Genmab
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
BITCOIN
Ennogie
Vestas
Zealand Pharma
Grønne Aktier
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Shipping
Hansa Biopharma
Laks
Medico
Pharma
EL-BILER
GN Store Nord
Embla Medical
Krypto
Smallcap og First North aktier
![]() |
15/4 10:43 af troldmanden |
nej ror jv har et rigtig godt bud
|
![]() |
15/4 10:43 af troldmanden |
for det er realtid
|
![]() |
15/4 10:44 af JSEH |
ja det lyder rigtigt
|
![]() |
15/4 10:51 af JørgenVarnæs |
stadig ikke noget nyt fra markedskommentarerne om grunden til stor-udsalget?
|
![]() |
15/4 10:54 af troldmanden |
hvad lægger du i det?
|
![]() |
15/4 10:55 af investor1989 |
vi er faldet 30% fra toppen nu. Så det er nok ikke en repricing eller korrektion mere , nærmere ordet krak kan man vel kalde det :D
|
![]() |
15/4 10:55 af investor1989 |
men har selv ikke så meget imod at det generelle marked falder en del. for en god sum penge indenfor 1-2 måneder fra et andet projekt jeg er med i og de skal jo sættes nogle steder
|
![]() |
15/4 11:10 af JørgenVarnæs |
at når volumen er så høj, som den er lige nu, så ligger der typisk nogle historier bag udviklingen - det kunne være SL, storaktionærer, der reducerer, rygter om nyheder etc etc
|
![]() |
15/4 11:12 af investor1989 |
det er klart. volumen er jo høj fordi købersiden faktisk er ret stærk. Problemet er bare at sælgersiden er helt enorm via den ene eller to US brokers der kampsælger...
|
![]() |
15/4 11:13 af investor1989 |
men den smarte investor venter jo med at købe ind til at Anomuous er nettokøber igen
|
![]() |
15/4 11:13 af investor1989 |
Carnegie er startet igen nu på købssiden. skønt at se
|
![]() |
15/4 11:16 af investor1989 |
Selv Farlige Frank er gået i købsmode :)
|
![]() |
15/4 11:20 af troldmanden |
180 blev da afvist i første omgang. Så m vi se om den kommer under senere
|
![]() |
15/4 11:29 af JSEH |
hvorfor skulle det stoppe her
|
![]() |
15/4 11:30 af JørgenVarnæs |
er der ved at snige sig en snært af fatalisme ind i chatten?
|
![]() |
15/4 11:32 af JKY_VH |
ja JV, føler mig hensat til de arabiske lande
|
![]() |
15/4 11:33 af investor1989 |
trold hvis der bliver ved med at være det store US salg og hvis det som rygterne siger Hendrikus der sælger er der jo stor sandsynlighed for den går under
|
![]() |
15/4 11:33 af investor1989 |
DK mæglerne kan godt tage fra i perioder. men konstant salgspres på +100K dagligt har de svært ved at modstå
|
![]() |
15/4 11:34 af troldmanden |
hvis han havde 6% inden et evt salg så kan han jo ikke have solgt mange uden at flage 5% brud
|
![]() |
15/4 11:36 af troldmanden |
Men han kan jo godt blot have reduceret forud for vigtig nyhed og generel vigtig periode. Det vil kun være meget fornuftigt når han ligger nede fra kurs 50
|
![]() |
15/4 11:37 af troldmanden |
reduceret som i at han har solgt ud til lige over 5% og taget profit hjem
|
![]() |
15/4 12:11 af investor1989 |
jeg aner intet om det trold :) det er blot rygter der siger at han er mega presset af banken til at sælge meget ud da han vidst er gearet hårdt i ejendomme
|
![]() |
15/4 12:15 af Sukkeralf |
Genmab kun 2% nede - det føles jo næsten som at være i plus. Man skulle næsten tro at solen skinner og det er ved at blive forår !!
|
![]() |
15/4 12:16 af investor1989 |
Ja så må vi se om FDA giver os en god påske på fredag ??
|
| ||
![]() |
15/4 12:17 af investor1989 |
eller reelt er det lørdag den er sat til
|
![]() |
15/4 12:17 af JKY_VH |
der er vel lukket fredag i US?
|
![]() |
15/4 12:18 af troldmanden |
så er det da meget heldigt aktien er så likvid som den er nu. Det er jo rent faktisk muligt at komme af med en pæn stak
|
![]() |
15/4 12:18 af JørgenVarnæs |
jep - fredag er federal holiday. Enten hedder det torsdag eller også tirsdag
|
![]() |
15/4 12:18 af troldmanden |
men han kan jo stadig ikke komme uden om at flage
5% grænsen
|
![]() |
15/4 12:19 af JørgenVarnæs |
jeg kan næsten ikke forestille mig, at de har berammet et kommitte-møde til på lørdag. Alle har jo travlt med påskeferie
|
![]() |
15/4 12:20 af troldmanden |
i89 hvilken bank ormodes det han bruger?
|
![]() |
15/4 12:21 af investor1989 |
aner det ikke, jeg kender slet ikke rygterne, læste bare overfladisk på EI fra hollænderen der skrev derinde :)
|
![]() |
15/4 12:21 af investor1989 |
det kan vel være FDA vil udskyde afgørelsen fordi de skal se nærmere på bendamustine data ?
|
![]() |
15/4 12:22 af troldmanden |
ja det sker fra tid til anden at afgørelsen bliver udsat. Novo har prøvet det nogle gange
|
![]() |
15/4 12:23 af JørgenVarnæs |
meget er muligt med FDA. De er kolde bagi overfor de kommercielle interesser
|
![]() |
15/4 12:23 af bongobob |
PDUFA date er ikke en fast deadline. FDA har brudt den mange gange. Prøv at google PDUFA delay
|
![]() |
15/4 12:25 af troldmanden |
det er da også det eneste rigtige at være. Kolde overfor kommercielle interesser. Det er deres opgave at have den indstilling.
|
![]() |
15/4 12:28 af bongobob |
Ikke når de betaler FDA et gebyr. Ansøgerne har vel en forentning til det gbyr de betaler
|
![]() |
15/4 12:29 af troldmanden |
FDA er en myndighed. Det er deres fornemmeste opgave at sørge for man har fået løftet så mange sten som muligt for at sikre dr ikke kommer stoffer ud på markedet som der er for stor/for mange risiko ved at benytte
|
![]() |
15/4 12:29 af troldmanden |
FDA er hr og fru amerikaners vagthund
|
![]() |
15/4 12:35 af bongobob |
Ja men PDUFA er netop lavet for at speede administrationen op mod et gebyr. Derfor kan de ikke henvis til workload men kun bede om mere data hvis de skal udsætte en afgørlse
|
![]() |
15/4 12:38 af gentogen |
Ja. Eller hvis de får flere data ind i løbet af processen.
|
![]() |
15/4 12:41 af troldmanden |
de kan sagens i processen have set nogle ting som de ønsker mere belyst. Nogle gange kan selskaberne blot trække yderligere data ud, fortage flere beregninger. Men det sker også nogle gange at man bliver bedt om helt nye data. Kan endda være prækliniske data. Der er et hav af scenario
|
![]() |
15/4 12:43 af JKY_VH |
Det kan forhåbentlig også tænkes, at den går igennem med honnør
|
![]() |
15/4 12:45 af troldmanden |
også det ja :-)
|
![]() |
15/4 12:46 af troldmanden |
det andet var blot en opremsning af årsager til FDA evt kunne vælge at udskyde. Altså ikke afvise
|
![]() |
15/4 12:59 af JKY_VH |
selvfølgelig:-)
|
![]() |
15/4 14:34 af JSEH |
500t
|
![]() |
15/4 14:52 af JørgenVarnæs |
det ser ud til at det amerikanske udsalg er løjet noget af
|
![]() |
15/4 14:53 af JSEH |
det skal nok komme
|