Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
Bavarian Nordic
NOVO
Vestas
Ennogie
Shipping
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
OLIE OG GAS
GN Store Nord
Chemometec
Grønne Aktier
Amerikanske aktier
AMBU
Embla Medical
Pharma
BITCOIN
Medico
Laks
Zealand Pharma
Banker og Finans
EL-BILER
Gubra
![]() |
29/12 12:52 af Milito |
Dine glimrende pointer i indlægget deler jeg dog fuldt ud, da jeg er lidt skuffet over at retningen ikke kommunikeres bedre ud fra IR. Derfor har jeg solgt 2/5 dele fra. Selvom at kursen skulle fortsætte i et hastigt tempo op af, så er jeg virkelig taknemmelig fir at ProInvestor med dig og andre glimrende skribenter fik mine øjne op for ZP i foråret. Stor tak herfra.
|
![]() |
29/12 12:50 af Milito |
Mange tak Eliott, det er som altid et velovervejet bidrag fra din pen af. Selv har jeg endnu en ganske begrænset viden og erfaring fra biotek, hvorfor at jeg i den grad nyder en stor glæde af, at læse de mange gode bidrag herinde. ZP har været et godt bekendtskab i 2023, hvor jeg selv købte min portion ind i starten af februar til kurs 203. Løbende har jeg haft overvejelser om at sælge lidt fra, men åbenheden fra ZP har holdt mig fast på limpinden.
|
![]() |
29/12 11:35 af Svingtraderen |
Enig - fab skriv - tak!
|
![]() |
29/12 10:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fremragende skriv Eliott. Tak for det. :-) (link)
|
![]() |
29/12 10:20 af EliotSpitzer |
Helge - Tak for din uge kommentar og det er jo altid lidt "skræmmende" at komme i søgelyset. Jeg har lavet et debat indlæg, som prøver at tage tråden op fra vidoe. Jeg har prøve at beskrive lidt om min risko overvejelser for ZP:
|
![]() |
29/12 07:18 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
28/12 14:18 af ProInvestorNEWS |
Kort video - Ugekommentar med speedsnak om Zealand Pharma og shipping: (link)
|
![]() |
28/12 11:58 af ProInvestorNEWS |
Zealand-topchef om nye observatører i bestyrelsen: Kan nyde godt af Lilly-veterans erfaringer (link)
|
![]() |
28/12 11:16 af Svingtraderen |
****ZEALAND HÅBER AT FÅ LILLY-VETERAN FAST TILKNYTTET BESTYRELSEN
|
![]() |
28/12 11:09 af ProInvestorNEWS |
Zealands topchef om mulige partneraftaler: Vigtigt at de bidrager til fedmeaktiviteterne (link)
|
![]() |
28/12 11:08 af Svingtraderen |
:) velbe
|
![]() |
28/12 11:04 af hanfrank12 |
Tak for god info Mr. Swingking :-)
|
![]() |
28/12 10:08 af Svingtraderen |
..Længst fremme i drøftelserne er Zealand for lægemiddelkandidaten Dasiglucagon til medfødt hyperinsulisme.
Der er tale om en sjælden medfødt sygdom, der gør, at spædbørn har et unormalt højt insulinniveau og derfor har hyppige episoder af for lavt blodsukker. og artiklen fortsætter
|
![]() |
28/12 10:08 af Svingtraderen |
det på den måde, at vi er relativt fleksible. Men for mig er det vigtigt, at det er noget, der kan bidrage til vores fedmeaktiviteter. Det vil sige, at der helst skal komme nogle penge i kassen inden for i hvert fald de næste fem år, for at de kan være med til at sponsorere vores aktiviteter inden for fedme. Når det så er sagt, så er det vigtigt for os at få den rigtige partner. Men penge "upfront" handler også om at få det rigtige "commitment" fra starten af, siger Adam Steensberg.
Længst fr
|
![]() |
28/12 10:07 af Svingtraderen |
- Vi har et kapitalberedskab, der rækker til midten af 2026. Vi bruger mange penge, men vi har også en strategi om, at vi gerne vil finde partnere til nogle af vores projekter inden for sjældne sygdomme. Og de kan jo bringe kapital ind, da en partner ofte skal lægge en forudbetaling. Så vi har mange muligheder, siger Adam Steensberg til MarketWire.
TO FREMSKREDNE LÆGEMIDDELKANDIDATER
Håbet er at få partneraftaler i stand, der kan spytte penge i kassen på den mellemlange bane.
- Jeg vil sige
|
![]() |
28/12 10:06 af Svingtraderen |
beholdningen ved udgangen af september halvanden milliard kr. efter en stor kapitalforhøjelse tidligere i år. Og Zealand står hertil med rettighederne til to fremskredne lægemiddelkandidater mod korttarmssyndrom og medfødt hyperinsulisme, som selskabet håber kan give kassebeholdningen et løft i forbindelse med mulige kommende partneraftaler.
|
![]() |
28/12 10:06 af Svingtraderen |
Del af længere artikel på MarkeWire: Zealand/CEO: Partneraftaler kan få pengekassen til at strække i de kommende år
Zealand Pharma har umiddelbart ikke behov for at slå på sin nyvundne status som C25-medlem for at rejse penge til sin store satsning på lægemidler til behandling af vægttab. I stedet kan partneraftaler bidrage til at finansiere driften i den kommende tid.
Det er meldingen fra topchef Adam Steensberg, efter at Zealand mandag debuterede i eliteindekset.
I forvejen oversteg kasse
|
![]() |
28/12 10:01 af EliotSpitzer |
God morgen :-)
|
![]() |
28/12 09:36 af ProInvestorNEWS |
Servicemeddelelse: Ny intraday ATH.
|
![]() |
28/12 08:47 af Svingtraderen |
Mornings
|
![]() |
28/12 06:38 af ProInvestorNEWS |
Sundhedsaktier: Hvad kan vi forvente af 2024? (link)
|
![]() |
28/12 06:23 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
28/12 05:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
28/12 00:34 af EliotSpitzer |
Ja, jeg er hellere ikke “rystet i min grundvold” over dette men der er mange flere faktorer som gøre at jeg har valgt at stå uden for med lidt af den samlet investor lige nu. Jeg var idisse overvejelser også før jul.
|
| ||
![]() |
27/12 23:22 af YPE |
Som jeg skrev tidlgere, så har ZP faktisk nu muligheden for at få en partner på plads inden produktet skal lanceres.
|
![]() |
27/12 23:22 af YPE |
Produktet her (CHI til op til 3 uger) har næsten ingen betydning for investorerne. Jeg ser det som en god "wake up call" for ZP, så de i fremtiden er mere skarpe, når det gælder nogle af de andre større produkter (fx. Glepaglutide for SBS).
|
![]() |
27/12 23:21 af YPE |
Eliot og troldmanden, tak for jeres skriverier. Læser med stor interesse. Jeg må erkende, at min tillid til ZP og deres produkter fortsat er intakt, på trods af den her lille sten på vejen.
|
![]() |
27/12 23:09 af EliotSpitzer |
Sidste gang, hvor jeg var kaldt ind til at hjælpe med en US FDA inspektion oplyste inspektøren fra FDA på vejen ud af døren at han regnet med at det var sidste gang de kom forbi den fabrik. Men jeg tænker at der sikkert også er aftaler, hvor FDA på trods af aftalen kan komme for at se på noget indenfor CMC.
|
![]() |
27/12 22:50 af EliotSpitzer |
Troldmanden - Det har været under opsejlning i flere år med den gensidige anerkendelse men US FDA har inspiceret hvert lands myndighed før end de er blevet accepteret og tempo for dette blev sænket af COVID men nu tro jeg næste alle lande er omfattet af aftalen. Det gælder for CMC/GMP inspektioner som altså giver selskaberne GMP certifikat. US FDA har sikkert forsat audit/inspektion på de kliniske (GCP) og phamacovigilance aktiviteter. Muligvis derfor at ZP blev inspiceret i 2023.
|
![]() |
27/12 20:38 af troldmanden |
Det er nyt for mig det du skrev i går. At FDA så småt er begyndt at acceptere EMA audits, frem for selv at udføre dem i Europa. FDA har været på Sjælland mange gange.
|
![]() |
27/12 20:35 af troldmanden |
Ja vi deler absolut (også) meget holdning omkring audits. Jeg er primært den der har udført audits, men er også blevet auditeret både internt og ekstern auditor. Der er faktisk også ret meget god information og læring i audits. Hvis altså dem der bliver auditeret sænker paraderne :-)
|
![]() |
27/12 20:29 af troldmanden |
Tak for link Eliot. Så er der masser af data at nørde i :-)
|
![]() |
27/12 20:03 af EliotSpitzer |
Her er linket, hvor du bl.a. kan gå ind i tavlen (dashboard) for inspektioner. Her er det muligt at download excel ark med data: (link)
|
![]() |
27/12 19:46 af EliotSpitzer |
Troldmanden - Det er også korrekt at FDA har en tavle, hvor du kan se inspektioner og lidt kommentar om resultat. Jeg skal finde det lidt senere. Lige nu er jeg på en p-plads i Sverige så det må blive lidt senere.
|
![]() |
27/12 19:42 af EliotSpitzer |
Troldmanden - Hvis du læser min små chat-indlæg fra igår vil du se at vi er helt på bølgelængde. Jeg kan så også oplyse at jeg har deltaget i mange både audiits (virksomheder) og inspektioner (myndigheder) herunder også med US.FDA. Det er derfor at jeg kommer med lidt skarpe og klare meldinger fordi dette har jeg prøvet mange gange.
|
![]() |
27/12 17:06 af troldmanden |
Mener faktisk man kan finde audit headlines et eller andet sted på FDA website. Der blev i hvert fald linket til en sådan, da novos amerikanske fabrik fik besøg af FDA auditør der fandt afvigelser
|
![]() |
27/12 17:04 af troldmanden |
Blev den fortaget før den dato, så må der være en anden proces der ikke har været på plads. Nemlig hvor hurtigt CMO skal informere ZP om audit resultater der kan påvirke ZP
|
![]() |
27/12 17:03 af troldmanden |
Og jeg har min tvivl om at den audit blev fortaget fredag den 22/12
|
![]() |
27/12 17:02 af troldmanden |
og hvilke actions der er givet
|
![]() |
27/12 17:01 af troldmanden |
Jeg har ingen erfaring hvad angår audits i life science branchen. Men normalt så er der et lukkemøde i direkte forlængelse af auditen. Jeg har aldrig hørt om anden praksis end auditor informere de auditerede om deres findings. Herunder hvilke minor og majoers de har fundet. '
|
![]() |
27/12 16:57 af troldmanden |
Eliot jeg er enig med dig hvad angår timing af FDA audit vs hvornår ZP burde/skulle have fået den information
|
![]() |
27/12 16:44 af EliotSpitzer |
YPE - Jeg tror jeg svaret dig, hvor det egentlig var Troldmanden jeg skulle svarer
.
|
![]() |
27/12 16:37 af ProInvestorNEWS |
Investeringspodcasten 2024: Talen der ændrede 2024 Hør om talen, der ændrede 2024 og værternes teser for næste år. De kommer blandt andet omkring Novo Nordisk, Vestas, Ørsted, og om Donald Trump bliver en aktiefaktor. Tusind tak til alle jer, der har lyttet med i år uge efter uge. Vi ses i det nye år. (link)
|
![]() |
27/12 13:24 af ProInvestorNEWS |
Zealand Pharma efter FDA-afvisning: "Det er bare irriterende" (link)
|
![]() |
27/12 13:08 af EliotSpitzer |
YPE - Jeg er enig med dig i at der er begrænset hvad ZP kunne finde på en audit men de har forhåbentlig i kontrakt med CMO som sikre de bliver informeret umiddelbart, hvis der er identificeret problemer. Det lyder jo også til at Zealand har været i dialog med CMO’en om dette. Men jeg forstå fortsat ikke at de er overrasket over afslag på godkendelse i denne rundte når de ved at FDA har haft negativ status på inspektion.
|
![]() |
27/12 13:06 af Svingtraderen |
velbekomme - rart at få lidt puls fra deres egen side
|
![]() |
27/12 13:04 af EliotSpitzer |
Svingtrader - Tak for artikel-klip. Interessant at se Steenberg’s kommentarer.
|
![]() |
27/12 12:51 af Svingtraderen |
(mine 4 klippet fra Borsen - har ikke link
|
![]() |
27/12 12:51 af Svingtraderen |
hvilket ventes at ske i løbet af første halvår 2024.
Herefter er der igen op til seks måneders sagsbehandlingstid, før virksomheden får svar på, om lægemidlet kan godkendes.
Link til originalartikel: (link)
.\\˙ MarketWire
Flemming Thestrup Andersen
|
![]() |
27/12 12:51 af Svingtraderen |
or at sige: Nu tager I jer sammen. Og det rammer så os. Det er bare irriterende, siger han videre.
Zealand Pharma havde håbet på en godkendelse senest 30. september, men nu skal selskabet genindsende sin ansøgning om godkendelse, hvilket ventes at ske i løbet af første halvår 2024.
Herefter er der igen op til seks måneders sagsbehandlingstid, før virksomheden får svar på, om lægemidlet kan godkendes.
|