Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Forsvarsaktier
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
GN Store Nord
Amerikanske aktier
Ennogie
Gubra
Vestas
Grønne Aktier
Medico
AMBU
BITCOIN
Hansa Biopharma
Pharma
Shipping
Embla Medical
Laks
OLIE OG GAS
Politiksnakken
Banker og Finans
Chemometec
Smallcap og First North aktier
![]() |
22/12 14:58 af StockBull |
Når alt det er sagt m.h.t biotech investorer og smart money søger til krypto så skal disse folk nok komme tilbage på det rette tidspunkt. Svært at vurdere hvornår det sker men i mellemtiden kan man jo så forestille sig JNJ og andre big pharma firmaer finder Genmab mere og mere interessant som opkøbskandidat p.g.a lav prissætning i.f.t pipelinens færdige produkter samt mængden at potentielle Blokbusters.
|
![]() |
22/12 14:28 af StockBull |
I 2022 sagde alle at krypto var en død sild. 2023 beviser lidt, at vi muligvis i den spæde begyndelse. Lidt a la da automobilen blev opfundet og der i starten skød over 3000 bil fabrikanter op. Nu er der vel under 50 tilbage. Det er nok det samme vi vil se med krypto. Det hele vil bare gå hurtigere p.g.a AI. Kommende 10 år vil blockchain, AI og krypto virklig rykke fra alt andet efter min mening.
|
![]() |
22/12 14:26 af E L |
Bristol Myers Squibb has agreed to acquire Karuna for $330.00 per share in cash, for a total equity value of $14.0 billion -vs $215 yest close (link)
|
![]() |
22/12 14:07 af StockBull |
Det selvfølgelig min ejen personlige mening at jeg tror mange tidligere biotech investorer nu søger over i krypto. Potentialet i krypto er større end biotech markedet efter min mening.
|
![]() |
22/12 14:04 af Riis7 |
er der gået krypto i Genmab chatten:-)
|
![]() |
22/12 14:02 af StockBull |
De ser krypto som en gave og ingen af dem køber Genmab. Det helt sikkert. Smart monet hopper også med op krypto toget som nok vil fortsætte med at vokse kommende 50 år
|
![]() |
22/12 14:00 af StockBull |
1.4 mia har ikke en bankkonto (link)
|
![]() |
22/12 13:56 af StockBull |
Biotech er p.t mere risky end krypto som hele verden køber op i. Selv folk som måske kun har en dagløn på 100kr har en kryptovallet p.g.a de ikke kan få en bankkonto. Bunden af pyramiden som består af måske 2 mia mennesker som ikke har en bankkonto benytter krypto
|
![]() |
22/12 13:52 af StockBull |
De fonde/institutioner som kan regne casen ud akkumulere og dem som tvivler reducere. Lige p.t er det nemmere at regne ud at AI, Crypto m.m stiger så det er der mange søger hen lige p.t.
|
![]() |
22/12 13:48 af StockBull |
Jeg vil mene det er forkert, at tro at Genmabs kurs skulle stige 10% eller mere hvis de f.eks begyndte at udbetale udbytte. Formuen vil jo blive mindre og derved falder firmaet værdi. (link)
|
![]() |
22/12 11:05 af Klarussen |
Aktien er ikke synderligt shortet og consensus hos 21 analytikere er i gennemsnit kurs 2637 iflg. investing.com og marketscreener.com
|
![]() |
22/12 10:57 af Klarussen |
??? I løbet af de sidste 3 år har aktien flere gange været over 3000 kr.
|
![]() |
22/12 10:54 af Riis7 |
Analytiker har haft kursmål på 3000+ i over 3 år nu og aktien ligger stadig tætter på 2000, ikke meget man kan bruge dem til
|
![]() |
22/12 10:42 af Klarussen |
Jyske Bank har lige udsendt deres december 2023 anbefalinger for aktier, fastholder Genmab som 1 af 3 overperformere i C25 med kursmål 3225 DKK
|
![]() |
22/12 10:40 af Vitus |
Nu er der jo ikke nogen, der “kræver” at hele formuen indgår i et tilbagekøbsprogram, men signalværdien vil være positiv….
|
![]() |
22/12 10:35 af lahn1 |
Risikopræmien er jo for lille i Genmab. Aktien er volatil a h til og der støttes ikke med bilbagekøb eller udbytter. For den lansigtede er der kun kursstigning at se frem til og det er ikke nok med den risiko der er i gmab.
|
![]() |
22/12 10:32 af lahn1 |
Iflg IR er de bange for at mangle penge hvis de skulle stå og have brug for dem, altså det vi kalder ladegårds syndrom. Bange for ikke kunne klare vinteren over, løbe tør for penge inden man dør osv osv. problemet er at Gmab ikke har brug for aktionærenes hjælp så de er total ligeglade med deres ry. På den anden side er det jo på sin vis godt at have rigeligt på bogen.
|
![]() |
22/12 10:31 af Klarussen |
PFA fik i hvert tilfælde nok (link)
|
![]() |
22/12 10:25 af Vitus |
Gætteri….kan en stor “samarbejdspartner” have indflydelse på det ???
|
![]() |
22/12 10:17 af Vitus |
@JKY_VH….jeg er sikker på vi er rigtig mange der er enig med dig ! Og spørgsmålet er så, hvorfor gør de det ikke ? Der må være en for os ukendt årsag…
|
![]() |
22/12 10:16 af E L |
The National Comprehensive Cancer Network has updated its Clinical Practice Guidelines for Non–Small Cell Lung Cancer for 2024 to include 2 new category 1 recommendations for amivantamab alongside chemotherapy in patients with treatment-naive, EGFR-mutated advanced NSCLC. (link)
|
![]() |
22/12 10:05 af JKY_VH |
af store institutionelle investorer.
|
![]() |
22/12 10:04 af JKY_VH |
Jeg er naturligvis enig i at warrents er en del af en lønpakke og dermed en afregning til dem der skaber værdierne, medarbejderne. Det er fint nok, men jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal udelukke at der kommer penge tilbage til aktionærerne i form af udbytte/aktietilbagekøb. Det er i hvert fald ikke selskabets finansielle stilling der forhindrer det. Så længe man har den holdning til aktionærerne, som trods alt er en væsentlig interessent, skal man ikke forvente at blive taget særlig seriøst
|
![]() |
22/12 08:52 af GeorgeBest |
Må være godt for teclistamab og talqueranab (og hex-cd38 hvis det nogensinde bliver til noget)
|
| ||
![]() |
22/12 08:51 af GeorgeBest |
Ikke så godt for JNJs mm car-t (link)
|
![]() |
22/12 02:03 af Raun |
@Stockbull - Det kan godt være at det "bare" er aflønningsform. Men vi kan ikke komme udenom at der igennem tiden er kommet kritiske udmeldinger omkring warrants programmet fra institutionelle investorer.... Det er vel som @JKY_VH skriver ikke en aktionærvenlig form Genmab benytter sig af, - og det vel at de store investorer kigger andet steds...... Det kommer dog meget bag på mig
at der er så mange, som Stockbull skriver
|
![]() |
22/12 01:38 af StockBull |
Genmab 25.5% nede i US. Kursen i DK er jo også påvirket af USD. Tror derfor vi vil se Genmab stige sammen med JNJ og NBI. På et eller andet tidspunkt kommer der også en sektorrotation.
|
![]() |
22/12 01:23 af StockBull |
Ja det da rimlig tydligt Genmab følger NBI for tiden. Institutions og funds har top 20 stadig over 50% af Genmab aktierne. Warrants er jo bare en aflønnings metode til at motivere bestyrelsen mere i.f.t hvis de fik en normal årsløn. Masser benytter options og warrants til at motivere bestyrelse, C-suite og medarbejdere inklusiv Tesla. JNJ er også 13% nede for 2023.
|
![]() |
21/12 21:18 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvis "døden" absolut skal have en årsag, er min overordnede konklusion som nævnt i dagens video, at biotekaktier - uanset kvalitet - over en bred kam er usexede for investorerne. Risikopræmien er ikke værd at have med at gøre - og græsset betragtes meget mere grønt og saftigt andre steder.
|
![]() |
21/12 21:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det eneste jeg er lidt undrende over ved kursudviklingen er vægtningen af de bud jeg selv og andre har på konkrete årsager til den negative udvikling.
|
![]() |
21/12 21:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Raun..Der er ikke rigtigt noget nyt under solen fra mig i min opdatering i forhold til mine løbende kommentarer her i 2023. Det med aktionærsammensætningen er vist almindeligt kendt.
De senere år har vi dog ikke haft det så meget fremme her i chatten.
|
![]() |
21/12 20:47 af Klarussen |
Iflg. Genmabs hjemmeside er der nu kun Blackrock tilbage som major shareholder (+5%)
|
![]() |
21/12 20:16 af JKY_VH |
Det er mit indtryk at en del institutionelle investorer køber "rigtige aktier", altså aktier i firmaer der udbetaler udbytte og eller har aktietilbagekøbsprogrammer. Det kan man jo ikke just rose Genmab for.
|
![]() |
21/12 19:41 af Raun |
Det tror jeg ikke at jeg har oplevet tidligere at @Helge Larsen nu også udviser undren og vel også lidt bekymring over kursudviklingen af aktien for 2023.... Er meget enig i det sagte...... Kunne det virkelig være sådan at det er manglende institutionelle investorer... - I så fald er det vel warrantsprogrammet der rammer Genmab som en boomerang?
|
![]() |
21/12 19:02 af ProInvestorNEWS |
Helge Larsen opsummerer 2023 for de mest populære selskaber på ProInvestor.com. Han kigger især på kursudviklingen - også hvordan den tegner for 2024. Hvad skal der ske med Novo Nordisk-aktien oven på det vilde kursridt i 2023? Hvad er retningen for Bavarian Nordic efter alt den uro og mislykkede forsøg i pipelinen? Anavex er stadig under vild shortning. Hvordan ser næste år ud for Genmab, som har fået kursklø i år? Kort video (link)
|
![]() |
21/12 17:52 af E L |
and EMA filing, impressive... (link)
|
![]() |
21/12 17:19 af E L |
|
![]() |
21/12 17:19 af E L |
First line submission filed: Johnson & Johnson Submits Supplemental Biologics License Application and New Drug Application to U.S. FDA Seeking Approval of RYBREVANT® (amivantamab-vmjw) Plus Lazertinib for the Treatment of Patients with EGFR-Mutated Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC) / MARIPOSA
|
![]() |
21/12 14:16 af Klarussen |
@ Pensionisten: lyder alt sammen som en rigtig, rigtig god ide :-D
|
![]() |
21/12 14:11 af Pensionisten |
PS - facebook grupper holder jeg mig langt væk fra ……
|
![]() |
21/12 13:56 af Pensionisten |
:-;
|
![]() |
21/12 13:55 af Pensionisten |
Jeg begiver mig ikke ud iden slags spådomme - det overlader jeg til de dygtige :-;
|
![]() |
21/12 10:48 af Vitus |
Det skriver han vel ikke om herinde….
|
![]() |
21/12 10:46 af Bullish |
Mon ikke pensionisten tænker på kurs4000-klubben på facebook?
|
![]() |
21/12 10:35 af Klarussen |
Hvad er dit eget motiverede kursmål pensionisten?
|
![]() |
21/12 10:32 af Vitus |
@Pensionisten….hvem er “Jeres”…
|
![]() |
21/12 02:35 af Raun |
NBI nede med næsten 3,4% :-(
|
![]() |
20/12 23:04 af Pensionisten |
US nøjedes med at miste 2,49% her til aften. Der blev en smule længere op til Jeres fantasimål :-D
|
![]() |
20/12 20:26 af Darvin |
På 6 mdr vil det være - “fint nok” :-D
|
![]() |
20/12 20:23 af Darvin |
6-12 mdr ;-)
|