Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
18/2 02:00 af EliotSpitzer |
Ifølge NASDAQ CPH's officielle handelsstat så var det total intradag ZP aktie volumen d. 15.02.2023 65.396 aktier, d.16.02.2023 75.425 aktier og 17.02.2023 59.103 aktier.
|
|
|
18/2 01:55 af EliotSpitzer |
Shortpositionen i ZP aktien var pr. 16.02.23 var 2,81% og var pr. 17.02.23 var 2,72%. Det betyder at der er blev dækket ind 0.09% af aktierne hvor der ialt er 51.702.098 akter. På min lille kalkulator bliver det 46.531 aktier. Med den lave omsætning som er for øjeblikket må det jo næsten have været hele dagens omsætning. Pudsigt at næsten ingen andre handlet.
|
|
|
18/2 01:40 af EliotSpitzer |
Shortpositionen i ZP aktier pr.
16. februar 2022
|
|
|
18/2 01:39 af EliotSpitzer |
Shortpositionen i ZP aktier
pr. 16. februar 2022
|
|
17/2 09:22 af Svingtraderen |
og Mornings:)
|
|
17/2 09:22 af Svingtraderen |
Mornings:)
|
|
|
17/2 08:36 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
17/2 08:22 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner - danske aktier pr. 17. februar 2022 (link)
|
|
|
16/2 09:45 af EliotSpitzer |
God morgen :-) Så må vi se om vi får endnu en dag med lav omsætning i ZP. ProInvestor link på short viser at situationen her er uændret de seneste dage. I øvrigt har jeg en følelse af der er "tomgang" frem til regnskabet i starten af marts.
|
|
|
16/2 08:22 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner danske aktier pr. 16. februar 2022: (link)
|
|
15/2 18:00 af exitnu |
Luk i kurs 213,00 & -1,66% :)
|
|
|
15/2 07:21 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
15/2 07:15 af bibob |
God morgen. :-)
|
|
14/2 18:00 af exitnu |
Luk i kurs 216,60 % -0,46% :-)
|
|
14/2 09:49 af Svingtraderen |
God sen morgen
|
|
|
14/2 09:46 af ProInvestorNEWS |
Husk:
Amerikanske forbrugerpriser offentliggøres klokken 14.30.
|
|
|
13/2 22:55 af EliotSpitzer |
@ungee og @exitnu - Det er det gode ved en debat. Det er nemmere at fange misforståelser og dem kan vi alle blive ramt af.
|
|
|
13/2 18:28 af ungeee |
Der er fejl på Nordnet, troede faktisk også Annual Report var 14/2 som der står på Nordnet. Tak til de vågne.
|
|
|
13/2 18:23 af EliotSpitzer |
Jeg syntes ikke at ZP matcher med de andre peers i dag og stigningen var højere end OMXC20. Det er vanskeligt at se hvorfor den stikker af fra de andre.
|
|
|
13/2 18:15 af EliotSpitzer |
En intra-day omsætning på 51.066 stk aktier er lavt. Gennemsnitlig volumen tidligere lå rundt 150.000 stk.
|
|
13/2 18:11 af exitnu |
... for mange bolde :-)
|
|
13/2 18:10 af exitnu |
Jeg var for hurtig tak! :)
|
|
13/2 18:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
February 14, 2023
Deadline for the shareholders' submission of motions for inclusion at the AGM 2023
|
|
13/2 18:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
March 2, 2023
Annual Report 2022
|
|
| ||
|
|
13/2 18:08 af Munchi |
årsregnskab kommer altså først 2 marts...
|
|
13/2 18:02 af exitnu |
.... og @EliotSpitzer - Årsregnskabet kommer i morgen tirsdag d. 14. februar :-)
|
|
13/2 18:00 af exitnu |
Luk i kurs 217,60 & +3,03% - pænt stærkt!
|
|
13/2 17:53 af exitnu |
Blot til orientering: Jefferies kursmål på 260 kr er fra: 23.1.2023 09.03 :-)
|
|
|
13/2 17:18 af EliotSpitzer |
Det virker som om noget av logaritme handlen er taget af aktien.
|
|
|
13/2 17:17 af EliotSpitzer |
Ja, der er stigning op i dag men der er ingen omsætning. Sølle 37.100 stk i dag. Det er jo ingenting.
|
|
13/2 16:15 af Svingtraderen |
glad for momentum i dag
|
|
|
13/2 14:41 af EliotSpitzer |
Jeg syntes nesten at det er lidt komisk med Jefferies nye kursmål. Jeg er ret sikker på at de hævet kursmål til 205 kr fra 165 kr EFTER de positive fase 3-data med Glepaglutid tilbake i november. Der er jo ikke sket det store siden da så hvorfor et spring på nye 55 kr. op? Det nye kursmål bliver lidt efterrationalisering. De burde ha ventet til årsresultatet kom i næste måned.
|
|
13/2 13:26 af Fie |
Zealand Pharma har fået hævet kursmålet til 260 kr. fra 205 kr. af investeringsbanken Jefferies.
Det skriver Reuters.
|
|
|
13/2 10:22 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
|
13/2 07:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
12/2 23:02 af exitnu |
Ikke mere ChatGPT herfra og lige nu!
|
|
12/2 23:01 af exitnu |
ChatGPT: "Ja, det er rigtigt. Min viden og svar er trænet på data og oplysninger, der stammer fra og med 2021. Så, det er muligt, at nogle af mine svar kan være forældede, hvis der er sket store ændringer i de emner, jeg taler om efter 2021."
|
|
12/2 21:39 af Cupcake |
Bemærk, at ChatGPT "kun"
baserer sig på data til og med 2021...
|
|
11/2 15:46 af exitnu |
"en anden dansk biotekvirksomhed" - det er vel også mere end lige i underkanten ... :-)
|
|
11/2 15:40 af exitnu |
Så må vi se om den (ChatGPT) på den lange bane tager fejlen til sig: Jeg skrev således tilbage "Ozempic er et Novo produkt!" og fik følgende svar: "Det er korrekt! Ozempic er et produkt af Novo Nordisk, en anden dansk biotekvirksomhed. Beklager fejlen i min tidligere besvarelse. Tak fordi du rettede mig."
|
|
11/2 15:34 af exitnu |
Ang. ChatGPT (OpenAI). En lørdags observation :-) Spørges der fx ind til Zealand Pharma's pipline hos ChatGPT så nævner den fejlagtigt Ozempic som jo er et Novo produkt.
"2. Ozempic: Et GLP-1 receptoragonist lægemiddel til behandling af type 2-diabetes, der er godkendt til brug i mange lande over hele verden."
|
|
11/2 07:40 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
10/2 20:11 af exitnu |
JA, dagens kursudvikling var egentligt ganske okay.
|
|
|
10/2 18:03 af Stroka |
Og for anden dag i træk var 209 et stærkt gulv. :-)
|
|
10/2 16:19 af Svingtraderen |
btw som vanligt vender aktien snuden op igen
|
|
10/2 16:14 af Svingtraderen |
Tak - rigtig god info
|
|
|
10/2 14:54 af EliotSpitzer |
Det er esitimeret at der er 444 mio voksne patienter med NASH og for øjeblikket er der ikke nogen gode lægemidler til dedikeret behandling af NASH.
.
|
|
|
10/2 14:50 af EliotSpitzer |
Jeg har prøvet at følge "study record version" og jeg ser først det nye antal i en opdatering uploaded 29. Dec. 2022. Men det kan være godkendt af myndigheder meget tidligere.
|
|
|
10/2 14:42 af EliotSpitzer |
I perioden mellem feb 21 og dec 22 er der sket en ting som kan have indflydelse på dette. I juni 2021 oplyste BI og ZP i en fælles meddelse at GLP-1/glucagon dual agonisten BI 456906 med indikation NASH havde fået FDA's Fast Track Designation. Kan det tenkes at studiet er blevet "opgraderet" efter dette?
|
|
|
10/2 14:37 af EliotSpitzer |
Boehringer Ingelheim køre for øjeblikket et studie av BI 456906 på patienter med NASH (NCT04771273). Studie-start var April 2021 og det er forventet at blive lukket i Dec 2023. Men der er en interssant ting ved det studie. Originalt var det forventet at der skulle deltage 240 patienter (Feb, 21) men i Dec 22 blev det oplyst at 1153 deltager. Det er et stort fase 2 studie! - eller er det blevet til et kombinert fase 2/3 studie?
|
