotSpitzer |
Ja - jeg ser nu det var kommenteret d. 3/2 15:05 af BSinvest. Tak!
|
|
|
7/2 17:03 af ProInvestorNEWS |
"Loft bliver til gulv"...Du finder svaret fra BSInvest på det i denne chat for nogle dage siden. :-)
|
|
|
7/2 17:01 af EliotSpitzer |
Nu er jeg ikke nogen ekspert på TA og derfor spørger jeg lidt her. Er 209 et støtte-punkt som giver støtte hvad enten kursen kommer overfra eller nedenfra? Er der en forskel på bund og støttepunkt som begreb?
|
|
|
7/2 15:38 af Munchi |
ja som bund var 209 dog ikke meget bevendt ...
|
|
|
7/2 12:53 af EliotSpitzer |
@Stroka - Ja, lige nu er det en dans rundt om 209.
|
|
|
7/2 12:33 af Stroka |
Utroligt så mange gange 209 har vist sig, at være en stærk modstand. :-)
|
|
7/2 12:00 af Svingtraderen |
tak for forsøget
|
|
|
7/2 11:06 af EliotSpitzer |
Jeg har prøvet at nærlæse Novo Nordisk 2022 regnskab for at se om det var muligt at finde salgstal eller ligende på Zegalogue men det er pakket ind i en gruppe af produkter så det er umiligt at få en fornemmelse af. Så jeg må bare vente på ZP's egen regnskabsmelding.
|
|
|
7/2 10:44 af EliotSpitzer |
God morgen :-) - Fin omsætning til morgen. 18.000 stk plus i først 1/2 time.
|
|
7/2 10:29 af Svingtraderen |
Mornings
|
|
|
7/2 08:23 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
6/2 18:50 af EliotSpitzer |
Men LLi vi kan være helt enig i at Buffet er mere til "branding and labels" af kerneprodukter for de virksomheder han invester i.
|
|
|
6/2 18:36 af EliotSpitzer |
@LLi - Jeg er egentlig lidt nysgerrig på hvor det med "tålmodighed" kom fra. Jeg tror kun at jeg i et svar til JR70 skrev at "Jeg er lidt i retning af Warren Buffet startegien med at være lang i en aktie med meget lange tidshorisonter.". Men uanset det så mener jeg fortsat at det er tålodighed at holde på en aktie siden 1972 til i dag. Det var heller ikke mig som skrev at Buffet var en stor biotech investor. Det var et emne du bragt op. Jeg svaret bare at jeg kunne finde et eksempel på dette.
|
|
6/2 18:00 af exitnu |
Luk i kurs 206,00 & -1,25% :)
|
|
|
6/2 17:07 af ProInvestorNEWS |
Selskaber med patenter som løber ud er ikke noget for ham. Det har været hovedargumentet gennem årene for ikke at røre ved pharma.
|
|
|
6/2 17:04 af ProInvestorNEWS |
Generelt har Warren Buffet altid været meget negativ på biotek, men også modnet pharma.
|
|
|
6/2 17:02 af ProInvestorNEWS |
Netop. Det beskrives i linket.
|
|
|
6/2 16:57 af ProInvestorNEWS |
In 2020, Berkshire bought, then quickly sold Pfizer (PFE) and Barrick Gold (GOLD). It also ditched Costco (COST), as well as all of its airlines stocks amid the coronavirus hit to global air travel" .Læs mere om Warren buffets strategi: (link)
|
|
|
6/2 16:55 af ProInvestorNEWS |
"In 2022, Berkshire Hathaway dumped AbbVie (ABBV), Bristol Myers Squibb (BMY) and Royalty Pharma (RPRX), not long after buying them for the first time. In 2021, the conglomerate exited Biogen (BIIB), Merck (MRK), Teva Pharmaceuticals (TEVA) and Merck spinoff Organon (OGN), also not long after opening stakes in those drug stocks"
.
|
|
|
6/2 16:53 af EliotSpitzer |
og skal vi også lige tage den med om Warren Buffet er en biotech investor. Ja, det er ikke hyppigt at han investerer i biotech men han han gør det. Jeg ved i hvert tilfælde at han har haft investert 192 mio. $ i Biogen et par år tilbage da selskabet indsendt sit Alzheimer's præparatet aducanumab til FDA godkendelse. Så Buffet kan altså også få øje på fugle på taget!
|
|
|
6/2 16:43 af EliotSpitzer |
@LLi - Warren Buffet købte chokolade producenten See's Candies i 1972 og sidste gang jeg har kunne tjekke (Dec 2022) var han fortsat ejer af den aktie. Market Insider har oplyst at den aktie har givet ham 8.000 % "in return". Han købet i 1988 for 1 mia $ i Coca Cola og dem ejer han fortsat også. Hvis det ikke langsigtet tålmodig investor så ved jeg ikke hvad som kvalificer.
|
|
6/2 09:45 af Svingtraderen |
Godmorgen:)
|
|
|
6/2 09:42 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner i danske aktier (link)
|
|
|
6/2 08:32 af bibob |
God morgen. :-)
|
|
|
6/2 08:16 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
6/2 07:16 af Stroka |
God morgen :-)
|
